Pilinky na vršku filtru TDi CR

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4856
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Re: Pilinky na vršku filtru TDi CR

Příspěvek od OťasTDi »

Vůbec nic měnit nechci, jen se tady vzdělávám k problematice
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
passion
Přispěvovatel
Příspěvky: 908
Registrován: 03 úno 2006, 08:04
Odpovědi: 0

Re: Pilinky na vršku filtru TDi CR

Příspěvek od passion »

OťasTDi píše: 20 úno 2025, 05:37 A passione, to je to proč se má aretovat čerpadlo kolíkem při rozvodech? Nebo jak se může točit obráceně, nebo v něm něco otočit? Prosím rozpitvat otázku na molekuly :D
O tomto som čítal na nejakom fóre teóriu (možno aj tu, nepamätám sa), že čerpadlo je na CR na prípravky preto, aby jeho piestik vytváral tlak do rampy práve v okamihu, keď má dochádzať k dávke vstreku - aby boli v raili čo najmnejšie hydraulické zmeny. Či je to pravdivé tvrdenie ale neviem posúdiť.
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3724
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlínsko

Re: Pilinky na vršku filtru TDi CR

Příspěvek od Tomas6 »

To že se aretuje kvůli tomu aby pístek tlačil zrovna když vstřikuje vstřik, dejme tomu, jak budu dělat rozvody tak schválně jak budu točit motorem na to kouknu jestli je v úvrati kolo na značce, ale to že se nesmí pootočit zpátky, to mi přijde hovadina. To by bylo vydřených čerpadel a mrtvých vstřiků. Dyť i při zdechnutí se motor může vrátit zpátky atd....
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4856
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Re: Pilinky na vršku filtru TDi CR

Příspěvek od OťasTDi »

No já jak dělal ty rozvody na cxxb tak nám to čerpadlo napoprvé po dopnutí a odaretování po otočce uteklo o zub, tak jsme to znovu zaaretovali, povolili napínák a pootočili řemenici čerpadla o zoubek proti směru hodinových ručiček a pak už to bylo ok.... uvidíme.... možná ten filtr udělám dřív už jen ze zvědavosti, tak sem dám foto
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
pavlin2
Přispěvovatel
Příspěvky: 456
Registrován: 25 led 2014, 10:53
Odpovědi: 0
Bydliště: BCE

Re: Pilinky na vršku filtru TDi CR

Příspěvek od pavlin2 »

OťasTDi píše: 20 úno 2025, 15:36 Odpovím si sám.... viděl jsem na YouTube asi tři varianty a vše v základním nastavení.....jen tedy pokud bude filtr naprosto bez nafty...jak dlouho nechat běžet tu podávačku? Můžu třeba jednu minutu? Nic se zkazit nemůže, né?
Já to pustil 2x asi po 30 vteřinách a start byl na otočení. Je to pěkně i slyšet jak to vyhání vzduch.
S2 CFGB DSG
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4856
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Re: Pilinky na vršku filtru TDi CR

Příspěvek od OťasTDi »

Super...... udělám to taky tak
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4287
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Re: Pilinky na vršku filtru TDi CR

Příspěvek od Jarda S. »

passion píše: 20 úno 2025, 18:15 O tomto som čítal na nejakom fóre teóriu (možno aj tu, nepamätám sa), že čerpadlo je na CR na prípravky preto, aby jeho piestik vytváral tlak do rampy práve v okamihu, keď má dochádzať k dávke vstreku - aby boli v raili čo najmnejšie hydraulické zmeny.
to by jsi ale mohl mít 4 polohy (noteeth)
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Re: Pilinky na vršku filtru TDi CR

Příspěvek od geo »

To asi ne vačka čerpadla má dva hupy ale po 180st by to fungovalo protože využívaj maximální tlak při otevřeni toho vstřiku přesně jak už zde někdo psal.Nejčastější problém co řešíme je že praskne péro pod pístem čerpadla a tím je pak možné že se otočí píst i s rolnou která běhá po vačce a začne ji hoblovat.Nebo se začne trhat materiál z té vačky a zaneřádí to celej sistém.Je zajímavé že na 2 supech a octávkách to drželo ale na 3 je to poměrně často.Asi ubrali na kvalitě materiálu.
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4856
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Re: Pilinky na vršku filtru TDi CR

Příspěvek od OťasTDi »

TAk u mě naprosto čisto, jen na dně plaval nějaký kus bordelu, takže jsem zatím v klidu :band: no a naplnění filtru jsem udělal přes funkci kontrola podávacího čerpadla...je to řj motoru/základní nastavení/kontrola podávacího čerpadla (nemusí se zadávat login)...3x jsem pustil čerpadlo na 30sec a naprosto vše bez problémů
1741150098098.jpg
1741150098098.jpg (3.42 MiB) Zobrazeno 635 x
1741150098098.jpg
1741150098098.jpg (3.42 MiB) Zobrazeno 635 x
Přílohy
1741150098095.jpg
1741150098095.jpg (1.65 MiB) Zobrazeno 635 x
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“