NERIEŠITEĽNÝ PROBLÉM V6 TDi / NOVÉ DIELY+MOTOR NA PREDAJ!

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
zip2150
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 07 led 2008, 01:56
Odpovědi: 0
Bydliště: PN, SR

NERIEŠITEĽNÝ PROBLÉM V6 TDi / NOVÉ DIELY+MOTOR NA PREDAJ!

Příspěvek od zip2150 »

Zdravím,
Mám najazdených 300.000km na Audi A6 2.5 TDi 2002 114kW.
Problém spočíva v tom, že pri 200.000km sa vahátka zbrúsili tak, že strelili, to isté vačky úplne zbrúsene.

Teraz mi spravilo to isté, skoro presne o 100.000km neskôr, ale problém je v tom, že "LEN" cca 8 z 24 vahátok sú prebrúsené tak, že znova strelili... podložky som hľadal ešte v olejovej vani...

Mám kvázi fotodokumentáciu, ale fakt neviem čo si už počať, kde môže byť problém, prečo nepravideľné opotrebenie a prečo po 100.000km, keď sú tam všetko originál Audi diely.

Vopred Vám ďakujem za pomoc, lebo pomaly ale isto začínam byť zúfalý...

Porovnanie páru dobrých a zlých vahadiel....
Obrázek
Naposledy upravil(a) zip2150 dne 26 kvě 2008, 17:18, celkem upraveno 1 x.
Audi A6 2.5 V6 TDi 184k r.2002 +komplet kit sania K&N, new chip, EGR off, odstránený koncový tlmič, duplex atď atď...
pafka
Aktivista
Příspěvky: 3359
Registrován: 15 úno 2006, 22:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od pafka »

jsou ojeté rúzně ,nebo jen na jedné vačce?????
Uživatelský avatar
zip2150
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 07 led 2008, 01:56
Odpovědi: 0
Bydliště: PN, SR

Příspěvek od zip2150 »

práve že rôzne. Len neviem ktoré kde boli. Zajtra dodám foto, ale myslím, že viac je zbxtočne. Všrtko sa menilo na jeden krát...a pritom sa vybrúsila len 1/3 z celku... diely su originál Audi...
Audi A6 2.5 V6 TDi 184k r.2002 +komplet kit sania K&N, new chip, EGR off, odstránený koncový tlmič, duplex atď atď...
Fandy
Přispěvovatel
Příspěvky: 365
Registrován: 30 srp 2006, 19:56
Odpovědi: 0
Bydliště: Chrudimsko

Příspěvek od Fandy »

1-ucpané olejové kanálky v hlavě(hlavách),2-bylo při první opravě vše poctivě měněno?
Opravy vad.řj,ABS,autoradií,navi. 774446776
Uživatelský avatar
Rybízek
Aktivista
Příspěvky: 1600
Registrován: 24 led 2006, 09:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rybízek »

tenhle motor na to ale hodně trpí a myslím že opotřebení po 100 tkm je dost možné navíc 300 tkm už muže být unavené olejové čerpadlo což by odpovídalo i extrémně velkému požkození. hledal bych problém právě tam a už tu jednou zaznělo že by mohl být ucpaný kanálek
Seat Leon TOP SPORT(development 200PS)
Golf II TDi
satas
Přispěvovatel
Příspěvky: 587
Registrován: 12 kvě 2007, 23:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od satas »

Tohle servisuju furt,vydřený koně a vačky...Víte proč?Protože zmrdaný longlife pánové,ten kdo ho leje do tohoto motoru,tak je šílenec,olej měnit po 10 a je pokoj.Samozřejmě olej čerpadlo a kanálky nevylučuji,ale setkal sem se stim jen jednou a bylo to způsobeno opet nevyměněnym olejem a ten mazut co tam byl to prostě přicpal,nic víc nic mín,já sem si svoji V6 tdi rozebral do šroubku a od základu postavil znovu a zrepasoval a mam pokoj.
VAG Group Servis-opravy a GO R4,V6,V8,V12 Tdi+Benzin,Servis a renovace Xenon-LED světlometů,Opravy a výměny EZS zámků řízení,klíče ,Budiky,Ochrana dílu Audi VW GEKO,VAS 6395A Turba,Diagnostika Praha-608974322
Uživatelský avatar
zip2150
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 07 led 2008, 01:56
Odpovědi: 0
Bydliště: PN, SR

Příspěvek od zip2150 »

Satas, najprv sa spýtam, potom komentujem. olej mením každých 15.000km maximálne. Od poslednej výmeny vačiek prešlo 100.000km. Lejem Aral 5W-30. O servis motora je postarané statočne, toho sa nebojím. Ja som sa pýtal, prečo to tak skoro padlo.

No a kým kanálikom, zajtra sa to pozrie, keďže po nahodení nových zdvihadiel, podložiek, hydroštelov a rozvodov sme zistili... že aj minimálne jeden ventil je pokrivený... Olejová vaňa je úplne čistá, žiadne známky karbonizácie, nič...tak isto pod vekom...
Audi A6 2.5 V6 TDi 184k r.2002 +komplet kit sania K&N, new chip, EGR off, odstránený koncový tlmič, duplex atď atď...
satas
Přispěvovatel
Příspěvky: 587
Registrován: 12 kvě 2007, 23:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od satas »

Já sem to bral obecně,nenapadám tebe že si to zanedbal to ne!Faktem je že jsem nečetl pozorně a v tvém případě bych tedy šel opravdu po čerpadle a kanálcích.Vačky si dával origo OOOO ?
VAG Group Servis-opravy a GO R4,V6,V8,V12 Tdi+Benzin,Servis a renovace Xenon-LED světlometů,Opravy a výměny EZS zámků řízení,klíče ,Budiky,Ochrana dílu Audi VW GEKO,VAS 6395A Turba,Diagnostika Praha-608974322
Uživatelský avatar
zip2150
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 07 led 2008, 01:56
Odpovědi: 0
Bydliště: PN, SR

Příspěvek od zip2150 »

satas píše:Já sem to bral obecně,nenapadám tebe že si to zanedbal to ne!Faktem je že jsem nečetl pozorně a v tvém případě bych tedy šel opravdu po čerpadle a kanálcích.Vačky si dával origo OOOO ?
Sorry, ale už som z toho na nervy. Odkedy sa motor pri 205.000km rozsypal, teda vačky atď, prešlo sa na servis pravideľný a hlavne výmena oleja každých pár km... ale nik netušil, že to prdne po 100.000km. Vačky sú OK, tie sú lemn mierne opotrebené... horšie je to, že fakt asi 8-9 zdvihadiel je buď pomenej alebo až moc zbrúsených. Poctivo sa menili pri 200.000km vačky, zdvihadlá, hydroštely, podložky, rozvody, všetko originál audi. Ale ako som spomínal, karbonizácia akurát sánie, vaňa je úplne čistá aj vačky. Takže to môže byť aj olejové čerpadlo? ? ?
Audi A6 2.5 V6 TDi 184k r.2002 +komplet kit sania K&N, new chip, EGR off, odstránený koncový tlmič, duplex atď atď...
Uživatelský avatar
zip2150
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 07 led 2008, 01:56
Odpovědi: 0
Bydliště: PN, SR

Příspěvek od zip2150 »

Pridavam foto hned po otvoreni veka...
Obrázek

a foto po demontazi vaciek...vsetko ciste.
Obrázek

a olejova vana... kedze v nej boli popadane podlozky...
Obrázek
Audi A6 2.5 V6 TDi 184k r.2002 +komplet kit sania K&N, new chip, EGR off, odstránený koncový tlmič, duplex atď atď...
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Jednoznačně chyba v mazání. Netrpí na to jenom tenhle motor, třeba 12V Fiat na to trpí taky, pokud se ucpou mazací kanálky dopadne úplně stejně.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
pafka
Aktivista
Příspěvky: 3359
Registrován: 15 úno 2006, 22:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od pafka »

fakt čistý , ;) ,co jsi dal za hydroštely? Tohle není problém olej čerpadla , osobně bych tam ale dal olej 5W 40, jak psal satas.Nenecháváš běhat motor na volnoběh , jak to někdo dělá , že jde na kafe , a půl hodiny motor klape na volnoběh? Měl jsem tady motor , kde se zadřel jeden kozlík uložení vačky , a jinak vše jak nové, nepřišel jsem na to proč, uvnitř byl čistý jak ten Tvůj. Mě to přijde jako problém hydrostavů, jsou moc naplněný a je velký tlak na vahadlo, nebo nechodí volně ventily, na těch poškozených, měl jsi hlavu dole , když se to stalo poprvé?
Fandy
Přispěvovatel
Příspěvky: 365
Registrován: 30 srp 2006, 19:56
Odpovědi: 0
Bydliště: Chrudimsko

Příspěvek od Fandy »

Asi to fakt běží nasucho,aspoň podle barvy vaček na obrázku :roll:
Opravy vad.řj,ABS,autoradií,navi. 774446776
pepik
Přispěvovatel
Příspěvky: 527
Registrován: 23 led 2006, 21:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Ceske Budejovice

Příspěvek od pepik »

Fandy píše:Asi to fakt běží nasucho,aspoň podle barvy vaček na obrázku :roll:
no to fakt snad vubec nemaze tam vubec neni nikde olej
satas
Přispěvovatel
Příspěvky: 587
Registrován: 12 kvě 2007, 23:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od satas »

No ten 5W30 to mi taky nák nesedí dával bych 5W 40 nebo i 0W 40 ale radsi 5W.Já teda zas tak až olejům nehovim ale podle mě 5W 30 má jinou viskozitu a při velkym zahřátí málo maže.Neni možný aby se origo koníky a vačky vydřeli po 100tkm,to je pičovina,pokud to maže jak má.Jinak jak sem se koukal na tu sundanou vanu tak tam byl šlušnej černej mazut.Já po každé druhé 10 tisícové výměně vypustim starej olej ven,naleju tam tu nejlevnější sračku 5W 40 + dekarbonizační roztok.Projedu to 20 km a hned za tepla vypustim,teče z toho tak černá sračka jako po 30tkm.Pak teprv vymenim filtr a naliju kvalitní nový olej a ten je po ujetí 3-4 tkm stálě zlatavě čirej když otevřu hrdlo na olej.A když to máte otevřený tak vysokym tlake profoukejte ty kanály na olej ve hlavách a odtok kanál turba!Kontrolovali jste zda je setrvačník olejového čerpadla nastaven do uvrate s klikou??Jestli ne jste v prdeli pak to nemaže jak má!To jsou základy 2.5 Tdi.
Naposledy upravil(a) satas dne 21 kvě 2008, 12:21, celkem upraveno 1 x.
VAG Group Servis-opravy a GO R4,V6,V8,V12 Tdi+Benzin,Servis a renovace Xenon-LED světlometů,Opravy a výměny EZS zámků řízení,klíče ,Budiky,Ochrana dílu Audi VW GEKO,VAS 6395A Turba,Diagnostika Praha-608974322
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“