Felicia topení!!!
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Felicia topení!!!
Mám tu feldu 1,3 MPi, která se jako služební pohybuje v horském prostředí. Pokud má motor alespoň 2000ot topí v pohodě. Jakmile zastaví a motor klepe na volnoběh jde úplně chladný vzduch. Vodní pumpu jsem vyměnil. Trochu to pomohlo, protože před výměnou mu to topilo až tak při 3500ot. Těsnění pod hlavou jsem vyloučil. Voda netlakuje, neubývá, motor se nepřehřívá. Při mírně zvýšených ot. stříká zpátečkou do nadržky voda, ale při volnoběhu ani kapka, jako by to nemělo oběh. Asi před půl rokem tam bylo namontováno LPG na což mám podezření. Hadice byly dost vysoko, takže jsem je vyspádoval, ale je to pořad stejné. Myslím, že v tom bazmeku k LPG je vzduch. Dá se to nějak odvzdušnit??? Do LPG se moc neseru.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Zpátečka z výměníku je úplně horká a výměník jsem měl vypojený a profukoval jsem jej stlačeným vzduchem. Co šlo dovnitř šlo i ven.sniper-- píše:ja mel v roce 2000 uplne funglovku felinu a stacilo vyjet pred vrata,jit je zavrit a uz salal vlaznej vzduch...tenkrat nase sluzebni ani boha,nakonec to byl ucpanej vymenik
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Jakým způsobem je ten reduktor LPG zapojený na vodu? Není náhodou v sérii s topením? Má totiž být paralelně na topné těleso. Pokud by byl v sérii s topením, odebere plyn vodě spoustu tepla a z topení potom nejde teplo (ve volnoběhu).
Mrkni na to, jak jsou hadice vody k reduktoru tažené.
Mrkni na to, jak jsou hadice vody k reduktoru tažené.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 448
- Registrován: 31 led 2008, 15:19
- Bydliště: Batelov kdesi na Vysocine
Re: Felicia topení!!!
jen tak co termostat jak se to ohriva je s nim casty problem rozpada se
skoda octavia 1.9 Tdi GT asz, 312mm, katt off, power chip..... max spokojenost
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33641
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Re: Felicia topení!!!
rozpadlý termostat zas fachčí naopak na místě se ohřeje za jízdy teplota spadne,Rychly Jakub píše:jen tak co termostat jak se to ohriva je s nim casty problem rozpada se
lpg se dává do serie normálně a topí to, pokud jsou do radiátoru obje hadice vřele, tak čerpadlo neprohání kapalinu, radiátor je KO nebo klapka pouští studený vzduch je to ta zadní pod motorkem stěraču musí být uplně vytažená zkus rukou

My jsme na servisu při montážích LPG dávali reduktor vždycky paralelně na topení.
Jestliže má reduktor v sérii s topením, pak nemá problém s cirkulací vody (tedy s čerpadlem), ani s ucpaným radiátorem. Pánové, čím myslíte????? Pokud by totiž některou z těchto dvou věcí měl, okamžitě by mu zamrznul reduktor a obalil se centimetrovou vrstvou ledu
.
Takže si myslím, že pokud má radiátor a reduktor LPG v sérii (což je podle mě debilita), odebírá při volnoběhu reduktor z chladicí kapaliny tolik tepla, že do radiátoru se dostává chladná voda a topení proto netopí.
Reduktor musí být právě z těchto důvodů napojen do malého okruhu paralelně na topné těleso.
Pokud reduktor paralelně má (což jak je mi známo se u Felicií dělá), pak logicky může mít ucpaný radiátor topení. Voda si logicky najde cestu menšího odporu. Tedy předtím, než měl LPG, mu voda musela radiátorem proudit, i když se jí asi moc nechtělo, neb jinou cestu neměla. Nyní voda radiátor obtéká jinou cestou (reduktorem LPG).
Samozřejmě pokud má horké hadice od topení (obě zhruba stejně), pak je jasné, že voda do topení proudí a jediný problém může být v klapkách rozvodu teplého vzduchu. Jenže to by nejspíš měl problém s topením vždy, nikoli pouze ve volnoběhu. Takže ani klapky asi nebudou to pravé.
Proto jsem se hned na úvod ptal, jakým způsobem má ten reduktor v autě zapojený - dosud mi nikdo nedal odpověď a jen se tu všichni dohadují jako báby na trhu.
Jestliže má reduktor v sérii s topením, pak nemá problém s cirkulací vody (tedy s čerpadlem), ani s ucpaným radiátorem. Pánové, čím myslíte????? Pokud by totiž některou z těchto dvou věcí měl, okamžitě by mu zamrznul reduktor a obalil se centimetrovou vrstvou ledu

Takže si myslím, že pokud má radiátor a reduktor LPG v sérii (což je podle mě debilita), odebírá při volnoběhu reduktor z chladicí kapaliny tolik tepla, že do radiátoru se dostává chladná voda a topení proto netopí.
Reduktor musí být právě z těchto důvodů napojen do malého okruhu paralelně na topné těleso.
Pokud reduktor paralelně má (což jak je mi známo se u Felicií dělá), pak logicky může mít ucpaný radiátor topení. Voda si logicky najde cestu menšího odporu. Tedy předtím, než měl LPG, mu voda musela radiátorem proudit, i když se jí asi moc nechtělo, neb jinou cestu neměla. Nyní voda radiátor obtéká jinou cestou (reduktorem LPG).
Samozřejmě pokud má horké hadice od topení (obě zhruba stejně), pak je jasné, že voda do topení proudí a jediný problém může být v klapkách rozvodu teplého vzduchu. Jenže to by nejspíš měl problém s topením vždy, nikoli pouze ve volnoběhu. Takže ani klapky asi nebudou to pravé.
Proto jsem se hned na úvod ptal, jakým způsobem má ten reduktor v autě zapojený - dosud mi nikdo nedal odpověď a jen se tu všichni dohadují jako báby na trhu.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33641
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
napsal jsi to marku hezky ale reduktor se na feldy dával běžně do serie,
při normálním provozu máš všechny trubky stejně vřelé, že by do reduktoru tekla vřelá a z reduktoru studená a podchlazovala motor to se neděje,
třeba jsem debil ale reduktory jsem do serie dával u feld všechny, dělali to i montážnící v okolí a problémy s ničím nebyly
při normálním provozu máš všechny trubky stejně vřelé, že by do reduktoru tekla vřelá a z reduktoru studená a podchlazovala motor to se neděje,
třeba jsem debil ale reduktory jsem do serie dával u feld všechny, dělali to i montážnící v okolí a problémy s ničím nebyly

-
- Aktivista
- Příspěvky: 33641
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
zkus tu klapku jestli máš zavřený studený vzduch u služebáku běžná závada,kaad píše:Omlouvám se nebyl jsem opoledne na počítači. Takže raduktor je zapojen následovně: jak přívodní, tak výstupní hadice od radiátoru topení jsou přerušeny vloženy T kusy a odtud vedou hadice k reduktoru.
každý cyp to ráno nastartuje začne točit sčím se dá zapne větřák na max a pak odchází kde co,
pokud není dovřený studený vzduch topit to pořádně nebude

zkus tu klapku jestli máš zavřený studený vzduch u služebáku běžná závada,
každý cyp to ráno nastartuje začne točit sčím se dá zapne větřák na max a pak odchází kde co,
pokud není dovřený studený vzduch topit to pořádně nebude
[/quote]
Byl jsem jěště teť schválně na dílně mrknout se na ty klapky. Ikdyž je vypojím z lanek už nemají další chod. Tzn. že jsou na doraz a chodí. Vrtá mi hlavou ten reduktor LPG. Nemá on být níže než topení???
každý cyp to ráno nastartuje začne točit sčím se dá zapne větřák na max a pak odchází kde co,
pokud není dovřený studený vzduch topit to pořádně nebude

Byl jsem jěště teť schválně na dílně mrknout se na ty klapky. Ikdyž je vypojím z lanek už nemají další chod. Tzn. že jsou na doraz a chodí. Vrtá mi hlavou ten reduktor LPG. Nemá on být níže než topení???
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 25
- Registrován: 07 úno 2012, 17:54
- Bydliště: ostravsko
já ho měl na převodovce pod nádržkou s vodou i pod topenim a u 120ky taky níže než nádobku i topení, i když ta netopila ani v letě ale to je jedno 

Škoda Octavia I combi 1.9tdi 81KW AHF, černá kůže, ABS, climatronik, temp., okna šíbr špigle v el., EGR off, 16 " BBS RS 771
ex Focus I 1.8TDDI chip 85KW kat+egr off, sport.podvozek, 16"O.Z.Racing superturismo WRC
ex Focus I 1.8TDDI chip 85KW kat+egr off, sport.podvozek, 16"O.Z.Racing superturismo WRC
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33641
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
kad jestli ti vrtá v hlavě reduktur vem dva šampáno špunty a vyřad ho z provozu
pokud máš jistotu že klapka na studený vtduch je zavřená, studený vzduch jde přes radiátor všechny hadice jsou vřelé tak kup za pětikilo nový radiáto starý vykochej topit nikdy nebude,
uvedu ti příklad volá mi borec že se mu zdá že auto nebrzdí a v nádobce není nic,
říkám mu dojed na benzinku a dolej brzdovku,
za hodinu volá už jsem nalil tři brzdovky a v nádobce je jen na dně,
asi pochopíš kam lil ty brzdovky a jak to v těch autech vypadá,

pokud máš jistotu že klapka na studený vtduch je zavřená, studený vzduch jde přes radiátor všechny hadice jsou vřelé tak kup za pětikilo nový radiáto starý vykochej topit nikdy nebude,
uvedu ti příklad volá mi borec že se mu zdá že auto nebrzdí a v nádobce není nic,
říkám mu dojed na benzinku a dolej brzdovku,
za hodinu volá už jsem nalil tři brzdovky a v nádobce je jen na dně,
asi pochopíš kam lil ty brzdovky a jak to v těch autech vypadá,
