Chyba P242F
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Chyba P242F
Zdravim. Kolegovi sa stala taka vec ze po regeneracii DPF mu asi po 30 km hodilo auto do nudzoveho rezimu pri blikajucej kontrolke zhavenia. Dali sme to na diagnostiku VCDS tam ukazalo chybu P242F.
obr. 1.https://uloz.to/file/8ZDfUw1zzjP5/12275 ... 4043-n-jpg
obr.2 https://uloz.to/file/u4CfLQ8ee7hK/12277 ... 4171-n-jpg
Obr.3.https://uloz.to/file/1GS0wGAhUl4s/12277 ... 8355-n-jpg
Audi A6 Allroad quattro.3.0 TDI 171Kw
obrazok 1. je chyba.
Obr.2 je zaciatok vynutenej regeneracie.
Obr.3. po regeneracii.
myslel som ze to bude snimacom diferencneho tlaku ale podla tych cisiel je v poriadku a pri vypnutom motore ukazuje 0.DPF podla hodnot nemoze byt zaneseny. Teda neviem presne ake maju byt hodnoty ale vycital som ze 68 je max. Chyba sa prejavuje aj pri vypnutom motore po zapnuti klucika naskoci asi po cca 30s. da sa vymazat ale zasa po 30s naskoci znova.Pri nastartovanom motore chyba naskoci hned na to ako sa zavrie EGR. Vedeli by ste mi poradit co to moze sposobovat? Po regeneracii sa v skupine 100 blok 4 objavila 1 co znamena zaznamenanie prerusenia. Robil som ju 2x a ta jednotka tam bola zasa.Teplota pri regeneracii bola 390 stupnov ale trvala asi len nejakych do 10 min .Dakujem.
obr. 1.https://uloz.to/file/8ZDfUw1zzjP5/12275 ... 4043-n-jpg
obr.2 https://uloz.to/file/u4CfLQ8ee7hK/12277 ... 4171-n-jpg
Obr.3.https://uloz.to/file/1GS0wGAhUl4s/12277 ... 8355-n-jpg
Audi A6 Allroad quattro.3.0 TDI 171Kw
obrazok 1. je chyba.
Obr.2 je zaciatok vynutenej regeneracie.
Obr.3. po regeneracii.
myslel som ze to bude snimacom diferencneho tlaku ale podla tych cisiel je v poriadku a pri vypnutom motore ukazuje 0.DPF podla hodnot nemoze byt zaneseny. Teda neviem presne ake maju byt hodnoty ale vycital som ze 68 je max. Chyba sa prejavuje aj pri vypnutom motore po zapnuti klucika naskoci asi po cca 30s. da sa vymazat ale zasa po 30s naskoci znova.Pri nastartovanom motore chyba naskoci hned na to ako sa zavrie EGR. Vedeli by ste mi poradit co to moze sposobovat? Po regeneracii sa v skupine 100 blok 4 objavila 1 co znamena zaznamenanie prerusenia. Robil som ju 2x a ta jednotka tam bola zasa.Teplota pri regeneracii bola 390 stupnov ale trvala asi len nejakych do 10 min .Dakujem.
Škoda Superb 1.9 TDI,85Kw ,2008 kod: BPZ
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 455
- Registrován: 22 říj 2008, 18:42
- Bydliště: Čejkovice
Kolik máš dif tlak v plným tahu?Pokud se po regeneraci dostaneš nad 300mbar tak bude filtr ucpaný buď nespalitelným materialém popelem nebo sezema.Regeneruje to při teplotě kolem 500°nahoru při 350° to nemůže hořet ty saze.Co máš hodnotu olejový popílek tak je už hodně vysoká u a6 je max 0.35 a q7 myslím 0.47 max povolená.Proto ta chyba zaplnění P242F.
Hodnoty olejového popílku se dají upravit nebo resetnout ale je potřeba vědět v jakém stavu je fakticky filtr...Podle act.hodnoty 3 by mohl byt ok.Jinak zbytek hodnot je teorie..Dif tlak je v tomto případě rozhodující pokud se dá věřit snímači..
Hodnoty olejového popílku se dají upravit nebo resetnout ale je potřeba vědět v jakém stavu je fakticky filtr...Podle act.hodnoty 3 by mohl byt ok.Jinak zbytek hodnot je teorie..Dif tlak je v tomto případě rozhodující pokud se dá věřit snímači..
Plný ťah myslíš pri jezde? A nemáš návod ako sa resetuje ten olejový popolcek? A pri nútenej regenerácii som sa dostal iba na 392°C. Trvala asi tak do 10 min potom ju prerušilo.2x.
Naposledy upravil(a) fanny112 dne 29 říj 2020, 20:20, celkem upraveno 1 x.
Škoda Superb 1.9 TDI,85Kw ,2008 kod: BPZ
- chosepm
- Aktivista
- Příspěvky: 1985
- Registrován: 27 zář 2007, 18:09
- Bydliště: Plzeňsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chyba P242F
Po regeneraci to neni... poslední povedená je 1790km ne?fanny112 píše:Zdravim. Kolegovi sa stala taka vec ze po regeneracii DPF mu asi po 30 km hodilo auto do nudzoveho rezimu pri blikajucej kontrolke zhavenia.
***VAG,PSA,Renault***
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 455
- Registrován: 22 říj 2008, 18:42
- Bydliště: Čejkovice
Pokud ti přeruší regeneraci a nenapíše jiný chybáč jak zaplněný filtr a všechny teploty egt čidel a teplot kolem palivo,voda vzduch a vše odpovídá skutečnosti tak bych prostě na zkoušku udělal reset filtru na popílek a pak nucenou regeneraci.V první řadě ale naloguj průběh diferenčního tlaku při jízdě ustálené 1500,2500,3500 ot a pak v tahu někde do kopce a hoď to sem.
Reset se dělá vcds: přizpůsobení kanál 81 a testovat uložit 1,na kanále 82 se dá nastavit ujeté km filtru.Na to je ale lepší odis je to tam krok po kroku co a jak.To ale každý ví vcds verzus odis jak to chodí.
Reset se dělá vcds: přizpůsobení kanál 81 a testovat uložit 1,na kanále 82 se dá nastavit ujeté km filtru.Na to je ale lepší odis je to tam krok po kroku co a jak.To ale každý ví vcds verzus odis jak to chodí.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 455
- Registrován: 22 říj 2008, 18:42
- Bydliště: Čejkovice
Re: Chyba P242F
Jak říkáš.Pokud jednotka má v mozkovně uloženo že je filtr plný tak to odstaví to je celé.V servisních prohlídkách v else je přímo postup kontroly a max hodnoty.chosepm píše:Po regeneraci to neni... poslední povedená je 1790km ne?fanny112 píše:Zdravim. Kolegovi sa stala taka vec ze po regeneracii DPF mu asi po 30 km hodilo auto do nudzoveho rezimu pri blikajucej kontrolke zhavenia.
Auto ti ukazuje 590ml

Dif. tlak som na volnobehu som pozeral pri 1500 ot. bolo nejakych 27 a pri 3500 max. 72. pri jazde som neskusal.Treba to spravit pri jazde?yardarytarda píše:Pokud ti přeruší regeneraci a nenapíše jiný chybáč jak zaplněný filtr a všechny teploty egt čidel a teplot kolem palivo,voda vzduch a vše odpovídá skutečnosti tak bych prostě na zkoušku udělal reset filtru na popílek a pak nucenou regeneraci.V první řadě ale naloguj průběh diferenčního tlaku při jízdě ustálené 1500,2500,3500 ot a pak v tahu někde do kopce a hoď to sem.
Reset se dělá vcds: přizpůsobení kanál 81 a testovat uložit 1,na kanále 82 se dá nastavit ujeté km filtru.Na to je ale lepší odis je to tam krok po kroku co a jak.To ale každý ví vcds verzus odis jak to chodí.
Mozem sa spytat na tu Elsu. To je nejaky program? Alebo nejaky plateny soft? To by som veelmi potreboval. Dakujem.
Škoda Superb 1.9 TDI,85Kw ,2008 kod: BPZ
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 455
- Registrován: 22 říj 2008, 18:42
- Bydliště: Čejkovice
Je to dílenská příručka.fanny112 píše:Dif. tlak som na volnobehu som pozeral pri 1500 ot. bolo nejakych 27 a pri 3500 max. 72. pri jazde som neskusal.Treba to spravit pri jazde?yardarytarda píše:Pokud ti přeruší regeneraci a nenapíše jiný chybáč jak zaplněný filtr a všechny teploty egt čidel a teplot kolem palivo,voda vzduch a vše odpovídá skutečnosti tak bych prostě na zkoušku udělal reset filtru na popílek a pak nucenou regeneraci.V první řadě ale naloguj průběh diferenčního tlaku při jízdě ustálené 1500,2500,3500 ot a pak v tahu někde do kopce a hoď to sem.
Reset se dělá vcds: přizpůsobení kanál 81 a testovat uložit 1,na kanále 82 se dá nastavit ujeté km filtru.Na to je ale lepší odis je to tam krok po kroku co a jak.To ale každý ví vcds verzus odis jak to chodí.
Mozem sa spytat na tu Elsu. To je nejaky program? Alebo nejaky plateny soft? To by som veelmi potreboval. Dakujem.
101 krátké vysvětlení pojmů kanálu servisní regenerace.
Před spuštěním servisní regenerace:
0 0 0 0 0 0 0 0 je v pořádku, protože není aktivní servisní regenerace
Po spuštění servisní regenerace:
1 1 1 1 1 1 1 1 všechny podmínky pro uvolnění 1 v poř.
X X X X X X X 1 byla dodržena minimální doba čekání před spuštěním servisní regenerace při běžícím motor
X X X X X X 1 X teplota chladicí kapaliny v pořádku
X X X X X 1 X X teplota oleje v pořádku
X X X X 1 X X X tlak okolního vzduchu v pořádku
X X X 1 X X X X teplota paliva v pořádku
X X 1 X X X X X napětí akumulátoru v pořádku
X 1 X X X X X X nesešlápnutá spojka
1 X X X X X X X není zařazen žádný rychlostní stupeň
Podmínky pro uvolnění 2 servisní regenerace
Před spuštěním servisní regenerace:
0 0 0 0 0 0 0 0 je v pořádku, protože není aktivní servisní regenerace
Po spuštění servisní regenerace:
1 1 1 1 1 1 1 1 všechny podmínky pro uvolnění 2 v poř.
X X X X X X X 1 rychlost jízdy = 0
X X X X X X 1 X otáčky motoru v pořádku
X X X X X 1 X X vstřikované množství v pořádku
X X X X 1 X X X není sešlápnut plynový pedál
X X X 1 X X X X teplota filtru částic, řada válců 1 v pořádku
X X 1 X X X X X teplota filtru částic, řada válců 2 v pořádku
X 1 X X X X X X teplota předřazeného katalyzátoru, řada válců 1 v pořádku
1 X X X X X X X teplota předřazeného katalyzátoru, řada válců 2 v pořádku
Podmínky pro uvolnění 3 servisní regenerace
řed spuštěním servisní regenerace:
0 0 0 0 0 0 0 0 je v pořádku, protože není aktivní servisní regenerace
Po spuštění servisní regenerace:
1 1 1 1 1 1 1 1 všechny podmínky pro uvolnění 3 v poř.
X X X X X X X 1 množství sazí ve filtru částic v přípustném rozsahu
X X X X X X 1 X žádné závady ve funkcích filtru částic
X X X X X 1 X X žádné závady ve funkcích motoru
X X X X 1 X X X maximální doba regenerace není překročena
X X X 1 X X X X doba zahřívání výfukového systému, řada válců 1, je v přípustných mezích
X X 1 X X X X X doba zahřívání výfukového systému, řada válců 2, je v přípustných mezích
X 1 X X X X X X maximální teplota před filtrem částic, řada válců 1, není překročena
1 X X X X X X X maximální teplota před filtrem částic, řada válců 2, není překročena
Fáze servisní regenerace
X X X X X X X 1 normální režim
X X X X X X 1 X start
X X X X X 1 X X zahřívání 1
X X X X 1 X X X zahřívání 2
X X X 1 X X X X regenerace
X X 1 X X X X X ochlazení
X 1 X X X X X X regenerace byla úspěšná
1 X X X X X X X regenerace aktivní
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 455
- Registrován: 22 říj 2008, 18:42
- Bydliště: Čejkovice
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 455
- Registrován: 22 říj 2008, 18:42
- Bydliště: Čejkovice
10 sek. hľadania...
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic. ... 04047f90b4
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic. ... 04047f90b4
VW CC 2017, 2.0 TDi 135kw, DSG R-Line, Kessy, ACC, DCC, XDS, Discover Media, R19 AEZ Kaiman, R18 Mallory (zima)