Fabia 1.9 tdi 96kw RS malý výkon velká spotřeba

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
chyba404
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Registrován: 09 črc 2020, 11:24
Odpovědi: 0

Re: Fabia 1.9 tdi 96kw RS malý výkon velká spotřeba

Příspěvek od chyba404 »

Ano. Stoupá pomalu a nevíme proč.. :?
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Registrován: 09 črc 2007, 08:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od sky59 »

nechapem preco potom riesite vstreky a tesnenia pod hlavou?

evidentne je problem okolo turba, na netesnost by som to nevidel pretoze to dokaze natlacit daleko cez pozadovane

problem vidim v tom, ze mu to dlho trva az sa rozbehne, mozno nieco niekde drhne lebo najprv to ist nechce a potom to zase preleti...

odhadujem, ze grafy sa stretaju okolo 2800ot, tam by to na tom grafe malo ist celkom normalne, pod to nema vzduch a zrejme podla vzduch ani naftu tak to musi byt slabe

ja by som urobil log, ale nie taky ako chcu vsetcia, ale uplne opacny:

drz otacky stabilne a bolo by to super do kopca kedy musi makat ale bolo by vidiet ako sa to bude drzat pozadovanych hodnot, ak by si mal nejake stupanie tak do neho zopakovat pri roznych fixnych otackach ze co sa bude diat, pretoze pri zrychlovacom logu nevidis co by si potreboval v tvojom pripade, kopec je nutny aby sa bral z motora aspon nejaky vykon , na rovine to nema moc zmysel
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
chyba404
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Registrován: 09 črc 2020, 11:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od chyba404 »

Neřeším těsnění pod hlavou.
Jen ty vstřiky kdyby dávaly málo nafty v nízkých otáčkách tak neroztoci turbo, co jsem pochopil.
Popřípadě mám aktuální logy z vagu i do kopce.

A to myslíte držet stabilně otáčky do kopce.. a na který převodový stupeň?
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Registrován: 09 črc 2007, 08:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od sky59 »

nezalezi na prevodovom stupni, podla kopca co vyhovuje, drzat ale plyn tak, aby otacky boli aspon trochu konstantne, nepridavat na podlahu, povedzme pri 1500, 2000, 2500, 3000 tak sa uvidi ci sa pozadovane a skutocne niekedy vobec zrovnaju, pretoze pri zrychlovani sa nemozu nikdy zrovnat, tam sa sleduje ze ako dobre sa nahana skutocna za pozadovanou a to v tvojom pripade uplne vobec nefunguje, tak preto by som skusil ci to dokaze fungovat aspon v ustalenych stavoch a snazit sa z toho vydedukovat kde je problem
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
chyba404
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Registrován: 09 črc 2020, 11:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od chyba404 »

Ok. Logovat skupiny 1,3,11?
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Ten repas turba jsi dělal až potom co to začalo blbnout, nebo ještě před tím ?
Řeší se to snad úplně všude, že repas turba nefunguje a jsou s tím jen problémy, hlavně když člověk čeká, že to pojede jak před opravou.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
chyba404
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Registrován: 09 črc 2020, 11:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od chyba404 »

Nechával jsem to dělat týden zpět u specialturbo, takže až po...
Projev furt stejný.
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Registrován: 09 črc 2007, 08:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od sky59 »

chyba404 píše:Ok. Logovat skupiny 1,3,11?
Ten isty graf a pridal by som mnozstvo vstrekovaneho paliva
a neviem ci tam mas aj informacie o zatazi, kolko percent
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
anydraj
Aktivista
Příspěvky: 1429
Registrován: 27 črc 2006, 07:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Island

Příspěvek od anydraj »

Pripoj banku turba na staly podtlak, at se naklopi na plny tlak.
A bez to projet.
Pokud to bude zespodu porad liny, tak
vis kam se mas obratit.
chyba404
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Registrován: 09 črc 2020, 11:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od chyba404 »

Jako hned za vývěvou napojit jen na brzdy a na baňku?
anydraj
Aktivista
Příspěvky: 1429
Registrován: 27 črc 2006, 07:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Island

Příspěvek od anydraj »

Dej to nekomu, co tomu rozumi.
To bude lepsi
chyba404
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Registrován: 09 črc 2020, 11:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od chyba404 »

Bylo mi řečeno že se to turbo může rozletět.
sky59 píše:Ten isty graf a pridal by som mnozstvo vstrekovaneho paliva
a neviem ci tam mas aj informacie o zatazi, kolko percent
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek


Tak mam ty logy
na trojku do kopce - otáčky 1500, 2000, 2500, 3000
pak je tam i ctverka na 2 000 ot. a potom prudké sešlápnutí plynu...

https://uloz.to/folder/sDgevoZLUwYT/name/vag-logy
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Registrován: 09 črc 2007, 08:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od sky59 »

Pri 1500 a 2000 asi nebol dostatocny vykon, lebo egr sa otvara, nie je to tvoja chyba :) musim pochvalit, ze ako si dokazal perfektne udrzat otacky pri vsetkych meraniach

Ale aj tak je mi divne ako blaznivo reaguje egr...?

Z poslednych dvoch obrazkov pri 2500 a 3000 bol uz vykon dostatocne velky aby egr bolo trvale zatvorene, ale ja tam vidim asi velky problem v tom, ze ked mas konstatne otacky a je ustaleny stav, tak preco MAF dava take nezmyselne skakajuce hodnoty!? Je zly MAF alebo turbo zrychluje/spomaluje bezdovodne? Zla regulacia?

Kommand na turbo je k dispozicii? Ze co vlastne od turba ziada RJ, ci ta nepozaduje od turba hluposti, mylim ze je to signal na N75 alebo ako sa vola ten prevodny ventil z elektrickeho signalu na podtlak

Uz v minulosti som chcel urobit merac podltaku a vidim ze to bude treba...

Na tom videu kde merias podtlak, na zaciatku na tej dvojke, tam skoci tlak dole ale nepocujem radenie, pocujem to spravne?
Ak bola dlha a tenka hadicka nemusia sa rychle zmeny ani uvidiet


Este skusim nad tym popremyslat zajtra....
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
sky59
Aktivista
Příspěvky: 1638
Registrován: 09 črc 2007, 08:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od sky59 »

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Vlozil som vyssie grafy pre MAP a MAF pri 2500 a pri 3000ot, specified/pozadovane a actual/skutocne

Vidiet, ze MAF nedokaze sledovat pozadovanu hodnotu, cize pozadovany prietok/nafuk vzduchu nie je ako ziada RJ

Pekne to vidiet na merani 3000 kde vykon bol uz tak velky ze RJ ziadala konstantne maximum ale realita poskakuje hore dole

Sice su rozhadzane aj tlaky MAP, z dovodu ze RJ nebude ziadat nerealny tlak ked vidi ze nema skutocny prietok, cize toto je sposobene rozhadzanym prietokom, RJ sa iba prisposobila realite, kedze idu tlaky vcelku pekne spolu necakal by som netesnost

Skor ocakavam ze regulacia/turbo je poskodene lebo nedokaze splnit to, co RJ ziada, chodi alebo hore alebo dole ale nesleduje to co ms dat pozadovane/specified

Zda sa, ze mas v okoli vhodny tiahly kopec, ja by som zopakoval viac merani pri 3000ot a ak z toho vyjdu uplne rozdielne vysledky co sa tyka MAF /pozadovana konstanta na maxime realna lietajuca nahodne okolo/ tak je na 100% chyba v regulacii

V tomto okamihu ma najvacsiu vypovednu hodnotu stvrty graf pri 3000 MAF kedy turbo dokaze dat aj podstatne viac prietoku na zaciatku ale potom uz neda, je aj mozne ze ak sa uz zvysil tlak tak turbo je vadne lebo do protitlaku uz nedokaze viac tlacit, cize ani prieto nedokaze dosiahnut, ale to by sa uvidelo pri opakovanych meraniach ci je to vzdy rovnaky priebeh, ak by na zaciatku davalo prietok cez pozadovanu hodnotu a potom po zvyseni tlaku uz len menej, je mozne ze regulacia je na doraze alebo je turbo hotove

Len ked pozeram na priebeh tlaku pri 3000 tak je vidno ze turbo vie natlacit aj cez 2000 no potom uz nie lebo nema prietok, nema z coho urobit tlak

A bolo by dobre nalogat command na turbo, pri 3000 by mal byt trvale na maxime lebo realita je pod pozadovanou maximalnou hodnotou

Ako keby sa vrtulky v turbe na oske vzajomne smykali/pootacali a niekedy sa rotacia do kompresorovej casti preniesla a niekedy nie, podla nahody, otacok a kopec inych faktorov

este som prepocital ten udaj cycle MAP aby sa dal porovnat jeho priebeh (posledny stlpec) ale skutocne RossTech VCDS su uplni neschopaci, pretoze nevedeli ze co tie udaje znamenaju tak tam napisali "cycle MAP"


niektori tvrdia ze je to vystup na turbo a ini zase ze je to vstup do map na zaklade stavu motora, priklanam sa k druhej verzii

kedze sa si spolahlivo nedostaneme ku komandu co riadi turbo, mam taketo riesenie:

ty si schopny merat podtlak do turba, ak zopakujes to meranie pri 3000 a povedzme aj pri 3500 a bude niekto sledovat ci podtlak je konstantne na maxime tak bude jednoznacne chyba turba/regulacie

pretoze pri tych 3000 su egr zatvorene, RJ ziada max mnozstvo vzduchu MAF (modra vodorovna ciara na poslednom grafe z mobilu) a vidime ze skutocny prietok z turba nedosahuje ten maximalny pozadovany a merany podtlak do riadenia turba by bol trvale pocas testu ma maxime tak je turbo jasne

******************************************************
alebo mas kdesi v nasavani nejaku "klapku" ktora nahodne zatvara privod vzduchu podla Bohvie akeho "kriteria", ked sa zvysi prietok vzduchu tak sa sama nejako "priklapne"
******************************************************
ak nemas moznost spolahlivo skontrolovat nasavacia potrubie so vzduchovym filtrom (zabudnuta handra vo vzduchovom filtri?) tak skus odpojit hadicu z turba, urcite to skoci do nudzoveho rezimu ale pojde to podla MAP, RJ bude riadit podla tlaku nie prietoku, mozno ked to bolo rozhadzane daky potkan vosiel do rury nasavania a zdochol tam? :))


este som sa spatne pozrel na tie merania 1500 a 2000, tam celkom rozumne sleduje MAF pozadovanu hodnotu, vsetko nasvedcuje tomu, ze cim viac vzduchu/prietoku sa pozaduje tym horsie, nieco musi byt pripchate ked sa zvysi prietok vzduchu!

a ako som uz vyssie napisal, RJ neseka frajera a ked vidi ze je malo vzduchu tak ani neziada vysoky tlak, ten je preto tiez taky rozhadzany

v obrazku tie vyssie 2 krivky su MAP realny a prepocitany cycle MAP, tie spodne 2 su MAF realny a preocitane cycle MAP, ta uplne dole je malicka cycle MAP, vidis ze to nijako nesedi


Obrázek[/b]
Octavia 1 Elegance rv2003 ASZ TDI PD 96kW M6 96500km
Kupena v maji 2003
/contitech rozv pri 90500 po 11 rokoch/
spotreba tempomat 140 plne auto 5.6 displej=realita
dlhodoba spotreba 5.1
spotreba pri 80 4.2L/100km
chyba404
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Registrován: 09 črc 2020, 11:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od chyba404 »

No hned ze začátku ti chci poděkovat za snahu a rady :).

Co se týče tech logu na 3000 ot. a víckrát je zopakovat - to udělám co nejdřív.
To sledování podtlaku jestli je na max při 3000 ot. udělám jak budu mít možnost auto zvednout.
Jinak nevím co myslíš kommander turba - log kde je vidět ovládací ventil N75?
A jestli může být ucpaný nějaký vedení- to fakt nevím kde.. všechny tlakové hadice byly venku a většina z nich se vyměnila...
+Turbo bylo nedávno na repase a žádná změna, stejně jako před repasem turba a mělo by být v pořádku podle testu na stolici.

Jinak je divný že spodek otáček to nezvládá dát požadovaný tlak a pak při vyšších otáček to zvládne a dokonce o 0,4mbar natlačí víc a pak zreguluje.
A zároveň je slyšet chrčení z prostředních výdechů v kabině a při překročení cca 2500 ot. to přestane a auto znatelně "vystřelí".


Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“