fabia 1,4 BBZ

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
ohrt
Přispěvovatel
Příspěvky: 69
Registrován: 28 úno 2009, 20:44
Odpovědi: 0

fabia 1,4 BBZ

Příspěvek od ohrt »

Dobrý deň. Chcel by som sa opýtať, čo môže spôsobovať nepravidelný chod motora pri otvorení zátky na olej.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10351
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Nejsem si jist, ale mám za to, že tyto motory mají systém odvětrávání motoru vyveden pod škrticí klapku motoru. Proto v případě, že za chodu motoru otevřeš olejovou zátku, dojde k narušení těsnosti systému a prudkému ochuzení směsi - motor běží nepravidelně.

Totéž mají i motory 1,2 HTP.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 25 úno 2010, 11:12, celkem upraveno 1 x.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
ohrt
Přispěvovatel
Příspěvky: 69
Registrován: 28 úno 2009, 20:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od ohrt »

Jaj. Pytal som sa preto lebo známa má s autom problém, že sa jej to sem tam začne správať presne tak ako ked otvorím tú zátku.
Potom musí auto odstaviť, znova naštarovať a zase jej to chvíľu ide.
Do pamäti závad nahodí chybu zlého spaľovania postupne na všetkych valcoch. Sviečky jej vraj menili.
Neviete niekto poradiť na co by som sa mal zamerať?
A este neviem ci je to normalne, ked na tej zatke strasne citiť benzin?
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10351
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Jestliže je z oleje cítit benzin, může se jednat o bohatou směs a následný průnik paliva do oleje. Ale to by určitě zaznamenala elektronika a zařvala závadu sondy nebo snímače podtlaku v sání.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
ohrt
Přispěvovatel
Příspěvky: 69
Registrován: 28 úno 2009, 20:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od ohrt »

Ziadnu inu zavadu to nedava.
Ale neviem co si otom mam mysliet, pretože ako to auto kupila tak s nim ma problem. Naposledy jej to prestavalo kurit, pricom teplota motoru 90. Predchadzajuci majitel jej vraj vymenil termostat, no ja si myslim ze pokial jej to spravne regulovalo teplotu mot. tak to bolo zbytočné. V tedy som mal podozrenie na tesnenie pod hlavou, no on mi dnes do telefonu tvrdil, ze menil termostat a sviecky (kvoli tomu sklbaniu).
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10351
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Závadu topení může způsobovat těsnění hlavy, ale třeba taky poškozená vodní pumpa.

To škubání je potřeba pořádně zdiagnostikovat a hledat příčinu problému. Tyhle motory díky tomu uzavřenému systému odvětrání motoru jsou na jakoukoli netěsnost karteru velmi háklivé.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
ohrt
Přispěvovatel
Příspěvky: 69
Registrován: 28 úno 2009, 20:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od ohrt »

Teraz jej to kuri dobre, len ten idiot mi furt tvrdi ze vymenil iba termostat. Da sa tomu uveriť? (ja osobne tomu neverim skorej si myslim ze nieco taji a ja teraz neviem co skorej skontrolovat, asi začnem so zmeranim tlaku vo valcoch a uvidime co je s tym. ci?)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10351
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Tlaky změř určitě, tím nic nezkazíš. Ale ono se to nemusí projevit.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
ohrt
Přispěvovatel
Příspěvky: 69
Registrován: 28 úno 2009, 20:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od ohrt »

Este ku tej zatke. Pri otvarani to robi dost velky odpor, mal by tam vznikat az tak velky podtlak?
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10351
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Určitě ano. Na volnoběh je podtlak největší (protože je zavřená klapka).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“