Octavia 1 přední brzdové hadice

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Vojta91
Přispěvovatel
Příspěvky: 59
Registrován: 23 říj 2014, 16:30
Odpovědi: 0

Octavia 1 přední brzdové hadice

Příspěvek od Vojta91 »

Ahoj všem, na Octavce 2002 s brzdama 288mm po víkendové výměně přední kotoučů a desek problém - jedna strana je lehce teplejší (přes alu kolo) na dotek než druhá, nicméně brzdy nesmrdí, teplo nesálá na metr jako když jsem měl kouslou zadní nicméně mě to celkem vytáčí. Brzdy jsou teď v režimu zajíždění, zatím mám najeto asi 200km na nových a je to pořád to stejné víceméně, teplejsi je brzda u spolujezdce. Ale chtěl jsem vyměnit i hadice aby to bylo komplet cajk, a zde nastal problém.
Při povolování šroubu na trubce tím klíčem na brzdy s drážkou abych povolil hadici se začíná už kroutit celá trubka a mám celkem strach že ji servu když ještě zatlačím :x
Nemáte někdo nejakej fígl co s tím, nebo rovnou novou trubku, případně ufláknout konec se šroubem, a dát novej holendr a zapertlovat ? Trubky jsou origo nikdy neměněný..
Přílohy
s15.jpg
s15.jpg (46.66 KiB) Zobrazeno 1205 x
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14440
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Re: Octavia 1 přední brzdové hadice

Příspěvek od Tomas.cz »

Nahřál bych to, stačí PB hořák.
Vojta91
Přispěvovatel
Příspěvky: 59
Registrován: 23 říj 2014, 16:30
Odpovědi: 0

Re: Octavia 1 přední brzdové hadice

Příspěvek od Vojta91 »

Klasika do ruda nahřát tu převlečnou matku, rychle zchladit a zkusit ji ? Zkusím to, plamenem sem do toho tak zhurta nechtěl jít (povolovač šroubů nepomohl..) Uvidíme, no pro sichr seženu novou trubku průser je že origo stojí majlant (wallbash)
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14440
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Re: Octavia 1 přední brzdové hadice

Příspěvek od Tomas.cz »

Do ruda není potřeba, pak zkoušet povolovat a utahovat sem - tam.
Vojta91
Přispěvovatel
Příspěvky: 59
Registrován: 23 říj 2014, 16:30
Odpovědi: 0

Re: Octavia 1 přední brzdové hadice

Příspěvek od Vojta91 »

Rozumím, lehce nahřát a jako když řežu závit..povolit, trosku utáhnout a opakovat, pokud to půjde
mirek999
Přispěvovatel
Příspěvky: 722
Registrován: 22 srp 2011, 13:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Kousek od Mělníka

Re: Octavia 1 přední brzdové hadice

Příspěvek od mirek999 »

Pravděpodobně po zatlačení pístku, z důvodu výměny nových brzd zůstává trošku viset pistek v brzdiči. Tím může hřát více kolo. Pokud to bylo předtím ok a pouze se měnily brzdy, tak bych se zaměřil na brzdič.
Toledo 1L, 1Z. Octavia 1Z, BSE. Caravelle T4, ABL.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20291
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Re: Octavia 1 přední brzdové hadice

Příspěvek od roman1648 »

Na nahřátí taky používám takovej ten topenářskej hořáček,je to fakt dobrý, ale jak píše Mirek,viděl bych to na problém ve třmenu samotném, vyšlap pístek, vylešti ho 2000kou smirkem dej ho zpátky a je pokoj...
mirek999
Přispěvovatel
Příspěvky: 722
Registrován: 22 srp 2011, 13:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Kousek od Mělníka

Re: Octavia 1 přední brzdové hadice

Příspěvek od mirek999 »

Pokud máš auto na dojetí, tak to udělej, jak píše Roman a bude to fungovat. Ale pokud chceš ještě auto nějakou dobu provozovat, což asi jo, když jsi měnil komplet brzdy, tak vyměň pístek s gumičkou a manžetou. Nestojí to majlant a práce s tím bude stejná, jako když budeš pístek vyndavat. Spíš menší, protože starý budeš muset leštit. Po těch letech jsou pístky vyrezlé a koroze je celkem hloubkova.
Toledo 1L, 1Z. Octavia 1Z, BSE. Caravelle T4, ABL.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20291
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Re: Octavia 1 přední brzdové hadice

Příspěvek od roman1648 »

Jasně, souhlas no, já to myslel právě jako nouzovou opravu, nedávno jsem to řešil borcovi v campu kdy dojel a kolo hořelo,kotouč hrál všema barvama tak jak to zchladlo, vyšlapal jsem pístek, odrhnul drátěnkou na nádobí (noteeth) ,dal zpátky a bylo to,mohl druhej den odjet, naštěstí s sebou většinou mám aspoň malou gola sadu vč. 7mm imbusu,pár šroubováků,sikovky atd..
Novej třmen stojí 700, ATE snad 1200 což je fakt sranda v dnešní době...
Vojta91
Přispěvovatel
Příspěvky: 59
Registrován: 23 říj 2014, 16:30
Odpovědi: 0

Re: Octavia 1 přední brzdové hadice

Příspěvek od Vojta91 »

No pístek šel zatlačit pěkně na obou stranách, nevypadal že by se nějak kousal po cestě nebo šel hodně ztuha.. ale za ty roky už to asi nebude to pravý, nicméně už mam na cestě nový třmeny přímo od ATE, výměnnej způsob za nějakých 1300 kus jak psal Roman, je to pár peněz a ve finále s tim sraním kolem s výměnou pístku a obou těsnění do starýho a beztak vyrezlýho třmenu to nevyjde zas o tolik dráž než repas ATE třmen..a nový jsou nový :D

spíš jsem se lehce sekl na hadici s tím jak se mi začla protáčet trubka a hadice nechtěla svině povolit (wallbash)
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4290
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Re: Octavia 1 přední brzdové hadice

Příspěvek od Jarda S. »

roman1648 píše: 10 črc 2023, 06:20 Na nahřátí taky používám takovej ten topenářskej hořáček,je to fakt dobrý, ale jak píše Mirek,viděl bych to na problém ve třmenu samotném, vyšlap pístek, vylešti ho 2000kou smirkem dej ho zpátky a je pokoj...
při jeho ceně bych dal rovnou novej (LOL)
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Kopr

Re: Octavia 1 přední brzdové hadice

Příspěvek od NOVON »

Jak se protočí trubka spolu s holendrem,dal bych určitě novou trubku.
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
Vojta91
Přispěvovatel
Příspěvky: 59
Registrován: 23 říj 2014, 16:30
Odpovědi: 0

Re: Octavia 1 přední brzdové hadice

Příspěvek od Vojta91 »

Tak hadice vyměněný, spolu s tim výměna obou třmenů vepředu za repas ATE (starý vypadaly vevnitř opravdu ,,krásně,,) kotouče starý cca měsíc, desky to samý, oboje ATE obyč najeto na nich cca 400km (zajetý na starých brzdičích), všechno pročištěný, máznutý čepy v brzdičích, desky chodí volně v držácích, třmeny taky chodí na čepech pěkně.

ALE - při zkušební jízdě mi jde pedál tak do odhadem čtvrtiny možná třetiny měkce jako do bláta, pak brzdí celkem pěkně a dá se pěkně odstupňovat účinek brzd, ABS když se na to pořádně dupne tak funguje na i na suchu a na štěrku kope, pedál se nepropadává, odvzdušněn teda jenom předek do kterýho se lezlo přetlakem tlakovačkou 2x před a po jízdě, prolito cca pul litru brzdovky přes systém, kapalina mi nepadla pod min to sem pohlídal tudíž by snad nemělo bejt zavzdušněný ABS.

Je tohle normální ? (wallbash) už z toho začínám bejt špatnej, starý brzdy ,,braly,, skoro úplně nahoře-maličko to přičítám tomu že už byly starý třmeny a ne dokonale se stahovaly pístky aspon na jedný straně tak možná paradoxně to brzdilo lépe když byl pístek ke kotouči blíž ? Co dál ? Zkusit odvzdušnit znovu přes VCDS s aktivovanou pumpou kdyby náhodou někde byla bublina, nebo to netrápit a ,,sedne,, si to ?
mirek999
Přispěvovatel
Příspěvky: 722
Registrován: 22 srp 2011, 13:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Kousek od Mělníka

Re: Octavia 1 přední brzdové hadice

Příspěvek od mirek999 »

Odvzdušňovat stále a stále dokola. Samozřejmě celé auto. Ideálně na mokré trávě nechat řádně probubnovat ABS. Brzdič ideálně držet nakloněn tak, aby byl odvzdusnovaci šroub v té nejvyšší poloze. Odvzdusnovat buď podtlakem nebo pretlakem. Hlavně neodvzdusnovat přes pedál. Hrozí zničení HBV nebo posilovače. Už to má svoje roky a vyjetou dráhu.
Toledo 1L, 1Z. Octavia 1Z, BSE. Caravelle T4, ABL.
Vojta91
Přispěvovatel
Příspěvky: 59
Registrován: 23 říj 2014, 16:30
Odpovědi: 0

Re: Octavia 1 přední brzdové hadice

Příspěvek od Vojta91 »

mirek999 píše: 15 črc 2023, 22:45 Odvzdušňovat stále a stále dokola. Samozřejmě celé auto. Ideálně na mokré trávě nechat řádně probubnovat ABS. Brzdič ideálně držet nakloněn tak, aby byl odvzdusnovaci šroub v té nejvyšší poloze. Odvzdusnovat buď podtlakem nebo pretlakem. Hlavně neodvzdusnovat přes pedál. Hrozí zničení HBV nebo posilovače. Už to má svoje roky a vyjetou dráhu.
No, odvzdušněno znovu přes vcds, 2x každé kolo pro sichr, bubliny nešly pouze čistá kapalina, aktivoval sem abs při jízdě a chod pedálu se zlepšil ale stejně je to takový lehce gumový, cca první třetina je taková hluchá ale pak bez problémů brzdí, nic nehřeje.. tak už nevím :kol2:
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“