EGR .zaslepit ,nezaslepit ??? anketka :-))
Moderátoři: šulda, Moderátoři
poraď, ako by som mal postupovať pri Octavii Tour r.v. 2007, 1.9TDI/74kWtrojka píše:Řekl bych, že se tu řeší několik typů provedení EGR ventilů najednou a proto ty rozkoly a asi i chyby. Když odpojíte EGR musí se odpojit i funkce uzavírací klapky ta zajišťuje pokles tlaku v sacím potrubí a umožňuje průchod výfukovým plynům přes ventil. V opačném případě dojde při aktivaci funkce k silné pumpáži motoru v důsledku "zašpuntování" sacího potrubí klapkou(hrozné zvuky, mraky chyb v ŘJ, atd.). Když je funkce mechanická stačí ji odpojit a je to. Pokud máte EGR s obtokem mimo klapku třeba na SDI, pak je nutno odpojit obě regulace. U EGRu který je ovládán podtlakem zaslepením hadice a klapku která je ovládána servem nejlépe její demontáží z ovládacího čepu. Drží jen na dvou šroubech. Nejen, že je to jednoduché, ale celý systém se pro ŘJ a i případného technika v servisu(pro případ záruky vozu) tváří normálně. Zaslepení přefukového potrubí je vhodné z důvodu zajištění úplné těsnosti, zož je důležité zejména u ojetých vozů, kde je sedlo ventilu již většinou opotřebováno. Dále se to dělá z důvodu odstranění celého přefukového potrubí pro zamezení již zmíněných pazvuků(pak jsou záslepky dvě. Zrychlení ohřevu motoru, alespoň v té nejdůležitější fázi(do 60*C) je nesmysl, také už to někdo zmínil. Ani se mi moc nezdá, že by docházelo k testování EGRu za jízdy(v tahu), protože v tu chvíli by došlo k výraznému poklesu výkonu(zakopnutí) a to by opravdu nebylo pěkné svezení. Vyloučit toto tvrzení však nemohu, nemám k dispozici zmíněný materiál. Pokud dojde v důsledku odstranění funkce EGRu k nějaké chybě něco jste udělali špatně. Systém až na detaily nemá možnost ověřit funkci. Pokud máte vybavené auto výfukovým filtrem pevných částic funkci EGRu bych neodpojoval, výměna není laciná záležitost.
já jsem jenom zaslepil hadičku a tím zůstal egr zavřený-dnes ráno 800 km jízda a spotřeba 5,3, při průměru 96 km/h, což je pro mě skoro o 0,4l míň než obvykle:-) Takže při ceně nafty si říkám-dobrý tah, zaslepit a nikdy jinakhimi píše:porad mi neni jasne jestli je dobre pri zaslepeni EGR zaslepkami ucpat i hadicku. nekdo pise ze ano, nekdo ze ne (at se to hybe a nezatuhne).. diky za odpovedi

Octavia 1,9 81Kw, kombi, 2000, 300 000
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 199
- Registrován: 23 led 2006, 20:01
- Bydliště: Brno /Prievidza
panove, doporucuju http://www.geocities.com/tech4tdi/pages/egrfix.html mam tento princip pouzity i na audi 100, prestalo hazet chybu egr do pametimcsolle píše:o1 2004 96kw nebude padat do nudzaku? niekde som cital ze tie novsie motory padaju

audi 100, 2.5TDi R5 AEL, egr off, kat off, maxidot z a6 4b0920933G + palivomer mod by me, eberspaecher, audi concert CD + md changer, tog sensor emulator, nokia 610, xenon cocky z O2, nova jednotka + fungl nove cerpadlo, turbinka K16 misto puvodni K14
- David.GIII.tdi
- Sběrač informací
- Příspěvky: 26
- Registrován: 21 led 2007, 11:20
- Bydliště: Hradec Králové