Olej Octavia 1.9 Tdi

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
mir77
Aktivista
Příspěvky: 1735
Registrován: 16 zář 2008, 23:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Teplice

Příspěvek od mir77 »

Jo, to je ono :) Tak... a teď, co byste tam nalili? :)
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002

V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
Zlatuška Eduard
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Registrován: 11 říj 2010, 15:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Zlatuška Eduard »

Nevím jak u66kw,ale u 81kw je viskozitní třída oleje (hustota)požadovaná 15w40.
Když tam naleješ řidší olej,třeba5w30,tak se ti určitě sníží tlak oleje a to je asi u turba něco špatně.
Kvalita oleje udávaná normou API(americká norma) je na každém obalu oleje.
Když mám olej označen-API SI,tak to I označuje tu kvalitu.Čím dál v abecedním označení,tak tím lepší olej,třeba SJ.
Jsem to hodně zkrátil,ale snaha se cení ne?Dávám do 81 kwCastrol magnatec 15w40 API SJ Cena cca 800KČ 5l
Naposledy upravil(a) Zlatuška Eduard dne 14 říj 2010, 09:36, celkem upraveno 1 x.
RUNDA

Příspěvek od RUNDA »

Zlatuška Eduard píše:Nevím jak u66kw,ale u 81kw je viskozitní třída oleje (hustota)požadovaná 10w40.
Když tam naleješ řidší olej,třeba5w40,tak se ti určitě sníží tlak oleje a to je asi u turba něco špatně.
Kvalita oleje udávaná normou API(americká norma) je na každém obalu oleje.
Když mám olej označen-API SI,tak to I označuje tu kvalitu.Čím dál v abecedním označení,tak tím lepší olej,třeba SJ.
Jsem to hodně zkrátil,ale snaha se cení ne?Dávám do 81 kwCastrol magnatec 10w40 API SJ Cena cca 800KČ 5l
...no ty kokso... (LOL) (crazy) :? :D
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

Zlatuška Eduard píše:Nevím jak u66kw,ale u 81kw je viskozitní třída oleje (hustota)požadovaná 10w40.
Když tam naleješ řidší olej,třeba5w40,tak se ti určitě sníží tlak oleje a to je asi u turba něco špatně.
Kvalita oleje udávaná normou API(americká norma) je na každém obalu oleje.
Když mám olej označen-API SI,tak to I označuje tu kvalitu.Čím dál v abecedním označení,tak tím lepší olej,třeba SJ.
Jsem to hodně zkrátil,ale snaha se cení ne?Dávám do 81 kwCastrol magnatec 10w40 API SJ Cena cca 800KČ 5l
:o :o :o ... tak to jó

... nicméně ten Magnatec splňuje VW 505 00, tudíž do rotačky ho dát lze, do PD již nikoli 8)... vlastně nalejt tam jde, že?
GIV Variant TDi ???kW
STIB
Přispěvovatel
Příspěvky: 651
Registrován: 13 bře 2009, 09:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od STIB »

Zlatuška Eduard píše:Nevím jak u66kw,ale u 81kw je viskozitní třída oleje (hustota)požadovaná 10w40.
Když tam naleješ řidší olej,třeba5w40,tak se ti určitě sníží tlak oleje a to je asi u turba něco špatně.
Kvalita oleje udávaná normou API(americká norma) je na každém obalu oleje.
Když mám olej označen-API SI,tak to I označuje tu kvalitu.Čím dál v abecedním označení,tak tím lepší olej,třeba SJ.
Jsem to hodně zkrátil,ale snaha se cení ne?Dávám do 81 kwCastrol magnatec 10w40 API SJ Cena cca 800KČ 5l
Naprosto vyčerpávající odpověd (noteeth)
OCTAVIA- ALH
Uživatelský avatar
mir77
Aktivista
Příspěvky: 1735
Registrován: 16 zář 2008, 23:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Teplice

Příspěvek od mir77 »

Děkuji za informace :) Konečně jsem o něco moudřejší :) Už je z čeho vybírat :)
A co se týče výrobce? Mně zní například zmiňovaný Castrol dobře, ale vim, že tady na něj lidi i nadávají. Osobně si myslím, že rozdíly mezi výrobci budou minimální, každopádně nechám si poradit i v tomto směru :)
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002

V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
vladoc
Přispěvovatel
Příspěvky: 324
Registrován: 23 říj 2008, 14:41
Odpovědi: 0

Příspěvek od vladoc »

Zlatuška Eduard píše:Nevím jak u66kw,ale u 81kw je viskozitní třída oleje (hustota)požadovaná 10w40.
Když tam naleješ řidší olej,třeba5w40,tak se ti určitě sníží tlak oleje a to je asi u turba něco špatně.
Kvalita oleje udávaná normou API(americká norma) je na každém obalu oleje.
Když mám olej označen-API SI,tak to I označuje tu kvalitu.Čím dál v abecedním označení,tak tím lepší olej,třeba SJ.
Jsem to hodně zkrátil,ale snaha se cení ne?Dávám do 81 kwCastrol magnatec 10w40 API SJ Cena cca 800KČ 5l
To si kde zobral tieto informacie??? :woot:
Obrázek
KIA CARENS III 2,0 CRDI
Zlatuška Eduard
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Registrován: 11 říj 2010, 15:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Zlatuška Eduard »

Je to klasifikační třídění motorových olejů a viskozitní klasifikace SAE.
Označením S jsou oleje určené pro beninové motory-třeba SJ
Označením C jsou oleje určené pro dieselové motory-třeba CF
U převodových olejů je to značeno GL1 až GL6.Toto je podle API-nejpoužívanější norma,ale norem je moc,protože kdo má díru do zadku,tak si udělá svoji normu pro svá auta.Třeba VW,MB,Volvo atd.
Na obalu oleje je běžně značeno třeba-API SJ/CF.
Je to olej přednostně používaný pro benzínové motory(SJ) a použitelný
i pro naftové motory (CF).
Bacha na prodejce,každý chválí jen to co prodává,nebo z čeho má větší zisk.
RUNDA

Příspěvek od RUNDA »

Zlatuška Eduard píše:...Nevím jak u66kw,ale u 81kw je viskozitní třída oleje (hustota)požadovaná 10w40.
Když tam naleješ řidší olej,třeba5w40,tak se ti určitě sníží tlak oleje a to je asi u turba něco špatně...
...a este nam vysvetli toto... (LOL)
Zlatuška Eduard
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Registrován: 11 říj 2010, 15:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Zlatuška Eduard »

No asi tak že když naleju do mého žihadla třeba 5w-30 tak je to řidký olej než ten co tam patří 15w-40.Zubové čerpadlo bude zákonitě dávat o něco menší tlak.Když k tomu připočítám že koupím ještě nekvalitní olej SF/CD ,tak nebudu dlouho čekat a onose to někde ukáže.Počítám že jako první půjde turbo.
Naposledy upravil(a) Zlatuška Eduard dne 14 říj 2010, 09:40, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14462
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

A kde je psáno že tam patří 10w40???
Zlatuška Eduard
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Registrován: 11 říj 2010, 15:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Zlatuška Eduard »

Oprava-15w-40,už na tom makám.
STIB
Přispěvovatel
Příspěvky: 651
Registrován: 13 bře 2009, 09:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od STIB »

Hele Zlatuško Eduarde,nic ve zlém,ale nejdřív si prěčti něco o olejích než tady začneš plácat kokotiny a máct ostatní ,kteří potřebují poradit.Jo holt olej není MED (LOL)
OCTAVIA- ALH
Zlatuška Eduard
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Registrován: 11 říj 2010, 15:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Zlatuška Eduard »

Tak tam napiš co je tam za kokotinu!!!!Konkrétně ti to nejde?
Johny_RS
Přispěvovatel
Příspěvky: 724
Registrován: 09 dub 2010, 22:27
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Johny_RS »

Zlatuška Eduard píše:Tak tam napiš co je tam za kokotinu!!!!Konkrétně ti to nejde?
Pozri sa čo pišeš su bludy,môžeš naliať hociaky olej zaleži koľko to ma nabehane a na čom to začinalo od výroby(väčšina 10W40 ak sa nemylim),ale môžeš si tam dať 5W40 a nič sa nedeje,ale musi splnať normu 15.000 km (kódování QG2): VW 505.00, VW 505.01, VW 506.00, VW 506.01, VW 507.00.Predošli majiteľ jazdil na 10W40 Shell ja jazdim teraz na 5W40 Valvoline a spokojnosť.Neviem kde si to nabral,že do rotačiek ide len 15W40.Ak neveriš tu si pozri dôkaz napr.od Shell ake oleje maju isť na rotačky http://shelllubematch.earlweb.com/recom ... hicle=8749
VW GOLF IV. 1,9TDI 66kW ALH :-)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“