Startování za studena
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Startování za studena
Zdravím všechny, poraďte prosím.
Poslední dobou mám problém s nastartováním alfy 156 1,9 JTD pokud je venku teplota pod 10 stupňů a kolem nuly nenastartuju vůbec. Při roztlačení chytne na jednom metru (ihned jak protočí motor). Za poslední tři týdny jsem vyměnil baterku, žhaviče, vzduchový a palivový filtr včetně kontroly tlaku paliva před palivovým filtrem naměřil jem 3 bary (má být 1,8 až 3 bary). Dále regulátor tlaku vysokotlakého čerpadla na doporučení mechanika, na diagnostice nezjištěny žádné závady. Jsem z toho zoufalý nevím jak dál.
Poslední dobou mám problém s nastartováním alfy 156 1,9 JTD pokud je venku teplota pod 10 stupňů a kolem nuly nenastartuju vůbec. Při roztlačení chytne na jednom metru (ihned jak protočí motor). Za poslední tři týdny jsem vyměnil baterku, žhaviče, vzduchový a palivový filtr včetně kontroly tlaku paliva před palivovým filtrem naměřil jem 3 bary (má být 1,8 až 3 bary). Dále regulátor tlaku vysokotlakého čerpadla na doporučení mechanika, na diagnostice nezjištěny žádné závady. Jsem z toho zoufalý nevím jak dál.
Starter.
Mam starou baterku a minulej rok pokud bylo -10 tak tocilo dost pomalu a nechytlo, resil jsem to stanim z kopecka a roztlacel, chtel jsem aby jeste baterka vydrzela do leta. kdyz jsem dal kabely a dve baterky tak to chytlo na brnk. Pak jsem v lete vymenil starter, starej mel 400 000km buh vi kolik startu zasebou ale komutator byl uplne znicenej. S druhym starterem to toci podle ucha o hodne rychlejc, a startuje aj v mrazu s tou starou baterkou ( mozna ze jak pride zas poradnej mraz tak budu uz muset aj baterku vymenit )
Mam starou baterku a minulej rok pokud bylo -10 tak tocilo dost pomalu a nechytlo, resil jsem to stanim z kopecka a roztlacel, chtel jsem aby jeste baterka vydrzela do leta. kdyz jsem dal kabely a dve baterky tak to chytlo na brnk. Pak jsem v lete vymenil starter, starej mel 400 000km buh vi kolik startu zasebou ale komutator byl uplne znicenej. S druhym starterem to toci podle ucha o hodne rychlejc, a startuje aj v mrazu s tou starou baterkou ( mozna ze jak pride zas poradnej mraz tak budu uz muset aj baterku vymenit )
Zdravím, takže jsem nakonec vyndal a rozebral startér. Byly optřebované uhlíky, které jsem vyměnil za nové originál Bosch. Startér vyčistil, komutátor očistil proškrábnul drážky nejevil příliš známky opotřebení. Motor startuje na brnk. Pokud máte někdo podobný problém kdy při startování motor točí ale nechce naskočit a vypadá to jako by nežhavil zkuste startér. Je to nejlevnější!
Sada uhlíků i s držákem 532,-Kč. Pokud by jste měl někdo zájem mám k dispozici použitý, ale dobrý DRV ventil Bosch číslo: 0 281 002 488 a čtyři dobré žhavící svíčky (změřeno Digiohmem), na ceně se určitě domluvíme.
se starterem nevim,ale ja startoval vic jak rok na 4 roky starou baterku 44 ah a az letos ztratila kapacitu pri zatezi a zaclo to hur startovat. Dal sem 74rku sice starline, ale slusny startovaci proud a toci to jak vztekle a chyta fakt lip. Zhaveni mi nefunguje,predehrev nafty taky ne a pohoda
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
Jeste bys mohl preventivne vymenit pneumatiky, mozna to startuje blbe prave kuli pneumatikam, a taky bych na tvem miste vymenil aj spojku ( jo a shanim zanovni pneu a spojku za dobrou cenu diky )okam píše:takže jsem nakonec vyndal a rozebral startér. Byly optřebované uhlíky, které jsem vyměnil za nové originál Bosch. Sada uhlíků i s držákem 532,-Kč. Pokud by jste měl někdo zájem mám k dispozici použitý, ale dobrý DRV ventil Bosch číslo: 0 281 002 488 a čtyři dobré žhavící svíčky, na ceně se určitě domluvíme.
Baterku jsem koupil s autem, které mám 4 roky, takže nevím jak je vlastně stará. Před dvěma lety jsem taky cca měsíc jezdil na 44Ah, bylo to v lednu a neměl jsem problém se startem i když bylo znát, že je to 44-ka. Tenkrát jsem ji vyndal kvůli nabití a pak najednou musel někam jet a tak jsem tam dal tu 44-ku. No a protože jsem se startováním (přesto, že byla zima a mrzlo) neměl problémy, tak mi výměna trvala měsíc 
Jinak není vhodné trápit tak slabou baterku určenou pro benzínové motory s nižším objemem dieslovým motorem. Diesel potřebuje vyšší startovací proud a desky v těchto bateriích na vyšší proudy nejsou konstruovány. Dochází ke zbytečnému zkracování životnosti baterie.
Jinak není vhodné trápit tak slabou baterku určenou pro benzínové motory s nižším objemem dieslovým motorem. Diesel potřebuje vyšší startovací proud a desky v těchto bateriích na vyšší proudy nejsou konstruovány. Dochází ke zbytečnému zkracování životnosti baterie.
DRV ventil doporučil vyměnit mechanik, údajně při startování nedokáže dostatečně řídit čerpadlo. Tvrdil, že na 99% vyřeší problém se startem. Bohužel jak se ukázalo na diagnostice tlaky v railu byly před i po výměně stejnéMiki2t píše:Jeste bys mohl preventivne vymenit pneumatiky, mozna to startuje blbe prave kuli pneumatikam, a taky bych na tvem miste vymenil aj spojku ( jo a shanim zanovni pneu a spojku za dobrou cenu diky )okam píše:takže jsem nakonec vyndal a rozebral startér. Byly optřebované uhlíky, které jsem vyměnil za nové originál Bosch. Sada uhlíků i s držákem 532,-Kč. Pokud by jste měl někdo zájem mám k dispozici použitý, ale dobrý DRV ventil Bosch číslo: 0 281 002 488 a čtyři dobré žhavící svíčky, na ceně se určitě domluvíme.
Jinak filtry už měly svůj termín výměny, dnes jsem měnil olej.
pokud motor nestartuje kvuli DRV je to,protoze jsou v prdeli krouzky na nem. jinak sem veskery problemy s DRV u JTD jsou naopak se zdechanim a ne startovanim.
Naposledy upravil(a) sikin1987 dne 14 pro 2011, 22:44, celkem upraveno 1 x.
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm