Ducato 1,9D, Zetor 6911, ZT303, VZVozík a další...

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

poulm
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 26 kvě 2010, 09:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Krnov

Ducato 1,9D, Zetor 6911, ZT303, VZVozík a další...

Příspěvek od poulm »

Zdravím Vás všechny, tak mne rostoucí cena nafty dohnala až k Vám sem. Vydal jsem se inu do Globusu, párkrát projel na otočku pokladnou a koupil 100l friťáku a už za mým autem taky pobíhají hladoví psi a hledají ty řízky (rofl)

Privotní dojmy mám smíšené, ale jede to bez problémů. Momentálně mám 1díl nafty a 4díly oleje. U starších strojů co už mi na naftu špatně chytají mají větší problém, tam budu řešit předehřev nebo hledat nějaké optimální míchanino s naftou a technickým benzínem.

Ducato mi chytlo bez problémů i dnes,když bylo ráno necelých 5 stupňů. Za studena to má tvrdší chod, ale jak se zahřeje aspoň na 60stupňů,tak není vidět rozdíl. Celkově bych snad i řekl,že to jede líp, motor má klidnější chod a ve vyšších otáčkách se chová líp.

Neuvažuji o používání úplně čistého oleje,to si vyžaduje hodně předehřevu a vůbec ta kolísající viskozita dle teploty dělá problémy. Přemýšlím nad poměrem s naftou 1/3-1/5 plus cca 5% technického nebo obyčejného benzínu, co vy na to?

Otázku poruchovosti a životnosti palivové soustavy a motoru vůbec nedokáže nikdo jednoznačně odpovědět. Prostě se budu snažit ryzika předvídat a předcházet jim. Tj. nepoužívat olej ve velké zimě,nenechávat v odstaveném stroji, co nejrychleji vyjezdit a občas použít nějakou přísadu na pročištění palivové soustavy. Většinou používám přísady určené pro nákladní auta, když tu samou dávku dám do traktoru nebo auta,tak ten účinek je intenzivní a klistýr dokonalý
8)

Koukám, že jsou tady dobrodruzi, co se nebojí olej dát i do řízených motorů s PD,CR atd. Hodně štěstí jim, některým to snad vyjde.

Dále mám možnost mít pravidelně za odvoz vyfrit.,ale zatím mám z toho obavy, tento olej obsahuje hodně bordelu a to nejen tuhých nečistot. Ten spíš budu přimíchávat do nějakého vychlemstaného stroje, na jeho čističce již pracuji,inspiraci jsem našel zde.

Jak se vše vyvine dál uvidím, každopádně je to zajímavá alternativa, kterou hodlám zdokonalovat.

Zdar všem ropákům a olejákům.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34097
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

míchání oleje je podle teorie strachu tam si najdeš ten poměr

by mě zajímalo co to je vychlemstaný stroj


pak by mě zajímalo kolik nafty vyjedeš v traktoru a k čemu ho používáš miloš
poulm
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 26 kvě 2010, 09:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Krnov

Příspěvek od poulm »

Vychlemstaný, myslím tím vyběhaný motor, prostě takový co už má hodně za sebou, ale musí makat, protože je ho třeba (LOL)

Co se týče traktorů, tak už to není tak divoké od dob, co jsme s otcem soukromě hospodařili. Se soukromým hodpodařením jsem už zkončil,ale baví mne to tak dělám při práci takové všeliaké služby na poli nebo v lese na fušku z ruky do ruku, což je v dnešní době nejjistější. Přes to ročně spálím několik kubíků nafty. Do teď jsem brával naftu různě od soukromých zemědělců bez DPH., ale už i to není tak rentabilní, proto se začínám koukat po tomto oleji který se dá koupit v akcích za polovinu ceny nafty, nebo "vyfrit" za odvoz, kterého je po vývařovnách a restauracích mraky a oni musejí za likvidaci ještě platit.

Dost informací jsem nasosal i od svého kolegy, který je znalec přes paliva a maziva. Možná to málokdo ví,ale před pár lety se u nás rozjela jedna linka,která destilovala MEŘO na vyšší kvalitu. Výsledný produkt byl unikátní, podobalo se to petroleji, bylo to bezbarvé, kvalitativně lepší jak nafta včetně emisí,tepelné účinosti,výkonu a spotřeby. bohužel se stát postaral o to,aby se to zavřelo. Nachází se někde v okolí Lanškrouna, přesně už nevím. Velká škoda,zase jsme mohli mít něco perfektního jako první v Evropě.

Každopádně spalování MEŘA a ostatních olejů má mnoho plusů a mnoho mínusů. Osobně si myslím,že by se měly tyto paliva intenzivně zkvalitňovat. Bohužel do všeho strká prsty stát a vedlejší vyšší zájmy, tak tato problematika zůstané dál kvasit v našich malých amatérských dílnách.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34097
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

tak co chceš vlastně vědět informací máš plno jen začni zajdi do vývařoven natankuj mraky oleje

až se ti něco podělá si poradíš spravidla se ucpe palivák nebo ti to bude někde přisávat vzduch na to si dej všude průhledné hadice k čerpadlu

čerpadlo se ti podělá i na normální naftu miloš
poulm
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 26 kvě 2010, 09:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Krnov

Příspěvek od poulm »

Informací není nikdy dost, resp. člověk není nikdy dost chytrý, aby nemohl něco pokurvit. (wallbash)

Po dalších zkušenostech vím,že každý motor na ten olej reaguje jinak, některý chce předehřev , některému to stačí jen trochu pomíchat s naftou apod. Holt je to nekonečná alchymie.

Když to tak člověk veme, tak i klasické nafty na pumpách jsou mnohdy velice zajímavé míchanina. Co pumpa,to vlastní recept. Takže si z toho hlavu nědělám. Jednou kolega natankoval náklaďák a pak s hrůzou zjistil,že tam měl polovinu vody, PD všechny v tahu, škoda cca 100tis. A myslíš že se dočkal od někoho nějaké náhrady? To samé denně vidím jak na běžícím pásu u osobních aut. Věčně se mění vstřiky na CR, PD aj. včetně tangenciálních pump a ostatních příslušenství atd. Vše díky normální naftě u běžných čerpaček.

Mám otázku, má někdo zkušenost s dlouhodobějším uskladněním jak nového oleje tak vyfritu? Přísun mám tak jako každý nepravidelný,podle akcí v marketech nebo podle odběru z jídelen, tak je třeba to do něčeho nalít a někam uskladnit. jaká nádoba je nejvhodnější? Plast,plech,sklo,apod? Teplota uskladnění atd.?
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34097
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

já mám zkušenost s dvacetiletou naftou, a olej v lastových desítkách je jak nový cca šest let,

borec naleje dvě desítky to třicítky prooře je a nalije naftu, letní práce seno odjezdí na naftu, olej nakradl ještě ve slovmlýnu zásoby má pořád ;) miloš
poulm
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 26 kvě 2010, 09:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Krnov

Příspěvek od poulm »

Takovou naftu jsem taky jednou našel ve staré mlátičce z kopřiv,nafta ještě z dob RVHP, svou konzistencí se podobala frit. oleji akorát byla tmavě žlutá. Tak jsem to hopnul do traktoru a ten na to jel úplně skvěle, kouřivost klesla, hlučnost klesla, prostě paráda. Od té doby jsem na lepší palivo nenarazil.

Jinak řečeno, pro staré jednoduché nafťáky ten olej není problém. Uvažuji, že si koupím starého medvěda,nejlépe ještě piano, ten sežere úplně všechno (rofl)

Bavili jste se tady o různých olejích, slunečnice,soja, řepka apod. Který z nich dle sběžných odhadů hoří nejlíp a který nejhůř? Já zatím testuji řepku.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34097
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

poulm píše:Takovou naftu jsem taky jednou našel ve staré mlátičce z kopřiv,nafta ještě z dob RVHP, svou konzistencí se podobala frit. oleji akorát byla tmavě žlutá. Tak jsem to hopnul do traktoru a ten na to jel úplně skvěle, kouřivost klesla, hlučnost klesla, prostě paráda. Od té doby jsem na lepší palivo nenarazil.

Jinak řečeno, pro staré jednoduché nafťáky ten olej není problém. Uvažuji, že si koupím starého medvěda,nejlépe ještě piano, ten sežere úplně všechno (rofl)

Bavili jste se tady o různých olejích, slunečnice,soja, řepka apod. Který z nich dle sběžných odhadů hoří nejlíp a který nejhůř? Já zatím testuji řepku.
kup si dieselovou feldu nebo podobný stroj ten medved tě sežere a pojistka jak kráva, deset žere normálně pětiválec i víc, já měl žraloky i piána všechny žraly miloš
poulm
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 26 kvě 2010, 09:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Krnov

Příspěvek od poulm »

No na první pohled to tak může vypadat, ale medvěd s tím menším dvoulitrovým motorem bude mít pojistku stejnou jak felda a spotřebu nebudu řešit,když to budu krmit vyfritem.

Stejně to byl jenom nápad. Na vše stejně používám dodávku,protože furt něco vozím a tahám. Spíš bych do ni uvítal větší motor. V tom Ducatu mám pouze 1,9D a je to dost lenivé. Po městě to stačí,ale na delší jízdy je to utrpení a musí se to honit. Bral bych do toho 2,5D nebo 2,5TD. Pokud se někomu doma válí takový motor,tak sem s ním. 8)
poulm
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 26 kvě 2010, 09:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Krnov

Příspěvek od poulm »

Miloši, čím teď vlastně poskakuješ v rámci ekologických norem 0,1-100??
Tvé rady jsou jak koukám k nezaplacení, mohu poradit s něčím i já tobě???
Mne baví laborovaní a možnosti mám široké. :kol111:
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34097
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

poulm píše:Miloši, čím teď vlastně poskakuješ v rámci ekologických norem 0,1-100??
Tvé rady jsou jak koukám k nezaplacení, mohu poradit s něčím i já tobě???
Mne baví laborovaní a možnosti mám široké. :kol111:

napiš na co jsi všechno jezdil miloš
Už mně s Ro bolí hlava
Přispěvovatel
Příspěvky: 65
Registrován: 11 led 2010, 19:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Karvina

nalij to nádrže..

Příspěvek od Už mně s Ro bolí hlava »

nemněj strach s rostlinou ta mín škodí jak nafta....už mám překopanych 7VZV znDESTA
Už mně s Ro bolí hlava
Přispěvovatel
Příspěvky: 65
Registrován: 11 led 2010, 19:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Karvina

rostlina

Příspěvek od Už mně s Ro bolí hlava »

VW transporter.273432km jen oil ze sluníčka či řepky.IvecoDaily motor multijed dojíždí něco přes 300000km jen na řepku vím budu mu ted dělat udržbu rozvody olej atd.všechno chce svoje těch aut jsem dělal víc ,nejradší mám VW hlavně od r.v.1990 do 2003 na vičku maji krásnej nápis BIODIESEL
Už mně s Ro bolí hlava
Přispěvovatel
Příspěvky: 65
Registrován: 11 led 2010, 19:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Karvina

rostlina

Příspěvek od Už mně s Ro bolí hlava »

jo a zetoracké motory jsou jak dělane na rostlinu ohřev filtru deskovej veejměník vohřev nadrže a nemáš co řešit do kamen sa naftou která bude stát v srpnu 34.50 za l.
poulm
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 26 kvě 2010, 09:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Krnov

Příspěvek od poulm »

Já zatím se vším jezdím na olej bez jakéhokoli předehřevu či jiné úpravy. VZV a traktor Zetor není problém se starty a chodem,tam míchám 3/1-5/1. Druhý můj traktor ZT303 co má motor IFA 4WD se vstřikováním MAN, jak má Avie,tak na olej blbě chytá. U něj jsem Odpozoroval nejlepší poměr olej s naftou 1/1 až 2/1, při kterém jsou starty bez problémů. Jede i na čistý Olej,ale startovat se už musí s horkovzdušnou pistolí nebo ho nakrmit čističem brzd,jinak nechytne.

U dodávky Ducato, kde mám obyčejný motor 1,9D, tak jezdí bez problémů i na čistý olej. Za studena má trochu tvrdší chod a nepravidelný volnoběh,ale cca po 5ti minutách až se zahřeje aspoň na 60stupňů, tak jede bez problémů.

U traktorů a VZV předehřev ani řešit nebudu, s tím se vždy jezdí delší dobu v kuse ,když je práce, ale s Ducatem jezdím z 90% krátké popojížďky do práce a po městě a tam nevím jak vyřešit předehřev na podzimní počasí. Jediná možnost je elektrický předehřev,jenže ten klasický mezikus co se vkládá do palivového filtru si myslím,že je málo výkonný. Zkusím sehnat nějaké silnější vyhřívání na 12V a přidám ještě jednu baterku, popř silnější alternátor. Teď tam mám altík 90A, kdyby to bylo málo,tak mám jeden plonkovní Bosch 120A. Ví někdo o nějakém takovém výkonném vyhřívání?

Konec konců,nejproblematičtější je vždy start,když je chladněji. Ideální by bylo mít předhřáté čerpadlo,trubky a vstřiky,ale to je asi nereálné. Další možnost je přepínání na olej a naftu,ale při krátkých pětiminutových jízdách je to taky k ničemu. Má někdo nějakou fintu co s tím při krátkých jízdách? Rozřeďovat olej beznzínem do 25%, jak jsem tu někde četl, už asi není moc ekonomické, to už vyjde na stejno tu naftu tam dát. Benzín sice snižuje viskozitu oleje, ale zároveň snižuje i jeho mazivost,což vadí hlavně rotačkám.
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“