1.9D (AEF) upaluje žhavičky

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Behemot
Sběrač informací
Příspěvky: 26
Registrován: 15 říj 2021, 18:47
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

1.9D (AEF) upaluje žhavičky

Příspěvek od Behemot »

Dloouho přehlouho sem řešil v průběhu roku proč ta mrcha furt nestartuje. Eště v únoru sem měřil žhavičky, všechny 4 OK (osobně měněny před rokem a půl, čili podzim 2021). Pak se to graduálně zhoršovalo, proběhla výměna startéru za repas (točí o kousek líp, to jo), akunda prakticky odešla, daná nová. I v létě sem točil a točil a točil, až nakonec teda sem na radu opět změřil žhavičky - všechny 4 KO.

Měl sem po ruce 2 dobrý, 3 co měly být funkční, z toho nakonec chodila jedna (teda proti akuně). Po tejdnu a půl opět problém startů, opět KO, všecky (4, i ta co nešla - asi studeňák a pak se vzpamatovala a žhavila) odbouchlý. Dal sem na radu a pořídil NGK, že boše jsou šmejd.

Po tejdnu a půl opět zhoršený starty, napřed dvě, za další chvílu komplet všecky v hajzlu. Stejným způsobem všecky - odstřelený špičky. Čili podle všeho to žhaví a žhaví furt pryč i za chodu motoru, až se to utaví a špička ukápne. Relé vyměněno a zkontrolováno - v pohodě. Při otočení klíčku relé normálně cvaká a přestává cvakat v souladu se svícením kontrolky, která, jak sem se dočtl, funguje i jako pojistka (ehm, čili bez kontrolky to nenažhaví), každopádně když nesvítí, na spínačku to nežhaví.

ALE! Ten křáp má i to předžhavení reagující na vodevření dveří řidiča (pěkná pičovina podle mě, ve velké zimě člověk třeba při práci pětkrát za den vleze do auta, vono to pětkrát za den bude žhavit 10 sekund proudem 25-50 A, a po šestý až bude chtít fakt nažhavit a vodjet, tak je v prdeli a nenatočí to, protože to vytřískalo akundu? to kdo vymyslel? (wallbash) ). To se zdá být taky OK (asi?), relé cvaká. Nijak se to ale neprojevuje na kontrolce=MUSÍ to být nezávislá funkcionalita, fungující na té tzv. řídicí jednotce motoru 1,9D.

Prej to má i DOžhavování po studenejch startech - a tady už čuju kámen úrazu. Samozřejmě bez multidementéru/klešťáku zjistím hovno (a nenapadlo mě to zkoušet), esli to spíná, nebo ne, samozřejmě přes ten randál motoru nikdy v životě neuslyším relé. Ale pokud je už jednotka unavená (nebo na základě čeho, jakejch čidel atd. do dožhavuje?) a zůstává viset a žhaví dlouhý desítky minut, nebo taky FURT, tak je nakonec utavuje. Sem na správné stopě? Vono tam už taky hernajs není ani nic jinýho, co by se mohlo srát (LOL) Ale už mě nebaví furt foukat éter, to nejde donekonečna :bounce:
tiguan2
Přispěvovatel
Příspěvky: 845
Registrován: 21 lis 2011, 20:04
Odpovědi: 0
Bydliště: ZR-Vysočina

Re: 1.9D (AEF) upaluje žhavičky

Příspěvek od tiguan2 »

Na co jezdiš?
Bora 1.9 TDI 85KW 6q,čip, AJM--minulost
Rapid 1.6 TDI 85 kw
Audi Q5 125KW 6q manual
Scala 1.6 Tdi 85kw rv22
Behemot
Sběrač informací
Příspěvky: 26
Registrován: 15 říj 2021, 18:47
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.9D (AEF) upaluje žhavičky

Příspěvek od Behemot »

povedlo se mi vyhrabat starší vlákno, kde to řeší https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=69059, čili buď vadný čidlo teploty (mám žlutý), nebo ta samotná jednotka, jak sem si myslel

(s ohledem na to, že po odpojení čidla to žhaví maximální dobu na otočení klíčku, tj. tuším 10 sekund, a jeho připojení to žhaví 2-10 sekund dle teploty, tak bych čidlo považoval za v pořádku, čili z toho mi vychází ta ŘJ)
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3750
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlínsko

Re: 1.9D (AEF) upaluje žhavičky

Příspěvek od Tomas6 »

Si od žhavky natáhni dovnitř kontrolku. Hned budeš vědět kdy žhaví a kdy ne.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
pipo444
Přispěvovatel
Příspěvky: 535
Registrován: 05 led 2011, 17:55
Odpovědi: 0

Re: 1.9D (AEF) upaluje žhavičky

Příspěvek od pipo444 »

ako čítam, tie žhaviče ti ozaj málo vydržia :o
predžhavenie funguje pri otvorení dverí, ale dá sa to odstaviť - sám som to spravil ( prerušenie modrého kábliku zo spínaču ). Každopádne po štarte ešte ide dožhavovanie, ale len 3min. alebo kým voda nedosiahne 65°C. Samozrejme toto platí ak je tam origo zelené čidlo teploty...

Neverím že by bola vadná RJ. Odpalovanie špičiek žhavičov spôsobujú aj zlé trysky, takže odporúčam vytiahnuť von a dať niekomu zrobiť aby prášili jak majú... samozrejme ďalšia vec je predvstrek, mal by byť správne nastavený.. potom by som nazad vrátil aj zelené čidlo teploty

osobne mám žhaviče Bosch, od r.2015 stále na aute a ešte fachčia, a to sa robia aj kratšie trasy takže žhavenie+dožhavovanie beží často. ale zas trysky sú po repase takže no problemo :)
Škoda Felícia 1.9D r.v. 11*98
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW ALH
SEAT Leon MK1 1.9TDi - 81kW ASV
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW AGR
Behemot
Sběrač informací
Příspěvky: 26
Registrován: 15 říj 2021, 18:47
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.9D (AEF) upaluje žhavičky

Příspěvek od Behemot »

loni se dávalo repasovaný čerpadlo, vyndavali a kontrolovali/čistili ai vstřiky (Delphi Diesel v Pze), všecko údajně načasovaný atd. jak má být

je fakt že sem si všiml graduálního poklesu výkonu a většího hulení, většina toho se výrazně spravila po výměně vzduchovýho filtru (noteeth) i když se mi zdá, že to pořád nejede tolik, jako dřív, je to furt dýchavičnější

jako mužu to nekam strčit ať to zkontrolujou znova, ale spíš bych vsadil na to trvalý žhavení, je to předkomůrkáč, nedovedu si představit co by musely vstřikovače dělat, aby to sežralo žhavičky, a přitom motor jinak celkem fungoval :)

jako asi by se dala nejaká kontrolka na to relé dát, ať vim, kdy jde, a kdy ne, no, musim si něco připravit, zatim bych - až to konečně natočím po poslední výměně žhaviček a relé - to voměřil multimetrem, pokud to bude žhavit i po 5 minutách po nastartování, je to jasný; budu tam muset dovézt jinou akunu, pět tejdnů to bez hnutí stálo u karosářa, zánovní akuna 1,9 V :evil: i po hodině a půl na kabelech z auta vedle se to nabilo na 8,9 V, čili tipuju 1-2 články v hajzlu
pipo444
Přispěvovatel
Příspěvky: 535
Registrován: 05 led 2011, 17:55
Odpovědi: 0

Re: 1.9D (AEF) upaluje žhavičky

Příspěvek od pipo444 »

no ked máš všetko porobené, dokonca aj čerpadlo aj vstreky tak to musí ísť jak víno :D
ale zas píšeš že výkon nieje úplne ten čo tam bol, aj ked nie je to raketa samozrejme :)
keď sú trysky údajne OK a čerpadlo tiež + nastavené tak to musí chytať aj za tepla bez žhavenia ( ak sú kompresie OK ). a studený štart býva tiež na šupu, ak nafta nepadá. keď je všetko splnené tak je to spolahlivo fungujúci motor :)

ozaj, a aký dôvod je potom mať tam žlté čidlo ? ak dáš origo zelené tak to bude fungovať ako sme spomínali vyššie ( 3min / 65°C ) a teda nemalo by to upalovať žhaviče
Škoda Felícia 1.9D r.v. 11*98
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW ALH
SEAT Leon MK1 1.9TDi - 81kW ASV
VW Golf MK4 1.9TDi - 66kW AGR
Behemot
Sběrač informací
Příspěvky: 26
Registrován: 15 říj 2021, 18:47
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.9D (AEF) upaluje žhavičky

Příspěvek od Behemot »

je tam vod doby co sem to pořídil, bez žhavení to nechytá skoro vůbec, i v léte dyž bylo teplo, tak sem musel točit buď 30++ sekund v kuse, než se prohřál válec, šly z vejfuku obláčky nespálené směsi a nic, nebo aspoň deset sekund, fouknout trošku éteru a pak to blaflo nahned; s dobrejma žhavičkama nažhavím jednou (nebo když sem dost rychlej že vodevřu dveře, sednu a votáčím klíčkem, tak už to ani nežhavilo, rovnou sem natočil a chytlo)

klidně může už být slabá komprese, co já vim, je to starý 27 let a najeto přes 400, tady z tech ekspertů co sem poptával nekolikery servisy, tak až snad ten poslední (zas nejakej dýzl cosi na Kolbence) že má vůbec měřák na kompresi na dehty, pokud to profukuje, odpovídá to i horším startům, i horšímu výkonu ne?

v Delphi mi řekli že si vůbec nejsou jistí hlavou toho čerpadla (sehnal sem si nejakou jetinu z bazošu, aby to napřed udělali a pak pokud možno přehodili kus za kus hotový za starý (to začlo týct přes gufera do rozvodů), no stejně tam auto stálo skoro tejden než to jenom přehodili) a vstřiky že taky nebyly zrepasovaný, jenom vočištěný a změřený, takže vlastně takový jako vím hovno :doh:
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20278
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Re: 1.9D (AEF) upaluje žhavičky

Příspěvek od roman1648 »

Co si pamatuju tak dieselový Feldy na žhavky trpěly vždycky, svého času se to měnilo jak na běžícím pásu, bádání s čidlama,odporama a jednotkama stejně nikam nevedly, několikrát jsme to předělávali na tlačítko jak na Avii,prostě venku vyzkoušet za jak dlouho se svíčka rozpálí do ruda,ono to každý trvá trochu jinak podle výrobce,pamatuju si že to bylo asi 4-6 sekund,takže prostě po tu dobu podržet tlačítko,start a bylo to, na nějaký laborace se vstřikama a čerpadlem za kupu peněz bych se tady asi vykašlal...
Behemot
Sběrač informací
Příspěvky: 26
Registrován: 15 říj 2021, 18:47
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.9D (AEF) upaluje žhavičky

Příspěvek od Behemot »

sorry ale lopaťáckej přístup, jako proč? teď sem dovezl vo 4 roky mladší filcku fkombíku fdehtu, ať mám teda stejný motorizace, než se karosář uráčí neco povařit na pikoušu, všecko funguje i po 23 letech naprosto perfektně, nažhaví už votevřením dveří a chytne za 1-2 sekundy točení startéra

pokaváď na jiným kusu neco je extrémně jinak, musí k tomu být jasnej důvod :?
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20278
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Re: 1.9D (AEF) upaluje žhavičky

Příspěvek od roman1648 »

Hele v pohodě, jak chceš ty, já bych prostě neměl čas ani chuť se s tím jebat (noteeth)
Nic ve zlým,taky mi tam dovezli Favorita a borec mi tam začal vykládat jak je tam super motor a já nevím co,jo,to možná je, ale dneska když to do tebe v takový konzervě švihne někdo v Supovi ve 100kmh tak tě v tom otočí naruby...když při tom dnešním provozu a vůbec situacích na silnici vidím Feldu narvanou zedníkama jak jedou do práce,mám strach za ně, ale to jsem odbočil, hodně zdaru s opravou ;)
Behemot
Sběrač informací
Příspěvky: 26
Registrován: 15 říj 2021, 18:47
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.9D (AEF) upaluje žhavičky

Příspěvek od Behemot »

mám aktivní bezpečnostní prvek, kterej stále víc kreténů na silnicách nemá - řiká se tomu mozek a schopnost to řídit tak, abych neboural :roll:

stejně mám tak 2/5 cest po městě, kde jsou většinou celkem bezpečný rychlosti, 2/5 po dálnici, což jsou nejbezpečnější komunikace vůbec, a 1/5 po okreskách/krajkách, kde to nebezpečnější statisticky je, jistě, z toho ale taky značnou část mám v dobách, kdy tam provoz prakticky není
Uživatelský avatar
Jirka.
Aktivista
Příspěvky: 2065
Registrován: 23 zář 2008, 22:18
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Re: 1.9D (AEF) upaluje žhavičky

Příspěvek od Jirka. »

Aktivní bezpečnostní prvek (LOL)
hele Roman má naprostou pravdu, ale je to samozřejmě tvoje věc a nikdo ti do toho kecat nebudeme.
Behemot
Sběrač informací
Příspěvky: 26
Registrován: 15 říj 2021, 18:47
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.9D (AEF) upaluje žhavičky

Příspěvek od Behemot »

ano, suverénně nejdůležitější aktivní bezpečností prvek je řidič; všechno vostatní je nekde daleko, daleko za tím

kdosi v mladé nabízí údajně novou ŘJ za litra, zkusím to vzít, dávat do toho bůra za novou samozřejmě nemá nejmenší význam, zas tolik si to nezaslouží (LOL)
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20278
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Re: 1.9D (AEF) upaluje žhavičky

Příspěvek od roman1648 »

No v tom se nikdy neshodneme, já mám sakra po celý evropě něco naježděno vč. zemí kde se jezdí vlevo a já nevím co všechno jsem projezdil a můžeš být řidič sebelepší,něco prostě neovlivníš, no nechme toho,to je na jinou debatu
Máš nějaké číslo z té jednotky ? Mrknu jestli něco ještě nenajdu ale to je už fakt historie..
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“