olej v převodovce

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Fíša
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 03 pro 2008, 20:10
Odpovědi: 0

Příspěvek od Fíša »

Marek77 píše:Oleje splňující specifikaci API GL-5 jsou speciální oleje pro hypoidní (mimoběžně uložená) soukolí rozvodovky. Taková soukolí se v převodovkách VW v žádném případě nevyskytují. Je to specifikum ruských strojů a výjimečně některých jiných, ale VW hypoidní soukolí nepoužívá (a už vůbec ne do společné skříně převodovka/diferenciál). Takže pro převodovky VW naprosto bohatě stačí olej API GL-4. Pokud použiješ olej GL-5, teoreticky se nic stát nemůže (je to jako když do klasického TDi použiješ olej pro PD-čka - prostě je to stejný olej, ale má "něco" navíc). Říká se ale, že použití olejů GL-5 v klasických nehypoidních převodech může způsobovat potíže s řazením, protože dochází k nalepování synchronů na hnaná kola převodovek. Osobně to ale vyzkoušené nemám - vždy jsem používal takové oleje, jaké mi předepsal výrobce (měl jsem Ladu, kde do diferenciálu je nutné používat GL-5 kvůli hypoidnímu soukolí rozvodovky, ale v převodovce je předepsáno GL-4, i když pravdou je, že Rus plnil obě skříně stejným olejem, tak se v tom vyznej...............).

Jsi opravdu MACHR, díky za názory, ale chtěl bych tedy vědět co mám udělat: je ten olej který jsem tam dal špatný a nutno znovu vyměnit, nebo ještě chvilku počkat. Najel jsem cca 300 km na ten nový olej. Hladinu upravým dnes odpoledne.
norok86
Přispěvovatel
Příspěvky: 553
Registrován: 13 led 2009, 15:09
Odpovědi: 0
Bydliště: usti nad labem

Příspěvek od norok86 »

Fíša píše:
Marek77 píše:Oleje splňující specifikaci API GL-5 jsou speciální oleje pro hypoidní (mimoběžně uložená) soukolí rozvodovky. Taková soukolí se v převodovkách VW v žádném případě nevyskytují. Je to specifikum ruských strojů a výjimečně některých jiných, ale VW hypoidní soukolí nepoužívá (a už vůbec ne do společné skříně převodovka/diferenciál). Takže pro převodovky VW naprosto bohatě stačí olej API GL-4. Pokud použiješ olej GL-5, teoreticky se nic stát nemůže (je to jako když do klasického TDi použiješ olej pro PD-čka - prostě je to stejný olej, ale má "něco" navíc). Říká se ale, že použití olejů GL-5 v klasických nehypoidních převodech může způsobovat potíže s řazením, protože dochází k nalepování synchronů na hnaná kola převodovek. Osobně to ale vyzkoušené nemám - vždy jsem používal takové oleje, jaké mi předepsal výrobce (měl jsem Ladu, kde do diferenciálu je nutné používat GL-5 kvůli hypoidnímu soukolí rozvodovky, ale v převodovce je předepsáno GL-4, i když pravdou je, že Rus plnil obě skříně stejným olejem, tak se v tom vyznej...............).

Jsi opravdu MACHR, díky za názory, ale chtěl bych tedy vědět co mám udělat: je ten olej který jsem tam dal špatný a nutno znovu vyměnit, nebo ještě chvilku počkat. Najel jsem cca 300 km na ten nový olej. Hladinu upravým dnes odpoledne.
Postav auto na rovinu a povol tu 17ku imbus co je na prevodovce a prebytecnej olej nech vytect ;)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10355
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Jestliže po úpravě množství oleje bude řazení v pořádku, klidně na něj můžeš jezdit. On není špatný, je ho tam jen moc.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Fíša
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 03 pro 2008, 20:10
Odpovědi: 0

Příspěvek od Fíša »

Marek77 píše:Jestliže po úpravě množství oleje bude řazení v pořádku, klidně na něj můžeš jezdit. On není špatný, je ho tam jen moc.
ok, děkuji za rady, podám hlášení jak to dopadlo.
ps: také si nemyslím že by byl špatný za ty prachy.
Fíša
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 03 pro 2008, 20:10
Odpovědi: 0

Příspěvek od Fíša »

:D tak hladina srovnána, vylil jsem cca 0,5 litru a vypadá to že je to lepší, díky!!!
Uživatelský avatar
karel4
Aktivista
Příspěvky: 1309
Registrován: 07 dub 2008, 17:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Nový Jičín a okolí

Příspěvek od karel4 »

Tak si myslím,že mě asi někdo ukamenuje,ale já do VW převodovek a jim podobných dávám ATF IID a můžu říct,že jsem nikdy neměl s převodovkama problém.
Uživatelský avatar
Fazer
Přispěvovatel
Příspěvky: 80
Registrován: 22 led 2007, 12:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Vážany nad Litavou

Příspěvek od Fazer »

Dnes jsem měnil taky olej v převodovce,jelikož šlo těžce řadit.Vylil jsem pouze 1.1l oleje a napustil cca.1,7 nového.Jak bylo auto na zvedáku,tak jsem si všimnul že se po zatočení kolem netočí druhé kolo do protisměru,ale otáčí se ve stejném směru.Vím že je něco špatně s diferenciálem,ale můžu s tím dál jezdit nebo to mám začít řešit? Auto je O1 Tdi
Škoda Oktavia 1,9TDI 81 kw ASV
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14463
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Zařaď kvalt abys diferák jakoby zastavil a pak zatoč kolem a uvidíš bude se točit na druhou stranu.
Transporter
Přispěvovatel
Příspěvky: 59
Registrován: 13 čer 2009, 15:02
Odpovědi: 0
Bydliště: Adelaide

Příspěvek od Transporter »

Fazer píše:Dnes jsem měnil taky olej v převodovce,jelikož šlo těžce řadit.Vylil jsem pouze 1.1l oleje a napustil cca.1,7 nového.Jak bylo auto na zvedáku,tak jsem si všimnul že se po zatočení kolem netočí druhé kolo do protisměru,ale otáčí se ve stejném směru.Vím že je něco špatně s diferenciálem,ale můžu s tím dál jezdit nebo to mám začít řešit? Auto je O1 Tdi
Mas pravdepodobne Limited Slip Differential (LSD).
Uživatelský avatar
Fazer
Přispěvovatel
Příspěvky: 80
Registrován: 22 led 2007, 12:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Vážany nad Litavou

Příspěvek od Fazer »

Že bych měl LSD diferenciál na oktávce?Že ho mají sportovní vozy to chápu,ale okta?Mám tam ESP tak jestli pro to?Fakt nevím.Zatím to neřeším a jezdím.
Škoda Oktavia 1,9TDI 81 kw ASV
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

neřeš to, má to tak být
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14463
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Stejně by mě zajímalo proč to konstuktéři takhle udělali. :)
jayd
Přispěvovatel
Příspěvky: 562
Registrován: 26 led 2006, 13:05
Odpovědi: 0

Příspěvek od jayd »

trochu offtopic, ale jaky olej patri do golfa IV, 99, motor ALH, 5 kvalt, prevodovka DQY

tak jsem koukal, ze by tam mel byt olej 052726A2
nebo pak Typ G50 SAE 75w-90

G51 jsou pak pro 6ti kvalty?

nebo ho muzu dat i do toho 5ti kvaltu
VW GOLF 4 1,9 TDI 66KW r.v 98, ALH, VR6 pritlacak, turbo 130 PD - Andre, trysky PP520, chip - Reescha, cca 145 koniku

VW SHARAN 2.0 TDi, 2007
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“