Zdravím všechny. Tak už mám za sebou prvních 10 000 na řepkový olej. Kupuju jen nový a zdá se že vše funguje jak má. Palivový systém je vyhřívaný na 3x, mám předehřev před filtrem na 12V, průtokový předehřev na teplou vodu a hadice s teplou vodou je vedená přes nádrž. Taky je velká výhoda nezávislé topení. Když bude pod nulou zapnu bufíka a za 5-10 min je nádrž teplá. Kdejaká přestavba stojí mraky peněz, a navíc funguje opravdu jen jako volba mezi 2ma palivy. Přitom stačí motor a olej jen ohřát a nepotřebuju startovat na naftu. Bufík mě stál se všim všudy 12 000,- (dá se sehnat i levnější, ale bez záruky) a navíc když ve Vitu kempuju a spím, tak bufík topí i do kabiny.
Jinak 2,3 TD je super motor, i když ho krmím řepkovim olejem nekouří ani trošku. Kamarád má stejný Vito už mraky let a ten motor má najeto 980 000 KM!!! Všechno je původní, ještě si nevyžádal žádnou opravu a to jezdí na kdejakou močku
Ponaučení: Kupte si bufíka a jezděte na čistej olej!
Jinak bufík má vlastní nádrž na naftu (10l) Spotřeba bufíka je 0,5l za hod při plnym výkonu. Na koupi doporučují pána z Trutnova, má spousty bufíků (nafta i benzin), poradí se zapojením, dává záruku 12 měs. dodá návod na zapojení a také vám dělá servis a diagnostiku. Kdo chce koukněte na bazos.cz má tam inzerát. Dodá i časovače, dálkový ovládání atd...
