Tlakový regul. ventil - AHF

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Jozef HORVATH
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 15 bře 2009, 12:03
Odpovědi: 0

Tlakový regul. ventil - AHF

Příspěvek od Jozef HORVATH »

Zdarvím fachmani.Napíše mi někdo k čemu je vubec tlak. reg.ventil(ten co je na krytu hlavy válcu)?Možná je to hloupost ale zdá se mi,že ten zpusobuje zasírání EGR ventilu atd.Protože odtamtuď se nasáva i olej a smíchává se se spětným vedením výf. plynu a pak je z toho pěkně mastná směs která se líp lepí na stěny sacího vedení a dále to blbě těsní a kape z toho olej na sací svod.Vadilo by to kdyby se to ucpalo(zaslepilo)?Dík za každou odpověď. (hm) Právě pracuju na čištění EGR ventilu atd. tak proto ten dotaz.
misa.89
Aktivista
Příspěvky: 1821
Registrován: 17 srp 2008, 09:11
Odpovědi: 0

Příspěvek od misa.89 »

pročti si web a budeš vědět vše....
1. Octavia 19TDi GLX+(klima) AGR, 1998, trysky DSLA150P520, jednohmota ATD + organika, upgrade MAF,EGR+KAT off, 550000km; 5W40; puky Audi TT, + 3cm UP, 4x disk, VAG
2. Octavia 19TDi Elegance ASV 2002, ,Xenony, Webasto, Tripling, 99 kW, brzdy 288mm.
colorconceptGT
Přispěvovatel
Příspěvky: 173
Registrován: 08 srp 2007, 12:21
Odpovědi: 0
Bydliště: KE SR

Příspěvek od colorconceptGT »

tak ti to teda napisem...

pokial myslis ten plastovy bazmek do ktoreho ide odvetranie klukovky a na druhej strane to ide do sania tak to nieje moc dobre zaslepovat...da sa to ale zvykne sa tam davat taky filter aby to nekidalo pod kapotou...tie olejove vypary....ale v kazdom pripade odvetranie klkovky je odvetranie...ci to natiahnes do sania alebo len tak to vzduchu vysledok je rovnaky....uz sa to tu aj riesilo...

a pokial myslis ventil EGR tak ano ten ma za nasledok zanasanie sania sadzami a olej ktory sa tam ale nedostava iba z odvetrania klukovky ale hlavne z turba pokial je starsie, je kombinacia toho co teraz vyberas s toho ventilu EGR...

zaver...EGR sa da zaslepit alebo vycistit...ekologicky postoj si urob sam...

odvetranie klukovky sa da urobit alebo do sania ako to aj teraz mas alebo do vzduchu bude to zasierat vnutro okolo motoru...to ze ti to presakuje teraz je preto ze tie spony nemas podotahovane...ak ti to presakuje na spodku pri kolene tak to mas tam praknute...bezna vec..


v kazdom pripade ale to odvetranie z klukovky do sania nieje hlavnou pricinou hromadenia olje v sani.....
VW GOLF III VARIANT 1.9TDI COLORCONCEPT r.98
Jozef HORVATH
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 15 bře 2009, 12:03
Odpovědi: 0

Tlakový regul. ventil - AHF

Příspěvek od Jozef HORVATH »

misa.89 píše:pročti si web a budeš vědět vše....
Dej link (hm)
Uživatelský avatar
Vali
Přispěvovatel
Příspěvky: 627
Registrován: 26 úno 2007, 22:50
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Re: Tlakový regul. ventil - AHF

Příspěvek od Vali »

Jozef HORVATH píše:
misa.89 píše:pročti si web a budeš vědět vše....
Dej link (hm)
a nechces jeste k tomu koblihu? :roll: :roll: :roll: :roll:
Jozef HORVATH
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 15 bře 2009, 12:03
Odpovědi: 0

Příspěvek od Jozef HORVATH »

colorconceptGT píše:tak ti to teda napisem...

pokial myslis ten plastovy bazmek do ktoreho ide odvetranie klukovky a na druhej strane to ide do sania tak to nieje moc dobre zaslepovat...da sa to ale zvykne sa tam davat taky filter aby to nekidalo pod kapotou...tie olejove vypary....ale v kazdom pripade odvetranie klkovky je odvetranie...ci to natiahnes do sania alebo len tak to vzduchu vysledok je rovnaky....uz sa to tu aj riesilo...

a pokial myslis ventil EGR tak ano ten ma za nasledok zanasanie sania sadzami a olej ktory sa tam ale nedostava iba z odvetrania klukovky ale hlavne z turba pokial je starsie, je kombinacia toho co teraz vyberas s toho ventilu EGR...

zaver...EGR sa da zaslepit alebo vycistit...ekologicky postoj si urob sam...

odvetranie klukovky sa da urobit alebo do sania ako to aj teraz mas alebo do vzduchu bude to zasierat vnutro okolo motoru...to ze ti to presakuje teraz je preto ze tie spony nemas podotahovane...ak ti to presakuje na spodku pri kolene tak to mas tam praknute...bezna vec..


v kazdom pripade ale to odvetranie z klukovky do sania nieje hlavnou pricinou hromadenia olje v sani.....
Nerozumiem ako sa to môže zanášať od turba, prepač ale som začiatočnik tak ak môžeš tak mi to vysvetli.A ďalšia vec - od toho reg. ventilu(black bazmeku)ako sa dá zabrániť saniu oleja do sania?Je to tu toho veľa(chvála zanietencom) takže nie je jednoduché to nájsť vo fóre ako spomínaš ,že to tu bolo riešené. EGR som dnes vyčistil a zaslepil.
AHF 1,9 TDI 2000 000 km
misa.89
Aktivista
Příspěvky: 1821
Registrován: 17 srp 2008, 09:11
Odpovědi: 0

Příspěvek od misa.89 »

nahoře v menu třetí zprava tlačítko hledat, pak tři písmena EGR a můžeš číst až do vánoc (LOL) (LOL)
1. Octavia 19TDi GLX+(klima) AGR, 1998, trysky DSLA150P520, jednohmota ATD + organika, upgrade MAF,EGR+KAT off, 550000km; 5W40; puky Audi TT, + 3cm UP, 4x disk, VAG
2. Octavia 19TDi Elegance ASV 2002, ,Xenony, Webasto, Tripling, 99 kW, brzdy 288mm.
Jozef HORVATH
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 15 bře 2009, 12:03
Odpovědi: 0

Re: Tlakový regul. ventil - AHF

Příspěvek od Jozef HORVATH »

Vali píše:
Jozef HORVATH píše:
misa.89 píše:pročti si web a budeš vědět vše....
Dej link (hm)
a nechces jeste k tomu koblihu? :roll: :roll: :roll: :roll:
JOOOO KOBLIHU S MáKEM VOLE
Uživatelský avatar
Matrix
Aktivista
Příspěvky: 1478
Registrován: 23 led 2006, 15:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Matrix »

Ohledně toho odvětrání klikovky mě napadla jedna věc, jestli by něco řešilo to, kdyby se ta hadice co vede od ventilu do sání přerušila a oba konce se vyvedly přes dvě díry ve víčku do cca 0,5L plastové lahve. Takový to hodně olejový by odkapávalo přívodní hadicí do té plastové lahve a "čistý" vzduch by se odvodní hadicí odváděl z lahve třeba ještě přes nějaký malý průtokový filtřík (něco jako byl palivák na fichtlovi) do toho sání. Možný by to alespoň částečně eliminovalo zanášení sacího potrubí. Ale třeba to je taky holý nesmysl. Je to zavrženíhodné, anebo realizovatelné ?
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
Uživatelský avatar
netopier
Aktivista
Příspěvky: 3328
Registrován: 29 říj 2006, 22:37
Odpovědi: 0
Bydliště: ZVOLEN,SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od netopier »

ja si myslim, ze tie mastne vypary su tam treba, zabazpecuju horne mazanie motora..
ak chces magt cistgy saci trakt tak zaslep egr zaslepkou, mam ich par doma su vypalene laserom tak ti jednu darujem :P
odvetranie treba nechat tak ako je, motor potrebuje dychat
odkial si?
Seat Cordoba 1.9 TDI,VKLR, Dbilas, HFLO-X, 12mm, 4bar MAP, FMIC,keramika
O III 2.0 TDI
PORSCHE 968 Targa
PORSCHE 944 TURBO S
Š1000MB 1967
Uživatelský avatar
Matrix
Aktivista
Příspěvky: 1478
Registrován: 23 led 2006, 15:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Matrix »

To už zaslepený mám, spíš se mi jedná o ten olej v sání.
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
Uživatelský avatar
netopier
Aktivista
Příspěvky: 3328
Registrován: 29 říj 2006, 22:37
Odpovědi: 0
Bydliště: ZVOLEN,SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od netopier »

olej v sani tam ma byt :) samozrejme male mnozstvo ..
hlavne treba zistit ci neslzi turbo
Seat Cordoba 1.9 TDI,VKLR, Dbilas, HFLO-X, 12mm, 4bar MAP, FMIC,keramika
O III 2.0 TDI
PORSCHE 968 Targa
PORSCHE 944 TURBO S
Š1000MB 1967
norok86
Přispěvovatel
Příspěvky: 553
Registrován: 13 led 2009, 15:09
Odpovědi: 0
Bydliště: usti nad labem

Příspěvek od norok86 »

Matrix píše:Ohledně toho odvětrání klikovky mě napadla jedna věc, jestli by něco řešilo to, kdyby se ta hadice co vede od ventilu do sání přerušila a oba konce se vyvedly přes dvě díry ve víčku do cca 0,5L plastové lahve. Takový to hodně olejový by odkapávalo přívodní hadicí do té plastové lahve a "čistý" vzduch by se odvodní hadicí odváděl z lahve třeba ještě přes nějaký malý průtokový filtřík (něco jako byl palivák na fichtlovi) do toho sání. Možný by to alespoň částečně eliminovalo zanášení sacího potrubí. Ale třeba to je taky holý nesmysl. Je to zavrženíhodné, anebo realizovatelné ?
Pokud chces cistit vypary http://www.highperformanceparts.cz/kata ... -tanks-oct
Uživatelský avatar
Matrix
Aktivista
Příspěvky: 1478
Registrován: 23 led 2006, 15:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Matrix »

Mno zajímavé, takže jsem vymyslel docela lidové řešení za 20,- ;-)
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
Uživatelský avatar
Matrix
Aktivista
Příspěvky: 1478
Registrován: 23 led 2006, 15:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Matrix »

netopier píše:mastne vypary su tam treba, zabazpecuju horne mazanie motora..
Co bys tam chtěl konkrétně mazat ? Samotná nafta si s tím neporadí ? A myslím že zase v takovém množství jako to "proudí" do sacího potrubí z tlakového ventilu to zase potřeba promazávat není.
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“