Název platformy MEB vychází německého názvu Modularer E-Antriebs-Baukasten a je to modulární stavebnicový systém pro elektrická vozidla koncernu Volkswagen. Cílem návrhu MEB platformy je určitá unifikace, zjednodušení systémů a umožnění implementace shodných systémů napříč celým spektrem modelů koncernu.
Narozdíl od předchozích elektrických modelů (jako je např. E-Golf), je MEB je první systém navržený Volkswagenem pro použití pouze v bateriovém elektrickém voze, bez možnosti instalace spalovacího motoru. Tomu bylo také uzpůsobeno uložení baterie, která pokrývá celou podlahu vozidla, což umožňuje snížit těžiště a lépe rozložit hmotnost, jelikož bateriové články jsou dost těžké. Výsledkem je také zvětšení vnitřního prostoru, protože chybí tunel, kterým u aut se spalovacím motorem vede výfuk, popř. kardan.
VW nabídl možnost využití tohoto systému také ostatním výrobcům aut, což jim může pomoci rozmělnit náklady investované do vývoje, a tím snížit cenu, popř. zvýšit zisk.
Mezi prvními ohlásil využití platformy Ford, který by měl v roce 2023 představit své malé elektrické SUV, postavené na systému Volkswagenu. Mimo to Ford plánuje využít platformu minimálně pro další svůj model.
Využití systému MEB: od roku 2019
Výčet několika vozidel postavených na MEB platformě:
- Audi Q4 e-tron
- Audi Q4 Sportback e-tron
- Cupra Born
- Škoda Enyaq
- VW ID.3
- VW ID.4
- VW ID.5
- VW ID.6
Několik obrázků od Volkswagenu k systému platformy MEB: Koncept ID.BUZZ: