přehřívání 1.9TDi 81kW

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
u-geen
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 31 kvě 2006, 20:05
Odpovědi: 0

přehřívání 1.9TDi 81kW

Příspěvek od u-geen »

Ahoj,
mam problem, zkuste mi pomoct s diagnozou.
Vcera jsem byl na STK+ME, jenom predesilam, ze hlavne to ME je docela brutalni a mohlo to zpusobit problem.

Vecer jsem jel domu, a po cca 20km koukam, ze je teplota nahore... tak zastavim, vetraky bezej, ale chladic studeny. Priznak vadnyho termostatu asi.

Tak jsem termostat doma vyndal, jel to projet a zdalo se to ok.

Rano po 25km, kdy byla teplota pod normalem, po zatezi opet teplota nahore. Vetraky bezej, foukaj vlaznej vzduch.

Mozny priciny podle me:
1. zavzdusneni (ale divny, pac to X km fungovalo)
2. k.o. vodni pumpa (ale divny, protoze to by to tak dlouho nedzelo teplotu?)
3. tesneni pod hlavou (ale co ten studenej chladic?)

takze moc nevim... napada vas neco? diky.
U-Geen - Seat Toledo TDi 81kW MAGNUS
Uživatelský avatar
Rybízek
Aktivista
Příspěvky: 1600
Registrován: 24 led 2006, 09:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rybízek »

viděl bych to na vodní pumpu
Seat Leon TOP SPORT(development 200PS)
Golf II TDi
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

ano upadla ti vrtulka vodní pumpy ;)
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Uživatelský avatar
u-geen
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 31 kvě 2006, 20:05
Odpovědi: 0

Příspěvek od u-geen »

no, kdyz jsem koukal do nadobky, tak to tam celku virilo, ale to asi nemusi nic znamenat ... takze dik, pujdu timto smerem.

mimochodem, pokud to bude pumpa, tak je to asi 3ti (prvni puvodni umrela, nahradni po par tisic. kilometrech vyjelo pouzdro loziska nebo co, tak ted vrtulka... neda se koupit nejaka kvalitni? :-)
U-Geen - Seat Toledo TDi 81kW MAGNUS
Uživatelský avatar
Praetorio
Přispěvovatel
Příspěvky: 101
Registrován: 31 bře 2008, 14:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od Praetorio »

Dávám tam pumpu od SKF a vždy když jí mechoš vymontuje při výměně rozvodů po 90000km, tak vypadá jak nepoužitá : ;) . Má kovovou vrtulku, která by neměla upadnout ;) .
Seat Toledo III 5P2 r.v.2005 Reference (sociál výbava) 77kw f "povedeným" téé déé íčku pééé-déééé přivlíknutý ze Španěl, už to jede, tak už to neřeším :-)
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

Jedině s kovovou vrtulkou, plast z Číny nebrat (LOL) (to ušetřené pětikilo za to nestojí)
GIV Variant TDi ???kW
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

nebo orig. ;)
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Uživatelský avatar
u-geen
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 31 kvě 2006, 20:05
Odpovědi: 0

Příspěvek od u-geen »

diky za rady... zkusim SKF, tahle je teoreticky jeste na zaruku, ale i kdyby, nejak to s mechanikem vyresim. SKF maj na mjauto.cz, takze staci jen pohledat spravnej kod na muj motor.

Jinak je to skutecne vodni pumpa a to jeste tak, ze za studena funguje, voda v nadobce cirkuluje. Zastavil sem kdyz se vyhoupla teplota asi do pulky a... voda stala. svine :)
U-Geen - Seat Toledo TDi 81kW MAGNUS
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34035
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Slavkov píše:Jedině s kovovou vrtulkou, plast z Číny nebrat (LOL) (to ušetřené pětikilo za to nestojí)
já dával kov a distributor italy tuším značka bugaty takže asi čína uvidíme miloš
Belmondo
Přispěvovatel
Příspěvky: 89
Registrován: 11 led 2007, 23:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Belmondo »

Dobrá je taky od firmy GRAF, taky má kovovou vrtulku, mají jí v Kelly
pod. kat.č.

GR PA579 vodní pumpa GRAF (1363,- Kč MC) :)
VW Sharan 1,9 TDi ASZ 2003
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14463
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Ty Graf používám a jsou bez problémů.
Venca
uživatel
Příspěvky: 407
Registrován: 01 čer 2006, 23:34
Odpovědi: 0
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Venca »

Nezapomen tam vratit termostat, radeji novy, nebo se ti to ted pres leto bude stejne prehrivat. Mozna je ti to divny, ale je to tak. ;)
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34035
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Venca píše:Nezapomen tam vratit termostat, radeji novy, nebo se ti to ted pres leto bude stejne prehrivat. Mozna je ti to divny, ale je to tak. ;)
(hm) divný to není horký motor potřebuje chladící kapalinu a když je všude horka dostane prd a přehřeje se , to je termostat v zimě nehřeje v létě přehřívá když tam není nebo je pořád otevřený :-D miloš
Uživatelský avatar
Rybízek
Aktivista
Příspěvky: 1600
Registrován: 24 led 2006, 09:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rybízek »

u-geen píše:diky za rady... zkusim SKF, tahle je teoreticky jeste na zaruku, ale i kdyby, nejak to s mechanikem vyresim. SKF maj na mjauto.cz, takze staci jen pohledat spravnej kod na muj motor.

Jinak je to skutecne vodni pumpa a to jeste tak, ze za studena funguje, voda v nadobce cirkuluje. Zastavil sem kdyz se vyhoupla teplota asi do pulky a... voda stala. svine :)
tak to je normalní protože ta voda se v tom motoru se ohříva a teplá voda stoupa vzhuru a ta bandaska je véjš jak motor :roll:
Seat Leon TOP SPORT(development 200PS)
Golf II TDi
Uživatelský avatar
u-geen
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 31 kvě 2006, 20:05
Odpovědi: 0

Příspěvek od u-geen »

Rybízek: ale ne... za studena pumpa funguje, je videt jak tam tece voda (z vystupu, to fakt neni "stoupanim"), potom to prestane - vrtulka se zacne protacet. Pricina je asi v tom mereni emisi, vrtulka se pri prudkym ubrani nebo pridani nejspis utrhla.

Termostat tam samozrejme dam, studenej motor neni nic dobryho. To, ze by se to prehrivalo bez nej, je ale z principu termostatu trochu blbost ne? Bez nej by byl motor furt prochlazenej, protoze by chladil porad na maximum. To ze to dycky dostava teplotni "soky" tim, jak se termostat otvira / zavira neni pro motor nic extra super, ale jinak to udelat nejde... kazdopadne tenhle motor je evidentne temer schopnej uchladit se vzduchem... super ucinnost :)

Jsem objednanej do servisu na ctvrtek a pumpu mi daj SKF, takhle je jeste v zaruce, mozna to doresim s mym servisakem, kterej je ted na mesic zaneprazdnenej.

Kazdopadne diky vsem za rady
U-Geen - Seat Toledo TDi 81kW MAGNUS
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“