přehřívání 1.9TDi 81kW
Moderátoři: šulda, Moderátoři
přehřívání 1.9TDi 81kW
Ahoj,
mam problem, zkuste mi pomoct s diagnozou.
Vcera jsem byl na STK+ME, jenom predesilam, ze hlavne to ME je docela brutalni a mohlo to zpusobit problem.
Vecer jsem jel domu, a po cca 20km koukam, ze je teplota nahore... tak zastavim, vetraky bezej, ale chladic studeny. Priznak vadnyho termostatu asi.
Tak jsem termostat doma vyndal, jel to projet a zdalo se to ok.
Rano po 25km, kdy byla teplota pod normalem, po zatezi opet teplota nahore. Vetraky bezej, foukaj vlaznej vzduch.
Mozny priciny podle me:
1. zavzdusneni (ale divny, pac to X km fungovalo)
2. k.o. vodni pumpa (ale divny, protoze to by to tak dlouho nedzelo teplotu?)
3. tesneni pod hlavou (ale co ten studenej chladic?)
takze moc nevim... napada vas neco? diky.
mam problem, zkuste mi pomoct s diagnozou.
Vcera jsem byl na STK+ME, jenom predesilam, ze hlavne to ME je docela brutalni a mohlo to zpusobit problem.
Vecer jsem jel domu, a po cca 20km koukam, ze je teplota nahore... tak zastavim, vetraky bezej, ale chladic studeny. Priznak vadnyho termostatu asi.
Tak jsem termostat doma vyndal, jel to projet a zdalo se to ok.
Rano po 25km, kdy byla teplota pod normalem, po zatezi opet teplota nahore. Vetraky bezej, foukaj vlaznej vzduch.
Mozny priciny podle me:
1. zavzdusneni (ale divny, pac to X km fungovalo)
2. k.o. vodni pumpa (ale divny, protoze to by to tak dlouho nedzelo teplotu?)
3. tesneni pod hlavou (ale co ten studenej chladic?)
takze moc nevim... napada vas neco? diky.
U-Geen - Seat Toledo TDi 81kW MAGNUS
no, kdyz jsem koukal do nadobky, tak to tam celku virilo, ale to asi nemusi nic znamenat ... takze dik, pujdu timto smerem.
mimochodem, pokud to bude pumpa, tak je to asi 3ti (prvni puvodni umrela, nahradni po par tisic. kilometrech vyjelo pouzdro loziska nebo co, tak ted vrtulka... neda se koupit nejaka kvalitni?
mimochodem, pokud to bude pumpa, tak je to asi 3ti (prvni puvodni umrela, nahradni po par tisic. kilometrech vyjelo pouzdro loziska nebo co, tak ted vrtulka... neda se koupit nejaka kvalitni?
U-Geen - Seat Toledo TDi 81kW MAGNUS
Dávám tam pumpu od SKF a vždy když jí mechoš vymontuje při výměně rozvodů po 90000km, tak vypadá jak nepoužitá :
. Má kovovou vrtulku, která by neměla upadnout
.
Seat Toledo III 5P2 r.v.2005 Reference (sociál výbava) 77kw f "povedeným" téé déé íčku pééé-déééé přivlíknutý ze Španěl, už to jede, tak už to neřeším 
diky za rady... zkusim SKF, tahle je teoreticky jeste na zaruku, ale i kdyby, nejak to s mechanikem vyresim. SKF maj na mjauto.cz, takze staci jen pohledat spravnej kod na muj motor.
Jinak je to skutecne vodni pumpa a to jeste tak, ze za studena funguje, voda v nadobce cirkuluje. Zastavil sem kdyz se vyhoupla teplota asi do pulky a... voda stala. svine
Jinak je to skutecne vodni pumpa a to jeste tak, ze za studena funguje, voda v nadobce cirkuluje. Zastavil sem kdyz se vyhoupla teplota asi do pulky a... voda stala. svine
U-Geen - Seat Toledo TDi 81kW MAGNUS
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34035
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
-
slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 34035
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Venca píše:Nezapomen tam vratit termostat, radeji novy, nebo se ti to ted pres leto bude stejne prehrivat. Mozna je ti to divny, ale je to tak.
- Rybízek
- Aktivista
- Příspěvky: 1600
- Registrován: 24 led 2006, 09:35
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
tak to je normalní protože ta voda se v tom motoru se ohříva a teplá voda stoupa vzhuru a ta bandaska je véjš jak motoru-geen píše:diky za rady... zkusim SKF, tahle je teoreticky jeste na zaruku, ale i kdyby, nejak to s mechanikem vyresim. SKF maj na mjauto.cz, takze staci jen pohledat spravnej kod na muj motor.
Jinak je to skutecne vodni pumpa a to jeste tak, ze za studena funguje, voda v nadobce cirkuluje. Zastavil sem kdyz se vyhoupla teplota asi do pulky a... voda stala. svine
Seat Leon TOP SPORT(development 200PS)
Golf II TDi
Golf II TDi
Rybízek: ale ne... za studena pumpa funguje, je videt jak tam tece voda (z vystupu, to fakt neni "stoupanim"), potom to prestane - vrtulka se zacne protacet. Pricina je asi v tom mereni emisi, vrtulka se pri prudkym ubrani nebo pridani nejspis utrhla.
Termostat tam samozrejme dam, studenej motor neni nic dobryho. To, ze by se to prehrivalo bez nej, je ale z principu termostatu trochu blbost ne? Bez nej by byl motor furt prochlazenej, protoze by chladil porad na maximum. To ze to dycky dostava teplotni "soky" tim, jak se termostat otvira / zavira neni pro motor nic extra super, ale jinak to udelat nejde... kazdopadne tenhle motor je evidentne temer schopnej uchladit se vzduchem... super ucinnost
Jsem objednanej do servisu na ctvrtek a pumpu mi daj SKF, takhle je jeste v zaruce, mozna to doresim s mym servisakem, kterej je ted na mesic zaneprazdnenej.
Kazdopadne diky vsem za rady
Termostat tam samozrejme dam, studenej motor neni nic dobryho. To, ze by se to prehrivalo bez nej, je ale z principu termostatu trochu blbost ne? Bez nej by byl motor furt prochlazenej, protoze by chladil porad na maximum. To ze to dycky dostava teplotni "soky" tim, jak se termostat otvira / zavira neni pro motor nic extra super, ale jinak to udelat nejde... kazdopadne tenhle motor je evidentne temer schopnej uchladit se vzduchem... super ucinnost
Jsem objednanej do servisu na ctvrtek a pumpu mi daj SKF, takhle je jeste v zaruce, mozna to doresim s mym servisakem, kterej je ted na mesic zaneprazdnenej.
Kazdopadne diky vsem za rady
U-Geen - Seat Toledo TDi 81kW MAGNUS
(to ušetřené pětikilo za to nestojí)