3.0 tdi 171kW Kouří po delším stání na volnoběh

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Hejtman
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 30 pro 2010, 04:10
Odpovědi: 0

3.0 tdi 171kW Kouří po delším stání na volnoběh

Příspěvek od Hejtman »

Projel jsem celý forum a nikde jsem nenašel u nikoho podobný problém, budu moc rád, když mi někdo poradíte...
Mám Q7 s tímto motorem, najeto 100tis. Auto jede dobře, spotřeba je standart, žádný divný zvuky motoru za studena ani za tepla, naftu kupuju kvalitní, servis a olej - kvalitní, startuje ok.
Problém: po delším stání na volnoběh (stačí 1 min) se po jakémkoli rozjetí (rychle, pomalu, je to fuk) cca 100-200m hodně kouří. Je to šedivý kouř. Pak to zmizí a už to nedělá. Čím déle to stojí na volnoběh tím je kouře více. Je jedno, jestli je auto ohřátý nebo studený. Dělá to klidně po 300km souvislé jízdy.
Jo a ještě to na můj vkus to i dost smrdí. Jako stará Avie. Ne tak strašně jako Avie samozřejmě, ale prostě to dost smrdí.
Mám stejný motor v A6, najeto 200tis km, a vůbec to nekouří ani tak nesmrdí...
Zkusil jsem aditivum, v-power nafty...apod., všechny filtry pravidelná výměna, olej kvalitní a ani neuniká, na další radu jsem auto "protáhl" při cestě přes Německo (200km pořád kolem 200km/h). VAG prý také nehlásí žádnou chybu. Nic nepomáhá.

Poradíte někdo prosím? :( [/i]
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od geo »

a co dělá volnobeh nekolisá.Dělal jsem něco podobneho a dělali to vstriky.doporucuji ti kontrolu pri projevu te zavady.
Uživatelský avatar
TDIfun
Aktivista
Příspěvky: 1994
Registrován: 06 říj 2008, 20:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Valcova STATICKA zatezova zkusebna Cesky Tesin
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TDIfun »

Neni to treba olej z turba co se tlaci na ven, filtr castic to ma?
340HP 1.9TDI ASZ
238HP 1.9TDI ASZ
255HP 1.9TDI AVF
250HP 1.9TDI AGR
251HP 1.9TDI AGR
M = ( Pnorm[kW] * 9.549 ) / n[min-1]
http://www.youtube.com/watch?v=N9hi4nNhAvg
Hejtman
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 30 pro 2010, 04:10
Odpovědi: 0

Příspěvek od Hejtman »

ad TDIfun:
samozřejmě nevím... ale od poslední výměny oleje cca 10tis km a olej neubývá... tak nevím...
DPF filtr (nebo jak se to jmenuje to nemá, alespon myslím). r.v. to je 2006

ad Geo:
na volnoběh to nekolísá
ok, při příštím servisu nechám zkontrolovat vstřiky, jestli se to teda dá. já nevím, jsem laik...

Každopádně díky za odpovědi.
Kdybyste ještě někdo tušil co s tím, dejte vědět prosím...
díky
Uživatelský avatar
Wector's
Přispěvovatel
Příspěvky: 170
Registrován: 21 říj 2007, 10:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Czech Republic

Příspěvek od Wector's »

K.O. trysky
...
Hejtman
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 30 pro 2010, 04:10
Odpovědi: 0

Příspěvek od Hejtman »

K.O. trysky

ok, to je fajn...
podle tebe prosím:

- má smysl se v tom šťourat nebo rovnou řešit nové?
- můžu s tím jezdit a řešit až se to "posere" nebo radši nový trysky rovnou? resp. co můžu zkurvit když s tím budu jezdit?

ono to fakt zakouří jenom po tom stání a na chvíli... jinak je vše ok...
předem díky za odpovědi...
Uživatelský avatar
Wector's
Přispěvovatel
Příspěvky: 170
Registrován: 21 říj 2007, 10:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Czech Republic

Příspěvek od Wector's »

Nejlepší je diagnostika,naměřené hodnoty myslím od kanálu 72 do 77 a budeš tam mít tři hodnoty první musí být do 30 druhá do 15 a třetí do 60 ale ta se většinou vždycky vleze,zkus to a pak napiš jaké tam máš hodnoty,jestli ti to kouří šedě a smrdí to tak to budou trysky,jezdit s tím můžeš ale časem se ti může propálit nějaky píst protože budou ukapávat,jestli to chceš řešit tak by si musel určitě vyměnit všechny trysky a byl by klid,na 3.0 Tdi odejdou někdy už v 60 000Km...
...
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od geo »

jestli to delaji vstriky tak to reš nebo budeš schanet motor.už jsem viděl tři motory s propalenymi pisty a hlavy to sami total ko.
Hejtman
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 30 pro 2010, 04:10
Odpovědi: 0

Příspěvek od Hejtman »

ok, díky moc za radu.
poradím se v servisu. jsem jenom laik, takže předám info, předpokládám, že si s tím budou vědět rady...
díky... :-)
BoB12
Přispěvovatel
Příspěvky: 438
Registrován: 21 črc 2009, 20:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Uherské Hradiště

Příspěvek od BoB12 »

KO trysky, už jsem se s tím taky setkal.
Uživatelský avatar
urgi
Přispěvovatel
Příspěvky: 685
Registrován: 24 srp 2006, 06:37
Odpovědi: 0
Bydliště: UK essex
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od urgi »

co tie hodnoty v poliach 72-77 ukazuju ( su tiez rovnake pre 2,7TDI?)

lebo v kanali 01 motor skupina 13 ( u 4valcu) ukazuje volnobeznu davku na kazdy vstrek a toleranci by mala byt +-2 mg/str

a myslim ze u 6 valcu je to 13 (pre prve 3) 14 (pre dalsie 3)
treba pozriet aj tu davku kolko dava na volnobeh malo byt to byt v ideale okolo 0.00mg/str

ja mam +-0.49mg/str
Naposledy upravil(a) urgi dne 31 pro 2010, 15:01, celkem upraveno 1 x.
OOOO A7 ENGINE 4G 3.0 TDI 09/2011 motor CDUC 245HP / 7 gear s-tronic
Uživatelský avatar
urgi
Přispěvovatel
Příspěvky: 685
Registrován: 24 srp 2006, 06:37
Odpovědi: 0
Bydliště: UK essex
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od urgi »

Wector's píše:Nejlepší je diagnostika,naměřené hodnoty myslím od kanálu 72 do 77 a budeš tam mít tři hodnoty první musí být do 30 druhá do 15 a třetí do 60 ale ta se většinou vždycky vleze,zkus to a pak napiš jaké tam máš hodnoty,jestli ti to kouří šedě a smrdí to tak to budou trysky,jezdit s tím můžeš ale časem se ti může propálit nějaky píst protože budou ukapávat,jestli to chceš řešit tak by si musel určitě vyměnit všechny trysky a byl by klid,na 3.0 Tdi odejdou někdy už v 60 000Km...
ja som to meral na 2,7TDI a tu su vysledky (co to vlastne zobrazuje vyzera to ako dlzka impulzu vstreku)

72 6.0 ms 14.0 ms 18.0 ms
73 14 18 6
74 6 12 10
75 10 10 16
76 12 22 16
77 4 12 18
OOOO A7 ENGINE 4G 3.0 TDI 09/2011 motor CDUC 245HP / 7 gear s-tronic
Uživatelský avatar
RR
Přispěvovatel
Příspěvky: 463
Registrován: 08 říj 2007, 14:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Hranice na Moravě
Kontaktovat uživatele:

RR

Příspěvek od RR »

Vstřikiy...Umíme za best price sadu...
RRadim 608557734
Hejtman
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 30 pro 2010, 04:10
Odpovědi: 0

Příspěvek od Hejtman »

Tak už je to v servisu, prý to bude opravdu asi vstřikama. Musí je prý všechny vyndat a "změřit". V servisu tvrdí, že když budě nějaký vstřik špatný, tak ho prý vymění rovnou za nový... který to bude prý budou vědět po tom měření... Takže každopádně díky za rady. Chtěl bych se Vás ještě zeptat:

Je v pohodě, když se vymění jenom konkrétní špatný vstřik a nebo je lepší vždy vyměnit celou sadu?

Předem díky za help...
calibrator
Přispěvovatel
Příspěvky: 170
Registrován: 28 pro 2010, 01:34
Odpovědi: 0
Bydliště: Ba - SK

Příspěvek od calibrator »

kamošovi odišli na 3,0 tdi pri 90 000 km.. pokial auto neplanuješ predat-rčite vymen všetky..

každy ten vstrek ma nabehane rovnako. možno je v prdeli jeden.. možno dva.. možno viac.. robit opravu vždy ked jeden odide nema zmysel.. pretože odidu určite všetky časom.. cena za 6 vstrekov bude ale asi celkom palka..

vime že na 2,0tdi sa u nas cena vstrekov (4ks) pohybuje okolo 1 800 -2 000 eur/4ks
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“