vacka+zdvihatka na PD

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Tibunkto123
Sběrač informací
Příspěvky: 48
Registrován: 31 led 2021, 16:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Tibunkto123 »

Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20226
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Jo to je asi v pohodě, Huml psal že ET montuje a problémy neměl tak bych se toho nebál
Toto je pěkná sada kde máš vše co potřebuješ, prdnul bych to tam,nastavil pořádně rozvody,vstřiky a musí to šlapat
Tibunkto123
Sběrač informací
Příspěvky: 48
Registrován: 31 led 2021, 16:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Tibunkto123 »

Aj rozvody idem hneď menit INA ,filtre všetko má to stoji 438€ bez oleja, olej 4l 24€ Ešte že tu je Motora
stanomx
Přispěvovatel
Příspěvky: 735
Registrován: 09 úno 2015, 20:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od stanomx »

na 1.9 tdi pd et engineteam sadu neodporucam, sú v nej asi slabe zdvihatka
po tej dobe som to kontroloval nema to ani 100tisic a vacka este dajme tomu nejak vyzera ale tie zdvihatka su rozkusane, cize cisto vacka mozno bola dobra ale zdvihatka kolbenschmidt to dojebali
boli to strieborne so šedou upravou na vrchu
auto este jazdi vpohode no uz to vyzera horsie ako pred vymenou za novu vacku
ja som sa osobne trochu v tomto naucil ze netreba hned menit hriadel ak je z nej ubrate iba na 2 palcoch sotva 0.1mm :D
uz som robil viacej aut a ani milimeter alebo dva dole z palca nicomu nejak nevadia pokial neni lavor namiesto zdvihatka samozrejme
____
original mam odlozeny a pojde tam s novymi zdvihatkami ina ciernymi
chyba nanom max do 0,3mm na niektorom ventile, dokopy asi na 3och
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

@Stano
a víš, jaký olej to těch 100 tkm nyní mělo (VW i ACEA normu), krátký interval nebo LL? Pokud tam šly šedý, mělo být lito jen VW 505.01 a ACEA B3/B4, žádná C3, přestože dneska tvrděj, že C3 je lepší ...

https://dieselpower.cz/forum/viewtopic. ... 20#1184220

Ad ta INA informace
V průběhu zavedení filtrů pevných částic - a tedy hlavně olejů LOW SAPS s C3 - bylo nutné použít hydraulická zdvihátka, které mají výrazně vyšší kvalitu povrchu. Speciální proces potahování dává zdvihátkům povrch, který je činí odolnějšími proti korozi, s nízkým třením a odolnější proti opotřebení. Pro nezávislý trh s náhradními díly nabízí společnost Schaeffler Automotive Aftermarket dvě různá zdvihátka pro motory VAG s PD-vstřikovači

stříbrná/šedá
https://aftermarket.schaeffler.de/de/ca ... 4200102100

černá
https://aftermarket.schaeffler.de/de/ca ... 4200209100
stanomx
Přispěvovatel
Příspěvky: 735
Registrován: 09 úno 2015, 20:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od stanomx »

olej som daval aj pred tym takmer 100 tisic valvoline 5w-40 niekedy to bol ako hovoris acea b4 ale po novom su uz asi vsetky co splnuju normu 505.01 acea c3-10 12 atď
dalsia moznost a pravdepodobne to aj tak urobim je tam liat normu acea b4 bez ohladu na vw normu 505.01
kedze podla datasheetu oleja jasne vidiet ze tie oleje su lepsie

kazdopadne stara vacka a zdvihatka takto ani zdaleka nevyzerali po 170tsic?
et najazdilo zrhuba 60-70 (auto ma dnes 250tkm)
vymeny oleja od 90tkm som vlstnikom a olej menim po 10tisic
daval som tam iba ten jeden valvoline durablend (allclimate) 5w40
uvazujem ze si spravim takyto test a zacnem pouzivat olej podla toho bez ohladu na vw normy

mam druhe auto ktore ma cez 300tisic original vacku a zdvihatka
opotrebenie koresponduje s prejdenou vzdialenostou vs. stara origo vacka z prveho auta
pritom to vidim na este minimalne 100tisic kym bude potrebne to riesit v druhom aute co ma 300

zaslepky som zavaril v oboch autach, tlak oleja je samozrejme dobrý
k prvemu pouzijem este originalnu odlozenu vacku a nove zdvihatka cierne ina ked to zacne cvakat resp. pri buducich rozvodoch .... lebo za 100tisic to bude na kašu


_______EDIT
friction test na yt
tak ten valvoline je podla toho vynikajuci olej tu je tabulka
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

No, ty změny parametrů stejných olejů v čase je problém ...

Podle mě tam bude asi hlavně problém v chybějícím fosforu jako lubrikantu a ochraně proti opotřebení, kde jak VW502.00/505.00 tak ten první olej pro PD VW505.01 měl povinnost a předepsaný minimální jeho obsah, a přestože už VW505.01 měla paradoxně snížené Sulfated Ash oproti LL olejům VW507.00/504.00, tak fosfor to asi značně doháněl :) Ale je to jen spekulace, ale INA a další pro nic za nic ta zdvihátka pro autí s DPF neupravovala.

Takže přestože požadavek na Camshaft a Tappet wear maj stejné, a LL maj testy 650h oproti 250h u 505.01, tak realita se někdy nepotkává s tabulkami.

Obrázek

Obrázek
Obrázek
Tibunkto123
Sběrač informací
Příspěvky: 48
Registrován: 31 led 2021, 16:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Tibunkto123 »

Pekne ,no ja mám v servisnej knižke kartičku a je tam pisane za má ist 50601,viete mi odporučiť ktorý je najObrázek
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Ta VW506.01 je dneska nahrazená VW507.00 ...

Ptáš se tady taky na Mannol, jejich 5W-30 Mannol 7715 O.E.M. má schválení od VW, dobrou cenu, na fix interval bez problému.
Tibunkto123
Sběrač informací
Příspěvky: 48
Registrován: 31 led 2021, 16:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Tibunkto123 »

Okej dik ,tak preto neviem nikde nájsť 50601,dik moc r
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“