Problém se žhavením, Felicia 1.9d 47kw

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Badlands
Sběrač informací
Příspěvky: 48
Registrován: 14 říj 2010, 19:17
Odpovědi: 0

Problém se žhavením, Felicia 1.9d 47kw

Příspěvek od Badlands »

Zdarec,

řeším problém se žhavením u Feldy 1.9d 47kw.
Na autě jsme zjistili, že jsou spálené všechny žhavičky, dali jsme nové a auto bohužel pořád žhaví, i po nastartování a musí se vytáhnout pojistka.
Elektrikář řekl, že je chyba v dílu s číslem 028 906 125 a já na internetu našel, že se jedná o řídící jednotku motoru, která stojí snad 8 tis. Není to blbost? Setkali jste se s tímto problémem někdo?
Auto jinak jezdí normálně, startuje na brnk, spotřeba minimální, táhne pěkně.

Díky za každou radu vedoucí k vyřešení.
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

blbost to nejni stojí to takový ranec každopádně felicie žhaví asi do 20-40 stupňů teploty chladící kapaliny pak dá pokoj je to tak vymyšlený jestliže máš ok čidlo teploty vody (modré nebo zelené) tak je to ok používej kvalitní svíčky a v případě opakování závady vyměň relé žhavení má i svou diagnostiku pod adresou 41
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34097
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Re: Problém se žhavením, Felicia 1.9d 47kw

Příspěvek od slovacek.milos »

Badlands píše:Zdarec,

řeším problém se žhavením u Feldy 1.9d 47kw.
Na autě jsme zjistili, že jsou spálené všechny žhavičky, dali jsme nové a auto bohužel pořád žhaví, i po nastartování a musí se vytáhnout pojistka.
Elektrikář řekl, že je chyba v dílu s číslem 028 906 125 a já na internetu našel, že se jedná o řídící jednotku motoru, která stojí snad 8 tis. Není to blbost? Setkali jste se s tímto problémem někdo?
Auto jinak jezdí normálně, startuje na brnk, spotřeba minimální, táhne pěkně.

Díky za každou radu vedoucí k vyřešení.
řídící jednotku koupíš do litru na vrakecu,nemusíš ji ani přizpůsobovat, pokud vím tak ji má uživatel beli , pokud se ti nechce investovat tak se signál od řj k relé ustříhne a nahradí tlačítkem na levou ruku, nažhavíš si podle potřeby a pravou nastartuješ miloš
Uživatelský avatar
jadro19q
Přispěvovatel
Příspěvky: 398
Registrován: 10 pro 2008, 19:48
Odpovědi: 0

Re: Problém se žhavením, Felicia 1.9d 47kw

Příspěvek od jadro19q »

Badlands píše:Zdarec,

řeším problém se žhavením u Feldy 1.9d 47kw.
Na autě jsme zjistili, že jsou spálené všechny žhavičky, dali jsme nové a auto bohužel pořád žhaví, i po nastartování a musí se vytáhnout pojistka.
Elektrikář řekl, že je chyba v dílu s číslem 028 906 125 a já na internetu našel, že se jedná o řídící jednotku motoru, která stojí snad 8 tis. Není to blbost? Setkali jste se s tímto problémem někdo?
Auto jinak jezdí normálně, startuje na brnk, spotřeba minimální, táhne pěkně.

Díky za každou radu vedoucí k vyřešení.

na rýchlo ma napadá

1 relé je zatavané (čiže je vkude zopnuté )

2 kabeláž hneď pod jednotkov je poškodená (málo prevdepodobné )


a čo diag. ??? adesa 41 ?
R 1 3 5
└┼┼┤
...2 4 6
Badlands
Sběrač informací
Příspěvky: 48
Registrován: 14 říj 2010, 19:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od Badlands »

Ladas píše:blbost to nejni stojí to takový ranec každopádně felicie žhaví asi do 20-40 stupňů teploty chladící kapaliny pak dá pokoj je to tak vymyšlený jestliže máš ok čidlo teploty vody (modré nebo zelené) tak je to ok používej kvalitní svíčky a v případě opakování závady vyměň relé žhavení má i svou diagnostiku pod adresou 41
čidlo teploty je v pořádku. jak poznám, že je ta jednotka v háji, abych měl jistotu?
Uživatelský avatar
jadro19q
Přispěvovatel
Příspěvky: 398
Registrován: 10 pro 2008, 19:48
Odpovědi: 0

Re: Problém se žhavením, Felicia 1.9d 47kw

Příspěvek od jadro19q »

slovacek.milos píše:
Badlands píše:Zdarec,

řeším problém se žhavením u Feldy 1.9d 47kw.
Na autě jsme zjistili, že jsou spálené všechny žhavičky, dali jsme nové a auto bohužel pořád žhaví, i po nastartování a musí se vytáhnout pojistka.
Elektrikář řekl, že je chyba v dílu s číslem 028 906 125 a já na internetu našel, že se jedná o řídící jednotku motoru, která stojí snad 8 tis. Není to blbost? Setkali jste se s tímto problémem někdo?
Auto jinak jezdí normálně, startuje na brnk, spotřeba minimální, táhne pěkně.

Díky za každou radu vedoucí k vyřešení.
řídící jednotku koupíš do litru na vrakecu,nemusíš ji ani přizpůsobovat, pokud vím tak ji má uživatel beli , pokud se ti nechce investovat tak se signál od řj k relé ustříhne a nahradí tlačítkem na levou ruku, nažhavíš si podle potřeby a pravou nastartuješ miloš

aj tak sa dá ako miloš povadal ;)
R 1 3 5
└┼┼┤
...2 4 6
Badlands
Sběrač informací
Příspěvky: 48
Registrován: 14 říj 2010, 19:17
Odpovědi: 0

Re: Problém se žhavením, Felicia 1.9d 47kw

Příspěvek od Badlands »

jadro19q píše:
Badlands píše:Zdarec,

řeším problém se žhavením u Feldy 1.9d 47kw.
Na autě jsme zjistili, že jsou spálené všechny žhavičky, dali jsme nové a auto bohužel pořád žhaví, i po nastartování a musí se vytáhnout pojistka.
Elektrikář řekl, že je chyba v dílu s číslem 028 906 125 a já na internetu našel, že se jedná o řídící jednotku motoru, která stojí snad 8 tis. Není to blbost? Setkali jste se s tímto problémem někdo?
Auto jinak jezdí normálně, startuje na brnk, spotřeba minimální, táhne pěkně.

Díky za každou radu vedoucí k vyřešení.

na rýchlo ma napadá

1 relé je zatavané (čiže je vkude zopnuté )

2 kabeláž hneď pod jednotkov je poškodená (málo prevdepodobné )

a čo diag. ??? adesa 41 ?
Žhavící relé jsme dávali nové, situace se nezměnila.
Kabeláž je nepoškozená
Diagnostiku nikdo nedělal
Uživatelský avatar
live69
Aktivista
Příspěvky: 2437
Registrován: 11 říj 2008, 11:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Tábor

Příspěvek od live69 »

no a hžaví to stále i když je motor ohřátej na provozní teplotu??
OI TDI PD 4x4 COMBI, 312/260, TT, VB,PP 1043,FMIC,HDS,FMH ,HP-sporting,17 SPIDER,D5WSC-TP5, 193/421 PRODÁNO :-)
T5 TRANSPORTER 1,9PD,
CBR 1000RR
ZAJÍMÁM SE O BUDOUCNOST, PROTOŽE V NÍ HODLÁM STRÁVIT ZBYTEK ŽIVOTA.
Uživatelský avatar
jadro19q
Přispěvovatel
Příspěvky: 398
Registrován: 10 pro 2008, 19:48
Odpovědi: 0

Re: Problém se žhavením, Felicia 1.9d 47kw

Příspěvek od jadro19q »

Badlands píše:
jadro19q píše:
Badlands píše:Zdarec,

řeším problém se žhavením u Feldy 1.9d 47kw.
Na autě jsme zjistili, že jsou spálené všechny žhavičky, dali jsme nové a auto bohužel pořád žhaví, i po nastartování a musí se vytáhnout pojistka.
Elektrikář řekl, že je chyba v dílu s číslem 028 906 125 a já na internetu našel, že se jedná o řídící jednotku motoru, která stojí snad 8 tis. Není to blbost? Setkali jste se s tímto problémem někdo?
Auto jinak jezdí normálně, startuje na brnk, spotřeba minimální, táhne pěkně.

Díky za každou radu vedoucí k vyřešení.

na rýchlo ma napadá

1 relé je zatavané (čiže je vkude zopnuté )

2 kabeláž hneď pod jednotkov je poškodená (málo prevdepodobné )

a čo diag. ??? adesa 41 ?
Žhavící relé jsme dávali nové, situace se nezměnila.
Kabeláž je nepoškozená
Diagnostiku nikdo nedělal

tak ak je čidlo ok , aj je rele nové , a diag nebude popisovať žadnu chybu tikjucu sa žahavenie a ťeplota v bloku NH bude viac ako 75 °c a stala to bude žaviť daj novu jednotku (crazy)
R 1 3 5
└┼┼┤
...2 4 6
Badlands
Sběrač informací
Příspěvky: 48
Registrován: 14 říj 2010, 19:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od Badlands »

live69 píše:no a hžaví to stále i když je motor ohřátej na provozní teplotu??
ano, proto se taky spálily ty původní žhavičky.
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Zkus vytáhnout řídídí jednotku. Mělo by odpadnout silové relé a přestat žhavit.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Badlands
Sběrač informací
Příspěvky: 48
Registrován: 14 říj 2010, 19:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od Badlands »

Zkusím, ale nevím co si tím potvrdím.
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

Badlands píše:
Ladas píše:blbost to nejni stojí to takový ranec každopádně felicie žhaví asi do 20-40 stupňů teploty chladící kapaliny pak dá pokoj je to tak vymyšlený jestliže máš ok čidlo teploty vody (modré nebo zelené) tak je to ok používej kvalitní svíčky a v případě opakování závady vyměň relé žhavení má i svou diagnostiku pod adresou 41
čidlo teploty je v pořádku. jak poznám, že je ta jednotka v háji, abych měl jistotu?
použiješ na zkoušku jinou nebo ti bude viset relé na žhavení možná má pecku na silových kontaktech a zůstalo viset..
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Badlands
Sběrač informací
Příspěvky: 48
Registrován: 14 říj 2010, 19:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od Badlands »

Té druhé větě moc nerozumím, na mě musíš trochu pomalu.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10365
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Fakt je, že Felicia coby motor s nepřímým vstřikem žhaví opravdu dlouho - prakticky vždy, dokud teplota chladicí kapaliny není vyšší než 65°C. Po nastartování ještě několik desítek sekund (až tři minuty) probíhá dožhavování za chodu motoru (kvůli nižší kouřivosti a pravidelnějšímu chodu). Dožhavení už nesignalizuje kontrolka. Po této době ale musí žhavení vypnout.
Pokud jsou všechny svíčky spálené, dokazuje to skutečnost, že jednotka je asi opravdu vadná a pouští do svíček pořád proud. Svíčky na trvalé žhavení samozřejmě nejsou konstruované a spálí se.

Osobně jsem takový problém s jednotkou u Feldy ještě neřešil, ale proč by nemohla odejít, že? Je to elektronický díl a jak známo právě ty jsou statisticky nejporuchovější.

Navíc mám dojem, že jsi musel mít i celkem problém s dobíjením, ne? Tedy do té doby, než shořely všechny svíčky pochopitelně.....
Uvědomíme-li si, že svíčky sežerou až 10 Apmér na kus (=35-40 A celkem), potom při provozu s trvale rozsvícenými světly toho z altíku do baterky fakt moc neteklo.....
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“