Zanášející se škrticí klapka 2.0 TDI CR CFFB

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 646
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha západ

Zanášející se škrticí klapka 2.0 TDI CR CFFB

Příspěvek od the_miracle »

Chtěl bych se zeptat, zda je správná má úvaha. Superb 2.0 TDI 103 kW CR DSG r.v. 2014, cca 250000 km nájezd. Poslední cca 2 roky víc kouřil, špinavá koncovka, klasika. Čistilo se DPF, více je zde: https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=182533

Po vyčištění tedy žádná zázračná změna, nicméně regenerace probíhají (cca 150-200 km při krátkých trasách - denně 2x15 km), při běžné jízdě kouřivost pohledově v normě, ale při vypalování je to hodně a navíc se tedy pořád špiní ten výfuk. Před necelým rokem byla čištěna škrticí klapka, která byla totálně zanesená jak na klapce, tak na tubusu. Teď byla venku znovu a po roce se zanesla velmi podobně. Pro porovnání jsem vyndal svou klapku z B7, stejný rok, nájezd 230000 km, taky DSG motor CFGC (130 kW). Nikdy nečištěná, auto mám od roku 2018 (101000 km) a taky se s ním roky jezdily 2x denně trasy okolo 15 km. Samozřejmě nějaký nános tam byl, ale zdaleka ne takový, jako na Superbu po roce. Navíc výfuk u Passatu zcela čistý.

Uvažujeme správně, že to vypadá na problém s EGR? Jinak auto nehlásí žádné problémy a i pocitově jezdí standardně.

Díky.
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
tatko Tom
Přispěvovatel
Příspěvky: 523
Registrován: 25 úno 2018, 08:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Prievidza

Re: Zanášející se škrticí klapka 2.0 TDI CR CFFB

Příspěvek od tatko Tom »

VIF...
1.9 JTD 85kW (2x), predpísané oleje + Metabond
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 646
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha západ

Re: Zanášející se škrticí klapka 2.0 TDI CR CFFB

Příspěvek od the_miracle »

Jezdí se na Shell V-Power a občas se dává i VIF...
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Uživatelský avatar
Jirka.
Aktivista
Příspěvky: 2088
Registrován: 23 zář 2008, 22:18
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Re: Zanášející se škrticí klapka 2.0 TDI CR CFFB

Příspěvek od Jirka. »

Klasika dieselgate
tatko Tom
Přispěvovatel
Příspěvky: 523
Registrován: 25 úno 2018, 08:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Prievidza

Re: Zanášející se škrticí klapka 2.0 TDI CR CFFB

Příspěvek od tatko Tom »

https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/7 ... clanok_box


Osobne SHELL nikdy viac nenatankujem. Do čoho som ho v minulosti dal - šlo naň najhoršie a s namenším nájazdom na nádrž.
1.9 JTD 85kW (2x), predpísané oleje + Metabond
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 646
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha západ

Re: Zanášející se škrticí klapka 2.0 TDI CR CFFB

Příspěvek od the_miracle »

Ok. A co s tím? 🤷‍♂️
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
passion
Přispěvovatel
Příspěvky: 945
Registrován: 03 úno 2006, 08:04
Odpovědi: 0

Re: Zanášející se škrticí klapka 2.0 TDI CR CFFB

Příspěvek od passion »

Jirka. píše: 30 zář 2025, 15:52 Klasika dieselgate
Presne tak. Ak tam máš poDG SW, čo podľa frekvencie regenerácie asi máš, tak si to daj flashnúť na poslednú pred DG verziu. Tie motory sú po DG hroze dusené EGRom.
Uživatelský avatar
Jirka.
Aktivista
Příspěvky: 2088
Registrován: 23 zář 2008, 22:18
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Re: Zanášející se škrticí klapka 2.0 TDI CR CFFB

Příspěvek od Jirka. »

jo přehrát sw na poslední před DG. Nechce se mi hledat fotky, ale asi tak rok až dva od té doby co vw začalo dávat DG sw tak začali jezdit auta s klapkama ucpanýma že to vyhodí chybu potenciometru klapky jak se nemůže přes ty usazeniny pohnout.
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 646
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha západ

Re: Zanášející se škrticí klapka 2.0 TDI CR CFFB

Příspěvek od the_miracle »

Díky a dá se nějak přes vcds zjistit, jestli tam je už upravený sw po DG?
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 646
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha západ

Re: Zanášející se škrticí klapka 2.0 TDI CR CFFB

Příspěvek od the_miracle »

Tak superb s problémem má:

03L906018RT/9977

Passat bez problémů:
03L906018RG/9978
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Uživatelský avatar
Jirka.
Aktivista
Příspěvky: 2088
Registrován: 23 zář 2008, 22:18
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Re: Zanášející se škrticí klapka 2.0 TDI CR CFFB

Příspěvek od Jirka. »

To je divný to by měli být oba už DG. Není možný že tu verzi sw někdo schválně přepsal aby to nebylo poznat? Vím že v D to bylo povinný. Ale tomuhle nerozumím protože sw nedělám, ale s tou klapku je to léty vyzkoušený.
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 646
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha západ

Re: Zanášející se škrticí klapka 2.0 TDI CR CFFB

Příspěvek od the_miracle »

No to asi budou, protože obě auta jsou z Německa, dovezená cca začátek 2018. A byly to nejspíš operáky. Passat měl 101000 km, Superb asi 150000 km. Na 4 roky stáří vyšší nájezdy, takže to asi servisy prošlo a tudíž tam bude aplikovaná ta úprava. I když tedy AI mi tvrdí, že verze <9980 jsou pravděpodobně bez úprav. No do Passata hrabat nebudu, když to má čistý výfuk a ta klapka nebyla tak hrozná, ale na tom Superbu by možná stálo za to to flashnout na před dieselgate software.

Pár fotografií:
Superb v roce 2024 (před tím klapka nečištěna):
Obrázek

Superb 2025 po necelém roce od čištění:
Obrázek

Passat pro porovnání teď, nikdy nečištěno (tedy určitě ne od těch 101000 km, co ho mám já):
Obrázek
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
passion
Přispěvovatel
Příspěvky: 945
Registrován: 03 úno 2006, 08:04
Odpovědi: 0

Re: Zanášející se škrticí klapka 2.0 TDI CR CFFB

Příspěvek od passion »

Oba SW sú po DG. Obmedziť funkčnosť recyklácie je možné aj pri zachovaní SW a následnou úpravou mapy, ale kto by to na čo robil. Ten DG SW je celý na nič, nie len pre EGR.
Jazdí na tých autách ten istý človek tým istým štýlom? Ak sa jazdí na jednom športovnejšie, EGR oveľa menej recykluje, pretože motor vtedy potrebuje viac čerstvého vzduchu a EGR často ostáva úplne zatvorené a teda v saní a na klapke nevzniká toľko usadenín.
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 646
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha západ

Re: Zanášející se škrticí klapka 2.0 TDI CR CFFB

Příspěvek od the_miracle »

Nejezdí.
Passat je můj, slouží jako hlavní rodinné auto na dovolené, výlety apod., ale donedávna (od toho roku 2018 do začátku 2025) s ním jezdila moje manželka do práce cca 15 km jedna cesta (takže nic moc). Navíc určitě něřešila nic jako jestli se zrovna nevypaluje DPF apod. Od letošního jara už slouží převážně na dlouhé trasy, protože manželka z důvodu parkování v parkovacím domě preferuje Pandu a já si udělal radost stařičkým CLK. Takže Passat nás veze na hory, k moři, prarodičům a sem tam nějaká ta kratší trasa, když potřebuji prostor větší než v Pandě nebo CLK.

Superb je bráchy a scénář používání je velmi podobný. Tedy dojíždění do prace cca 15 km a sem tam nějaká delší trasa. Vzhledem k problémům se zašpiněným výfukem u Superbu bych viděl s tímto souvislost, proto mě napadlo, jestli nemůže být problém s EGR (byť diag žádné problémy s EGR ani ničím jiným nehlásí). Případně tedy, jestli by nestálo za to tam dát verzi SW před DG. Dělá to tu někdo (Praha a okolí)?
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
pavlin2
Přispěvovatel
Příspěvky: 457
Registrován: 25 led 2014, 10:53
Odpovědi: 0
Bydliště: BCE

Re: Zanášející se škrticí klapka 2.0 TDI CR CFFB

Příspěvek od pavlin2 »

Měl sem to stejný na Supu CFGB. Regenerace byly co 200km a bylo jedno jestli s tím jedu 100 na jeden zátah nebo jezdím couračky. Klapka byla stejná jak u tebe cca. Nechal sem to přehrát cca rok a půl zpátky. Auto je mnohem kultivovanější a regeneruje co 600 až 800 km. A spotřeba z 6,5 je 5,6.
S2 CFGB DSG
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“