VAG Diagnostika padajiciho Turba, prosim o radu...

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
jiroch
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 17 úno 2010, 14:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

VAG Diagnostika padajiciho Turba, prosim o radu...

Příspěvek od jiroch »

Ahoj,
Mam diagnostiku z VAGu a rad bych videl Vas nazor, jak by jste dale postupovali.

PROBLEM: O1 rv2000, 1.9 TDi, 81kW, chiptuning - turbo pada v kopcich na 3jku a vyse (cca kolem 3 - 4 tis ot.) do nouzaku. Na rovinkach a pokud neni plyn na zemi problemy nedela. Po restartu klicku opet funguje OK.


diagnostika VAG v cestine:

chyba 17958
plnici tlak - regulacni odchylka

pricina:
zkrat na kostru, prerus. vedeni mezi magnetickym ventilem N75 a RJ motoru

mozne projevy:
blika kontrol zhaveni, nizky plnici tlak, vysoky plnic tlak

doporuceny postup:
kontrola nebo vymena magnetickeho ventilu N75 nebo vymena, regulace plniciho tlaku kontrola

Hadicky jsem kontroloval, odpojoval, zapojoval a nektere profukoval. Intercooler zda se fachci az od vyssich otacek, resp tlakuje vzduch do hlavni hadice ve vetsi mire az pri vyssich otackach, muze byt deravy (to je jen hypoteza).

diagnostika ukazuje na ventil N75, ale kamos mechos tvrdi, ze je to spis intercoolerem. Je celkem zasolenej.

Vaha vzduchu v norme.

Jste tehoz nazoru ??

Diky za nazor..
Okta 1,9TDi - 81kW, AHF, powerbox, rv. 2000, WRC kridlo, plna vybava
misoVW
Aktivista
Příspěvky: 8061
Registrován: 24 říj 2007, 08:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Západné Slovensko, blízko PN

Příspěvek od misoVW »

Chcelo by to nalogovat. Mas pravdepodobne zanesene turbo, ale moze byt aj chyba v softe. Napis clenovi ´Huml´ je z Brna a pomoze Ti s tym.
jeho servis je www.rfauto.cz
Naposledy upravil(a) misoVW dne 17 úno 2010, 15:37, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
jaykay
Aktivista
Příspěvky: 2231
Registrován: 06 říj 2006, 14:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Sušice

Příspěvek od jaykay »

no urcite bych zkusil to nejjednodussi - na zkousku vymenit N75
prace na par minut a hned vis, na cem si :)
VW Touran 2.0TDI BKD Highline chip by dragpower.cz
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3703
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Nebo mrknout na regulaci na turbu při nastartování, nebo vycucnout hadičku, co ovládá naklápění lopat a mrknout, jestli se tyčka regulace hejbe.
Oct asv 2000, DieselPower
flubber
Přispěvovatel
Příspěvky: 77
Registrován: 07 led 2010, 19:16
Odpovědi: 0

Příspěvek od flubber »

Už jsem to tu četl několikrát, podívat se na / zkontrolovat regulaci turba. Ale jak? Z vrchu tam je prd vidět. Musí se ze spodu?
Uživatelský avatar
jiroch
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 17 úno 2010, 14:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od jiroch »

Dnes jsem sveril Oktu Humlovi. Byli jsme to projet a zrovna to jaks taks drzelo, ale udaje v diagnostice uplne nesedeli normam. Predevsim tlaky byly vyssi (tzn na Turbo se musela vyvijet vetsi sila/tlak aby fungovalo jak ma). Doporucil mi vycisteni Turba. Zkousel jej rukou a chodilo tezkopadne. Zitra to bude cistit, dam vedet jak to dopadlo.
Okta 1,9TDi - 81kW, AHF, powerbox, rv. 2000, WRC kridlo, plna vybava
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3703
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

flubber píše:Už jsem to tu četl několikrát, podívat se na / zkontrolovat regulaci turba. Ale jak? Z vrchu tam je prd vidět. Musí se ze spodu?
Jak u kterýho modelu, u některejch z vrchu fakt není nic vidět. Je potřeba přesně vědet jak vypadá to, co hledáš.
Oct asv 2000, DieselPower
Ivo
Přispěvovatel
Příspěvky: 374
Registrován: 20 črc 2006, 07:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Martin

Příspěvek od Ivo »

Tak to máš 100% istotu že to budeš mať v poriadku. Spravil si dobre že si to dal k Humlovi ;)
G IV,variant,66 kW,ALH + niečo naviac od BH motor
Uživatelský avatar
jiroch
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 17 úno 2010, 14:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od jiroch »

Diky, taky v to doufam !!
Okta 1,9TDi - 81kW, AHF, powerbox, rv. 2000, WRC kridlo, plna vybava
Uživatelský avatar
jiroch
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 17 úno 2010, 14:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od jiroch »

Ahoj, tak Okta je opravena. Nakonec se cistilo turbo, vymenoval pletenec, kterej byl fest zanesenej a udajne i zhnilej a jeste jedna rura, ktera je k tymu napojena, smerem ke katalizatoru, byla taktez zhnila. Diagnostika ukazovala po zakroku cisla v norme, tak ze huraaaaaa. Uz zase jezdim a nebudou me v kopcich predjizdet 120tky (LOL).
I pocitove me pripada, ze je auto snad i zivejsi, a zvukove tissi.
Zitra jedu projet do oblibeneho kopce, kde mi turbo pravidelne padalo. dam vedet ... 'Humlovi´ zdar !! Je to borec.
Okta 1,9TDi - 81kW, AHF, powerbox, rv. 2000, WRC kridlo, plna vybava
Uživatelský avatar
jaykay
Aktivista
Příspěvky: 2231
Registrován: 06 říj 2006, 14:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Sušice

Příspěvek od jaykay »

super, kdo umi, ten umi :)
VW Touran 2.0TDI BKD Highline chip by dragpower.cz
Uživatelský avatar
jiroch
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 17 úno 2010, 14:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od jiroch »

Dnes jsem byl Oktu projet do kopce, pekne na doraz od spodu po neco pres 4tis otacek a postupne po 5. rychlost a naprosto plynule, do nouzaku nepadla, tak ze problem s turbem zda se byt vyresen. Navic se mi stisil chod motoru, coz souviselo s vymenou tech uhnilych soucastek, viz vyse. :wink:
Okta 1,9TDi - 81kW, AHF, powerbox, rv. 2000, WRC kridlo, plna vybava
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“