Termostat! amatérský návod na výměnu (1.9 TDi-PD 96kW)

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33883
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

luke.bean píše:
josef10 píše:....a navíc Miloš je praktik a ví o čem mluví...
dle toho kolik prosedí času na internetu nevím nevím (noteeth) (noteeth)
v praze možná sedíš u internetu já u toho stojím v dílně klávesnici má tak zadrbanou že dělám překlepy ;)
Uživatelský avatar
rehak6co
Přispěvovatel
Příspěvky: 474
Registrován: 30 říj 2009, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od rehak6co »

Miki2t píše:To jsou spatne termostaty hosi.
Souhlasim, loni sem ho měnil, když mi padala teplota. I když je kolem nuly tak mam po 10km na prostředku a neexistuje aby spadla ať topim jak chci.
Samozřejmě až bude -10 tak to tak slavný nebude. A když mi to fouká na ruce na volantu, tak po 15-20 kilakách to musim ztlumit protoče mě pálej ruce.
Je to investice 250,-a hoďka práce příruba se po povolení musí pootočit aby šla vytáhnout!
....320cd
mirek999
Přispěvovatel
Příspěvky: 725
Registrován: 22 srp 2011, 13:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Kousek od Mělníka

Příspěvek od mirek999 »

Také mi to dělá, hlavně v koloně, když zatopím, tak jde teplota dolu.
Už jsem se naučil jezdit s TDi. V zimě mě štvaly zamlžená okna, jelikož jsem neotevřel topení, dokud se neohřál motor. Je nesmysl foukat, když není ohřátý motor. Takže to dělám tak, že mám otevřený kohout na topení, aby protékala voda přes výměník, ale nezapínám ventilátor. Tím mi jde jenom teplo na okno a nemlží se přední. Ani nemusím foukat.
No a samozřejmě, aby nebyla zima mně, tak se více obleču a také kulicha. Holt to vadí jinejm lidem, já už si zvykl. Každý nadává, že hlavně, aby motoru bylo teplo, ale my budem mrznout :-D . Jinak olej se mi v zimě v tom popojíždění drží kolem devadesáti a když začnu foukat, tak padne na osmdesát. Jinak jízda po dálnici i v mrazech, tak olej cca 105. Přes léto, tak 115. Prostě to není jako felda, která topí za 500m a za 2km se svléká člověk do naha a na teplotě motoru to není znát. :D
Toledo 1L, 1Z. Octavia 1Z, BSE. Caravelle T4, ABL.
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 646
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha západ

Příspěvek od the_miracle »

Hele, mně by nepřišlo divný, kdyby to vylezlo na druhou čárku třeba až po 20 km, ale divný mi je to, že to klidně spadne zpátky dolů.
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5118
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Že to padne je normální.20km,jsou-li z kopce,topení naplno na druhou rychlost,to pořádně neohřeješ.Až když se ohřeje olej tak to nepadá,dle trasy i 40km.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 646
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha západ

Příspěvek od the_miracle »

Je tu celkem dost protichůdných názorů nato, že jde o opravu za 300,- (pokud si to udělám sám a nebudu měnit vodu). Vodu bych neměnil, protože důvod výměny je kvůli antikorozním látkám. Předpokládám, že nový termostat jako nebude ta komponenta, která by mohla reznout, protože ve staré kapalině nebude dostatek techto látek.


Takže jednoduchá otázka:

Měnit/neměnit?

Není to práce, co by mě bavila, ale myslím, že to zvládnu sám...
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Vzpomněl jsem si na mého spolupracovníka, kterého jsem se ptal, jestli mu není zima v Trabantu /zrovna byly ukrutné mrazy, že lidé auta ani nenastartovali/ a on povídá, musíš se pořádně oblíct ty vole, hlavně že to chytne a rozmrazí to sklo..Měl na sobě hubertus a beranici..Nenapadlo mne, že se bude situace po 30 letech opakovat... :)
Ale je to podle mne rozumné řešení, než nadávat v tričku na to, že přimrzají zlaté řetězy ke krku, je lepší se lépe obléci...
nepropadat panice...
josef10
Aktivista
Příspěvky: 1181
Registrován: 29 led 2010, 22:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od josef10 »

rosta tdi píše:Jasně ,nech si vyměnit termostat a zjistíž ,že je to úplně to samé :) Mě to totiž dělá taky a to od nova.A potom ,aby ti to tohle nedělalo,tak musíš ujet aspon 50km(myslím v zimě) jinak neznamená ,že když je ohřátá voda ,tak že je ohřátej olej a celej motor.
Ale klidně si to nech vyměnit ,ale nečekej odstranění této vlastnosti.

me to dela to same.....
Uživatelský avatar
Miki2t
Přispěvovatel
Příspěvky: 319
Registrován: 13 bře 2011, 14:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od Miki2t »

termostaty vetsinou pracuji spravne, ale uplne nedoviraji a takhle to vypada.
Proste z kopca a topeni na jednicku to nespadne z 90. Kdyz topite na 4ku tak spadne. A Milosovi to pada proto ( jak psal nekde v diskuzi ) ze ma ten topne element se zhavkama v topeni zapojene s obraceno polarito a pak mu to netopi ale chladi :D
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33883
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Miki2t píše:termostaty vetsinou pracuji spravne, ale uplne nedoviraji a takhle to vypada.
Proste z kopca a topeni na jednicku to nespadne z 90. Kdyz topite na 4ku tak spadne. A Milosovi to pada proto ( jak psal nekde v diskuzi ) ze ma ten topne element se zhavkama v topeni zapojene s obraceno polarito a pak mu to netopi ale chladi :D
já te topné elemente te so v doré polarito ide tam i elektriko ale asi netopentuje to

jo vidím to na tu topnou spiláru dá se tuším někde v akčních členech ověřit, ale kovářova kobyla

a u těch ostatních mají KO ohřivače vody ;)
pokornasek.pepan
Aktivista
Příspěvky: 1556
Registrován: 10 pro 2008, 21:16
Odpovědi: 0

Příspěvek od pokornasek.pepan »

ohrivace vody se spinaji od 2500ot. coz kolikrat lidi ani nejedou a nebo jedou jen chvili takze se to sepne a zas vypne.obcas je slyset i rele jak to spina...
tommi 81
Přispěvovatel
Příspěvky: 483
Registrován: 29 lis 2008, 10:28
Odpovědi: 0

Příspěvek od tommi 81 »

Při těhle teplotách to po 15-20 km nemá padat,díky těmhle radám jsem se s tím otravoval 2 roky.Klesá to akorát před otevřením termostatu,větrák samozřejmě max.2 (climatronic) Po otevření t. už mám 90 pořád,před tím to okamžitě padalo a 90 jenom do kopce,jinak max.75°.Prověřenej je třeba Wahler za 240,-
pokornasek.pepan
Aktivista
Příspěvky: 1556
Registrován: 10 pro 2008, 21:16
Odpovědi: 0

Příspěvek od pokornasek.pepan »

to me se teda po 15-20km termostat urcite neotevre uz i v tehle teplotach,teplota se drzi +- na 85,podle udaje z D-dotu-snimace teploty.
a i kdyz si sahnu na chladic tak je studenej i hadice od nej.
the_miracle
Přispěvovatel
Příspěvky: 646
Registrován: 20 úno 2010, 15:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha západ

Příspěvek od the_miracle »

Takže odpovědi půl na půl - SUPER! :-). No nic. Vyměnit ho nechám (vyměním ho), až se to bude hodit... Teď se mi do toho nějak nechce...
VW Passat Variant B7, 2.0 TDI 130 kW, DSG, r. v. 2014
Mercedes Benz CLK W209, 2.2 CDI 110 kW, 5q automat, r. v. 2006
Fiat Panda 1.1 40 kW, r. v. 2008
Honda PCX 125 ccm, r. v. 2012
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33883
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

já si vzpoměl že ten můj jakože problémový z sdi termostat jsem jednou narval do felicie MPi, termostat střelil a byla neděle, normálně maká no problém ;)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“