Lamda sonda -špatná???

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Dolek
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 14 úno 2009, 12:06
Odpovědi: 0

Lamda sonda -špatná???

Příspěvek od Dolek »

Řeším problém s volno. otáčkama a napadlo mě změřit jen tak orientačně dig. voltmetrem lamdu. Napětí na výstupu je na volnoběh cca 800mV a s přidávajícím plynem napětí klesne až skoro k nule. Pustím plyn a opět vyleze na 800mV. Prostě čím jsou menší otáčky, tím je větší napětí. Vím, že by se mělo napětí měnit cca 1/s, ale todle se ani nehne. Viděli by jste to na špatnou lamdu, nebo je pomalý měřák a nestíhá zaznamenat změny???
DOLPH
Aktivista
Příspěvky: 1259
Registrován: 17 srp 2007, 09:41
Odpovědi: 0
Bydliště: frýdek-místek

Příspěvek od DOLPH »

multimetrem to nezměríš.chce to osciloskop,nebo alespoň hodně citlivý klasický ručičkový volmetr.
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

Měřím to digitálem běžně, ale ne tím za 200 :)
napětí pendluje a pokud vidíš jak se hodnoty mění mezi 200-800 mV jde to. Ale tohle může být i něco ze směsí, mrkni se na tlak paliva a emise, ne vždycky je lambda špatná.
G3 Variant synchro
gol...fik
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Registrován: 01 lis 2008, 08:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

tester Lambda

Příspěvek od gol...fik »

Keby ste pani zagooglili existuje dostat kupit tester Lambda sondy a stoji okolo 30 eur, sikovnejsi elektrotechnik ho spajkuje ani nie za 3eur..s led diodami takze googlujte hi hi jasna odpoved bez osciloskopu ci je sonda OK!!
DOLPH
Aktivista
Příspěvky: 1259
Registrován: 17 srp 2007, 09:41
Odpovědi: 0
Bydliště: frýdek-místek

Re: tester Lambda

Příspěvek od DOLPH »

gol...fik píše:Keby ste pani zagooglili existuje dostat kupit tester Lambda sondy a stoji okolo 30 eur, sikovnejsi elektrotechnik ho spajkuje ani nie za 3eur..s led diodami takze googlujte hi hi jasna odpoved bez osciloskopu ci je sonda OK!!
ono lambda sonda není jen dobrá nebo špatná a k zjištění toho jak funguje nestačí jen diodový indikátor.....,tím poznáš jen jestli je možná dobrá,nebo možná špatná...... a to,že není úplně mrtvá pozná i na multimeru z bedny "vše za 100kč"

...důležitá je i rychlost reakce a mezní hodnoty rozsahu,ale to je na dlouhé povídání...
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

Zbytečné, stačí slušnej multimetr, navíc tenhle přípravek někdy dost kecá a k jeho nastavení při výrobě potřebuješ laboratorní přístroje a varianta s dvěma či třemi diodami je úplně k ničemu (LOL)
G3 Variant synchro
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34089
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

si pořid KL kabel za pětikilo a dozvíš se více věcí jak s nějakým voltmerem nebo testerem

tím nechci postavit debatu na hlavu ono každý přístroj a zkušenosti umí své miloš ;)
gol...fik
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Registrován: 01 lis 2008, 08:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

??

Příspěvek od gol...fik »

Jasne 12led nemoze nahradit osciloskop , nepisal som o troch led a vobec si neviem predstavit KL kabel??? to je co? ja poznam iba KKL OBD a s nim sa neda zistit ci sonda pracuje a ako hi hi pani ladiči. Myslim ze je debata uzavreta, chcel som iba poradit nakolko pracujem s motormi denodenne kto nechce prijimat rady nech nereaguje na moj prispevok.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34089
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Re: ??

Příspěvek od slovacek.milos »

gol...fik píše:Jasne 12led nemoze nahradit osciloskop , nepisal som o troch led a vobec si neviem predstavit KL kabel??? to je co? ja poznam iba KKL OBD a s nim sa neda zistit ci sonda pracuje a ako hi hi pani ladiči. Myslim ze je debata uzavreta, chcel som iba poradit nakolko pracujem s motormi denodenne kto nechce prijimat rady nech nereaguje na moj prispevok.
pokud pracuješ s motormi denno denně já jsem první který chce příjímat tvoje rady, vag přeci komunikuje s KL linkou a dvě linky KK potřebuješ třeba na tacho a pin ta je pro komunikaci KL uzavřena miloš
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Re: ??

Příspěvek od bobG3 »

gol...fik píše:Jasne 12led nemoze nahradit osciloskop , nepisal som o troch led a vobec si neviem predstavit KL kabel??? to je co? ja poznam iba KKL OBD a s nim sa neda zistit ci sonda pracuje a ako hi hi pani ladiči. Myslim ze je debata uzavreta, chcel som iba poradit nakolko pracujem s motormi denodenne kto nechce prijimat rady nech nereaguje na moj prispevok.
1) mluvils o LED obecně bez počtu, takže jak jistě víš, testery jsou různé, některé signalizují jen jestli je napětí v určitých mezích nebo mimo, což je hodně málo
2)pokud se stavíš do role experta tak znáš teorii měření a víš jak nastavit napětí na jednotlivých diodách - o tom jsi skromě pomlčel a bez toho je Tvoje rada jen plácáním prknem o rybník - k ničemu.
3)O měření multimetrem asi nic nevíš a nevíš ani jaký MM zvolit - já měřím lambdy multimetrem skoro 20 let a zatím jsem se nespletl, jen musíš vědět co naměřit a co ty hodnoty znamenají - to musíš ale vědět i s tím přípravkem
4)Na okraj KKL kabel nemusí být OBD, co Miloš psal tomu rozumím, jen jsem se setkal s tím, že byl špatný převodník v ŘJ, takže radši měřím oběma způsoby
Takže experte, nic jsi kromě obecného moudra nesdělil navíc nevím co to je HIHI ladič - hodnota Tvé informace je 0
Jestli chceš něco sdělit tak se polepši a nám prostým co jsme žádné auto neviděli to podej polopatě ;)
G3 Variant synchro
gol...fik
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Registrován: 01 lis 2008, 08:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Žilina

Příspěvek od gol...fik »

Na zistovanie zavad lambdy v praci pouzivam osciloskop taktiez cinnost ventilov N75 a 239. Je to 100% komunikacia a jasny vysledok. Tester s diodami som poradil ako pomocku a nahradu namiesto oscilografu.
Dolek
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 14 úno 2009, 12:06
Odpovědi: 0

Příspěvek od Dolek »

Když teda naměřím multimetrem na volnoběh stálé neměnící se napětí 800mV, tak nefunguje regulace bohatosti směsi, nebo je špatná lamda??? Hodnota se změní až po přidání plynu a když to podržím třeba na 3tis. ot. tak to ukazuje stálých neměnících se 400mV.
Jinak studená lamda ukazuje 540mV při zapnutém klíčku a při zahřívání to pomalu leze na těch 800mV.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34089
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Dolek píše:Když teda naměřím multimetrem na volnoběh stálé neměnící se napětí 800mV, tak nefunguje regulace bohatosti směsi, nebo je špatná lamda??? Hodnota se změní až po přidání plynu a když to podržím třeba na 3tis. ot. tak to ukazuje stálých neměnících se 400mV.
Jinak studená lamda ukazuje 540mV při zapnutém klíčku a při zahřívání to pomalu leze na těch 800mV.

jetě by jsi mohl dodat u jakého fára tu ledlampu měříš :) miloš
Dolek
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 14 úno 2009, 12:06
Odpovědi: 0

Příspěvek od Dolek »

Jedná se o audi 2.0 16V ACE KE-MOTRONIC. Lamda tři dráty (výhřev- signál).
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

gol...fik píše:Na zistovanie zavad lambdy v praci pouzivam osciloskop taktiez cinnost ventilov N75 a 239. Je to 100% komunikacia a jasny vysledok. Tester s diodami som poradil ako pomocku a nahradu namiesto oscilografu.
Nepolepšil ses, zase 0. :D Jakou spojitost má N75 a 239 bez typu auta a motoru netuším.
Lambda je buď dobrá nebo špatná. Napiš nám kdy je špatná a kdy dobrá a jak komunikuje s těmi ventily?

Dolek: čím to měříš? Měříš ji zatíženou - připojenou nebo vyškubneš konektor? Rok výroby?
G3 Variant synchro
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“