Byrto píše:monty píše:
tak koukám,že americký káry se tu moc neřešej co?? neni to špatný??
chcel by som vediet o neakom naftaku americkom
okrem traktora, buldozera atd..
JEEP Cherokee co ma CRDcka tak to je prakticky CDI od meďaku
Moj oblubeny od Navistaru a to T444E alebo Power Stroke 7.3 DIT,
dalej novsie PSD (powerstroke diesel) 6.0 uz nie tak poctivy, az 2005 vyssie, vtedy ho doladili. Alebo novsia 6.4 PSD, no a posledny PSD, vlastny motor Fordu (USA) ostatne PSD-cka mali od Fordu len soft. Kupovali ich od Navistar International corp.
Starsie diesle vo Fordoch (F seria a E seria) boli tiez motory International.
6.9 IDI, a 7.3 IDI (spomynane T444E-cko z kt. vzostupil POWERSTROKE)
Dodge vyuziva motory od svetoznameho Cummins-u. V pickupoch rady 6BT su to radove 6valce (R6) objemu 5.9 (360) a 12ventilova technologia (velmi poctiva, nesmrtelna kombinacia aj spolu s paliv. cerpadlom P7100.
Neskorsie ISB-cka, interact system B, palivovy system Bosch, injektory Bosch a cerpadlo VP44.
Mozem este spomenut radovy 4valec od cumminsu, 3.9l alebo novy najvacsi pouzity motor R6 v pickupoch Dodge, 6.7 Cummins.
Chevrolet/GMC montuje do svojej serie Silverado, Suburban, Sierra...a.i.
starsie Detroit Diesel motory. Ja osobne ich nepovazujem za take odolne a silne ako PSD alebo Cummins. Do novsej serie sa uz montuju Duramax (design-ISUZU, montaz GM)
Vela ludi je nazoru, ze amici nevedia vyrobit kvalitny diesel, ale ja hovorim ze oni svojim sposobom robia tie najlepsie...opakujem, svojim sposobom. Velke objemy, super krutiaci moment, pickupy...proste to dokopy robi Ameriku Amerikou. A maloobjemove si predsa zakupia nejaku europu.