
1.9TDi AFN předvstrik
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Stále jsem přesvědčen, že vysoký předvstřik je z důvodu neustálého uzavření ventilu N-108. Pokud Ti řízení předvstřiku před výměnou čerpadla chodilo dobře, neměla by teoreticky být na vině vadná ŘJ, pojistka nebo vedení až po desetipinovou svorkovnici, ke které je pak připojena druhá polovina svorkovnice od čerpadla. Závadu bych proto nejdříve hledal na ventilu N-108. Rozpojil bych tu desetipinovou svorkovnici a Ohmmetrem bych měřil odpor mezi dvěma dráty, které vedou od N-108 do svorkovnice. Měli by to být piny č. 9 a 10. Pokud bude větší odpor než 12-20 Ohmů, tak je vadná cívka ventilu N-108. Pokud bude odpor v daném rozsahu, tak bych změřil napětí mezi pinem č. 10 na protilehlé půlce svorkovnice a kostrou při zapnutém zapalování. Měl bych naměřit napětí akumulátoru. Kdybych tam žádné napětí nenaměřil, tak bych to zkusil měřit i na pinu č. 9 této poloviny svorkovnice a kostrou.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Vezmeš přístroj na měření odporu, nastavíš rozsah měření alespoň do 100 Ohmů nebo větší a jeden kontakt měřáku dáš na konec jednoho drátu vycházejícího z ventilu N-108 a druhý kontakt měřáku na konec druhého drátu z N-108. Přístroj Ti ukáže hodnotu odporu, kterou má cívka ventilu i s těmi dvěma vodiči. Ukáže-li jinou hodnotu než 12-20 Ohmů /většinou vyšší- například nekonečno/, tak je ventil vadný a bude způsobovat vysoký předvstřk, jak jsem již uváděl v prvním mém příspěvku.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
A ten ventil musíš před měřením odpojit od konektoru. Jinak řečeno, nesmí být připojený do instalace auta.
Buď bude ten ventil vadný, nebo do něho nejde elektrika. Takže pojistka, zlomený drát, vadný konektor a podobně.
Buď bude ten ventil vadný, nebo do něho nejde elektrika. Takže pojistka, zlomený drát, vadný konektor a podobně.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)