Startování za studena

Alfa Romeo, Fiat, Lancia...

Moderátoři: šulda, Moderátoři

okam
Sběrač informací
Příspěvky: 23
Registrován: 12 pro 2008, 16:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Slezsko

Startování za studena

Příspěvek od okam »

Zdravím všechny, poraďte prosím.
Poslední dobou mám problém s nastartováním alfy 156 1,9 JTD pokud je venku teplota pod 10 stupňů a kolem nuly nenastartuju vůbec. Při roztlačení chytne na jednom metru (ihned jak protočí motor). Za poslední tři týdny jsem vyměnil baterku, žhaviče, vzduchový a palivový filtr včetně kontroly tlaku paliva před palivovým filtrem naměřil jem 3 bary (má být 1,8 až 3 bary). Dále regulátor tlaku vysokotlakého čerpadla na doporučení mechanika, na diagnostice nezjištěny žádné závady. Jsem z toho zoufalý nevím jak dál.
Uživatelský avatar
Miki2t
Přispěvovatel
Příspěvky: 319
Registrován: 13 bře 2011, 14:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od Miki2t »

Starter.
Mam starou baterku a minulej rok pokud bylo -10 tak tocilo dost pomalu a nechytlo, resil jsem to stanim z kopecka a roztlacel, chtel jsem aby jeste baterka vydrzela do leta. kdyz jsem dal kabely a dve baterky tak to chytlo na brnk. Pak jsem v lete vymenil starter, starej mel 400 000km buh vi kolik startu zasebou ale komutator byl uplne znicenej. S druhym starterem to toci podle ucha o hodne rychlejc, a startuje aj v mrazu s tou starou baterkou ( mozna ze jak pride zas poradnej mraz tak budu uz muset aj baterku vymenit )
okam
Sběrač informací
Příspěvky: 23
Registrován: 12 pro 2008, 16:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Slezsko

Příspěvek od okam »

Díky za radu, jsi už třetí člověk co radí vyměnit starter, ač se mi to moc nezdá, tak to zkusím. Nejprve na druhou baterku, která bude napájet jenom stávající startér (se společnou kostrou) a pak se uvidí. Zítra se do toho pustím :)
okam
Sběrač informací
Příspěvky: 23
Registrován: 12 pro 2008, 16:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Slezsko

Příspěvek od okam »

Zdravím, takže jsem nakonec vyndal a rozebral startér. Byly optřebované uhlíky, které jsem vyměnil za nové originál Bosch. Startér vyčistil, komutátor očistil proškrábnul drážky nejevil příliš známky opotřebení. Motor startuje na brnk. Pokud máte někdo podobný problém kdy při startování motor točí ale nechce naskočit a vypadá to jako by nežhavil zkuste startér. Je to nejlevnější! :) Sada uhlíků i s držákem 532,-Kč. Pokud by jste měl někdo zájem mám k dispozici použitý, ale dobrý DRV ventil Bosch číslo: 0 281 002 488 a čtyři dobré žhavící svíčky (změřeno Digiohmem), na ceně se určitě domluvíme.
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od sikin1987 »

se starterem nevim,ale ja startoval vic jak rok na 4 roky starou baterku 44 ah a az letos ztratila kapacitu pri zatezi a zaclo to hur startovat. Dal sem 74rku sice starline, ale slusny startovaci proud a toci to jak vztekle a chyta fakt lip. Zhaveni mi nefunguje,predehrev nafty taky ne a pohoda
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
Uživatelský avatar
Miki2t
Přispěvovatel
Příspěvky: 319
Registrován: 13 bře 2011, 14:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od Miki2t »

okam píše:takže jsem nakonec vyndal a rozebral startér. Byly optřebované uhlíky, které jsem vyměnil za nové originál Bosch. Sada uhlíků i s držákem 532,-Kč. Pokud by jste měl někdo zájem mám k dispozici použitý, ale dobrý DRV ventil Bosch číslo: 0 281 002 488 a čtyři dobré žhavící svíčky, na ceně se určitě domluvíme.
Jeste bys mohl preventivne vymenit pneumatiky, mozna to startuje blbe prave kuli pneumatikam, a taky bych na tvem miste vymenil aj spojku ( jo a shanim zanovni pneu a spojku za dobrou cenu diky )
okam
Sběrač informací
Příspěvky: 23
Registrován: 12 pro 2008, 16:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Slezsko

Příspěvek od okam »

Baterku jsem koupil s autem, které mám 4 roky, takže nevím jak je vlastně stará. Před dvěma lety jsem taky cca měsíc jezdil na 44Ah, bylo to v lednu a neměl jsem problém se startem i když bylo znát, že je to 44-ka. Tenkrát jsem ji vyndal kvůli nabití a pak najednou musel někam jet a tak jsem tam dal tu 44-ku. No a protože jsem se startováním (přesto, že byla zima a mrzlo) neměl problémy, tak mi výměna trvala měsíc :)
Jinak není vhodné trápit tak slabou baterku určenou pro benzínové motory s nižším objemem dieslovým motorem. Diesel potřebuje vyšší startovací proud a desky v těchto bateriích na vyšší proudy nejsou konstruovány. Dochází ke zbytečnému zkracování životnosti baterie.
okam
Sběrač informací
Příspěvky: 23
Registrován: 12 pro 2008, 16:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Slezsko

Příspěvek od okam »

Miki2t píše:
okam píše:takže jsem nakonec vyndal a rozebral startér. Byly optřebované uhlíky, které jsem vyměnil za nové originál Bosch. Sada uhlíků i s držákem 532,-Kč. Pokud by jste měl někdo zájem mám k dispozici použitý, ale dobrý DRV ventil Bosch číslo: 0 281 002 488 a čtyři dobré žhavící svíčky, na ceně se určitě domluvíme.
Jeste bys mohl preventivne vymenit pneumatiky, mozna to startuje blbe prave kuli pneumatikam, a taky bych na tvem miste vymenil aj spojku ( jo a shanim zanovni pneu a spojku za dobrou cenu diky )
DRV ventil doporučil vyměnit mechanik, údajně při startování nedokáže dostatečně řídit čerpadlo. Tvrdil, že na 99% vyřeší problém se startem. Bohužel jak se ukázalo na diagnostice tlaky v railu byly před i po výměně stejné :o

Jinak filtry už měly svůj termín výměny, dnes jsem měnil olej.
sikin1987
Aktivista
Příspěvky: 2686
Registrován: 14 kvě 2009, 16:35
Odpovědi: 0

Příspěvek od sikin1987 »

pokud motor nestartuje kvuli DRV je to,protoze jsou v prdeli krouzky na nem. jinak sem veskery problemy s DRV u JTD jsou naopak se zdechanim a ne startovanim.
Naposledy upravil(a) sikin1987 dne 14 pro 2011, 22:44, celkem upraveno 1 x.
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Bohužel jak se ukázalo na diagnostice tlaky v railu byly před i po výměně stejné Překvapení
Kolik barů?
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
okam
Sběrač informací
Příspěvky: 23
Registrován: 12 pro 2008, 16:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Slezsko

Příspěvek od okam »

na volnoběh 297-8 barů
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

To by bylo v pohodě, kolik to tlačí na starter, když to nechce naskočit?
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
okam
Sběrač informací
Příspěvky: 23
Registrován: 12 pro 2008, 16:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Slezsko

Příspěvek od okam »

nevšiml jsem si, ani se nezeptal (wallbash)
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Ten údaj je důležitý, protože pokud je hodnota tlaku menší než předepsaná, tak jednotka neotevře vstřiky.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
okam
Sběrač informací
Příspěvky: 23
Registrován: 12 pro 2008, 16:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Slezsko

Příspěvek od okam »

Myslím, že tlak byl dost velký na otevření vstřiků protože při pokusech o startování šla z výfuku cítit nespálená nafta.
Odpovědět

Zpět na „Italské vozy“