
el. vyhřívání hadic co vy na to?
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
el. vyhřívání hadic co vy na to?
tak jsem přemýšlel a zjiťoval a jelikož jsem nucen jezdit na samotnej olej a je problém ho dostat z nádrže k motoru tak budu měnit potrubí. Asi ho nahradím 10 nebo 12 tkou silnostěnou gumovou hadicí. V KV je firma Hagum a panečku ta má výběr
. No a do tý hadice chci zavést odporovej drát, kterej namotám do spirály asi na nějaký 6 mm kulatine a protáhnu to do tý hadice. Tu kulatinu samo že už tam dávat nebudu. Na konce hadice dám kovový hadičníky patřičného průměru tak aby se jich dotýkal ten konec odporového drátu a pak na ty hadičníky přivedu 12 V. Samo že to nejdřív odzkouším na tý požadovaný délce a musím nějak vymyslet regulaci proudu aby se to nespálilo, ale bylo by to asi beztak zapojený jen na chvíli protože mám vyhřívanou nádrž a jde jen o to aby povolil ten špunt ze ztuhlýho oleje v hadici. Takže zapínat krátkodobě, nebo nějaké zařízení co bude hlídat teplotu a nebo něco co dokáže dělat pulsy. Hodil by se třeba ciklovač ze steračů
Co vy na to?? ještě jsem uvažoval udělat takovej řetízek z malých k sobě připájených odporů ale nevím jak se chovají když do nich pustím proud jestli se taky začnou zahřívat nebo ne. 

Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
ja mam v hadci pruzinovy drot dlzky asi 4-4,5 metra .
ten drot je dost tvrdy a ma priemer asi 1mm ,a ked to zapnem akurat mi to vyhreje,,,,,skus si hadicu naplnit olejom,,a zapni to priamo na baterku,,,ja som to tak skusal a podla potreby skratil,,,,,,a vyslo mi to skoro presne na dlzku hadice,,,,ak budes potrebovat dlhsi,,tak zbitok zmotas na spiralu a das do nadrze....
ale skusal som to aj s obycajnym ciernym viazacim drotom,,,nie pozinkovanym,,,
ten drot je dost tvrdy a ma priemer asi 1mm ,a ked to zapnem akurat mi to vyhreje,,,,,skus si hadicu naplnit olejom,,a zapni to priamo na baterku,,,ja som to tak skusal a podla potreby skratil,,,,,,a vyslo mi to skoro presne na dlzku hadice,,,,ak budes potrebovat dlhsi,,tak zbitok zmotas na spiralu a das do nadrze....
ale skusal som to aj s obycajnym ciernym viazacim drotom,,,nie pozinkovanym,,,
KTS 530 k dispozicii
.....PASSAT B 5,5 96Kw+cca18Kw,AVF 2002-slusny stav aj vybava...
renault laguna 2,2td min.90kw..;o) palivo "FRITAK" - exx
.....PASSAT B 5,5 96Kw+cca18Kw,AVF 2002-slusny stav aj vybava...
renault laguna 2,2td min.90kw..;o) palivo "FRITAK" - exx
Tak výhřev hotov. Odporový drát na dýlku hadice 4 m má moc slabý topný účinek. (musí ho být výc protože je lepší to dát do spirály) Obyč. vazací drát z OBI za cca 40 kč asi milion metrů
je ideální. Do vrtačky cca 5 mm drát pomalé otáčky a natáčet do závitu. Pak stáhnout dolů a v prstech natáhnout aby byla zachována spirála do dýlky dle potřeby. Nasoukat do 12 mm hadice. Na konci připojit na kovový hadičníky a na ty pak připojit el. proud. Na první zub na hadičníku jsem vybrousil drážku pro ten drát aby to pěkně zapadlo a nikde nepřisávalo vzduch. Drát nechat v hadici namotanej na hadičníku.

konec u motoru
konec u nádrže
drážka do zubu v hadičníku ( pak jsem použil obyčejný bez šroubení z důvodu možného přisávání vzduchu přes závit
p
připojení na kovovej hadičník

připojení el. proudu

no pak zapojit a hotovo. Dobrý je ještě před montáží zkusit jak se to chová při připojeným el. proudu aby se to nerozžhavovalo. Pak podle potřeby nechat víc závitů. Čím delší tím měnší tepelný výkon a naopak. Pak když je to ponořený v kapalině tak se to taky jen tak nerozehřeje. Je to pro potřeby rozpuštění zatuhlého paliva v extra mrazech. Já to mám zaplý za jízdy pořád a zatím jsem neshořel
snad to tak vydrží
. Pro jistotu by se dal ještě nainstalovat tepelný spínač. Mají ho v elektro součástkách za cca 180 kč. Při 85°C rozpojí obvod a sepne se zase při 65°C Dá se přidělat na ten hadičník se šroubením tak na tu rovnou plochu co je na fotce ve svěráku. To jen pro jistotu pro případ přehřátí. Myslím ale že to takhle moc ani ten olej neohřeje, ale jistota je jistota. 

konec u motoru
konec u nádrže

drážka do zubu v hadičníku ( pak jsem použil obyčejný bez šroubení z důvodu možného přisávání vzduchu přes závit
ppřipojení na kovovej hadičník


připojení el. proudu

no pak zapojit a hotovo. Dobrý je ještě před montáží zkusit jak se to chová při připojeným el. proudu aby se to nerozžhavovalo. Pak podle potřeby nechat víc závitů. Čím delší tím měnší tepelný výkon a naopak. Pak když je to ponořený v kapalině tak se to taky jen tak nerozehřeje. Je to pro potřeby rozpuštění zatuhlého paliva v extra mrazech. Já to mám zaplý za jízdy pořád a zatím jsem neshořel

Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
-
aaares
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 26 lis 2008, 21:13
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
www.secespol.cz - u této firmy si můžete koupit vodní ohřívák na naftu, nebo semínkový olej, dodávají i na přestavbu kamionů.
z již založeného tématu
Vyhřívané palivové potrubí
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=21595
Turbo ohřivanie
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 1t&start=0
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=21595
Turbo ohřivanie
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 1t&start=0
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw

