kontrola zdvihátek

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

jirahajny
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Registrován: 21 bře 2009, 14:42
Odpovědi: 0

kontrola zdvihátek

Příspěvek od jirahajny »

Prosím jak poznám po výjmutí zdvihátek z motoru že jsou ko?
Uživatelský avatar
zizuzidan
Aktivista
Příspěvky: 2434
Registrován: 10 zář 2007, 11:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Sedlčansko

Příspěvek od zizuzidan »

Nejlepší je to zkoušet na motoru.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10365
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Zastavit teplý motor, vyhodit vačku a jednotlivá zdvihátka zmáčknout. Jakmile je lehce promáčkneš, jsou na výměnu.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Já tam vačku nechávám, točím motorem a postupně je testuji...ale jakmile jsou všechny stejně staré, je otázka času, kdy odejdou další..takže vyměnit všechny...
nepropadat panice...
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Pokud jsou zdvihátka již vyndaná, tak tak jak říká Marek. Vadná zdvihátka jdou promáčknout prsty a z plnícího otvoru zdvihátka vytéká olej.
Naposledy upravil(a) prka dne 21 říj 2011, 10:56, celkem upraveno 1 x.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10365
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Původně jsem byl zastáncem výměny jen těch vadných. Po nějakém čase jsem stejně vyměnil všechny kusy - takže je možná lepší udělat to najednou. Navím jak jiné, ale mě nebaví za rok třikrát dělat vačku jen proto, že mi pokaždé odejde jedno zdvihátko.....
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
Uživatelský avatar
rehak6co
Přispěvovatel
Příspěvky: 474
Registrován: 30 říj 2009, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od rehak6co »

Při kolika km, jste usoudili že sou na výměnu? Někde tu byly fotky zdvihátek ve 300t. a jejich povrch už byl popraskanej. Dík za info
....320cd
Marek_A4
Přispěvovatel
Příspěvky: 697
Registrován: 10 úno 2009, 12:11
Odpovědi: 0
Bydliště: J/Z SK

Příspěvek od Marek_A4 »

To ťažko definovať, koľko km vydrzia...záleží od použitého oleja, dĺžky výmenného intervalu, štýlu jazdenia kym je motor studený..stav gumiciek resp. tesnost vstreku v hlave pri PD motoroch ( nafta v oleji )...
CAHA 125 kW TDI CR
Fulltank
Aktivista
Příspěvky: 2793
Registrován: 09 pro 2008, 18:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od Fulltank »

menil sem je ve 420 na O1 a jeste by neco najezdily kdyby necvakaly :D
O2 BLS - dpf off, egr pipe KIT by Cin, turbo STG190, PP1043, organika
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10365
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Právě - kdyby........ Jenže když cvakají, jsou vadná a jsou na výměnu.

Neexistuje recept na dlouhou životnost zdvihátek. Zdvihátka odcházejí většinou díky nečistotám v oleji, které způsobí netěsnost ventilku tlakové komůrky zdvihátka. Nečistoty v oleji by neměly být - máme filtr oleje, že? Jenže jsou. Třeba saze ze spalování nafty. Proto nemám rád LongLife interval olejů.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
RENAULT Kadjar 1,33TCe 117kW automat (*2019)
Petr RS
Přispěvovatel
Příspěvky: 71
Registrován: 14 kvě 2011, 13:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od Petr RS »

a ja mam ted prodblem zkontroloval sem na sdi 50KW zdvihatka 4byly KO tak se mkoupil vsechny nový profoukal kanály na mazání ale kdyz jsem dal nový nastartoval tak cvaká pořád kdyz jsem je znovu vyndal tak asi 3 nebyly vubec naplneny vymackaval jsem z nich vzduch ale kdyz jsem je tam daval tak nešlo ani jedno zmacknout motor jsem poradně ohřál asi 12KM jízdy a cvaká pořád dál kde by mohla bejt chyba ? chystám se změřit tlak mazání ale pak us vubec nevím po čem jít poradte prosím (hm)
Octavia II 1.9 TDI 77KW 4X4
Johny_RS
Přispěvovatel
Příspěvky: 724
Registrován: 09 dub 2010, 22:27
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Johny_RS »

Pri vymene netreba pretočiť motorom a potom ho nechať hodinu postať a potom až naštartovať?Vymenil si olej?...je tu toho hafu popisane len treba pohľadať ;)
VW GOLF IV. 1,9TDI 66kW ALH :-)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Přesně, nemá se chvátat, namontovat, utáhnout,jít na sváču, nebo pokouřit, pak motor pomalu protočit a teprve nastartovat a nechat na volnoběh spářit..Jestli jsou ty správné, neměl by být problém..Ale je divné, že zdvihátko v sobě nemělo olej..
nepropadat panice...
Fulltank
Aktivista
Příspěvky: 2793
Registrován: 09 pro 2008, 18:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od Fulltank »

a u novych zdvihatek se musi po montazi nejak odvzusnovat, tusim, ze tu byl i navod ;)
O2 BLS - dpf off, egr pipe KIT by Cin, turbo STG190, PP1043, organika
DOLPH
Aktivista
Příspěvky: 1259
Registrován: 17 srp 2007, 09:41
Odpovědi: 0
Bydliště: frýdek-místek

Příspěvek od DOLPH »

nic se neodvzdušňuje,každopádně je vhodné dát nový olej.

někdy to trošku dýl trvá,než je naplní-nechat 10 minut švrlat navolnoběh a pokud ani potom né-tak řádně protůrovat a držet ve vysokých otáčkách...
OCT II,2.0 TDi,103KW-BMM
167k/395nm -na pohodu,TDi Fun
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“