čerpadlo Lucas

Citroen, Peugeot, Renault..

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
radekli88
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 06 dub 2010, 15:27
Odpovědi: 0

čerpadlo Lucas

Příspěvek od radekli88 »

Zdravím. Může mít opotřebované vstřikovací čerpadlo souvislost se špatnýma startama studeného motoru, nepravidelnou nebo špatnou dodávku nafty do válců? Když je to studené, má to asi 850 otáček na volboběh, motor špatně spaluje, po zahřátí se otáčky zvednou na 1000 až 1200, motor jede normálně, ale jede někdy normálně i za studena, nevím proč. Čerpadlo bylo už jednou na repasy kdysy dávno, může být už vevnitř opotřebené a při malých otáčkách netěsnit na elementech vevnitř? Mám jiné, vypadá v lepším stavu, ale nevím jak nastavit hodnotu předvstřiku, nedělal to někdo z vás doma?
PETRJELINEK
Přispěvovatel
Příspěvky: 149
Registrován: 10 úno 2010, 21:50
Odpovědi: 0
Bydliště: litohoř131

Příspěvek od PETRJELINEK »

co je to za car. :roll:
radekli88
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 06 dub 2010, 15:27
Odpovědi: 0

Příspěvek od radekli88 »

Je to R21 1,9D 47 kW, r.v. 1990, typ motoru F8Q
bombastiq
Aktivista
Příspěvky: 3643
Registrován: 07 kvě 2008, 21:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od bombastiq »

radekli88 píše:Je to R21 1,9D 47 kW, r.v. 1990, typ motoru F8Q
nemá tenhle zázrak náhodou automatickej "sitič " (předsuvník vstřiku ) ???
--775914666--stačí zavolat :) , Berlingo 1.9D Prasečák + MB-OM604 SUPERTURBODIESEL
radekli88
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 06 dub 2010, 15:27
Odpovědi: 0

Příspěvek od radekli88 »

Jo má, ale on nefunguje, protože ten termočlánek je nějaký zaseklý, ale zkoušel jsem to startovat aji s tím a startuje to je plus mínus stejně, dneska jsem to jel projet a když jsem jel z kopce a brzdil motorem, tak za mnou byla kouřová clona, prostě podle mě to nějak špatně spaluje při malých otáčkách, nevím, jestli to dává málo nafty nebo co...., asi někde vázne dodávka paliva z čerpadla do trysek, já si myslím, že to čerpadlo to už má za sebou, že je vydřene. Mám doma jiné, ale nevím, jak nastavit potom doma hodnotu předvstřiku, aby to jelo dobře
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Jedna pomoc nahrubo je-obkresli fixem rantl čerpadla u upevňovacího šroubu a nové čerpadlo dej stejně a potom jemně doladit..Jinak dej pozor ,u rozv .kola čerpadla jsou zářezy na 2 klínky a značky B a R /Bosch a ROTO/,tak to nepřendej.../jestli máš tohle provedení/...
nepropadat panice...
radekli88
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 06 dub 2010, 15:27
Odpovědi: 0

Příspěvek od radekli88 »

Tak by to taky šlo, to bych se mohl i přibližně trefit a s tím dolazením potom jak, nastartovat a točit pomaličku s čerpadlem, až budou nejvyšší otáčky a pak doladit volnoběh na šroubku?
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Ne to není karburátor...Hrubé naladění je podle zvuku..Když bude malý předvstřik,motor bude kašlat,kouřit bíle a někdy i bude chcípat..Opačně přestane kouřit a když to přeženeš bude mlátit...to poznáš ,až si začne příst a půjde pravidelně..Lepší trošku větší,než menší...A čerpadlo se naklápí proti směru,když se přidává a naopak..Jinak až to chytne,nech ho chvilku spářit....musí si zvyknout na ostatní komponenty..je tam nový... :)
nepropadat panice...
radekli88
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 06 dub 2010, 15:27
Odpovědi: 0

Příspěvek od radekli88 »

Jo to vím, že se přidává proti směru, je to stejné, jak u škodovky na rozdělovači třeba. No ještě nevím, kdy se na to vrhnu, protože dneska jsem jenom tak před starter nažhavil dvakrát a motor chytl dobře, sem tam přeskočil přes kompres a skoro vůbec nekouřil, tak nevím, jestli ty žhavičky co tam mám málo žhaví nebo jsou už staré nebo co, ale jsou určitě dobré. Vyzkouším tak startovat ještě přes týden, jak budu jezdit, možná to bude lepší, pak se uvidí, jestli se vrhnu na to čerpadlo, ale asi je už fakt vydřene nebo podávací čerpadlo že by bylo už špatné a při malých otáčkách by nedávalo dost nafty?
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Možné je všechno,ale pokud to chytne tak asi ne..Zkus mu trošku přidat předvstřik a mít otáčky motoru tak 900...
nepropadat panice...
radekli88
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 06 dub 2010, 15:27
Odpovědi: 0

Příspěvek od radekli88 »

Dneska ráno a odpoledne jsem před startem žhavil dvakrát a motor chytl dobře, ale pořád sem tam vynechával, ale ty žhavičky nové to asi bude chtít každopádně. Přidat na předvstřiku kolik? Ale spíš by mě zajímalo, proč když jedu z kopce a brzdím motorem, tak to za mnou někdy kouří jak stará Tatra
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Tak 1-2 milimetry..Označ si původní polohu a když to nebude ono,vždy to můžeš vrátit..A co se týče kouře,je důležitá barva..modrá,černá,bílá...?
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Francouzské vozy“