ahoj,chtěl bych se zeptat jestli někdo z vás nemá zkušenosti z tímto konkrétním vozem, resp s motorem 2,5 TDI hp 140 AEL, zajímaly by mě třeba servisní nároky (rozvody,diagnostika atd) hlavně jejich náročnost, slyšel jsem že tento motor od Audi prý hodně vydrží, jinak když pán Bůh dám měl by to být můj nový vůz.
Trochu krabice, design interieru se moc nezmenil od predchudcu, ale motor celkem pruznej, a na ten obsah docela dobra spotreba, Brno --> Velky Meder prumer 4,9 l... celkove - ma to svoje muchy, ostatne jako kazdy jiny auto, jinak to neni spatna volba.
Podle mě byly spolehlivější než ty novější 6válce. Rozvody jsou podle konkrétního vozu ale v roce 98 ještě měly interval 60 tisíc. Když už to má něco za sebou tak nejčastější závady: Dvouhmoťák, klapající vývěva, netěsní olejový čerpadlo. Pokud špatně startuje tak to bývá vinou jednotky imobilizéru. Po výměně rozvoďáků je třeba vždy seřídit úhel předvstřiku pomocí diagnostiky. Výhoda je relativně jednoduchá a spolehlivá konstrukce, výborná spotřeba, naopak nevýhoda je obvyklá vyšší kouřivost a trochu tvrdší chod především za studena. Rozhodně můžu doporučit
klapajici vyvevy jsou problem snad vsech D Volverinu. Jinak pohodlny vozitka, celkem spolehlivy, ale jak jsem rikal, design trochu zaostal. Ovsem ve srovnani s Fabii... taky doporucuji. K tem moucham, castejsi vymeny ulozeni naprav, je to kur.a tezky auto a napravy jsou obdobny jak na 40tkach.
to Peete: Já se tak nějak rozhoduju mezi octavií něco kolem roku 98-99 ale nevim, víc by se my zamlouvala 70-tka, nejhorší je že těch aut na silnici moc nejezdí a sehnat nějaký info je celkem problem sem rád za každej příspěvek, nevíš o nějakejch článkách na netu ?? manuály ,rezenze, servisní pokyny, tech. data cokoliv
tady najdeš vše o volvech - www.volvoklub.cz jinak ta 70tka je slušný auto volil bych ročník až 2000 a vejš, já osobně mám 850tku se stejným motorem ale bohužel s hranatým klínkem na kolečku kliky takže zrádná záležitost jinak u tvého motoru to nehrozí na auto si rychle zvykneš a začneš ho milovat
Ykka píše:Podle mě byly spolehlivější než ty novější 6válce. Rozvody jsou podle konkrétního vozu ale v roce 98 ještě měly interval 60 tisíc. Když už to má něco za sebou tak nejčastější závady: Dvouhmoťák, klapající vývěva, netěsní olejový čerpadlo. Pokud špatně startuje tak to bývá vinou jednotky imobilizéru. Po výměně rozvoďáků je třeba vždy seřídit úhel předvstřiku pomocí diagnostiky. Výhoda je relativně jednoduchá a spolehlivá konstrukce, výborná spotřeba, naopak nevýhoda je obvyklá vyšší kouřivost a trochu tvrdší chod především za studena. Rozhodně můžu doporučit
Jak to myslíš než novější 6 válce??? vždyt volvo nemá naftový šestiválce. do novějších V70 se dával taky 2.5tdi od audi a pak od roku tuším 02 se začala dávat D5 což je 5 válec 20ventilů, C.R. bosch druhé generace a je to motor volvo..
Ykka píše:Podle mě byly spolehlivější než ty novější 6válce. Rozvody jsou podle konkrétního vozu ale v roce 98 ještě měly interval 60 tisíc. Když už to má něco za sebou tak nejčastější závady: Dvouhmoťák, klapající vývěva, netěsní olejový čerpadlo. Pokud špatně startuje tak to bývá vinou jednotky imobilizéru. Po výměně rozvoďáků je třeba vždy seřídit úhel předvstřiku pomocí diagnostiky. Výhoda je relativně jednoduchá a spolehlivá konstrukce, výborná spotřeba, naopak nevýhoda je obvyklá vyšší kouřivost a trochu tvrdší chod především za studena. Rozhodně můžu doporučit
Jak to myslíš než novější 6 válce??? vždyt volvo nemá naftový šestiválce. do novějších V70 se dával taky 2.5tdi od audi a pak od roku tuším 02 se začala dávat D5 což je 5 válec 20ventilů, C.R. bosch druhé generace a je to motor volvo..
To že se rozvody dělaj po 60 tisících je blbost. Dělaj u všech D5252T(u volva se tak značí 2,5TDI shodný s AEL z Audi A6) se dělaj po 120 tisících. Po 60 tisících to snad nemá ani 1,8d Ford Když se pokaždý s rozvodama mění vodní pumpa, mělo by to ten interval bez problémů vydržet.
Ykka píše:Podle mě byly spolehlivější než ty novější 6válce. Rozvody jsou podle konkrétního vozu ale v roce 98 ještě měly interval 60 tisíc. Když už to má něco za sebou tak nejčastější závady: Dvouhmoťák, klapající vývěva, netěsní olejový čerpadlo. Pokud špatně startuje tak to bývá vinou jednotky imobilizéru. Po výměně rozvoďáků je třeba vždy seřídit úhel předvstřiku pomocí diagnostiky. Výhoda je relativně jednoduchá a spolehlivá konstrukce, výborná spotřeba, naopak nevýhoda je obvyklá vyšší kouřivost a trochu tvrdší chod především za studena. Rozhodně můžu doporučit
Jak to myslíš než novější 6 válce??? vždyt volvo nemá naftový šestiválce. do novějších V70 se dával taky 2.5tdi od audi a pak od roku tuším 02 se začala dávat D5 což je 5 válec 20ventilů, C.R. bosch druhé generace a je to motor volvo..
Měl jsem samozřejmě na mysli srovnání s novějšími šestiválci Audi. Jinak abyste mi věřili ten servisní interval na výměnu rozvodů přikládám výpis z Vidy. Není to u všech aut stejně, záleží na konkrétním vinu.
Jenže jestli správně vidím, tak těch 60tisíc je interval výměny ozubenýho řemenu ke vstřikovacímu čerpadlu (když praskne, motor se zastaví, nic víc), ne hlavního rozvoďáku. U hlavního rozvoďáku je výměna po 120 tkm, u 45 a 60tkm je nějaká poznámka vedle křížku jejíž význam z postnutýho obrázku čitelný neni.