jaka je idealni smes?

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

slovacek.milos píše:
pepe276 píše:Idealni smes je u kazdyho cloveka a kazdyho auta jina...kazdy clovek se jinak boji a kazde auto jezdi v jinych podminkach - dlouhe trasy, nebo couracky po meste se studenym motorem a je v jinem technickem stavu. Jestli mas radove vstrikovaci cerpadlo, nebo rotacku Bosche, tak se neboj, jestli mas Lucase, nebo Delphi apod, tak uz bych byl na pozoru. Jestli mas PD, nebo nedej Boze dokonce CR, tak na to rovnou zapomen a jezdi jen na normalni naftu, jinak to akorat zku*vis. Minimalne pocitej s tim, ze ti RO sezere tesnici krouzky v cerpadle, takze ho budes muset pretesnit. Taky zalezi na oleji, jestli je to repka, slunecnice tak OK, nebo soja - ta uz neni tak OK, dost karbonuje. Pokud mas pouzitej RO, tak zalezi jak moc je prefiltrovanej a kolik je v nem vody a taky na jeho pripadne kyselosti. Nebo si muzes dokonce MERO delat sam doma, ale to uz je trochu vyssi divci a jestli se projevi typicka ceska vlastnost - udavacstvi nektereho z tvych zamindrakovanych a zavistivych sousedu, tak te muze financak popotahovat za danovy unik.
Zkratka hledej na netu - hodne je toho na nemeckych strankach, overuj info z vice zdroju a zkousej, opravuj a upravuj...praxe uz te nauci, uvidis sam...
a máš nějaký zkušenosti nebo někde nějaké fotky co se třeba pokazí u CR při jízdě na olej nebo bionaftu,

nebo u PD co se pokazí na olej tady mirek má s pedečkem třeba 3OO.OOO km najeto

s CR mám zkušenosti jak se podělají vstřiky i čerpadlo na tu naši prej kvalitní naftu,

znáš nějaký zákon i paragraf že když si naleješ litr stolního oleje do auta tak musíš jít na finančák odvést dan :?

co jsi napsal je jen tvůj internetový dojem díky miloš
osobne netusim, o cem ten pan pise, z kama cerpa informace, ze RO rozezere tesneni v cerpadle.
Co se tyka dani, tak uz se to zde urcite resilo, momentalne neni RO zatizen spotrebni dani. Takze si muzou celnici vite co.... :D (noteeth)
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33878
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

radluk informace čerpá z internetu jako internetový teoretik ty se přelivají s fora na forum já teda taky nevěděl že daně z biopaliv byly nedávno zrušeny,

u těch CR a PD jsem se zatím nedopátral co se vysere při jízdě mimo naftu, jen spam miloš
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1106
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Miloši, kamarád nalil do CR tušim že do Focuse friťák a zkurvil tam nějaké čerpadlo a přestalo mu to jet. Oprava stála přes 10 tis. Kč. To samé se stalo jinému kamarádovi u Passata a ten to měl snad ještě dražší. Osobně mám zkušenost s RO jen s rotačkama, ale myslím, že platí, že čim jednodušší, starší a blbuvzdornější systém, tím míň je háklivej na kvalitu PHM. PD nemám a nechci ho ani za zlatý prase, pár kamarádů ho má a vesměs se shodli, že to je oproti starší rotačce krok zpátky...je hlučnější, víc žere a víc se sere. To už radši CR, ale ten už je dost složitej a náklady na případné opravy jsou někde úplně jinde, než u rotačky... A taky si nedělám iluze o kvalitě PHM u pump v ČR.
S tim finančákem je to tak, že z každého litru paliva platíš spotřební daň. Nevim, jak je to u biopaliv a co všechno se bere jako biopalivo. Máš pravdu, ta daň už je u biopaliva možná zrušená.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1106
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

A k těm sežranejm O kroužkům v čerpadle. Pár desítek tisíc km jsem už na RO najel a pár čerpadel jsem už osobně přetěsnil. Jednalo se ale vždy o staré neřízené diesely z konce 80. a první poloviny 90. let s nepřímým vstřikem a rotačkama Bosch. Ve všech to těsnilo OK a začalo to téct, až když majitelé začali jezdit na RO. Když jsem ty O kroužky vyndaval, tak byly všechny ztvrdlý. Byly z nějakého jiného dříve používaného materiálu, který nesnesl RO, teď už se prý asi tak 10-15 let dává jiný materiál(Viton?).
Takže žádná internetová teorie, ale zkušenost z praxe :) .
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33878
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

neber si nic osobně kámoš nalil RO a skurvil tam nějaké čerpadlo, to je informace zas oničem druhý kámoš nalil a měl to ještě dražší,


mirek X najel na různá biopaliva s PD 3OO.OOO si nakontaktuj jeho osobní zkušenosti,


ze jsi přetěsnoval nějaké staré čerpadla to se ví, od roku 2OOO musí byt těsnění odolná metylesteru,


jí mí osobní zkušenosti se zadřenými čerpadly zničenými vstřiky na naftu ale na sajrajty všeho druhu zatím moc neznám, někdo zde má dva ukroucený lukasy na olej , já zas tři rotačky bosch KO na naftu, miloš
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1106
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Neberu si to osobně, jen jsem upřesnil info, co jsem tu předtim napsal. Nepovažuju se za teoretika, taky nemám rád spousty keců okolo ale skutek utek, rád zkouším nové věci.
Ze svého okolí vim třeba o Feldě 1.9D AEF a jezdí na olej jedna báseň.
To s tim Focusem a Passatem bližší info bohužel nemám, sami majitelé víc nevěděli, jen to, že jim to zdechlo po ježdění na olej.
Jinak olej maže až do vysokých teplot, než se začne napékat, na rozdíl od nafty, která sice taky maže, ale zároveň trochu zadírá, takže RO by měl být na opotřebení lepší.
U obojího to chce ale mít v pořádku filtry, aby nešel bordel do čerpadla, jinak odděláš všechno.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33878
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

ty fokusy to je normálka ty odchází jeden za druhým někdo říká řídící jednotka v šerpadle ráno přijdeš a nenatočíš a můžeš tam dávat palivo jaké chceš

oprava stojí materiálově l0 až dvacet, kámoš mi vyprávěl na jednom novém HDi palivák 15OO tak si tam dal filtr z netu za 3OO odešli dva vstřiky nakonec rozřízli filtr a nebylo tam nic, všiml si jen jak v průhledné hadici prolítl bordel,


já to o tom CR systému vidím jako kec, že na olej nejede a jak se hned podělá,
například řadové čerpadlo to zde každý řekne vydrží všechno to jsem měnil při provozu na kerosin nebo ultra lehký topny za dvě hodiny chcaly všechny segmenty KO miloš
splinter.1
Sběrač informací
Příspěvky: 43
Registrován: 30 dub 2010, 06:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od splinter.1 »

No hlavně,že vím co je to CR a PD....
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33878
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

splinter.1 píše:No hlavně,že vím co je to CR a PD....
tak toho bych to nepochopil


CR má jakoby generátor tlaku třeba 4OO atm a vstřikovače otvírá elektrický ovládaný systém po určitou dobu,


PD má jakoby čerpadlo na každý válec zvlášt pro začátečníka třeba dobré vysvětlení co :? miloš
splinter.1
Sběrač informací
Příspěvky: 43
Registrován: 30 dub 2010, 06:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od splinter.1 »

Děkuji zlatíčko...milošku :kol7: :kol7:
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33878
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

splinter.1 píše:Děkuji zlatíčko...milošku :kol7: :kol7:

ono je to kolikrát těžko pokud nemáš aspon sto příspěvků tak je lépe kolem tebe chodit jak kolem horké kaše a pak si porozumíme nebbo ne občas přestřelka tak to chodí neber si prosm nic osobně miloš ;)
splinter.1
Sběrač informací
Příspěvky: 43
Registrován: 30 dub 2010, 06:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od splinter.1 »

Já si to osobně neberu(tedy trošku jo,páč je to na mojí osobu mířeno,ale na sebevraždu ještě nejsem),je to fórum a tak s tím počítám,že někdo pění rychleji než druhý..
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1106
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

slovacek.milos píše:
splinter.1 píše:No hlavně,že vím co je to CR a PD....
tak toho bych to nepochopil


CR má jakoby generátor tlaku třeba 4OO atm a vstřikovače otvírá elektrický ovládaný systém po určitou dobu,


PD má jakoby čerpadlo na každý válec zvlášt pro začátečníka třeba dobré vysvětlení co :? miloš
Miloš už to tu popsal, tak jen pro doplnění: CR znamená Common Rail a PD je Pumpe - Düse, tedy čerpadlo - tryska
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Martin.R
Aktivista
Příspěvky: 2228
Registrován: 22 srp 2007, 11:07
Odpovědi: 1
Bydliště: Kousek od Vlašimi

Příspěvek od Martin.R »

Už jsem to tu taky někde v nějakém vlákně psal. Jezdí ke mě Iveco daily CR a má na LTO (už na prstech je cejtit jak je suchý) nalítáno 280tis. Na podzim jsem na tom dělal čerpadlo a před čtrnácti dny vstřiky. A bude jezdit dalších 280tis. Kdybych to neviděl tak tomu nevěřim, proto nevidim důvod proč by CR nemohlo jezdit na RO. Sám jezdim s PD na RO cca 100tis a NO PROBLEM.
Elektronika auta a technika........
776 829390
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2489
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

čus chtěl jsem se zeptat jak kdo ředíte olej, ja jen bezaromatikem, slyšel jsem že se dá i benzínem,ale mam z toho trochu strach, jaky poměr benzínu třeba na deset litrů oleje?
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“