vacka+zdvihatka na PD
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 48
- Registrován: 31 led 2021, 16:39
- Bydliště: Bratislava
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 48
- Registrován: 31 led 2021, 16:39
- Bydliště: Bratislava
na 1.9 tdi pd et engineteam sadu neodporucam, sú v nej asi slabe zdvihatka
po tej dobe som to kontroloval nema to ani 100tisic a vacka este dajme tomu nejak vyzera ale tie zdvihatka su rozkusane, cize cisto vacka mozno bola dobra ale zdvihatka kolbenschmidt to dojebali
boli to strieborne so šedou upravou na vrchu
auto este jazdi vpohode no uz to vyzera horsie ako pred vymenou za novu vacku
ja som sa osobne trochu v tomto naucil ze netreba hned menit hriadel ak je z nej ubrate iba na 2 palcoch sotva 0.1mm
uz som robil viacej aut a ani milimeter alebo dva dole z palca nicomu nejak nevadia pokial neni lavor namiesto zdvihatka samozrejme
____
original mam odlozeny a pojde tam s novymi zdvihatkami ina ciernymi
chyba nanom max do 0,3mm na niektorom ventile, dokopy asi na 3och
po tej dobe som to kontroloval nema to ani 100tisic a vacka este dajme tomu nejak vyzera ale tie zdvihatka su rozkusane, cize cisto vacka mozno bola dobra ale zdvihatka kolbenschmidt to dojebali
boli to strieborne so šedou upravou na vrchu
auto este jazdi vpohode no uz to vyzera horsie ako pred vymenou za novu vacku
ja som sa osobne trochu v tomto naucil ze netreba hned menit hriadel ak je z nej ubrate iba na 2 palcoch sotva 0.1mm

uz som robil viacej aut a ani milimeter alebo dva dole z palca nicomu nejak nevadia pokial neni lavor namiesto zdvihatka samozrejme
____
original mam odlozeny a pojde tam s novymi zdvihatkami ina ciernymi
chyba nanom max do 0,3mm na niektorom ventile, dokopy asi na 3och
@Stano
a víš, jaký olej to těch 100 tkm nyní mělo (VW i ACEA normu), krátký interval nebo LL? Pokud tam šly šedý, mělo být lito jen VW 505.01 a ACEA B3/B4, žádná C3, přestože dneska tvrděj, že C3 je lepší ...
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic. ... 20#1184220
Ad ta INA informace
V průběhu zavedení filtrů pevných částic - a tedy hlavně olejů LOW SAPS s C3 - bylo nutné použít hydraulická zdvihátka, které mají výrazně vyšší kvalitu povrchu. Speciální proces potahování dává zdvihátkům povrch, který je činí odolnějšími proti korozi, s nízkým třením a odolnější proti opotřebení. Pro nezávislý trh s náhradními díly nabízí společnost Schaeffler Automotive Aftermarket dvě různá zdvihátka pro motory VAG s PD-vstřikovači
stříbrná/šedá
https://aftermarket.schaeffler.de/de/ca ... 4200102100
černá
https://aftermarket.schaeffler.de/de/ca ... 4200209100
a víš, jaký olej to těch 100 tkm nyní mělo (VW i ACEA normu), krátký interval nebo LL? Pokud tam šly šedý, mělo být lito jen VW 505.01 a ACEA B3/B4, žádná C3, přestože dneska tvrděj, že C3 je lepší ...
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic. ... 20#1184220
Ad ta INA informace
V průběhu zavedení filtrů pevných částic - a tedy hlavně olejů LOW SAPS s C3 - bylo nutné použít hydraulická zdvihátka, které mají výrazně vyšší kvalitu povrchu. Speciální proces potahování dává zdvihátkům povrch, který je činí odolnějšími proti korozi, s nízkým třením a odolnější proti opotřebení. Pro nezávislý trh s náhradními díly nabízí společnost Schaeffler Automotive Aftermarket dvě různá zdvihátka pro motory VAG s PD-vstřikovači
stříbrná/šedá
https://aftermarket.schaeffler.de/de/ca ... 4200102100
černá
https://aftermarket.schaeffler.de/de/ca ... 4200209100
olej som daval aj pred tym takmer 100 tisic valvoline 5w-40 niekedy to bol ako hovoris acea b4 ale po novom su uz asi vsetky co splnuju normu 505.01 acea c3-10 12 atď
dalsia moznost a pravdepodobne to aj tak urobim je tam liat normu acea b4 bez ohladu na vw normu 505.01
kedze podla datasheetu oleja jasne vidiet ze tie oleje su lepsie
kazdopadne stara vacka a zdvihatka takto ani zdaleka nevyzerali po 170tsic?
et najazdilo zrhuba 60-70 (auto ma dnes 250tkm)
vymeny oleja od 90tkm som vlstnikom a olej menim po 10tisic
daval som tam iba ten jeden valvoline durablend (allclimate) 5w40
uvazujem ze si spravim takyto test a zacnem pouzivat olej podla toho bez ohladu na vw normy
mam druhe auto ktore ma cez 300tisic original vacku a zdvihatka
opotrebenie koresponduje s prejdenou vzdialenostou vs. stara origo vacka z prveho auta
pritom to vidim na este minimalne 100tisic kym bude potrebne to riesit v druhom aute co ma 300
zaslepky som zavaril v oboch autach, tlak oleja je samozrejme dobrý
k prvemu pouzijem este originalnu odlozenu vacku a nove zdvihatka cierne ina ked to zacne cvakat resp. pri buducich rozvodoch .... lebo za 100tisic to bude na kašu
_______EDIT
friction test na yt
tak ten valvoline je podla toho vynikajuci olej tu je tabulka
dalsia moznost a pravdepodobne to aj tak urobim je tam liat normu acea b4 bez ohladu na vw normu 505.01
kedze podla datasheetu oleja jasne vidiet ze tie oleje su lepsie
kazdopadne stara vacka a zdvihatka takto ani zdaleka nevyzerali po 170tsic?
et najazdilo zrhuba 60-70 (auto ma dnes 250tkm)
vymeny oleja od 90tkm som vlstnikom a olej menim po 10tisic
daval som tam iba ten jeden valvoline durablend (allclimate) 5w40
uvazujem ze si spravim takyto test a zacnem pouzivat olej podla toho bez ohladu na vw normy
mam druhe auto ktore ma cez 300tisic original vacku a zdvihatka
opotrebenie koresponduje s prejdenou vzdialenostou vs. stara origo vacka z prveho auta
pritom to vidim na este minimalne 100tisic kym bude potrebne to riesit v druhom aute co ma 300
zaslepky som zavaril v oboch autach, tlak oleja je samozrejme dobrý
k prvemu pouzijem este originalnu odlozenu vacku a nove zdvihatka cierne ina ked to zacne cvakat resp. pri buducich rozvodoch .... lebo za 100tisic to bude na kašu
_______EDIT
friction test na yt
tak ten valvoline je podla toho vynikajuci olej tu je tabulka
No, ty změny parametrů stejných olejů v čase je problém ...
Podle mě tam bude asi hlavně problém v chybějícím fosforu jako lubrikantu a ochraně proti opotřebení, kde jak VW502.00/505.00 tak ten první olej pro PD VW505.01 měl povinnost a předepsaný minimální jeho obsah, a přestože už VW505.01 měla paradoxně snížené Sulfated Ash oproti LL olejům VW507.00/504.00, tak fosfor to asi značně doháněl
Ale je to jen spekulace, ale INA a další pro nic za nic ta zdvihátka pro autí s DPF neupravovala.
Takže přestože požadavek na Camshaft a Tappet wear maj stejné, a LL maj testy 650h oproti 250h u 505.01, tak realita se někdy nepotkává s tabulkami.



Podle mě tam bude asi hlavně problém v chybějícím fosforu jako lubrikantu a ochraně proti opotřebení, kde jak VW502.00/505.00 tak ten první olej pro PD VW505.01 měl povinnost a předepsaný minimální jeho obsah, a přestože už VW505.01 měla paradoxně snížené Sulfated Ash oproti LL olejům VW507.00/504.00, tak fosfor to asi značně doháněl

Takže přestože požadavek na Camshaft a Tappet wear maj stejné, a LL maj testy 650h oproti 250h u 505.01, tak realita se někdy nepotkává s tabulkami.



-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 48
- Registrován: 31 led 2021, 16:39
- Bydliště: Bratislava
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 48
- Registrován: 31 led 2021, 16:39
- Bydliště: Bratislava