Obsah fóra Dieselpower forum
Obsah fóra Dieselpower forum Přihlášení Registrace FAQ Seznam uživatelů Hledat

Obsah fóra Dieselpower forum » Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu » Ředění motoráku friťákem-prosba o radu Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Přidat nové téma  Zaslat odpověď Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma 
PříspěvekZaslal: so prosinec 26, 2020 1:08 pm Citovat
pepe276
Aktivista
Založen: 23.1.2010
Příspěvky: 1030
Bydliště: Praha a okolí




Co obsahuje profi přestavba? Druhou nádrž na startování, přepínací ventily a nějaký ohřev oleje. Případně ještě druhý filtr, odvzdušnění a jiné drobnosti. Z toho nezbytného mi chybí už jen startovací nádrž a přepínací ventil a na tom se pracuje. Mám připravený motor po výbrusu, jen ještě nechám upravit hlavu na CNC na větší vstřiky 210 barů z VW 1.9TDi rotačky 81 kW, protože se tam teď nevejdou, railové vstřiky z HDi jsou menší. Pak už nevidím žádný důvod, proč by to nemělo správně fungovat. Jsem přesvědčený o tom, že na 99 % může za moje problémy s ředěním oleje ten pitomý labyrint nahoře v palivovém filtru z PD, protože stejné zapojení všech hadic jsem měl i u jiného auta, jediný rozdíl byl, že tam byl palivák z Felicie 1.9D a olej šel do vstřikovacího čerpadla úplně horký a vše fungovalo tak, jak má a v motoráku žádný friťák nebyl.
Jaký vstřikovací tlak má PD?
Jinak HDi mají vstřikovací tlaky okolo 1000-2000 barů, dnešní nové možná ještě více. Tolik mít PD určitě nebude.
Rail by byl na friťák ideál, ale problém je, že friťák všechno zalepí a nekamarádí se s mědí.
Jezdil jste někdo na friťák v railu? Jaké tam byly problémy a co konkrétně se tam podělalo? A jak jste to vyřešili?

_________________
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen BX 1.9D 51 kW 1993
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PříspěvekZaslal: so prosinec 26, 2020 4:39 pm Citovat
zero1724
Aktivista
Založen: 3.8.2008
Příspěvky: 2413
Bydliště: Jižní Čechy




Už na to nikdo nejezdí... Už i mě otravuje to PD, bezpečnost nových aut je větší, spotřeba v pohodě a nafta levnější, pomalu se nevyplatí na to jezdit, pokud jezdíš víc jak 50k ročně tak budiž... Kdyby mi někdo řekl, že v CR to jezdí na friťák tak neváhám, ale tyhle starý křápy mě už moc neba... Nějakej obytnak na frit a objet celou Evropu... Ale pak si to spočítáš a můžeš po zbytek života lítat na dovolenou...

_________________
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PříspěvekZaslal: so prosinec 26, 2020 4:55 pm Citovat
pepe276
Aktivista
Založen: 23.1.2010
Příspěvky: 1030
Bydliště: Praha a okolí




Je mi jasné, že doba největší slávy ježdění na friťák už je pryč. Ale mám auto, které není shnilé, technický OK a jedno z posledních ještě bez elektroniky, takže si o to přímo říká. Dokud bude sloužit bez nějakých velkých oprav, tak ho budu držet a pak bude něco novějšího. Jezdim do Německa a ročně najedu cca 50-100 tisíc km, takže je ta úspora znát. Jakmile se auto začne sypat, nebo mě to přestane bavit, tak s tím skončím, ale zatím mě to ještě baví. Možná si udělám z auta ještě udělám malý obytňák pro 2 a vyrazím po Evropě, taky je to v plánu.

_________________
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen BX 1.9D 51 kW 1993
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PříspěvekZaslal: po prosinec 28, 2020 7:48 pm Citovat
slovacek.milos
Aktivista
Založen: 23.12.2007
Příspěvky: 31077
Bydliště: Strážnice




jezdím na kde co, před barákem mám případ agr, nelze zjistit kolik majitel na olej v motoru najel, mlží, jezdil jen na olej v akci, vyfrit z hospody vyjímka, sem tam i nafta,

viděl jsem to poprve v životě že se z oleje stala mazelina, vanu jsem ohříval autogenem aby fajrajt vytekl, nalil sem olej ale už bylo pozdě motor šel srát,

mi se to celkem vyplatilo, lpg načerno i legál, vyfrit, solventní nafta, různé oleje, lídl akce, LTO, palmový, jako děcko techničák, topná nafta, toluen, metanol, líh, problémy byly, třeba některý sajrajt upaluje žhavky, dáš tři cm3 techničáku a startuješ, nebo máš kopec, určitě stálo za to jezdit 100 km třeba zadarmo nebo za 12 korun, když litr nafty a benál stál 40 korun,

za 47 let to je kopec peněz, Mrknut?
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PříspěvekZaslal: út prosinec 29, 2020 1:15 pm Citovat
burton.b22
Přispěvovatel
Založen: 28.9.2011
Příspěvky: 960




Tady jsem ještě našel článek o směsi ethanolu E85 a rostlinného oleje.

http://www.cukr-listy.cz/on_line/2011/PDF/185-189.pdf

_________________
link
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PříspěvekZaslal: po leden 04, 2021 4:29 pm Citovat
zero1724
Aktivista
Založen: 3.8.2008
Příspěvky: 2413
Bydliště: Jižní Čechy




slyšel jsem nějaké zvěsti, že snad ford podporuje jízdu na 100% bionaftu, hlavně u užitkových vozidel transit, těžko říct jak to funguje, kdyby nebylo s výrobou bionafty takový sraní, chemie a odpadu, jezdím na tom ve všem Smile bohužel jsem zjistil, že bio je agresivnější sračka než čistý frit... Kdyby mi někdo provedl nějakou kvalitní přestavbu s ohřevem, jezdí na to i nový auta Smile

_________________
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PříspěvekZaslal: po leden 04, 2021 4:38 pm Citovat
pepe276
Aktivista
Založen: 23.1.2010
Příspěvky: 1030
Bydliště: Praha a okolí




Co konkrétně se podělá, když dám friťák do railu? Podávací čerpadlo, rail, nebo vstřiky?

_________________
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen BX 1.9D 51 kW 1993
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PříspěvekZaslal: po leden 04, 2021 5:19 pm Citovat
zero1724
Aktivista
Založen: 3.8.2008
Příspěvky: 2413
Bydliště: Jižní Čechy




Málokdo to ví, kdysi tu říkal Miloš, že nějací Ukrajinci jezdili bůh ví na co, trápili Renault trafic s common railem na RO a různé srajdy, jezdili a neřešili, auto utrápené milion na tacho a nic, semtam nenastartovali, teplá garáž a zase jeli... Kdo se bojí sere v síni, někdo říkal, že jezdil s BMW 320d na frit, dokonce 50:50 a že to po čase zdechlo na čerpadlo (jaké netuším), jinej zase říkal že jezdí s BMW 330d dodnes. To jsou otázky, na které nám odpoví jen skleněná koule... Někdo psal, že mu nový podvozek od TRW vydrží 30tkm a pak je na odpis, já na něm jezdím bez vůle už 150Tkm... Najedu 70Tkm na jedněch gumách, to jsou otázky mezi nebem a zemí... Smile

_________________
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PříspěvekZaslal: po leden 04, 2021 10:15 pm Citovat
pepe276
Aktivista
Založen: 23.1.2010
Příspěvky: 1030
Bydliště: Praha a okolí




Nebojím se friťáku, ani railu, jen mě zajímají opravdu konkrétní postřehy někoho, kdo už jezdil s railem na použitý friťák a na jaké problémy narazil.
Jestli mu třeba odešlo podávací čerpadlo v nádrži - např. se ucpalo/zalepilo a v případě, že ano, tak kde, nebo jestli odešel komutátor motůrku čerpadla, protože měď se nemá ráda s friťákem, případně jiná závada. Nebo jestli se zalepil/ucpal rail a co konkrétně v něm, nebo vstřiky a zase co konkrétně na nich odešlo, apod. Pokud tohle člověk ví, tak mu to může třeba pomoci nějakým problémům předejít. Určitě lepší varianta, než pak řešit následky.
Vím, že při provozu na použitý friťák se na ocelových součástech v rotačce usazuje zrzavý maglajz, tak jestli třeba tento maglajz vadí něčemu v railu, apod.

_________________
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen BX 1.9D 51 kW 1993
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PříspěvekZaslal: út leden 05, 2021 10:06 am Citovat
zero1724
Aktivista
Založen: 3.8.2008
Příspěvky: 2413
Bydliště: Jižní Čechy




A to je právě ono, mně se žádný zrzavý maglajz neusazuje, protože dávám VIF od počátku jízdy na olej, olej naopak čistí, dobře ho filtruji Smile

_________________
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PříspěvekZaslal: út leden 05, 2021 10:15 am Citovat
pepe276
Aktivista
Založen: 23.1.2010
Příspěvky: 1030
Bydliště: Praha a okolí




Tak já filtruju na 1 mikron. Dřív tlakem, dneska už jen samospádem. Ale VIF nedávám. Bral jsem to tak, že friťák maže víc, než současná nafta a že už nepotřebuju VIFem zvyšovat mazivost. Takže ho vyzkouším, třeba to bude ok. Pokud se nebude usazovat maglajz, tak super. Kolik ho dáváš, jaký poměr?

_________________
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen BX 1.9D 51 kW 1993
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PříspěvekZaslal: út leden 05, 2021 1:34 pm Citovat
zero1724
Aktivista
Založen: 3.8.2008
Příspěvky: 2413
Bydliště: Jižní Čechy




Dvounásobek doporučené dávky pro sichr tzn. plný panák na 10l, VIF čistí nejlépe, bez něho už bych asi nejezdil Smile

_________________
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ředění motoráku friťákem-prosba o radu
 Obsah fóra Dieselpower forum » Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina  
Strana 2 z 2  
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
  
  
 Přidat nové téma  Zaslat odpověď  


TOPlist    
Copyright (c) 2005-2007 DIESELPOWER.CZ. Vsechna prava vyhrazena.
    Powered by phpBB © 2001-2004 phpBB Group. phpBB Skin by Vjacheslav Trushkin.