Diagnostika Mitsubishi Fuso Canter
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Nováček
- Příspěvky: 5
- Registrován: 12 úno 2012, 21:17
Diagnostika Mitsubishi Fuso Canter
Dobrý den,
Nevíte někdo jaký software a jaký kabel je vhodný pro diagnostické práce na vozech Mitsubishi Fuso Canter ??Ve firmě máme několik těchto vozů a skoro všechny padají do nouzového režimu nebo chcípají jak se jim zachce.V mercedesu nejsou schopni zjistit kde je problém i přesto že jsou distributoři těchto vozů.Proto se pokouším sehnad diagnostiku vlastní.
Budu rád za každou radu a nápad.
Předem děkuji.
Nevíte někdo jaký software a jaký kabel je vhodný pro diagnostické práce na vozech Mitsubishi Fuso Canter ??Ve firmě máme několik těchto vozů a skoro všechny padají do nouzového režimu nebo chcípají jak se jim zachce.V mercedesu nejsou schopni zjistit kde je problém i přesto že jsou distributoři těchto vozů.Proto se pokouším sehnad diagnostiku vlastní.
Budu rád za každou radu a nápad.
Předem děkuji.
Pokud jsou ofico prodejci, tak předpokládám, že mají OEM diagnostiku a potom na to nic lepšího nepořídíš.
Kyž ale jde jednotka do nouze, tak by měla být v paměti závad nějaká hláška.
Ta by měla nasměrovat.
Dále to chce použít osvědčenou metodu - když selhala sériová diag., musí nastoupit paralelní.
Kyž ale jde jednotka do nouze, tak by měla být v paměti závad nějaká hláška.
Ta by měla nasměrovat.
Dále to chce použít osvědčenou metodu - když selhala sériová diag., musí nastoupit paralelní.
Lepší je měřit, než někomu věřit.
-
- Nováček
- Příspěvky: 5
- Registrován: 12 úno 2012, 21:17
Řešil bych to jinak.
Od Mecedesu si nech ytisknout protokol z diag.
Pokud víš, jak vyvolat pád do nouze, tak ať ti vyjedou všechny live data která na tom mohou mít podíl z toho okamžiku, kdy to do nouze padne, nejlépe v gafu.
Nic víc nepotřebuješ.
Pak najdi šikovnýho človíčka s osciloskopem (to je ta paralelní diagnostika) blízko tvého působení (ne každej kdo má osciloskop musí bejt šikovnej).
Všechno mu to předej a připrav se, že se tě bude vyptávat na podrobnosti.
Napiš odkud jsi, třeba někoho znám v okolí.
Od Mecedesu si nech ytisknout protokol z diag.
Pokud víš, jak vyvolat pád do nouze, tak ať ti vyjedou všechny live data která na tom mohou mít podíl z toho okamžiku, kdy to do nouze padne, nejlépe v gafu.
Nic víc nepotřebuješ.
Pak najdi šikovnýho človíčka s osciloskopem (to je ta paralelní diagnostika) blízko tvého působení (ne každej kdo má osciloskop musí bejt šikovnej).
Všechno mu to předej a připrav se, že se tě bude vyptávat na podrobnosti.
Napiš odkud jsi, třeba někoho znám v okolí.
Lepší je měřit, než někomu věřit.
Re: Diagnostika Mitsubishi Fuso Canter
mužu se zeptat co je to za systém? a kdy se závada projeví? možná bych dokázal pomoct.U těhle aut je nejlepší si to napíchnout nejprve na diagnostiku a číst live data... čekat až se to objeví a pak si danej prvek napíchnout na osciloskop... má ten nouzák vliv na teplotu ? kdyžtak napiště ( v servise máme diagnostiku i osciloskop a třeba bychom dokázali nějak pomoct.. kdyžtak se obratte na email defortmirek@seznam.czTommaister píše:Dobrý den,
Nevíte někdo jaký software a jaký kabel je vhodný pro diagnostické práce na vozech Mitsubishi Fuso Canter ??Ve firmě máme několik těchto vozů a skoro všechny padají do nouzového režimu nebo chcípají jak se jim zachce.V mercedesu nejsou schopni zjistit kde je problém i přesto že jsou distributoři těchto vozů.Proto se pokouším sehnad diagnostiku vlastní.
Budu rád za každou radu a nápad.
Předem děkuji.
-
- Nováček
- Příspěvky: 5
- Registrován: 12 úno 2012, 21:17
Nouzák se u většiny vyvolá plným plynem... tedy řidič drží auto pod krkem 1,2,3,4,5 plnej a najednou bác auto jede na 2 tis./ot. ale někdy padají do nouzáku po určité době jízdy nebo jen jak se jim zachce.U jednoho jsem tento problém vyřešil bez diagnostiky a to přehazováním různých čidel a zdlouhavou laboratoří kde jsem na konec zjistil že odešlo čidlo tlaku na liště.
U dalších se mi ale toto opakovat nechce a ani na to nemám již potřebné díly abych mohl laborovat proto sháním diagnostiku, která mi aspon ty live data ukáže.Případně by možná pomohl i nějaký návod jak vyblikat chyby na těchto vozech.Jelikož postup, který je pro osobáky této značky nefunguje.
Systém nevím jaký máte na mysli ale pokud myslíte systém vstřikování tak je to CRko.
U dalších se mi ale toto opakovat nechce a ani na to nemám již potřebné díly abych mohl laborovat proto sháním diagnostiku, která mi aspon ty live data ukáže.Případně by možná pomohl i nějaký návod jak vyblikat chyby na těchto vozech.Jelikož postup, který je pro osobáky této značky nefunguje.
Systém nevím jaký máte na mysli ale pokud myslíte systém vstřikování tak je to CRko.
-
- Nováček
- Příspěvky: 5
- Registrován: 12 úno 2012, 21:17
ještě jsem nenapsal že po vyndání a zandání pojistky pro ŘJ opět auto jede ale jen chvíly.Opravdu nikdo nevíte co s tím ?
Naposledy upravil(a) Tommaister dne 05 pro 2016, 23:16, celkem upraveno 1 x.
[quote="Tommaister"]ještě jsem nenapsal že po vyndání a zandání pojistky pro ŘJ opět auto jede ale jen chvíly.Opravdu nikdo nevíte co s tím ? Jsem z Mladé Boleslavi pokud byste někdo měl pro tento vůz diagnostiku prosím ozvěte se mi na tel. 605566667 odměna jistá 
Ve firmě kde jsem servisoval a opravoval vozy Canter již nepracuji ale napíši vám na co jsem za dobu jejich servisování přišel.
1. zatéká do boxu se svorkami pod kabinou (umělohmotná krabička) nutno vysušit a zjistit zda nejsou zkorodovány kontakty ve svorkovnicích.
2. někdy pomůže vyčistit sání, egr a čidlo tlaku na sání
3. u jednoho vozu se vyřešil problém zaslepením egr ventilu
4. u dalšího vozu byl problém vyřešen výměnou DRV ventilu (ventil pro regulaci nafty na liště) ventil je namontován na CR čerpadle
5. málo chladící kapaliny automaticky uvede vozidlo do nouzového režimu
Z výše uvedeného vyplívá že pokud je jen něco trošku v nepořádku auto nepojede jak by mělo - zkontrolujte vše co je uvedeno v bodech 1 až 5.
Samozřejmě je nutné dodržovat výměnu palivového filtru a nejlépo lít aditivum VIF.
Hodně zdaru při opravách těchto vozů

-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 05 čer 2014, 13:17
Díky za poznatky
taky jsme nasbírali pár zkušeností.
Při problémech diagnostika většinou hlásí problém s ventilem označeným, jako Proporcionální ventil, to je ten na čerpadle(DRV ventil). Ale z mnoha případů, to bylo pouze jednou, kdy byla závada způsobená špatnou funkcí tohoto ventilu. V jednom případě byl špatný omezovač tlaku(pojistný ventil na liště), projevovalo se to tak, že při jízdě tlak v liště úměrně stoupal s otáčkami, ale pak tlak náhle spadnul a do dvou vteřin auto přešlo do nouzového režimu. Tlak také nedosahoval běžných hodnot, nebo jenom na krátkou dobu. V ostatních případech byly unavené ventilky na čerpadle, nebo protékaly vstřiky.
Nicméně u všech aut máme při diagnostice vždycky spousty chyb, takže nás dost děsí STK, vůbec nevím, jak to všechno budeme příští rok řešit. Protože originál servis Mercedes je naprosto tragický v hledání příčin závad, takže kdybyste měl někdo dobrý tip na zkušený Canteří servis v oblasti Praha, dejte vědět. Dík
taky jsme nasbírali pár zkušeností.
Při problémech diagnostika většinou hlásí problém s ventilem označeným, jako Proporcionální ventil, to je ten na čerpadle(DRV ventil). Ale z mnoha případů, to bylo pouze jednou, kdy byla závada způsobená špatnou funkcí tohoto ventilu. V jednom případě byl špatný omezovač tlaku(pojistný ventil na liště), projevovalo se to tak, že při jízdě tlak v liště úměrně stoupal s otáčkami, ale pak tlak náhle spadnul a do dvou vteřin auto přešlo do nouzového režimu. Tlak také nedosahoval běžných hodnot, nebo jenom na krátkou dobu. V ostatních případech byly unavené ventilky na čerpadle, nebo protékaly vstřiky.
Nicméně u všech aut máme při diagnostice vždycky spousty chyb, takže nás dost děsí STK, vůbec nevím, jak to všechno budeme příští rok řešit. Protože originál servis Mercedes je naprosto tragický v hledání příčin závad, takže kdybyste měl někdo dobrý tip na zkušený Canteří servis v oblasti Praha, dejte vědět. Dík