Ovládání turba u motoru AFN
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Ovládání turba u motoru AFN
Zdravim.Chlapi mám prosbu.Mám T4 s motorem ABL 50kw,kde je turbo s by-passem ovládaným přetlakem v sac potrubím.Budu tam dávat AFN 81kw z ibizi a tam je turbo s natáčením lopatek,které jsou ovládané podtlakovým přepouštěcím ventilem.Vím,že nejjednodušší by bylo přendat na něj turbo s tím by-passem.Chtel bych,ale aby to jelo co nejlépe a tak bych tam chtěl nechat turbo s lopatkami.Prosím o radu jak ovládat natáčení lopatek u tohoto turba?(čerpadlo bude mechanické,žádná elektronika).Předem díky za radu Jirka
ja by som tam dal obtokové turbo z AGR, 1Z a dal by som tam radšej vaščie trysky 764ky. bude to najjednoduchšie a pojde to celkom slušne. alebo potom už jedine prerobit podtlakovú banku na pretlak na tom VGT turbe.
AUDI A4 Avant TDI, AFN, 764, 11mm, 1749VA, jednohmota HDS, egrOFF, katOFF, soft, 288/245
Když tam dám turbo z AGR nebo 1Z nebude to to samé jako když tam namontuju to turbo z ABL co mi zůstane z toho původního motoru?Jaký je mezi nima rozdíl?(myslím že všechny mají stejný princip by-passu,ale to z AGR nebo 1Z ovládá baňka přetlakem,nejsem si ale jistý tak se radši ptám) A nemohl bys poradit jak předělat tu baňku na tom VGT turbě?Trysky bych řešil až na konec
om předělání na VGT je toho tu na dny čtení, stačí jen hledat
1. Octavia 19TDi GLX+(klima) AGR, 1998, trysky DSLA150P520, jednohmota ATD + organika, upgrade MAF,EGR+KAT off, 550000km; 5W40; puky Audi TT, + 3cm UP, 4x disk, VAG
2. Octavia 19TDi Elegance ASV 2002, ,Xenony, Webasto, Tripling, 99 kW, brzdy 288mm.
2. Octavia 19TDi Elegance ASV 2002, ,Xenony, Webasto, Tripling, 99 kW, brzdy 288mm.
On ma T4 ABL, to je turbo diesel,ne TDI, tam jedine dat Plechovku s turba s ABL a potocit sroubkem na cerpadle, pridat naftu. Nebo motor rozebrat,vymenit písty a hlavu s TDI a udelat M tdi a pak potahne jak čertkoco píše:ja by som tam dal obtokové turbo z AGR, 1Z a dal by som tam radšej vaščie trysky 764ky. bude to najjednoduchšie a pojde to celkom slušne. alebo potom už jedine prerobit podtlakovú banku na pretlak na tom VGT turbe.

AAA tak to sem si nak, spatne vyložil, myslel jsem že tam bude davat jen turbo s AFN. Tak to bud komplet elektriku s pocitacem,nebo m tdi s turbem ovladaným plechovkou na pretlak. Když tak mam plechovku udelanou primo na ovladaní VNT 15 pro AFN, když tak dam za 500kc , jen tu podtlakovou vyhodis a na místo ní das tudle. S elektrikou tu funguje naprdel,pocitac to pozna, s M TDI chodí jak fíkkoco píše:ale on tam ide dávat AFN

Zdeňku bude to M TDI,žádná elektrika ani počítač.Tu ovládací plechovku na VNT 15 co máš předělanou na přetlak bych si asi od tebe vzal jen se chci zeptat jestli to máš odzkoušené na nějakém motoru.Myslíš že když hadičku z té plechovky od tebe zapojím přímo na sací potrubí jako je to u toho ABL tak že to turbo bude fungovat správně?Já to právě nemám odzkoušené tak se bojim abych zbytečně to turbo nepohřbil.Nikdy jsem se takovejma experimentama nezabýval,ale naložená T4 s ABL fakt nejede takže to musím dořešit.Předem díky za rady
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 06 pro 2021, 12:36
Re: Ovládání turba u motoru AFN
Ahoj. Řeším vlastně to samé u T4 a ... Motor jsem tam dal AFN místo původního ABL . To AFN jsem sehnal s kompletní motorovou elektrikou a řídící jednotkou kde je IMO Off . Pokud jde o mechanické předělávky tak je to OK - to jsem zvládnul / výměna sacího koše oil čerpadla a další blbosti/. Teď trochu
/ trochu víc /tápu v elektrice co a kam zapojit aby jsem rozchodil palivové čerpadlo a vše co je důležité k nastartování motoru. Předělávku na mTDI chci řešit jako poslední . Tak že ve zkratce potřebuji zjistit : kam zapojit kabeláž abych oživil ŘJ k AFN , jaký elektr. pedál plynu , budu potřebovat do T4 aby komunikoval tak jak má s AFN. Dík moc za každou radu která nebude znít : kup jiné auto apod...
