AHF nebo ASV ? Jak to poznám?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

keny
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 01 dub 2006, 16:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od keny »

ja mam ASV 11 lopatek to my padlo tak jsem tam dal jine s 9 lopatek a tad my to pada do nouzaku pise to prekrocena plnici mez jo a mam to nacipovane tak nevim poradte nekdo.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Vrať tam turbo, které tam má být. Devět lopatek reguluje pomaleji a tudíž nestihne stáhnout tlakovou špičku tak rychle jak je třeba a padá to do nouzáku.

Navíc on ten rozdíl mezi turbem AHF (ALH) a ASV (ATD) není jen v počtu lopatek - rozdíl je i ve velikosti (ASV turbo je o chlup na průměru větší).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
keny
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 01 dub 2006, 16:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od keny »

no dobre ale kdyz to nestihne tak by to melo psat ze nebil dosazen pozadovany tlak a me to pise ze byl prekrocen
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Ale jdi Ty - jakpak funguje turbo ???

Nejedná se přece o počet lopatek rotoru, ale statoru, tedy lopatek regulačních. Znamená to tedy, že turbo rychle natlačí (přeplní), ale tím, že nemůže regulovat (snížit tlak na jmenovitý) tak rychle jak by mělo (protože k tomu nemá jedenáct lopatek, ale jen devět), tlak plnění se překročí a motor padne do nouzáku.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
keny
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 01 dub 2006, 16:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od keny »

no dnes jsem to skousel ve vagu merene hodnoty č.11
a v pozadovanem mn. 1030 a skutecne mn.1040 na volnobeh a pri cca 2000ot.rozdil uz ve 100vkach to nevim presne ale vzdy
skutecne mn.bylo vetsi.Volal jsem andremu a on rikal ze je to jedno kdyz tam dam 11lopat nebo9 tak nevim.
jinak regulace beha kdyz pridam tak leze nahoru.
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

taky si myslím, že by to nemělo nějak výrazně vadit (9 nebo 11 loptarek)
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“