Diagnostika Mitsubishi Fuso Canter

diskutujte o diagnostických prostředcích pro různé značky vozidel

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Tommaister
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 12 úno 2012, 21:17
Odpovědi: 0

Diagnostika Mitsubishi Fuso Canter

Příspěvek od Tommaister »

Dobrý den,
Nevíte někdo jaký software a jaký kabel je vhodný pro diagnostické práce na vozech Mitsubishi Fuso Canter ??Ve firmě máme několik těchto vozů a skoro všechny padají do nouzového režimu nebo chcípají jak se jim zachce.V mercedesu nejsou schopni zjistit kde je problém i přesto že jsou distributoři těchto vozů.Proto se pokouším sehnad diagnostiku vlastní.
Budu rád za každou radu a nápad.
Předem děkuji.
Uživatelský avatar
Pepa1
Přispěvovatel
Příspěvky: 572
Registrován: 03 čer 2007, 09:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pepa1 »

Pokud jsou ofico prodejci, tak předpokládám, že mají OEM diagnostiku a potom na to nic lepšího nepořídíš.

Kyž ale jde jednotka do nouze, tak by měla být v paměti závad nějaká hláška.
Ta by měla nasměrovat.

Dále to chce použít osvědčenou metodu - když selhala sériová diag., musí nastoupit paralelní.
Lepší je měřit, než někomu věřit.
Tommaister
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 12 úno 2012, 21:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od Tommaister »

Nepotřebuji nic lepšího stačí něco co změří hodnoty a načte chyby ale v mercedesu nic neopraví jen vyměnují díly který jsou ok...
Uživatelský avatar
Pepa1
Přispěvovatel
Příspěvky: 572
Registrován: 03 čer 2007, 09:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pepa1 »

Řešil bych to jinak.

Od Mecedesu si nech ytisknout protokol z diag.
Pokud víš, jak vyvolat pád do nouze, tak ať ti vyjedou všechny live data která na tom mohou mít podíl z toho okamžiku, kdy to do nouze padne, nejlépe v gafu.
Nic víc nepotřebuješ.
Pak najdi šikovnýho človíčka s osciloskopem (to je ta paralelní diagnostika) blízko tvého působení (ne každej kdo má osciloskop musí bejt šikovnej).
Všechno mu to předej a připrav se, že se tě bude vyptávat na podrobnosti.

Napiš odkud jsi, třeba někoho znám v okolí.
Lepší je měřit, než někomu věřit.
mirek45
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 29 led 2012, 19:08
Odpovědi: 0

Re: Diagnostika Mitsubishi Fuso Canter

Příspěvek od mirek45 »

Tommaister píše:Dobrý den,
Nevíte někdo jaký software a jaký kabel je vhodný pro diagnostické práce na vozech Mitsubishi Fuso Canter ??Ve firmě máme několik těchto vozů a skoro všechny padají do nouzového režimu nebo chcípají jak se jim zachce.V mercedesu nejsou schopni zjistit kde je problém i přesto že jsou distributoři těchto vozů.Proto se pokouším sehnad diagnostiku vlastní.
Budu rád za každou radu a nápad.
Předem děkuji.
mužu se zeptat co je to za systém? a kdy se závada projeví? možná bych dokázal pomoct.U těhle aut je nejlepší si to napíchnout nejprve na diagnostiku a číst live data... čekat až se to objeví a pak si danej prvek napíchnout na osciloskop... má ten nouzák vliv na teplotu ? kdyžtak napiště ( v servise máme diagnostiku i osciloskop a třeba bychom dokázali nějak pomoct.. kdyžtak se obratte na email defortmirek@seznam.cz
Tommaister
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 12 úno 2012, 21:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od Tommaister »

Nouzák se u většiny vyvolá plným plynem... tedy řidič drží auto pod krkem 1,2,3,4,5 plnej a najednou bác auto jede na 2 tis./ot. ale někdy padají do nouzáku po určité době jízdy nebo jen jak se jim zachce.U jednoho jsem tento problém vyřešil bez diagnostiky a to přehazováním různých čidel a zdlouhavou laboratoří kde jsem na konec zjistil že odešlo čidlo tlaku na liště.
U dalších se mi ale toto opakovat nechce a ani na to nemám již potřebné díly abych mohl laborovat proto sháním diagnostiku, která mi aspon ty live data ukáže.Případně by možná pomohl i nějaký návod jak vyblikat chyby na těchto vozech.Jelikož postup, který je pro osobáky této značky nefunguje.
Systém nevím jaký máte na mysli ale pokud myslíte systém vstřikování tak je to CRko.
stefi
Přispěvovatel
Příspěvky: 803
Registrován: 14 pro 2008, 16:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od stefi »

pravdepodobne ti spadne tlak na liste ale pricina nemusi bit jednoznacna diag ti nepovie presne co sposobi pokles tlaku ani live data,faktorov je tam dost co to mozu sposobit,a bohuzial sa loteria okolo toho neda poriesit ani oscikom
Tommaister
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 12 úno 2012, 21:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od Tommaister »

ještě jsem nenapsal že po vyndání a zandání pojistky pro ŘJ opět auto jede ale jen chvíly.Opravdu nikdo nevíte co s tím ?
Naposledy upravil(a) Tommaister dne 05 pro 2016, 23:16, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Pepa1
Přispěvovatel
Příspěvky: 572
Registrován: 03 čer 2007, 09:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pepa1 »

[quote="Tommaister"]ještě jsem nenapsal že po vyndání a zandání pojistky pro ŘJ opět auto jede ale jen chvíly.Opravdu nikdo nevíte co s tím ? Jsem z Mladé Boleslavi pokud byste někdo měl pro tento vůz diagnostiku prosím ozvěte se mi na tel. 605566667 odměna jistá ![/quot

Domluv se zde:

IHR Technika s.r.o.
Boleslavská 902
CZ-29306 Kosmonosy
Česká Republika
spisová značka C 34366, vedená u rejstříkového soudu v Praze
(základní kapitál: 100 000,- Kč)

IČO:49827847
DIČ:CZ49827847

tel.: 326 722 716
fax: 326 320 119
mail:info@ihr-tech.cz
web:www.ihr-tech.cz

Souřadnice sídla:
50° 03' 59.19" s. šířky
14° 25' 47.89" v. délky

Otevírací doba:
Po-Čt 07.00-11.30 ; 13.00-16.00
Pátek 07.00-13.30

Tam ti to daj do pořádku, ale bude to stát nějakou kačku.

Dohledat jde přesně i to, kde ten tlak utíká. Není to loterie, ale měření a logika.
Lepší je měřit, než někomu věřit.
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od geo »

pokud to nedoměřej ani tam tak už nikde. :-D
roman
Přispěvovatel
Příspěvky: 520
Registrován: 26 led 2006, 08:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od roman »

Nebo si prostuduj tuhle diagnostiku asi by to s ní mělo běhat. Jestli máte víc vozů cena by se ti měla vrátit docela brzo není to až tak moc.
http://www.eobdtool.com/Mitsubishi-MUT- ... p-740.html

Roman
marekparek
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 05 čer 2014, 13:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od marekparek »

zdravím, mám podobný problém s Canterem, jedná se o verzi 7,5 tuny. Chtěl bych se zeptat, jestli se vám problém podařilo vyřešit a jak a co by popřípadě mohlo způsobovat pokles tlaku v čerpadle. Díky
Tommaister
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 12 úno 2012, 21:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od Tommaister »

Jelikož mi mnoho lidí volalo na uvedené telefonní číslo (již smazáno) s dotazy zda byl problém vyřešen a jak, tak jsem se rozhodl doplnit toto téma o závěrečný příspěvek.

Ve firmě kde jsem servisoval a opravoval vozy Canter již nepracuji ale napíši vám na co jsem za dobu jejich servisování přišel.

1. zatéká do boxu se svorkami pod kabinou (umělohmotná krabička) nutno vysušit a zjistit zda nejsou zkorodovány kontakty ve svorkovnicích.

2. někdy pomůže vyčistit sání, egr a čidlo tlaku na sání

3. u jednoho vozu se vyřešil problém zaslepením egr ventilu

4. u dalšího vozu byl problém vyřešen výměnou DRV ventilu (ventil pro regulaci nafty na liště) ventil je namontován na CR čerpadle

5. málo chladící kapaliny automaticky uvede vozidlo do nouzového režimu


Z výše uvedeného vyplívá že pokud je jen něco trošku v nepořádku auto nepojede jak by mělo - zkontrolujte vše co je uvedeno v bodech 1 až 5.


Samozřejmě je nutné dodržovat výměnu palivového filtru a nejlépo lít aditivum VIF.


Hodně zdaru při opravách těchto vozů ;)
marekparek
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 05 čer 2014, 13:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od marekparek »

Díky za poznatky

taky jsme nasbírali pár zkušeností.

Při problémech diagnostika většinou hlásí problém s ventilem označeným, jako Proporcionální ventil, to je ten na čerpadle(DRV ventil). Ale z mnoha případů, to bylo pouze jednou, kdy byla závada způsobená špatnou funkcí tohoto ventilu. V jednom případě byl špatný omezovač tlaku(pojistný ventil na liště), projevovalo se to tak, že při jízdě tlak v liště úměrně stoupal s otáčkami, ale pak tlak náhle spadnul a do dvou vteřin auto přešlo do nouzového režimu. Tlak také nedosahoval běžných hodnot, nebo jenom na krátkou dobu. V ostatních případech byly unavené ventilky na čerpadle, nebo protékaly vstřiky.

Nicméně u všech aut máme při diagnostice vždycky spousty chyb, takže nás dost děsí STK, vůbec nevím, jak to všechno budeme příští rok řešit. Protože originál servis Mercedes je naprosto tragický v hledání příčin závad, takže kdybyste měl někdo dobrý tip na zkušený Canteří servis v oblasti Praha, dejte vědět. Dík
Odpovědět

Zpět na „Autodiagnostika - Software - Elektro svět“