nevie niekto o co je lepsia brzdovka s DOT 5.1 oproti DOT 4?
vsade pisu ze ma vyssi od varu ale ked si pozriem ich hodnoty tak dot 4 ma taku istu a obcas aj vacsiu.
Ale aj tak o tu teplotu mi nejde uprne mi staci DOT 4 ale skor o ich dalsie vlastnosti aby vydrzala co najdlhsie a tak ....
DOT 5.1
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Nejedná se o bod varu, ale o NEJNIŽŠÍ teplotu varu. U DOT4 se zpravidla uvádí 230°C, u DOT5.1 je to více než 260°C.
Jde o jinou věc - kapalina DOT5.1 je předepsána pro vozidla s ESP. Pravděpodobně obsahuje něco, co je pro správnou činnost ESP nezbytné.
A z hlediska životnosti se všude uvádí, že výměna brzdové kapaliny se má provádět nejdéle každé dva roky - bez ohledu na její typ či specifikaci.
Jde o jinou věc - kapalina DOT5.1 je předepsána pro vozidla s ESP. Pravděpodobně obsahuje něco, co je pro správnou činnost ESP nezbytné.
A z hlediska životnosti se všude uvádí, že výměna brzdové kapaliny se má provádět nejdéle každé dva roky - bez ohledu na její typ či specifikaci.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Rozdíl mezi DOT 4 a 5.1 je v bodu varu. Rozlišujeme tři body varu suchý, mokrý a aktuální. Suchý bod varu, je bod varu brzdové kapaliny při prvním otevření. Mokrý bod se určuje v laboratoři při 3,2% podílu vody v kapalině. Čím lepší kapalina tím lepší bod varu. Aktuální bod varu znamená , kdy kapalina začne vřít v ten danný moment.
Brzdové kapaliny na polyglykoletherové bázi DOT3, DOT4, DOT 5.1 na silikonové bázi DOT 5 a na minerální bázi.
Polyglykoletherová báze
nejrozšířenější je hydroskopická - příjímá z okolí vodu. Říká se, že tato vlastnost není dobrá, ale při tom je zárukou toho, že v brzdovém systému nebude voda ve formě kapek.
Silikonová
Nepřijímá vodu, musí být použita dražší konstrukce brzd, brzdy musí být speciálně zkonstruovány, je více stlačitelná. Nelze zaměnit za polyglykoletherovou pokud se nevymění brzdové hadičky a gumičky, možnost vytvoření vodní kapky v brzdovém potrubí.
Minerální
Syntetickoolejová vysoce kvalitní speciální olej. Speciálně předepsaná.
Pro systémy ESP (koncern VW) je předepsána speciální brzdová kapalina, která je vždy DOT 4, žádná DOT 5.1 nemá v systému ESP co dělat!!! Pokud tam nalejete něco jinného auto bude brzdit normálně, spojka bude fungovat normálně, ale pokud dojde na první regulaci ESP tak nebude fungovat tak jak má. Běžně se objeví i závada v ŘJ ABS. Tato brzdová kapalina je předepsána koncernem VW v druhovýrobě vyrábí TRW a ATE.
Brzdové kapaliny na polyglykoletherové bázi DOT3, DOT4, DOT 5.1 na silikonové bázi DOT 5 a na minerální bázi.
Polyglykoletherová báze
nejrozšířenější je hydroskopická - příjímá z okolí vodu. Říká se, že tato vlastnost není dobrá, ale při tom je zárukou toho, že v brzdovém systému nebude voda ve formě kapek.
Silikonová
Nepřijímá vodu, musí být použita dražší konstrukce brzd, brzdy musí být speciálně zkonstruovány, je více stlačitelná. Nelze zaměnit za polyglykoletherovou pokud se nevymění brzdové hadičky a gumičky, možnost vytvoření vodní kapky v brzdovém potrubí.
Minerální
Syntetickoolejová vysoce kvalitní speciální olej. Speciálně předepsaná.
Pro systémy ESP (koncern VW) je předepsána speciální brzdová kapalina, která je vždy DOT 4, žádná DOT 5.1 nemá v systému ESP co dělat!!! Pokud tam nalejete něco jinného auto bude brzdit normálně, spojka bude fungovat normálně, ale pokud dojde na první regulaci ESP tak nebude fungovat tak jak má. Běžně se objeví i závada v ŘJ ABS. Tato brzdová kapalina je předepsána koncernem VW v druhovýrobě vyrábí TRW a ATE.
Škoda Octavia 1.9TDI PD 96 kw
Moje informace jsou zcela jiné. A mám je přímo od školicích lektorů VW/Škoda. Tak teď nevím, kdo z nás má pravdu.Mcjohn píše:Pro systémy ESP (koncern VW) je předepsána speciální brzdová kapalina, která je vždy DOT 4, žádná DOT 5.1 nemá v systému ESP co dělat!!!
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)

