Audi A4 B6 Avant Quattro, 1.9 TDi 96kW AVF - problém s chladící kapalinou

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Ghost_Sniper_CZ92
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 10 črc 2025, 09:24
Odpovědi: 0

Audi A4 B6 Avant Quattro, 1.9 TDi 96kW AVF - problém s chladící kapalinou

Příspěvek od Ghost_Sniper_CZ92 »

Zdravíčko,

Mám Audi A4 B6 Avant Quattro, motor 1.9 TDi 96kW AVF.. Problém je s chladící kapalinou a teplotou..

Auto se nedokáže zahřát na 90 stupňů - jen jízdou po dálnici nebo do kopce, ale po chvíli teplota zase spadne na 50 stupňů - budu měnit termostat to je jisté, ale:

1. Ztrácí se chladící kapalina, pokud chci jet s autem naplno.. Při městském provoze vše cajk.. jakmile tam chci hodit tempo na dálnici a jdu do otáček, nebo je venku horko, během chvilky se ztratí kapalina. Padlo hned podezření na těsnění pod hlavou motoru, ALE:

- stává se to jen když se auto dokáže zahřát na 90 stupňů (svižnější jízda) nebo letní dny (vysoké teploty venku)
- auto nemá bílý dým z výfuku
- víčko oleje čisté, bez emulze - olej se mění každých 7500km..
- nádobka chladící kapaliny čistá bez známky oleje
- neobjevují se bublinky v nádobce.
- hadice i po zahřátí auta normálně měkké (nejsou tvrdé)
- když už dojde k úniku vody, je celá nádobka mokrá navenek (nádobka i víčko nové) - přisuzuji termostatu, neotevře se okruh a podle mě tlakem voda jde pryč přes nádobku, víčko a přepad..
- jediné, co by naznačovalo, že jde o těsnění pod hlavou, je to, že jak potřebuji dolít vodu, po otevření nádobky se voda vrátí z okruhu zpět (cca o 2cm) a že po zahřátí motoru jde pára z měrky oleje - teplotou se asi odpařuje voda, pokud mi termostat neotvírá - moje domněnka..
- auto jinak jezdí jak má, není znát žádný pokles na výkonu, nedýmí z výfuku, prostě jezdí na pohodu, nemám s ním žádný jiný problém..

nemá tu někdo aktuální nebo podobnou zkušenost? 50 na 50 si myslím že tam to těsnění asi už nebude v pořádku. Termostat je KO na 100%..

Měnil někdo aktuálně těsnění pod hlavou? Jak se to cenově hýbe, případně doporučení na servis/mechanika z Třince a okolí? Nemám problém dojet někam, ale chci aby to bylo uděláno pořádně pokud bych se do toho už pustil (auto má 320k nalítáno, ale není shnilé, dovoz z Itálie, rok 2000, byla by škoda ho likvidovat)

Děkuji za rady a zkušenosti..
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3684
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Re: Audi A4 B6 Avant Quattro, 1.9 TDi 96kW AVF - problém s chladící kapalinou

Příspěvek od Pája 19 »

Podobnejch témat je tu dost. Termostat a těsnění pod hlavou. Bandaska přetejká kvůli tlaku vzduchu v chladícím okruhu. Určitě máš hadice jak beton, když to proženeš. Hlava dolů, změřit blok, zarovnat, změřit přesahy pístů, podle toho koupit těsnění, srovnat hlavu, nový šrouby, případně nový rozvody, když už to bude rozházený... Novej termostat, fridex, olej, načasovat a zas sto tisíc km jezdíš. :havaj:
Oct asv 2000, DieselPower
Ghost_Sniper_CZ92
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 10 črc 2025, 09:24
Odpovědi: 0

Re: Audi A4 B6 Avant Quattro, 1.9 TDi 96kW AVF - problém s chladící kapalinou

Příspěvek od Ghost_Sniper_CZ92 »

Po protažení auta jak je zahřáté jsou hadice normálně horké na dotek a měkké, jde je normálně zmáčknout.. tak právě nevím.. kolik se to dneska může orientačně pohybovat taková oprava? A hlavně kde? U mě dva servisy odmítly dělat hlavu, že by jim to na týden zabralo místo na dílně.. a nástřel ceny mi dali téměř 50 tisíc..
trhac
Přispěvovatel
Příspěvky: 927
Registrován: 15 lis 2011, 20:43
Odpovědi: 0

Re: Audi A4 B6 Avant Quattro, 1.9 TDi 96kW AVF - problém s chladící kapalinou

Příspěvek od trhac »

A není ten termostat náhodou vydelanej? Jako že to někomu zabere místo na dílně je divný ne? Rozdelam to a vyzducham ven. Až je hotová hlava a věci kolem nachystaný nazducham a skládám. Ta cena v servisu fakt může být přes 30. Taky záleží jak natom bude vačka a hydra.
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3684
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Re: Audi A4 B6 Avant Quattro, 1.9 TDi 96kW AVF - problém s chladící kapalinou

Příspěvek od Pája 19 »

Termostat zůstává pořád otevřenej, proto se to neohřeje. Pokud soustava neudrží tlak a je mokrá bandaska, tak nedrží víčko od expanzky.
Oct asv 2000, DieselPower
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4290
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Re: Audi A4 B6 Avant Quattro, 1.9 TDi 96kW AVF - problém s chladící kapalinou

Příspěvek od Jarda S. »

těsnění pod hlavou je načatý, když jedeš volně tak se spaliny stíhaji odpouštět víčkem, když mu naložíš je tam větší tlak, schválně tomu zkus naložit a pak hned zastav a sáhni na hadice, určitě budou jako beton tvrdý (noteeth)
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4290
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Re: Audi A4 B6 Avant Quattro, 1.9 TDi 96kW AVF - problém s chladící kapalinou

Příspěvek od Jarda S. »

Ghost_Sniper_CZ92 píše: 10 črc 2025, 12:13 kolik se to dneska může orientačně pohybovat taková oprava? A hlavně kde?
těsnění pod hlavou v kompletu 20-25 by se dalo
v kompletu počítám repas hlavy- hlavně vložkování šachet
rozvody
náplně+ filtry
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“