Výměnný filtr
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
Výměnný filtr
Letos jsem začal lít do Galaxy TDi 66kW zastudena lisovaný olej, kterého mám 200 litrů. Zpočátku to jelo jak ďas. Kamarád chemik mi vysvětlil, že nenasycené vazby pojmou více energie. Jenže asi po 500km začal výkon klesat, ucpaný filtr. Tak často ale filtr měnit nechci. Tak mě napadlo vřadit před klasický palivový ještě jeden, kde by šly měnit jen levné vložky. Co myslíte, šel by použít tenhle motorový?http://aukro.cz/50x-olejovy-filtr-tdi-s ... 26219.html Je pro totéž auto, vychází vložka za 22Kč, mohl bych měnit do aleluja. Ale kde vzít to těleso? Stejně nechápu co toje za motorový filtr; už jsem ho měnil a byl celokovový jako u většiny aut...
Tomáš Vognar
Nejdřív vyměň filtr a jezdi, pravděpodobně se ti jen uvolnili usazeniny z nafty, které se na motoru za léta provozu usadily a olej je rozpustil.
viz: http://max.af.czu.cz/~miki/bio/motor.htm
a http://web.quick.cz/goldwafer/domek/Poh ... diesel.htm
viz: http://max.af.czu.cz/~miki/bio/motor.htm
a http://web.quick.cz/goldwafer/domek/Poh ... diesel.htm
Mercedes-Benz W210 300D
Možná máte pravdu, ale jen částečně. Jak tady čtu diskuse, tak tento problém řeší mnoho lidí a nejen po prvním nalití oleje. Já jsem filtr měnil na jaře ještě s naftou, měl jsem spíše počkat až po vyjetí první nádrže oleje. Můj olej nečistoty má, je to v něm vidět, ucpává se mi i sítko při plnění nádrže... i když je filtrovaný. Nebo možná rozpustil usazeniny v tom sudu? Každopádně s MEŘO se to asi nedá srovnat - po stránce čístoty (-) a po stránce výkonu (+). A vy posíláte odkaz na MEŘO.Stewa píše:Nejdřív vyměň filtr a jezdi, pravděpodobně se ti jen uvolnili usazeniny z nafty, které se na motoru za léta provozu usadily a olej je rozpustil.
viz: http://max.af.czu.cz/~miki/bio/motor.htm
a http://web.quick.cz/goldwafer/domek/Poh ... diesel.htm
Tomáš Vognar
Pokud jsou v oleji pouhym okem viditelne necistoty tak je to spatne. Filtr zacpe i mnohem mensi bordl nez viditelny a porad menit filtr neni podle me vubec prijatelne reseni a to jak z hlediska penez tak kvuli konfortu.... pojedu nekam dal a budus e cestou hrabat v motoru?
Ja bych to zkusil vyresit filtraci jeste pred nalitim. Mohl by stacit ten "kyblovy filtr" co se tu resi hned ve vedlejsim tematu. Necim takovym to zkus projet pred nalitim do auta a uvidis.
Ja bych to zkusil vyresit filtraci jeste pred nalitim. Mohl by stacit ten "kyblovy filtr" co se tu resi hned ve vedlejsim tematu. Necim takovym to zkus projet pred nalitim do auta a uvidis.
Ja vím, že je to špatné, ale olej mám v 200l sudu, druhý sud nemám, abych to do něj filtroval. Zabralo by to spoustu času, který nemám a bylo by to jednorázové.ovocny píše:Pokud jsou v oleji pouhym okem viditelne necistoty tak je to spatne. Filtr zacpe i mnohem mensi bordl nez viditelny a porad menit filtr neni podle me vubec prijatelne reseni a to jak z hlediska penez tak kvuli konfortu.... pojedu nekam dal a budus e cestou hrabat v motoru?
Ja bych to zkusil vyresit filtraci jeste pred nalitim. Mohl by stacit ten "kyblovy filtr" co se tu resi hned ve vedlejsim tematu. Necim takovym to zkus projet pred nalitim do auta a uvidis.
Naopak mít v autě přídavný filtr, který si namontuju vedle baterky, jehož vložka stojí 22Kč a vyměním si ho kdekoli na cestě za 5 minut mi přijde jako dobré řešení na pořád.
"kyblovy filtr" ani "kýblový filtr" jsem nenašel ani ve vedlejším tématu, ani fultextovým hledáním. Prosím pošli odkaz
Tomáš Vognar
omlouvam se, "kyblovy filtr" je muj nazev protoze je to vec co clovek udela z kbeliku, umyvadla....proste cehokoli
http://www.dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=65419
Pokud mas jen tech 200l a tim bude zasoba vycerpana tak se mi naopak zda snazsi a levnejsi to prefiltrovat mimo. levnejsi palivovy filtr se hodi vzdycky ale to by me prislo lepsi reseni pouzit jen ten levnejsi a pokud mozno s vedsim prutokem a ten puvodni vyradit at zbytecne nebrani v prutoku.
http://www.dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=65419
Pokud mas jen tech 200l a tim bude zasoba vycerpana tak se mi naopak zda snazsi a levnejsi to prefiltrovat mimo. levnejsi palivovy filtr se hodi vzdycky ale to by me prislo lepsi reseni pouzit jen ten levnejsi a pokud mozno s vedsim prutokem a ten puvodni vyradit at zbytecne nebrani v prutoku.
Zásoba bude vyčerpána pro letošek, ale příští jaro budu pokračovat opět 200l. Napadlo mě, že bych sud zvedl pomocí vysokého stojanu z lešenářských trubek a navijáku a pouštěl to trubičkou přes ten kyblfiltr přímo do auta.ovocny píše:omlouvam se, "kyblovy filtr" je muj nazev protoze je to vec co clovek udela z kbeliku, umyvadla....proste cehokoli
http://www.dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=65419
Pokud mas jen tech 200l a tim bude zasoba vycerpana tak se mi naopak zda snazsi a levnejsi to prefiltrovat mimo. levnejsi palivovy filtr se hodi vzdycky ale to by me prislo lepsi reseni pouzit jen ten levnejsi a pokud mozno s vedsim prutokem a ten puvodni vyradit at zbytecne nebrani v prutoku.
Jenže to není kyblfiltr. Kluk tam píše filtrační vložka z olejového filtru (počítám motorového) z LIAZky. Ta taky musí být někde upnutá, nejlépe ve vlastním filtru (kovovém obalu), který je těsný a má vstup a výstup. To bych musel pozhánět asi na vrakáči. V podstatě by to byla asi větší varianta toho, co chci dát přímo do auta (myšlenka mě stále neopouští, podle mě dvojí filtrace [trojí?] může čistotu maximálně tak zkvalitnit; čistý filtr průtoku bránit nebude.)
Tomáš Vognar
Kluci to myslí dobře, nikdy nemůžeš vědět, kdy se ti ucpe filtr, ať přídavný nebo hlavní, stejně ho budeš muset měnit. Spočítej si kolik by tě stálo vyměňovat i ten nejlevnější filtr každých 500km, kolik času a špíny z toho bude a nejistota kdy se ti ucpe, anebo si to přefiltrovat najednou a mít klid.tovog píše:Zásoba bude vyčerpána pro letošek, ale příští jaro budu pokračovat opět 200l. Napadlo mě, že bych sud zvedl pomocí vysokého stojanu z lešenářských trubek a navijáku a pouštěl to trubičkou přes ten kyblfiltr přímo do auta.ovocny píše:omlouvam se, "kyblovy filtr" je muj nazev protoze je to vec co clovek udela z kbeliku, umyvadla....proste cehokoli
http://www.dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=65419
Pokud mas jen tech 200l a tim bude zasoba vycerpana tak se mi naopak zda snazsi a levnejsi to prefiltrovat mimo. levnejsi palivovy filtr se hodi vzdycky ale to by me prislo lepsi reseni pouzit jen ten levnejsi a pokud mozno s vedsim prutokem a ten puvodni vyradit at zbytecne nebrani v prutoku.
Jenže to není kyblfiltr. Kluk tam píše filtrační vložka z olejového filtru (počítám motorového) z LIAZky. Ta taky musí být někde upnutá, nejlépe ve vlastním filtru (kovovém obalu), který je těsný a má vstup a výstup. To bych musel pozhánět asi na vrakáči. V podstatě by to byla asi větší varianta toho, co chci dát přímo do auta (myšlenka mě stále neopouští, podle mě dvojí filtrace [trojí?] může čistotu maximálně tak zkvalitnit; čistý filtr průtoku bránit nebude.)
Mercedes-Benz W210 300D
Na výrobu kýblovýho filtru potřebuješ, kýbl nebo něco podobnýho, dvě těsnění, 30cm závitový tyčky, jednu velkou podložku, a dvě matky. Filtrace celýho sudu ti zabere 10minut, protože u toho nemusíš čekat, filtruje se to bez tebe, jen občas naleješ do kýble olej.tovog píše:Zásoba bude vyčerpána pro letošek, ale příští jaro budu pokračovat opět 200l. Napadlo mě, že bych sud zvedl pomocí vysokého stojanu z lešenářských trubek a navijáku a pouštěl to trubičkou přes ten kyblfiltr přímo do auta.ovocny píše:omlouvam se, "kyblovy filtr" je muj nazev protoze je to vec co clovek udela z kbeliku, umyvadla....proste cehokoli
http://www.dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=65419
Pokud mas jen tech 200l a tim bude zasoba vycerpana tak se mi naopak zda snazsi a levnejsi to prefiltrovat mimo. levnejsi palivovy filtr se hodi vzdycky ale to by me prislo lepsi reseni pouzit jen ten levnejsi a pokud mozno s vedsim prutokem a ten puvodni vyradit at zbytecne nebrani v prutoku.
Jenže to není kyblfiltr. Kluk tam píše filtrační vložka z olejového filtru (počítám motorového) z LIAZky. Ta taky musí být někde upnutá, nejlépe ve vlastním filtru (kovovém obalu), který je těsný a má vstup a výstup. To bych musel pozhánět asi na vrakáči. V podstatě by to byla asi větší varianta toho, co chci dát přímo do auta (myšlenka mě stále neopouští, podle mě dvojí filtrace [trojí?] může čistotu maximálně tak zkvalitnit; čistý filtr průtoku bránit nebude.)
PRODÁM NOVOU 12mm HLAVU NA TDS,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
Těsnění i s filtrem za 56kč - Brno Avoss, závitová tyč + matky + podložky = 40,-kč v Brně - Ferona. A dva kýble nebo podobné nádoby (já osobně používám plechový dřez) s podstavcemoldaf píše:Na výrobu kýblovýho filtru potřebuješ, kýbl nebo něco podobnýho, dvě těsnění, 30cm závitový tyčky, jednu velkou podložku, a dvě matky. Filtrace celýho sudu ti zabere 10minut, protože u toho nemusíš čekat, filtruje se to bez tebe, jen občas naleješ do kýble olej.tovog píše:Zásoba bude vyčerpána pro letošek, ale příští jaro budu pokračovat opět 200l. Napadlo mě, že bych sud zvedl pomocí vysokého stojanu z lešenářských trubek a navijáku a pouštěl to trubičkou přes ten kyblfiltr přímo do auta.ovocny píše:omlouvam se, "kyblovy filtr" je muj nazev protoze je to vec co clovek udela z kbeliku, umyvadla....proste cehokoli
http://www.dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=65419
Pokud mas jen tech 200l a tim bude zasoba vycerpana tak se mi naopak zda snazsi a levnejsi to prefiltrovat mimo. levnejsi palivovy filtr se hodi vzdycky ale to by me prislo lepsi reseni pouzit jen ten levnejsi a pokud mozno s vedsim prutokem a ten puvodni vyradit at zbytecne nebrani v prutoku.
Jenže to není kyblfiltr. Kluk tam píše filtrační vložka z olejového filtru (počítám motorového) z LIAZky. Ta taky musí být někde upnutá, nejlépe ve vlastním filtru (kovovém obalu), který je těsný a má vstup a výstup. To bych musel pozhánět asi na vrakáči. V podstatě by to byla asi větší varianta toho, co chci dát přímo do auta (myšlenka mě stále neopouští, podle mě dvojí filtrace [trojí?] může čistotu maximálně tak zkvalitnit; čistý filtr průtoku bránit nebude.)

no a to nejdůležitější - TVŮJ ČAS a ZRUČNOST
Mercedes-Benz W210 300D