O 1 1.9 tdi rotačka, chip max 120, egr off - nastavení regulačního ventilu turba

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
fizl406
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 16 říj 2022, 21:29
Odpovědi: 0

O 1 1.9 tdi rotačka, chip max 120, egr off - nastavení regulačního ventilu turba

Příspěvek od fizl406 »

Zdravím,

mám klasický problém u turba 1.9 tdi které se vypíná. V mém případě je to na dálnici při vysokých otáčkách (25-30) kdy je aktuální tlak vyšší o 0.5 baru než požadovaný a motor se hodí do nouzového režimu, po nastartování opět v pohodě. Nevím proč ale když jedu na druhý kvalt ve stejných otáčkách tak aktuální a požadovaný tlak jsou na stejných úrovních.

Kontroloval jsem všechny hadičky, vyměnil co šlo (regulační ventil, hadičky, N75, brzdový tandem,..) a myslím si že problém je v nastavení u regulačního ventilu. Před rokem bylo turbo čištěno a nebyl nalezen problém. Četl jsem na fórech že nastavení tyčky by mělo být předpětí 1mm, ale tam mám vysoký tlak než by měl být. Aktuálně tam mám předpětí cca 4mm.
Auto je Octavia 1 rotačka, chip max 120, egr off, turbo a převodovka z Fabie 1 RS.

Otázka tedy zní, jak správně nastavit regulaci turba bez toho aby jsem nemusel turbo vytahovat?
Naposledy upravil(a) šulda dne 05 úno 2024, 00:32, celkem upraveno 2 x.
Důvod: Úprava názvu.
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Re: Jak správně nastavit regulační ventil turba 1.9 TDI?

Příspěvek od geo »

Udělej podtlak na -0.6bar a regulace se musí dotknout dorazu.
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5114
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Re: Jak správně nastavit regulační ventil turba 1.9 TDI?

Příspěvek od martinsidlo »

Teď v zimě normální,že přituhne regulace. Pokud není rezavá baňka,v teplém motoru řádně protáhnout na dálnici.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
fizl406
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 16 říj 2022, 21:29
Odpovědi: 0

Re: Jak správně nastavit regulační ventil turba 1.9 TDI?

Příspěvek od fizl406 »

Baňka je dva měsíce stará a tento problém řeším pomalu už dva roky.
geo píše: 30 pro 2023, 20:18 Udělej podtlak na -0.6bar a regulace se musí dotknout dorazu.
Díky za radu, zkusím a ozvu se.
Naposledy upravil(a) šulda dne 31 pro 2023, 09:27, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Sloučeno.
fizl406
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 16 říj 2022, 21:29
Odpovědi: 0

Re: Jak správně nastavit regulační ventil turba 1.9 TDI?

Příspěvek od fizl406 »

Omlouvám se za zdržení ale sháněl jsem kleště na podtlak až jsem si musel koupit vlastní. Požadovaný tlak jsem nastavil tedy na -0,6 až se vršek tyčky dotkl spodku hřídele. Bohužel ale při vyzkoušení na dálnici mi v 190 kmh prasklo těsnění hlavy a auto nejde ani nastartovat, první tedy musím vyřešit tento problém a po nemalé opravě se ozvu (wallbash) (wallbash)
fizl406
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 16 říj 2022, 21:29
Odpovědi: 0

Re: O 1 1.9 tdi rotačka, chip max 120, egr off - nastavení regulačního ventilu turba

Příspěvek od fizl406 »

Tak těsnění to nebylo a rozletělo se celé turbo které také zničilo celý motor (nasál olej)... mám teď v autě "nový" motor a turbo po repasu seriové z jiné rotačky, ale problém stálé trvá.. stále rozdíl půl baru a auto jde do nouzáku.. na chipu mi nahráli základní mapu a řekli ať dám auto zpátky mechanikovi, ten zas říká že ho mám dát na chip a upravit turbo tam..
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5114
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Re: O 1 1.9 tdi rotačka, chip max 120, egr off - nastavení regulačního ventilu turba

Příspěvek od martinsidlo »

Kolik nastavil tuner tlak ? A jake mas cidlo tlaku ? Naloguj tlak turba. Repasturbo byva spatne nastaven.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Majklovec
Přispěvovatel
Příspěvky: 108
Registrován: 14 led 2020, 16:26
Odpovědi: 0
Bydliště: 1234567

Re: O 1 1.9 tdi rotačka, chip max 120, egr off - nastavení regulačního ventilu turba

Příspěvek od Majklovec »

Nemáš ještě náhodou čidlo tlaku v ECU? To se pak stávalo, že hadička k čidlu byla plná oleje až do ECU. :?
fizl406
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 16 říj 2022, 21:29
Odpovědi: 0

Re: O 1 1.9 tdi rotačka, chip max 120, egr off - nastavení regulačního ventilu turba

Příspěvek od fizl406 »

Čidlo tlaku jsem zkoušel měnit a nic. Co vím tak k čidlu co je na intercooleru nevede hadička ale normální kabel ne?
martinsidlo píše: 26 čer 2024, 13:26 Kolik nastavil tuner tlak ? A jake mas cidlo tlaku ? Naloguj tlak turba. Repasturbo byva spatne nastaven.
Repas turbo už má najeto max 15 tis. km na původním autě ze kterého byl motor s turbem vyndán do mého, tam prý turbo nedělalo problém.. Tuner nahrál základní mapu a nijak dál neupravoval, řekl že turbo je třeba dát první mechanicky do pořádku před úpravami (turbo se přetláčí, malá váha vzduchu, vstřiky 25-30mg (dle ho mají být 40mg)). Čidlo tlaku jsem teď zkoušel měnit, byl tam originál Bosch, vyměnil jsme ho za levnější Aic, ale vůbec žádná změna.

Jinak jediná změna co byla na motoru udělaná je že se dal egr kompletně off,, tuner ho také přes sw vypnul.
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3700
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Re: O 1 1.9 tdi rotačka, chip max 120, egr off - nastavení regulačního ventilu turba

Příspěvek od Pája 19 »

Kód motoru je ALH?
Oct asv 2000, DieselPower
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5114
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Re: O 1 1.9 tdi rotačka, chip max 120, egr off - nastavení regulačního ventilu turba

Příspěvek od martinsidlo »

Naloguj to. Jde o to,jestli to vůbec reguluje. Hadičky podtlaku máš správně zapojené ?
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
fizl406
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 16 říj 2022, 21:29
Odpovědi: 0

Re: O 1 1.9 tdi rotačka, chip max 120, egr off - nastavení regulačního ventilu turba

Příspěvek od fizl406 »

Posílám log a fotky motoru

LOG: https://files.fm/u/3z349fcvt7

Obrázek
Obrázek
Pája 19 píše: 27 čer 2024, 14:08 Kód motoru je ALH?
Motor má 81kw a kód motoru bohužel nevím..
fizl406
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 16 říj 2022, 21:29
Odpovědi: 0

Re: O 1 1.9 tdi rotačka, chip max 120, egr off - nastavení regulačního ventilu turba

Příspěvek od fizl406 »

Hele tak turbo se mi už podařilo dát do kupy, celou dobu byly prohozeny hadičky (na obrázku nahoře jsou špatně hadičky zapojeny, vedoucí do tandemu a regulace), kvůli takové kravině mi odešlo předchozí turbo i s motorem... :doh: :doh: :doh: taky nechápu proč mechanik co měnil motor to nezkontroloval..

Ještě jedna věc ale, když sleduju v grafu tlak v turbu tak když držím motor třeba v 2500 otáčkách tak je pořád rozdíl půl baru mezi požadovaným a skutečným, jediný rozdíl je že motor takhle může jet pořád a už nepadá do nouzáku (jel jsem v takových otáčkách do kopce a motor nepadá, předtím spadl ihned).

Obrázek

Když přidám plyn tak se tlaky hned srovnají a jedou spolu. Když přidávám plyn furt tak tlaky se neliší. Když tedy turbo už správně reguluje, proč je rozdíl 0,5 baru při konstatní rychlosti a nepadá do nouzáku?? Poškozuje se tímto turbo??
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3700
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Re: O 1 1.9 tdi rotačka, chip max 120, egr off - nastavení regulačního ventilu turba

Příspěvek od Pája 19 »

Teď jsem řešil něco podobnýho, né-li stejnýho...

viewtopic.php?t=181727
Oct asv 2000, DieselPower
fizl406
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 16 říj 2022, 21:29
Odpovědi: 0

Re: O 1 1.9 tdi rotačka, chip max 120, egr off - nastavení regulačního ventilu turba

Příspěvek od fizl406 »

Super díky za příspěvek, hned jsem klidnější :D
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“