81 kW AFN chvilkový pokles výkonu

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Northsails
Přispěvovatel
Příspěvky: 58
Registrován: 11 bře 2009, 20:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Chodov

81 kW AFN chvilkový pokles výkonu

Příspěvek od Northsails »

Zdravím všechny. Řeším problém s chvilkovým vynecháním tahu, které se děje vždy kolem 2000 ot/min. Spíše po a pouze na 3., 4. a 5. rychlostní stupeň. Občas jsem to vypozoroval i po 3000ot/min. Motor zatáhne a po dosažení 2000 ot/min chvilkově vynechá a hned zase táhne. Není to nijak výrazné cuknutí. Snažil jsem se pročítat diskuzi ale nic moc jsem nenašel. Jen u podobných problémů jde většinou o vadný ventil N75. Nesetkal se s tímto někdo?
Díky všem za rady. ;)
1.9 TDi AFN 81kw, 764 + VA
dodi911
Aktivista
Příspěvky: 2073
Registrován: 16 zář 2007, 18:38
Odpovědi: 0

Příspěvek od dodi911 »

Diag a log
jordee_23
Aktivista
Příspěvky: 1699
Registrován: 21 črc 2007, 08:06
Odpovědi: 0
Bydliště: ba-lm-Hu :s)

Re: 81 kW AFN chvilkový pokles výkonu

Příspěvek od jordee_23 »

Northsails píše:Zdravím všechny. Řeším problém s chvilkovým vynecháním tahu, které se děje vždy kolem 2000 ot/min. Spíše po a pouze na 3., 4. a 5. rychlostní stupeň. Občas jsem to vypozoroval i po 3000ot/min. Motor zatáhne a po dosažení 2000 ot/min chvilkově vynechá a hned zase táhne. Není to nijak výrazné cuknutí. Snažil jsem se pročítat diskuzi ale nic moc jsem nenašel. Jen u podobných problémů jde většinou o vadný ventil N75. Nesetkal se s tímto někdo?
Díky všem za rady. ;)
nieco podobne som riesil ... niekedy mam ten pocit aj ja ... ale pri inych otackach to bolo ... N75 aj vaha nova ale zmena ziadna nenastala
GIV var asz 4mot upraveny
m5668443578
Přispěvovatel
Příspěvky: 199
Registrován: 04 kvě 2007, 22:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Čelákovice

Příspěvek od m5668443578 »

Udělej log, a uvidíš že v daných otáčkách ti začne regulovat turbo, zreguluje moc, dojde k poklesu nasávaného množství vzduchu, tím i omezení dávky paliva, pak zas stoupne plnící tlak a jede. S největší pravděpodobností pomůže vyčistit naklápění lopatek na turbodmychadlu.
More Power by me TDi Power
jordee_23
Aktivista
Příspěvky: 1699
Registrován: 21 črc 2007, 08:06
Odpovědi: 0
Bydliště: ba-lm-Hu :s)

Příspěvek od jordee_23 »

m5668443578 píše:Udělej log, a uvidíš že v daných otáčkách ti začne regulovat turbo, zreguluje moc, dojde k poklesu nasávaného množství vzduchu, tím i omezení dávky paliva, pak zas stoupne plnící tlak a jede. S největší pravděpodobností pomůže vyčistit naklápění lopatek na turbodmychadlu.
prave do toho cistenia sa mi moc nechce ... sakrif
GIV var asz 4mot upraveny
Northsails
Přispěvovatel
Příspěvky: 58
Registrován: 11 bře 2009, 20:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Chodov

Příspěvek od Northsails »

Diag bez závady, log se pokusím udělat během příštího týdne. Dnes jsem zkontroloval všechny hadičky kolem N75 jestli nefoukají a vše ok.
1.9 TDi AFN 81kw, 764 + VA
horvi001
Přispěvovatel
Příspěvky: 75
Registrován: 08 kvě 2008, 16:26
Odpovědi: 0

Příspěvek od horvi001 »

nazdar ja som mal presne to iste pred rokom ,ziadna zavada,ale chovalo sa to tak isto ale po case cca pol roku zacal padat do nudzoveho rezimu a vtedy tam uz chyba samozrejme bola a po vycisteni turba islo auto super bez straty vykonu.
jordee_23
Aktivista
Příspěvky: 1699
Registrován: 21 črc 2007, 08:06
Odpovědi: 0
Bydliště: ba-lm-Hu :s)

Příspěvek od jordee_23 »

Northsails píše:Diag bez závady, log se pokusím udělat během příštího týdne. Dnes jsem zkontroloval všechny hadičky kolem N75 jestli nefoukají a vše ok.
vsetky tieto veci okolo aj u mna ok ... ja si myslim ze to bude turbo .. ale nechce sa mi ho vyberat ... u mna to asi nie je az take ako u teba ..ale citim to tam .
GIV var asz 4mot upraveny
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Odpovědi: 0
Bydliště: okres TC

Příspěvek od Zdeněk M »

horvi001 píše:nazdar ja som mal presne to iste pred rokom ,ziadna zavada,ale chovalo sa to tak isto ale po case cca pol roku zacal padat do nudzoveho rezimu a vtedy tam uz chyba samozrejme bola a po vycisteni turba islo auto super bez straty vykonu.
Děla to regulace turba, jak už to tu nekdo psal, než se zreguluje tlak plnení na požadovanou hodnotu,proste neco vazne,bud N 75 a nebo zatuhla regulace na turbu. Tu zjistís jednoduse, proste vytocis ty dve matky co drzej tu plechovku,dal povolis tumatku na tej tycce u plechovky a vespod tím koleckem na tahle ji vytocis ven a zbyde ti jen to tahlo co naklapí lopatky a když sním budes hejbat prsty tak musí chodit lehce mezi obema krajnima polohamy,se zdvihem vetsím než 1cm, bez jakehokoli naznaku zadrhnutí. Když ji vytahnes nahoru a pustis tak musí volně padnout na doraz. Pokud to nekde dre tak budes muset vyndat turbo a vycistit,pokud je to ok,tak dej novej N75,jen vzacne to dela vaha,vetsinou N75 nebo turbo. Za predpokladu že jsou vsechny hadicky ok. U nekerych aut,když pomalu slapes na plyn, tak to zrychluje krasně a bez tej prodlevy a když das podlahu hned,tak to udela presne to co pises,jede hned ale je tam ten naznak tej prodlevy. Řek bych že je to normalní,pokud necekas sekundy,než to zatahne a rozjedese,tak to nema cenu řesit. u teh VNT turb je ta prodleva minimalní,o proti turbu s baipasem a zmí skusenosti to delaj snad vsehny VW. Proste slapnes na to,zacne tahnout, tahne a behem mžiku tahne este vic a tocí co ho držis. Proste cejtís že je to to praví orechoví,že se chyt. Pokud je to to turbo už dost zasrate,tak to pada do nouzaku v tahu do kopce na 5 kolem 3000 ot/min ;a pak i 3-4 kvalt. ;)
jordee_23
Aktivista
Příspěvky: 1699
Registrován: 21 črc 2007, 08:06
Odpovědi: 0
Bydliště: ba-lm-Hu :s)

Příspěvek od jordee_23 »

Zdeněk M píše:
horvi001 píše:nazdar ja som mal presne to iste pred rokom ,ziadna zavada,ale chovalo sa to tak isto ale po case cca pol roku zacal padat do nudzoveho rezimu a vtedy tam uz chyba samozrejme bola a po vycisteni turba islo auto super bez straty vykonu.
Děla to regulace turba, jak už to tu nekdo psal, než se zreguluje tlak plnení na požadovanou hodnotu,proste neco vazne,bud N 75 a nebo zatuhla regulace na turbu. Tu zjistís jednoduse, proste vytocis ty dve matky co drzej tu plechovku,dal povolis tumatku na tej tycce u plechovky a vespod tím koleckem na tahle ji vytocis ven a zbyde ti jen to tahlo co naklapí lopatky a když sním budes hejbat prsty tak musí chodit lehce mezi obema krajnima polohamy,se zdvihem vetsím než 1cm, bez jakehokoli naznaku zadrhnutí. Když ji vytahnes nahoru a pustis tak musí volně padnout na doraz. Pokud to nekde dre tak budes muset vyndat turbo a vycistit,pokud je to ok,tak dej novej N75,jen vzacne to dela vaha,vetsinou N75 nebo turbo. Za predpokladu že jsou vsechny hadicky ok. U nekerych aut,když pomalu slapes na plyn, tak to zrychluje krasně a bez tej prodlevy a když das podlahu hned,tak to udela presne to co pises,jede hned ale je tam ten naznak tej prodlevy. Řek bych že je to normalní,pokud necekas sekundy,než to zatahne a rozjedese,tak to nema cenu řesit. u teh VNT turb je ta prodleva minimalní,o proti turbu s baipasem a zmí skusenosti to delaj snad vsehny VW. Proste slapnes na to,zacne tahnout, tahne a behem mžiku tahne este vic a tocí co ho držis. Proste cejtís že je to to praví orechoví,že se chyt. Pokud je to to turbo už dost zasrate,tak to pada do nouzaku v tahu do kopce na 5 kolem 3000 ot/min ;a pak i 3-4 kvalt. ;)
tak to si vystihol .. uplne presne ..len pri podlahe ...pri plynulom davkovani plynu je to ok ... a tak sa pozeram na to aj ja ... nechcem sa do toho vrtat kym to nezatuhne ... vsak to ma nejake tie km uz (ako asi kazde AFN :D ) a kedze ho pravidelne vypalim ... tak snad este vydrzi .. klop klop klop ...

potom uz len nove .. a vacsie :)
GIV var asz 4mot upraveny
atreids
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Registrován: 27 bře 2009, 16:53
Odpovědi: 0

Příspěvek od atreids »

a kolik to vyčištění turba může stát v nějakem servise,nemyslím vw servis :P
duco192
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 18 dub 2009, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovenska Republika BN

Příspěvek od duco192 »

Mna to stalo 5000 sk,a robil to kamaratou kolega v servise,bol som bez auta 2dni.
cosby
Aktivista
Příspěvky: 3882
Registrován: 23 led 2006, 16:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od cosby »

docela dost.U nás servisy 2000 a za den
TRULI 1
Přispěvovatel
Příspěvky: 99
Registrován: 24 bře 2008, 22:18
Odpovědi: 0
Bydliště: SR

Příspěvek od TRULI 1 »

No ono se to pohybuje od 3000 do 5000 a ked všetko ide tak to spravíš za den ale musíš to riadne a nie škrabkat drôtenou kefou. Ten kto to robí vie očom to je. Ja to robím takže viem čo to obnáša a hlavne ked vo vnutri zalomíš šrouby (LOL) Tak to je radost hoši.
Slovensko
VW Passat B7
jordee_23
Aktivista
Příspěvky: 1699
Registrován: 21 črc 2007, 08:06
Odpovědi: 0
Bydliště: ba-lm-Hu :s)

Příspěvek od jordee_23 »

duco192 píše:Mna to stalo 5000 sk,a robil to kamaratou kolega v servise,bol som bez auta 2dni.
tvoj kamos je dost ... no zarobil na tebe
GIV var asz 4mot upraveny
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“