Napínák rozvodového řetězu u BMW.
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Napínák rozvodového řetězu u BMW.
Dobrý den.
Prosim Vás, nevíte někdo,jestli napínák rozvodového řetězu u naftového motoru BMW 525TDS je hydraulický tedy velikost dopnutí je ovlivněna tlakem mazacího oleje z motoru,tedy že se více dopne při větších otáčkách motoru.Děkuji moc za případnou odpověd.
Prosim Vás, nevíte někdo,jestli napínák rozvodového řetězu u naftového motoru BMW 525TDS je hydraulický tedy velikost dopnutí je ovlivněna tlakem mazacího oleje z motoru,tedy že se více dopne při větších otáčkách motoru.Děkuji moc za případnou odpověd.
- origoš
- Aktivista
- Příspěvky: 4149
- Registrován: 23 led 2006, 14:21
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Je to bohužel tak. Když jsem měl dvoustovku Mercedesa, tak tam bylo napínání vyřešeno hodně podobně, s tím rozdílem, že na vstupu tlakového oleje do napínáku byl zpětný ventil (kulička+pružinka). To mělo tu výhodu, že pokud byl motor v klidu a tlak oleje tím pádem nulový, tak ten olej nemohl utéct zpět a bránil napínáku v pohybu zpět. Holt BMW ušetřil na té kuličce. Kdyby tam alespoň udělali doraz, který by omezil pohyb napínáku zpět. Kdybych měl BMW, tak si tam ten doraz udělám. Pro jistotu.
Teď jsem se hrabal v rozvodech na motoru M30 protože se rozpadla vodící lišta, a ani bez tý vodící lišty a napínáku se nedá řetěz posunout ani o zub. Takže si myslím že řetěz nepřeskočí. A na TDSu jsou 2 krátký řetězy takže ani po vytahání se neprotáhnou o tolik aby to skočilo.
Rozvody TDS: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=25
Rozvody TDS: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=25
Dělal jsem rozvody na svém TDSu,a než jsem praci započal,zkusil jsem si zatočit zpět(tedy doleva)jestli se potvrdí to,že rozvody přeskočí.
Asi na počtvrtý pokus ručního točení se mi to stalo a řetěz na malém kolečku kliky proskočil.Pátral jsem tedy proč se toto stává a jak vlastně funguje přesně to napínání řetězu ,a díky panu "origošovi"jsem vše pochopil.
Opravdu se to stává,musí se točit ručně motorem jen ve směru otáčení motoru,jinak opravdu přeskočí.
Nedávno jsem četl na BMWKLUBU,že jeden pán se právě na to také ptal čím to je ,že mu jde u TDSa na vačkovém kole rozvodu ručně přesadit řetěz.
Asi na počtvrtý pokus ručního točení se mi to stalo a řetěz na malém kolečku kliky proskočil.Pátral jsem tedy proč se toto stává a jak vlastně funguje přesně to napínání řetězu ,a díky panu "origošovi"jsem vše pochopil.
Opravdu se to stává,musí se točit ručně motorem jen ve směru otáčení motoru,jinak opravdu přeskočí.
Nedávno jsem četl na BMWKLUBU,že jeden pán se právě na to také ptal čím to je ,že mu jde u TDSa na vačkovém kole rozvodu ručně přesadit řetěz.