N75 bzukot (video), táhlo na turbu se nehne

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Wencour
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 04 čer 2020, 15:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

N75 bzukot (video), táhlo na turbu se nehne

Příspěvek od Wencour »

Tak jsem s turbem postoupil. Vyměnil jsem podtlakové hadice. Jsou správně, šel jsem hadici po hadici a potom to zkontroloval podle schématu. Po nastartování se táhlo na regulaci ani nepohne. Zkoušel jsem udělat podtlak pusou a s táhlem jsem pohl, takže tam problém nejspíš nebude. Ale co mě překvapilo je, když jsem ucpal hadičku z podtlakový zásobky a výstup na turbo na ventilu N75 tak ventil divoce cvaká/bzučí.

Předpokládám, že to normální není a má nějak jen cvakat a tím pádem nedrží takový podtlak jaký je potřeba? Jsem takový laik samouk tak mě kdyžtak neukamenujte :D

https://youtu.be/-c_-OeSoMD4
Škoda Octavia 1.9tdi 96kw ASZ
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

Rotačka či PD ? Daj dole hlavnú hadicu ktorá ide od vývevy do posilovača a z nej je odbočka na podtlaky, daj ju dole a vnutri ju budes mat podla mna upchatu, najlepsie novu hadicu ak ti odisla vyveva dostal sa ti tam bordel a upchalo sa to. Uz som takto vyriesil 3 auta ktoré po vymene vsetkeho nemali podtlak v systéme. (noteeth)
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM

VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
Wencour
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 04 čer 2020, 15:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Wencour »

Source píše:Rotačka či PD ? Daj dole hlavnú hadicu ktorá ide od vývevy do posilovača a z nej je odbočka na podtlaky, daj ju dole a vnutri ju budes mat podla mna upchatu, najlepsie novu hadicu ak ti odisla vyveva dostal sa ti tam bordel a upchalo sa to. Uz som takto vyriesil 3 auta ktoré po vymene vsetkeho nemali podtlak v systéme. (noteeth)
Díky moc za odpověď mrknu na to!

Je to PDčko, 96kw. Byl by v něčem rozdíl, kdyby to byla rotačka?

Všechny hadičky jsem dneska vyměnil, kromě tady té jedné zrovna :D nechtěl jsem na to radši sahat, když auto brzdí tak jak má, abych to náhodou nějak nedoje*al.

Každopádně, kudy jak by se tam dostal bordel aby ta hadice byla ucpaná?

A to, že ten ventil n75 bzučí jak nasranej sršeň, to je v pohodě? :o :?
Škoda Octavia 1.9tdi 96kw ASZ
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5763
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Odpovědi: 1
Bydliště: SK Záhorie

Příspěvek od ROMEK »

ventil je ovladaný PWM reguláciou /čiže vibruje/ ale tipuju že u teba odišlo niečo mechanicky vnutri a preto bzučí. Skus ho vymenit
Honda CR-V, Peugeot Partner,VW Caddy, Škoda 1000MB DELUXE
Wencour
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 04 čer 2020, 15:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Wencour »

ROMEK píše:ventil je ovladaný PWM reguláciou /čiže vibruje/ ale tipuju že u teba odišlo niečo mechanicky vnutri a preto bzučí. Skus ho vymenit
Je objednanej po novým roce to vyměním. Taky si myslím, že něco odešlo. Všiml jsem si, že ta “bílá čepička” toho ventilu je na jedné straně rezavá, takže předpokládám, že vevnitř odešlo těsnění nebo něco. No uvidíme co se změní a nezmění. Každopádně díky moc za odpověď! :)
Škoda Octavia 1.9tdi 96kw ASZ
Wencour
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 04 čer 2020, 15:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Wencour »

Přátelé, potřebuju názor nápad cokoliv. N75 jsem vyměnil, táhlo na turbu se najednou hejbe, ale jinak bez výsledku. Auto jede pořád stejně, turbo začne tlačit pořád kolem 2200-2300 otáček, stejně jako předtím. Čekal jsem, že když se táhlo pohne, že by mohla být nějaká změna v chování, ale vůbec nic.
Turbo bylo čištěné, není to repas. Sázím na to, že prostě nedrží tlak a někde to mezi lopatkama uniká, dávaly se malé podložky.
Ale myslel jsem si, že by pohyb táhla něco změnil? Říkám blbost nebo co si o tom myslíte? :? :?
Škoda Octavia 1.9tdi 96kw ASZ
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1646
Registrován: 06 zář 2011, 20:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od Woko_O »

Podožky budou ten problém
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3700
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Nebo ovládací věneček lopatek je opačně, nebo baňka netěsní, nebo slabej podtlak, nebo...
Oct asv 2000, DieselPower
Wencour
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 04 čer 2020, 15:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Wencour »

Pája 19 píše:Nebo ovládací věneček lopatek je opačně, nebo baňka netěsní, nebo slabej podtlak, nebo...
Jakože by se ty lopatky točily na druhou stranu? To by pak táhlo nezajelo vůbec, ne? Protože by se lopatky neměly kam pohnout? Nebo jak naopak?
Baňka je nová. Kdyby byl slabej podtlak auto by špatně brzdilo, nebo se mýlím?
Přiznávám se, že jsem uplnej lajk, znám hlavně to co jsme načetl. Takže se omlouvám za případně stupidní otázky :)
Škoda Octavia 1.9tdi 96kw ASZ
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3700
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Lopatky v turbu pak nemají správnou polohu a regulace nechodí v celým rozsahu. Pokud nevíš, že to jde otočit a nedáš si pozor, jak tam byl, tak se snadno spleteš. Někde tu je o tom téma.
Oct asv 2000, DieselPower
Wencour
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 04 čer 2020, 15:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Wencour »

Pája 19 píše:Lopatky v turbu pak nemají správnou polohu a regulace nechodí v celým rozsahu. Pokud nevíš, že to jde otočit a nedáš si pozor, jak tam byl, tak se snadno spleteš. Někde tu je o tom téma.
Aha, tak to jsem nevěděl. Čištění dělal mechanik. Dělá auta už 30 let, a hromadu turb dělal tak předpokládám, že to udělal správně. Ale samozřejmě splést se může každej. No říkal, že jak bylo turbo zakarbonovaný (nehejbaly se lopatky vůbec) tak se udělaly malý drážky do pouzdra asi od tří lopatek. Proto turbo lehce vypodložil, aby se lopatky mohly hejbat. Bohužel následek to asi má to, že turbo pomáhá tlačit až od těch cca 2200-2300 otáček, do té doby jak kdyby to auto něco za sebou táhlo...
Chtěl jsem zkusit, jestli někoho něco ještě nenapadne, ale vypadá to na to turbo. :( (wallbash)
Škoda Octavia 1.9tdi 96kw ASZ
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“