ADEKVÁTNÍ náhrada svíček N 10213002?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Behemot
Sběrač informací
Příspěvky: 26
Registrován: 15 říj 2021, 18:47
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

ADEKVÁTNÍ náhrada svíček N 10213002?

Příspěvek od Behemot »

VAG prej přestal žhavičky N 10213002 dělat v roce 2015. Na trhu je teď asi půltuctu zaručeně kompaktabilních náhrad, což prodejci, teda chcel sem příct přehazovači šuntu lopatou, poznají podle toho, že to má stejnej závit. Drtivá většina je pro nějaký turbodehty, který ty žhavičky zapnou tak pod -10 (jestli vůbec někdy), takže je jim to jedno. AEF jak známo žhaví FURT a pořád, jinak prostě NESTARTUJE ani když je venku 30. Nehodlám tam strkat něco úplně jinýho, na druhé straně už je stále větší obskurnost vůbec nastartovat a foukat do sání éter dvakrát denně fakt nehodlám podstupovat, musí se to vyměnit co nejdřív :o

Ty co mají hodnoty udaný, tak je tam zpravidla 5,5 A (málo, to nebude žhavit v mrazech dobře, bude nutný žhavit třeba třikrát i víckrát po sobě), pak zas 14 A (to je obludně moc, nehodlám při téměř dvojnásobným proudu riskovat, že se upálí relé nebo kabeláž, nemluvě u nutnosti do mrazu upgradovat na 72Ah akunu :? ), zbytek nemá udaný nic. Údajně má bejt adekvátní náhradou Brisk, tam nejsou kokoti schopní už druhej týden informaci zjistit, ani zajít do skladu, připojit to drátem k akuně a poud změřit.

Podle dílenské příručky mají brát při dožhavování (tzn. napájený altíkem - 13,5 V) kolem 8 A kus, mě zbývající dvě funkční ukazovaly kolem 17,6 A, což je asi v normě. Takže - tuší někdo, co je opravdu adekvátní náhrada, která je taky někde eště skladem?
pipo444
Přispěvovatel
Příspěvky: 535
Registrován: 05 led 2011, 17:55
Odpovědi: 0

Re: ADEKVÁTNÍ náhrada svíček N 10213002?

Příspěvek od pipo444 »

takže potrebuješ žhaviče pre motor AEF ? no za mňa tam daj Bosch Duratherm, mám ich u 6 rokov a pohodka. Alebo Beru. nemusia byť zrovna originál. a nie je s nimi žiaden problém. na začiatku berú viac prúdu, ale ako sa rozžhavia, tak je to tých cca 8A dajme tomu, aj ked beží dožhavovanie. Neviem v akom stave máš motor, no za tepla isto netreba žhaviť :D možno preto mi aj vydržali 6 rokov, stačí mať správny predvstrek a chytí to za tepla bez žhavenia. lebo s origo zeleným čidlom teploty to od 65°C nežhaví. ale o tom potom :D
Škoda Felícia 1.9D r.v. 11*98
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW ALH
SEAT Leon MK1 1.9TDi - 81kW ASV
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW AGR
Behemot
Sběrač informací
Příspěvky: 26
Registrován: 15 říj 2021, 18:47
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Re: ADEKVÁTNÍ náhrada svíček N 10213002?

Příspěvek od Behemot »

Vo tom čidle sem četl, se musim podivat co to tu vlastně je, ale ŘJ žhaví pokud je rafika do poloviny budíku (90 °C). Bez žhavení to i při takové teplotě chytne do pár minut po zhasnutí, jak to stojí třeba 10 minut a víc, můžu točit 10 sekund v kuse 3× za sebou a nic se neděje. Jak to nažhaví, chytá to nahned. Nastavení čerpadla netušim, ale i s ohledem na to, jak strašný to bylo letos pod -5 pokud se s tím nejelo den a víc, a pod -10 dyž to jenom vychladlo do rána, plus mi lidi řikali že to má celkem kultivovanej projev (ehe, takovej trachtor :D), tak je dost možný, že předvstřik bude staženej spíš na nic než na moc.

Zatim sem vod pořízení tady do těch věcí nešahal, funguje to funguje. Ale usem si řikal, s ohledem na míchání (donedávna) ne zrovna supr přefiltrované hydrauliky (jenom sedimentované), filtr sem pro jistotu měnil po roce, že se mrknu co to dělá a bys zasranej jak jetel, že nechám zkontrolovat vstřiky. Přece jenom to taky bůhvíjak dlouho přetím nikdo nemusel dělat. Tak by se dalo poštělovat i to čerpadlo, že :arrow:

Ty boše sou 0250201032?
pipo444
Přispěvovatel
Příspěvky: 535
Registrován: 05 led 2011, 17:55
Odpovědi: 0

Re: ADEKVÁTNÍ náhrada svíček N 10213002?

Příspěvek od pipo444 »

Ano, číslo od Bosch sedí.... pamataj, čím viac a dlhšie to žhaví, tým viac sa derú tie žhavky. no ked to žhaví aj pri teplom motore tak je dačo upravené :D každopádne je to na tebe... len spomeniem že starý mechoš čo tie lucasy šteluje, vravel že za tepla má byť predvstrek 15°. šteloval to stroboskopom. teda buď doladiť na čerpadle alebo druhá varianta, zapnúť trvalo ventil N108 a tiež to bude sedieť, zakial sú rozvody podla prípravkov.... nemám problém naštarovať na šup či studene či teplé, či to stojí den alebo mesiac :D vždy žhavím len raz
Škoda Felícia 1.9D r.v. 11*98
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW ALH
SEAT Leon MK1 1.9TDi - 81kW ASV
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW AGR
tiguan2
Přispěvovatel
Příspěvky: 847
Registrován: 21 lis 2011, 20:04
Odpovědi: 0
Bydliště: ZR-Vysočina

Re: ADEKVÁTNÍ náhrada svíček N 10213002?

Příspěvek od tiguan2 »

Tak ty jezdíš na tyhle sajrajty a diviš se proč to děla co to nema dělat???
Bora 1.9 TDI 85KW 6q,čip, AJM--minulost
Rapid 1.6 TDI 85 kw
Audi Q5 125KW 6q manual
Scala 1.6 Tdi 85kw rv22
pipo444
Přispěvovatel
Příspěvky: 535
Registrován: 05 led 2011, 17:55
Odpovědi: 0

Re: ADEKVÁTNÍ náhrada svíček N 10213002?

Příspěvek od pipo444 »

no inak ono sa to nezdá, ale to čerpadlo potom "trpí", a hlavne Lucas kerý pracuje trocha na inom princípe jak Bosch, a ešte sa lúbi aj "zalepiť". videl som osobne síce Bosch čerpadlo ktoré jazdilo na všeličo len nie na naftu, a div sa, ono sa kusol nastavovač dávky a ustrihlo kolík z páčky plynu :o a dnu v čerpadle to bol hnus, všade samá liška a šecko šlo ztuha. no to bola drahá oprava....
Škoda Felícia 1.9D r.v. 11*98
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW ALH
SEAT Leon MK1 1.9TDi - 81kW ASV
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW AGR
Behemot
Sběrač informací
Příspěvky: 26
Registrován: 15 říj 2021, 18:47
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Re: ADEKVÁTNÍ náhrada svíček N 10213002?

Příspěvek od Behemot »

Sorryjako, ale poté, co na tom tady půlka fóra za 30 let odjezdila několik milionů kilometrů s tím najednou bude problém? Nejsem ani takovej střelec, jako někteří, co s tím jezdívali skoro na surovou ropu, pže vidím na vlastní bulvy, že ten volej je pekelně hustej a Lucas není zrovna nejlepší čerpadlo ve vesmíru. I když hromada lidí to tam lila stoprocentní. Takže míchám maximálně na půl, velice bohatě aditivovaný, viskozita je bez problémů; teď na zimu začínám postupně přidávat i malý množství benzínu, přesně dle instrukcí lidí, co na to odjezdili statisíce kilometrů. Lepší, než motory s vířivou komůrkou, na tydle věci už jsou asi jenom tatrovácký motory, ty jedou fakt na všechno, co je schopný aspoň trochu hořet :-P

Nevim, kde ste celou dobu jako byli, dokonce tady máte celý jedno subfórum jenom na alternativní paliva, víme? Zkuste použít nahoře to pole Hledej (LOL) Z hlediska startování a chodu motoru je naprosto jedno, co se do toho leje, vyzkoušeny všechny možný poměry včetně čisté silně aditivované nafty. Je to naprosto stejný. Teď prostě po letech dvě svíčky vodešly, což se projevilo hned, bez žhavení to skoro nestartuje. Pokud je staženej předvstřik, tak se to asi do velké míry vysvětluje. Takle sem to dostal, chovalo se to tak od prvního dne, budu to adresovat, víc asi netřeba dodávat.
suri
Přispěvovatel
Příspěvky: 88
Registrován: 14 čer 2011, 17:32
Odpovědi: 0

Re: ADEKVÁTNÍ náhrada svíček N 10213002?

Příspěvek od suri »

Behemot
Sběrač informací
Příspěvky: 26
Registrován: 15 říj 2021, 18:47
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Re: ADEKVÁTNÍ náhrada svíček N 10213002?

Příspěvek od Behemot »

Už jsem pořídil ty Bosche, ty co vyndávám jsou ty samý, takže to vypadá dobře. Zatím vyměněný tři takle po tmě s čelofkou.

Přístup teda jak k penězům, úplná hodinářská práce, furt neco z toho posranýho Lucasa zavazí (LOL) Chcelo by to dětský ruce :D Nejhorší je ta druhá zleva, tam je na čerpadle nějakej nádor úplně přesně před svící :? Musím najít plochou osmičku na přívod napětí, nic jinýho tam nedostanu. Teď by se pořádně hodila sadička těch očkoplochejch-ráčnovejch :arrow:

Jinak čidlo na vodě je se žlutým kroužkem, tak to by mělo být na dehet správný, to se kterým to žhaví trochu víc.

Jinak jsem se bavil se sousedem, dělá tady někde kousek v Schade, že co se týče špatnejch startů ve větších mrazech tak často tenkrát měnili nějaký starší modely čerpadel co se ošoupaly a nedávaly na starty tlak (s těma pozdějšíma že už se to nedělo), a taky že na starty prej často pomohlo v ŘJ softwarově přidat dávku paliva. Nicméně že už na to dááávno je všechno rozkradený, pže jim tydle auta dekádu nejezdí. Má tady někdo optimálně Pha/okolo, případně Brno/okolí a nejhůř Olomouc/okolí vybavení, aby byl schopnej na tomdle motoru ještě pracovat? Asi by nebylo od věci zkontrolovat stav čerpadla, vstřiků a případně i na diagnostiku - nemám ponětí, kdy to někdo dělal naposled. Prodejce slíbil po tchánovi sešitek s rozpisama prací od pořízení auta, nic sem nedostal.
Behemot
Sběrač informací
Příspěvky: 26
Registrován: 15 říj 2021, 18:47
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Re: ADEKVÁTNÍ náhrada svíček N 10213002?

Příspěvek od Behemot »

No ta jedna byla naprosto příšerná, musel sem nakonec vypustit vodu a sundat přírubu z hlavy. No aspoň sem zkontroloval stav kapaliny, současně s drobnejma ročníma ztrátama a teď sem litr vydyndal různě po zemi, sem dolil novou růžovku a tím máme zas na tři roky vystaráno (LOL)

Netušim kterej magor vymyslel ty palivový trubky ke vstřikům, příště si musím pučit na ty svíčky od někoho dítě, to se tam dostane krásně, no ale po odstranění drobnejch nedostatků (na dva válce to fakt nejede aneb povolený šrouby na vstřicích (rofl) ) to šlape jak cibule, startování i ráno v kose zatím jedno nažhavení a na brnknutí.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“