Zvýšení výkonu motoru HDI

Citroen, Peugeot, Renault..

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Package
Aktivista
Příspěvky: 1586
Registrován: 24 led 2006, 07:41
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Package »

ako je na tom co???
Ropák je ropák....pokiaľ klepe tak ide..
kodajz
Přispěvovatel
Příspěvky: 278
Registrován: 13 lis 2007, 20:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od kodajz »

on asi se chtěl zeptat jestli by nepasoval do Partnera nebo Berlinga tenhle motor z 406 hdi. Jestli se teda nepletu. Teoreticky je hodně podobný.
JiRaY
Přispěvovatel
Příspěvky: 272
Registrován: 17 kvě 2008, 20:53
Odpovědi: 0

Příspěvek od JiRaY »

Myslím si,že by pasoval,ale bacha ty motory mají jiná turba,mají jinou spojku,a jinou převodovku :D Navíc slabší verze nemá Intercooler ;)
Renault Master 2,5dCi 100k 09" "Lenochod"

Bývalý zapřísáhlý Citroenář a řidič náklaďáku,teď už jen Pražský dodávkář
kodajz
Přispěvovatel
Příspěvky: 278
Registrován: 13 lis 2007, 20:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od kodajz »

s tou převodovkou by byl asi problém, ne?
Dalo by se říct, který silnější motor by se dal namontovat do Berlinga místo 2,0 HDi 66 kW?
JiRaY
Přispěvovatel
Příspěvky: 272
Registrován: 17 kvě 2008, 20:53
Odpovědi: 0

Příspěvek od JiRaY »

No právě,že do tohohle auta by se dal namontovat jedině tenhle motor 2,0HDi 80kw známý třeba z xantie,nebo Xsary.

S převodovkou by nebyl problém,jen má jiný převodový poměr,má delší 5ku,a navíc silnější verze má hydraulicky ovládanou spojku,slabší jí má ovládanou mechanicky.

P.S:Můžeš tam ještě namontoval 1,6HDi 66kw (LOL) ale pochybujii,že o takový motor stojíš.
Renault Master 2,5dCi 100k 09" "Lenochod"

Bývalý zapřísáhlý Citroenář a řidič náklaďáku,teď už jen Pražský dodávkář
cukrar
Sběrač informací
Příspěvky: 39
Registrován: 09 led 2009, 17:37
Odpovědi: 0

Příspěvek od cukrar »

JiRaY píše:No právě,že do tohohle auta by se dal namontovat jedině tenhle motor 2,0HDi 80kw známý třeba z xantie,nebo Xsary.

S převodovkou by nebyl problém,jen má jiný převodový poměr,má delší 5ku,a navíc silnější verze má hydraulicky ovládanou spojku,slabší jí má ovládanou mechanicky.

P.S:Můžeš tam ještě namontoval 1,6HDi 66kw (LOL) ale pochybujii,že o takový motor stojíš.
No 66kW nemusíš montovat, ten je tam v základu :-)
Citroen Berlingo 1,6hdi 66kW
2,0hdi 66kW(90koní) po čipu se dostaneš na 110 koní

Ale určitě by silnější motor byl zajímavější, někde jsem psal co jde vše udělat a byla by to pecka, ale tak 100tis.



Hřídel (Ostrá vačka) 5tis
Písty (kované) 18tis
Pístní kroužky ------
Ojnice 28tis
Svody sání 10tis
Výfuk (ovál 2x2) 15tis
Turbo 25tis

ale berlingo má velký odpor vzduchu, takže se to nesmí přehánět :-)
jinak odhady jsou cca kolem 140PS-160PS

Jo a hlavně důležitá věc je ta, že by se nic nemělo posrat jak u čipování,
prostě se vymění kus za kvalitnější kus, aby vydržel ten výkon. :)

klasické turbo má fluidní ložiska/ profi turbo má kuličkové ložiska

a jde si ještě namyslet jestli rychlý start nebo vyšší max. rychlost atd.
kodajz
Přispěvovatel
Příspěvky: 278
Registrován: 13 lis 2007, 20:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od kodajz »

hmmm 80 kW je super. Si ho představ po čipu :-) No jen ta hydr. spojka, dala by se pořešit na mechaniku?
Odpor-neodpor, silnější motor je lepší. Představ si, že jedeš s nákladem po dálnici a a necitíš zpomaleni v kopci, paráda.
JiRaY
Přispěvovatel
Příspěvky: 272
Registrován: 17 kvě 2008, 20:53
Odpovědi: 0

Příspěvek od JiRaY »

No,cítíš,samozřejmě že jo,akorát že menší :D
Renault Master 2,5dCi 100k 09" "Lenochod"

Bývalý zapřísáhlý Citroenář a řidič náklaďáku,teď už jen Pražský dodávkář
kodajz
Přispěvovatel
Příspěvky: 278
Registrován: 13 lis 2007, 20:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od kodajz »

:D :D

a ta spojka, dala by se teoreticky předělat?
JiRaY
Přispěvovatel
Příspěvky: 272
Registrován: 17 kvě 2008, 20:53
Odpovědi: 0

Příspěvek od JiRaY »

Tak na to ti neodpovím,samozřejmě že dala,ale bejt tebou bych to nehrotil,pokud nutně musíš čipovat,tak bych to čipnul na 110 koní-80kw,a finito.

Na www.citroeny.cz je v sekci berlingo pár lidí,co jsou po čipu na 80kw,a plná spokojenost,poptej se jich.
Renault Master 2,5dCi 100k 09" "Lenochod"

Bývalý zapřísáhlý Citroenář a řidič náklaďáku,teď už jen Pražský dodávkář
kodajz
Přispěvovatel
Příspěvky: 278
Registrován: 13 lis 2007, 20:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od kodajz »

jj s tím silnějším motorem jsem to bral jen teoreticky. To kdyby třeba jsem rozbil neopravitelně svůj motor tak jako alternativu pokud by byl nějaký solidní 80 kW. Vzhledově vypadadá tak 80tka úplně stejně jako 66tka. Jinak chip je dobré řešení, časem si ho nechám udělat, ale potřebuju nějaké reference na dobrého machra co si s tím pohraje a ne jen aby mi někdo nahrál něco staženého z netu.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14450
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Ta 66kw verze má jednohmotu spojku ta by vám mohla na zvyšování výkonu stačit :)
kodajz
Přispěvovatel
Příspěvky: 278
Registrován: 13 lis 2007, 20:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od kodajz »

myslíte že ne? Na 80 kW už je potřeba dvouhmota? Někteří co mají TDi a čipované 81 kW si právě dávají jednohmotu.
šel by namontovat motor HDi 80 kW do PArtnera 66 kW a nechat tam původní spojku i převodovku? Kromě řídící jednotky už nic jiného potřebovat nebudu? Co budíky na palubovce a BSI ?
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14450
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Právě jednohmotu určitě zachovat!
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Odpovědi: 0
Bydliště: okres TC

Příspěvek od Zdeněk M »

Tomas.cz píše:Právě jednohmotu určitě zachovat!
Ja bych ty francouze vubec neupravoval, samotnej motor se sere už v serii a žadna kvalita a spolehlivost. Když chces výkon tak si tam nacpy treba 130konovou pumpicku s vw. Nebo si kup T4 2,5TDI stoho vystavis 200 kobyl v klidu, a nepocitej stim že ti bude brat 5 litru, v klidu tak 6,5-7 když das kopr tak 15l v pohode. Nebo si kup vw cady, je vtom SDI, tak si koupis spodek s TDI jen písty, hlavu nechas, oturbís, coler davat nemusis das jednotku s TDI treba i scipem a na STK das akorat saní a puvodní jednotku SDI. Prevodovku koupis TDI a spojku jednohmotu s VR6 nebo 1Z. Svara to takhle má už 5 let, a vsechny francouzký pastiky na dalnici uhoní a Ople taky, naký schnilý Comba s Isuzu motorem , kerej žadnej zazrak nejni. Má v tom zhruba 130 koní, trysky sprint 764,coler a soft pro ASV s delsí dobou vstriku. Tak vy co mate francouzký žehlicky, tak kdyby jste na dalnici potkaly stríbrný Cady s xenonama tak radsí zmiste :D pac jak je jak koli naložený, tak je to jako když nic neveze,jen když k tomu tahne vozejk tak stím moc nemuže,protože když by predjel tak by predjizdel vozejk Cadyho. :D
Odpovědět

Zpět na „Francouzské vozy“