Vadí brždění motorem nebo stání nastartovanej na volnoběh?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Martin.R
Aktivista
Příspěvky: 2228
Registrován: 22 srp 2007, 11:07
Odpovědi: 1
Bydliště: Kousek od Vlašimi

Příspěvek od Martin.R »

conti píše:
bobG3 píše:Myslím, že se volnoběh poněkud démonizuje, pokud je motor OK a termostat OK a olej slušné kvality. Pokud to je splněno, je zajištěno dobré mazání vždycky.
Problém volnoběhu je spíš v nerovnoměrnosti chodu.
Těžko říct co je horší - vyřadit a nechat motor v nějakém teplotním režimu, nebo ho ochlazovat - pokud brzdíte motorem zejména v zimě třeba z Kvildy až dolů, což je cca 20 minut a topíte při tom, teplota motoru klesne cca na 70 stupňů, podle toho, jak mrzne, to je podle mě blbost, to radši vyřadím a nechám motor klapat.
Pokud chci toto vše hodnotit, je potřeba se zeptat, jestli vliv Nevyřazování/vyřazování z kopce je vůbec nějak měřitelný, o kolik se zkrátí životnost motoru, jak se změní spotřeba, celkové náklady atd.
Mnohem horší je pro motor a jeho opotřebení horší kvalita oleje, paliva, způsob jízdy třeba u čipnutého motoru jízda v malých otáčkách s velkým zatížením atd.
Já občas vyřadím, pokud to prodlouží dojezd, občas brzdím motorem, pokud bych musel brzdit a moc ten volnoběh neprožívám. Nemá to podle mě smysl. Ale kvalitní údržba, oleje, filtry, palivo, to funguje, to mám vyzkoušené. Nikdy bych nekoupil levný filtr..atd Kdo najede 6000 ročně nemusí řešit nic ;)

Rozumný názor. Připojuji se.

Ještě bych dodal, že ani turbu volnoběh vžádném případě nemůže škodit.
Turbo se točí na volnoběh na minimum otáček, takže mazání od motoru je víc než dostačující.
Naopak nechat chvilku turbo zchladit na volnoběh po delší jízdě mu velmi prospívá.
Toto si můžete všimnout hodně na parkovišti na dálnicích. Dělají to dobří šoféři kamionů. Po dojezdu na parkoviště nechávají motor nastartovaný na volnoběh pár minut aby rozpálené turbo zchladili.
Takové turbo stojí raketu a tímto mu velmi prodlužují životnost.
Platí to samozřejmě i pro naše miláčky!!!!!!
Toto vše je samozřejmě pravda, hlavně s tím turbem. Co se týče mazání tak bych to taky tak tragicky neviděl i když jsem na začátku psal i o mazání, ale zkusil jste někdo postavit novej motor, natočit ho a nechat nějakou tu hodinu klapat na volnoběh a pak rozebrat? Takovejhle motor vypadá mnohem hůř než motor kterej má najeto 10x víc motohodin. Je "plnej" karbonu a připečenýho blbě spálenýho paliva, prostě ten motor nemá švih a na volnoběh se blbě dávkuje poměr zápalný směsi a hlavně má motor při volnoběhu úplně jiný teploty při spalování než při zatížení.
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

To by těch hodin muselo být tak nejmíň 1000, samozřejmě se nám to někdy podařilo, pokud je dobré palivo, a kvalitní olej a motor je dobře složenej a ohřátej, tak to po 10 ani 20 hodinách nehrozí. Dávkování směsi, pokud je v pořádku vstřikování je normální. Samozřejmě, optimální režim to není.
G3 Variant synchro
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Teď mě nezajímá váš názor na inteligenci majitele Sharanu, o němž píšu, čili otázky typu "proč to nenaložil na podvalník" mi přijdou bezpředmětné. Prostě se smiřte s tím, že to chtěl odtáhnout na laně a berte to jako fakt.

Známý tahl Sharana 81kW svého kolegy z práce na laně z Maďarska do ČR pro poruchu automatu - celou tu dobu měl ten majitel Sharana motor na volnoběh (kvůli posilovačům) a za tu cestu do ČR (asi 18 hodin) oddělal turbo. Po rozebrání turba byl konstatován jednoznačný závěr - poškození uložení rotoru dmýchadla způsobené nedostatečným mazáním a chlazením uložení.

A kde je pravda.....................?
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
misa.89
Aktivista
Příspěvky: 1821
Registrován: 17 srp 2008, 09:11
Odpovědi: 0

Příspěvek od misa.89 »

Marek77 píše:Teď mě nezajáímá váš názor na inteligenci majitele Sharanu, o němž píšu a otázky typu "proč to nenaložil na podvalník" mi přijdou bezpředmětné. Prostě se smiřte s tím, že to chtěl odtáhnout na laně a berte to jako fakt.

Známý tahl Sharana 81kW svého kolegy z práce na laně z Maďarska do ČR pro poruchu automatu - celou tu dobu měl ten majitel Sharana motor na volnoběh (kvůli posilovačům) a za tu cestu do ČR (asi 18 hodin) oddělal turbo. Po rozebrání turba byl konstatován jednoznačný závěr - poškození uložení rotoru dmýchadla způsobené nedostatečným mazáním a chlazením uložení.

A kde je pravda.....................?
myslim, že to co jsi napsal je viditělný příklad. Každej ti to řekne, je to prostě letitá zkušenost...ten motor je prostě stavěnej na jiný otáčky...
1. Octavia 19TDi GLX+(klima) AGR, 1998, trysky DSLA150P520, jednohmota ATD + organika, upgrade MAF,EGR+KAT off, 550000km; 5W40; puky Audi TT, + 3cm UP, 4x disk, VAG
2. Octavia 19TDi Elegance ASV 2002, ,Xenony, Webasto, Tripling, 99 kW, brzdy 288mm.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Přesně tak - i já jednoznačně tvrdím, že volnoběh motoru a jeho komponentům nesvědčí.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
misa.89
Aktivista
Příspěvky: 1821
Registrován: 17 srp 2008, 09:11
Odpovědi: 0

Příspěvek od misa.89 »

já se přidávám, možná že by nebylo špatné udělat hlasování v uvodním příspěvku...
1. Octavia 19TDi GLX+(klima) AGR, 1998, trysky DSLA150P520, jednohmota ATD + organika, upgrade MAF,EGR+KAT off, 550000km; 5W40; puky Audi TT, + 3cm UP, 4x disk, VAG
2. Octavia 19TDi Elegance ASV 2002, ,Xenony, Webasto, Tripling, 99 kW, brzdy 288mm.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

To asi nemá smyslu - co člověk, to názor. A já už nemám sílu na to, abych někoho přesvědčoval o tom, že nemá pravdu. To bylo dříve, kdy jsem se dokázal za názor i "do krve" pohádat.

Pokud si tu někdo myslí, že vykvaltovat z kopce motoru neškodí a že to nevadí, ať to dělá. Aspoň bude víc práce na opravách :wink:.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

Přízpěvek byl 2x chyba
Naposledy upravil(a) bobG3 dne 29 led 2009, 19:58, celkem upraveno 2 x.
G3 Variant synchro
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

Ne co člověk to názor, ale je třeba srovnávat srovnatelné, a pokud nevím v jakém stavu turbo bylo, je ten "důkaz" jen plácáním prknem o rybník. Pokud je třeba auto odtáhnout, tak to asi nebude žádný drak, spíš to byl vrak. (noteeth) To jako když dostane někdo v bazénu infarkt , tak jsou všichni bez ohledu na zdraví a věk v nebezpečí? Takže všechny auta na dálnici v kalamitě co topili na volnoběh až jim došlo palivo - oddělali turba? Buďme trochu technici...
Před několika lety jsem musel nechat klapat služebního superba cca 14 - 15 hodin a jezdí dodnes, ale jako důkaz o tom, že to neškodí bych to neuvedl. Pokud si myslíte, že by bylo lepší pro motor táhnout auto se zařazenou rychlostí 18 hodin, no tak jo. ;)
Mimochodem dělám to tak pořád a na P306 jsem najel 496000 km a motor měl kompresi 4x28,5 a jezdil dost dobře.
G3 Variant synchro
Smoke
Aktivista
Příspěvky: 2608
Registrován: 24 bře 2006, 12:00
Odpovědi: 0
Bydliště: kousek od Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smoke »

já něco přihodím, ve škole nás učili, že turbo potřebuje pro bezporuchovej provoz 170kPa (1.7b, pro vyosení ložisek) a že 150kPa je opravdu minimum při kterým se nepřidírá. je to starší informace, takže nevim jak to přebat, naše 1.9 maj 2b při 2000ot, tudíš je min. 1500ot.
ale naše turba jsou zase novější konstrukce, takže si třeba vystačí s volnoběhem. třeba si někdo bude vědět jak to je (Andre?)
DTchip.cz chiptuning, měření výkonu

Audi A5 3.0tdi 176kw- 318k 711Nm.
Audi A3, 1756, AGR 90k@241k 557Nm - prodáno
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Re: A další otázka!!!!!

Příspěvek od FandaTDI »

Colin2001 píše:Jak to je s otáčkami, někdo tu teď psal, že není dobré s velkým zatížením jezdit v malých otáčkách... mám vyzkoušeno uze když tam je pod 2000ot a sešlápnu razantněji plyn, tak je slyšet že se s tím motor pere a hrozně vibruje, je nějaký nepsaný spektrum otáček, na který by se mělo jezudit aby to bylo pro motor nejlepší a nejmín ho to ničilo, co obecně s dieslovým agregátem není dobře dělat a co naopak je dobře dělat aby se prodloužila životnost motoru a neopotřebovával se nadměrně špatným zacházením..... myslím tím styl jízdy a podobně ne udržbu typu kvalitní olej, filtry...

Díky
tak to ti (tu) asi nikdo neporadi (LOL)
za 1. - dieselovej agregat obecne se ma tocit min nez benzin, ale pokud je rec o tdi, pak je ten rozdil daleko mensi a jsou trosku "prisnejsi pravidla" spravnyho provozu, coz tu ostatne kluci rozebiraj, nehlede na to, ze jsou tam rozdily dle konstrukce motoru(nekdy(-e) nepatrny, ale prece) a pokud se nepletu, ohled by mel bejt branej i na vahu auta (i v ramci jednotlivejch kategorii ;) )
za 2. - nepsany spektrum otacek - u temer kazdyho "beznyho" motoru (je rozdilny (LOL) ) neni dobry mit pri akceleraci velkej rozdil mezi skutecnejma otackama a pozadovanejma dle polohy plynovyho pedalu a to hlavne pod "nepsanym spektrem otacek", za kterejma uz vetsine motoru daleko min skodi plnej kotel, tj. ze v podstate pridusit muzes temer kazdej motor ;) ... dal se taky lisi "n.s.o." pri akceleraci/plynuly jizde/deceleraci(tam bude asi nejvetsi), vyraznejsi vliv ma ovsem taky obsah motoru, takze shrnuto podtrzeno bych to videl v tvym pripade IMHO na cca 2200 - 3000 rpm pri plynuly jizde a pokud tomu chces dat plnej knedl, tak bych rekl, ze s klidem muzes tak pri 3000+ (i kdyz ty dnesni "mozky" motoru si to prechroupaj asi i v nizsich otackach (noteeth) )
za 3. - prodlouzeni zivotnosti motoru souvisi s "udržbou typu kvalitní olej, filtry..."(palivo,intervaly,...) at se ti to libi nebo ne ... (noteeth)
Smoke píše:já něco přihodím, ve škole nás učili, že turbo potřebuje pro bezporuchovej provoz 170kPa (1.7b, pro vyosení ložisek) a že 150kPa je opravdu minimum při kterým se nepřidírá. je to starší informace, takže nevim jak to přebat, naše 1.9 maj 2b při 2000ot, tudíš je min. 1500ot.
ale naše turba jsou zase novější konstrukce, takže si třeba vystačí s volnoběhem. třeba si někdo bude vědět jak to je (Andre?)
to by me taky docela zajimalo, ale spis bych tomu veril treba u nakladaku, nehlede na to, ze na to bude mit nemalej vliv vic faktoru jako pouzitej olej, stav motoru, cerpadla,...netesnosti...treba to nekdo rozvede ;)
edit - ze bych si taky poridil cidlo s budikem, abych vedel, kolik zrovna tlacim? :D
Colin2001
Sběrač informací
Příspěvky: 33
Registrován: 21 lis 2008, 11:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Ústí nad Orlicí, Kostelec nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Colin2001 »

CHLAPI

Já Vám každopádně dík za odpovědi a rozjetou diskusi, mám kde čerpat informace.......

Jde mi o to, že se pouze domnívám, jak s správně motor užívat, aby mu nebylo moc škozeno a chrochtal si tak, jak má.....
Ale jestli jsou moje domněnky správný, jsem nevěděl a proto jsem se zeptal ;-)

Jinak abych se s Vámi podělil i já o to jak jezdím se studeným, tak nastatuju, a jedu (což už ted vím že asi není nejlepší, chce to teda aspon pár vteřinek počkat než olej natlakuje - takže díkec, budu dělat!) a motor točím tak do 1800 protože jak pak zařadím tak otáčky spadnou na ještě přijatelnou hodnotu a ne na volnoběh jako když řadím u 1500 ... (někdy i uplně studenej motor vytočím až na 2000 nebo 2400, ale to většinou jen nechtěně a málo často) samozřejmně lehká noha a to hodně dokud rafika vody nevyleze na 90 samozřejmně že s postupem jejeího stoupání od 60 k 90 si dovoluju víc ....

Průser u mě je, že častějc nechávám auto klapat nastartovaný na volnoběh a někdo mi řekl že to škodí a proto jsem se hned ptal, nechci si popravit mnotor....... Když jsme měl clio 1,4 benz. tak měsíčně naklapalo na volnoběh přes zimu nastartovaný třeba i 20-30hodin .... a s A3 jsem to zezačátku taky praktikoval, ale podstatně mín třeba jen 10-15 .... zatím auto jezdí a teď už to nedělám moc......
Je ale zvláštní, že by to neuvedli v manuálu, nebo že by to nebylo jako obecný moudro, nenechávat běžět motor na volnoběh.... jakto že jsou stále nazory dobrej půlky že to neva...... A co taxikáři, který většinou v TDI stojej před klubama celý večery???

(hm)
OOOO AUDI OOOO
A3
1,9 TDI PD 96KW
6-kvalt
Uživatelský avatar
Breeoom
Přispěvovatel
Příspěvky: 94
Registrován: 10 bře 2008, 09:38
Odpovědi: 0

Příspěvek od Breeoom »

hlavne jak to muze oddelat turbo kdyz na volnobeh skoro zadnej tlak netlaci a hlavne se skoro netoci?? :? a spalovaci teplota na volnobeh taky nebude zadnej extrem aby se turbo palilo. vzdyt se na volnobeh chladi... A egr ventil se po par minutach kdy se neslape na plyn sam od sebe zavre. nechapu proc ale je to popsany i v dilensky prirucce i je to slyset...
4l/100km tomu rikam prima spotreba...
Byrto
Přispěvovatel
Příspěvky: 156
Registrován: 26 led 2006, 18:21
Odpovědi: 0
Bydliště: TAM KDE SLUNÍČKO SVÍTI

Příspěvek od Byrto »

to su tu uz fakt hlody jak od starej blazkovej..


aj moja bojovnost za nazor uz skapala davno no:

volnobeh neskodi nevadi netreba sa ho bat jedine to ze je zbytocny - baterka sa pri nom ani nevybije ani nenabije motor sa nezohreje pri nom na spravnu teplotu takze tak

brzdit motorom vzdy a vsade pekne sa preplachne kat a valce cistym vzducom a zaroven sa vsetko ochladzuje
TDI
strielam v nutnej obrane a krajnej nudzi
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

no dejme tomu, ale uvedu jeden priklad out of koncern : proc u novyho dieselu 2.0dci necha automat pri klidny jizde pr. 1400 otacek na sestku?(nejen z kopce, i kdyz do vetsiho kopce si uz podradi) To se turbo taky skoro netoci?(mj. taky Garret - to by pak bylo uspornejsi nechat tam tu petku, ne?) Nebo je tam vetsi tlak oleje? Nebo mu staci mensi tlak? :? ;)
Naposledy upravil(a) FandaTDI dne 31 led 2009, 15:47, celkem upraveno 1 x.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“