Punto 1.3multijet 51kw

Alfa Romeo, Fiat, Lancia...

Moderátoři: šulda, Moderátoři

johan 28
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 05 úno 2010, 21:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od johan 28 »

Grandák píše:Když sundáš z té banky hadičku a foukneš do ní třeba pomocí pumpičky nebo jen tak zlehka kompresorem tak ti musí ta regulace krásně chodit.
Je to regulovaný přetlakem.
Aha tak to musim vyzkouset jsem myslel ze funguje na podtlak ale je to ligicke kdyz se ta tycka vysouva doufam ze bude v poradku protoze nevim kde bych tu banku sehnal :roll:
Uživatelský avatar
pavel9270
Přispěvovatel
Příspěvky: 526
Registrován: 31 pro 2010, 10:32
Odpovědi: 0
Bydliště: okr. Zvolen

Příspěvek od pavel9270 »

Príď na Slovensko mi máme banku na každom rohu. (rofl)
johan 28
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 05 úno 2010, 21:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od johan 28 »

johan 28 píše:
Grandák píše:Když sundáš z té banky hadičku a foukneš do ní třeba pomocí pumpičky nebo jen tak zlehka kompresorem tak ti musí ta regulace krásně chodit.
Je to regulovaný přetlakem.
Aha tak to musim vyzkouset jsem myslel ze funguje na podtlak ale je to ligicke kdyz se ta tycka vysouva doufam ze bude v poradku protoze nevim kde bych tu banku sehnal :roll:

Takze auto jede jak strela jsem prekvapenej jak to v puntu dobre jede mam ten motor jeste v oplu combo a tam to takovou dynamiku nema mimochodem v oplu se mi totalne rozsypal motor a hlasim ze jsem do neho uspesne implantoval z punta slo jen o par veci ktere se prestrojily jinak je to uplne stejne. Takze diky vsem za pomoc ale hlavne Grandakovi za diagnozu bylo to presne ono byla pootocena komora takze ti diky moc chlape :-D
alfik
Aktivista
Příspěvky: 1842
Registrován: 05 led 2008, 14:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Vsetin-Cz

Příspěvek od alfik »

Tak nech to jazdí. Ono niekedy stačia trošku presnejšie informácie a problém je vyriešený na jednej stránke a nie na troch.
Hlavne,že to máš vyriešené. ;-)
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan Chip+EGR Off+Katik na majzel - EX
Passat Variant 1.8T APU
Grandák
Přispěvovatel
Příspěvky: 269
Registrován: 28 srp 2008, 19:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Habry

Příspěvek od Grandák »

Neni zač ;)
Hlavně at ti to dlouho jezdí.
Grande Punto 1,3JTD 90PS
johan 28
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 05 úno 2010, 21:08
Odpovědi: 0

Příspěvek od johan 28 »

alfik píše:Tak nech to jazdí. Ono niekedy stačia trošku presnejšie informácie a problém je vyriešený na jednej stránke a nie na troch.
Hlavne,že to máš vyriešené. ;-)
Tak ono je to otom ze jsem zase o neco chytrejsi a priste se nemusim ptat a aspon jsme si pokecali :-D a grandak je fakt trida a umi poradit obycejnymu clovekovi kterej neni elektronkovy kral ale selskym rozumem jsme ktomu dosli a hlavne to zprovoznili takze mu jeste jednou velke diky :-D
marton
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 11 bře 2012, 10:39
Odpovědi: 0

Příspěvek od marton »

Dobrý deň

Mám tento istý motor – ale v Suzuki Ignis
1,3 DDiS 51 kW , Z13DT, najazdené 97 000 km,

Prosím o radu k nasledovnému problemu:

Asi rok dozadu auto pri prudkom zošliapnutí plynu akcelerovalo cca po 3000 rpm kde nastal krátky výpadok motora asi na 1 sekundu, preblikla kontrolka servisu a auto bežalo ďalej akoby nič.

V servise suzuki na diagnostike nenašli nič a keď sa išli previesť – ako naschvál motor fungoval.

Pred Vianocami výmena alternátora – v neautorizovanom servise, pri tej príležitosti sme poprosili servis aby skontrolovali občasné výpadky motora – vymenili váhu vzduchu, výpadky naozaj prestali. Ale po dvoch dňoch motor začal šklbať pri 1500 rpm, vymenený snímač tlaku vzduchu. 2dni pohoda – následne motor stratil výkon rozsvietila sa kontrolka motora a auto ťahalo do 2500rpm – ďalej nie. Nešlo naštartovať /bateria v absolutnom poriadku/

V piatok naštartovaný na 10ty pokus – jazda v núdzovom režime - vymenené znova čidlo na prívode vzduchu /chybu hlásila diagnostika/ - auto tahalo ako nové – s tým že po 2 hodinách sa rozsvietila kontrolka servisu /diagnostika hlási chybu EGR – technik tvrdí že ho čistil/ ale auto ide ako nové v celom spektre otáčok.Rozhodol som sa EGR nemeniť a počkať. Včera skúšobné jazdy cca 80 km bez najmenšieho problému – kontrolka ani nezasvieti.

Večer štart na krátku vzdialenosť – prebliknutie servis kontrolky – jej zhasnutie a známe šklbanie pri 1500 rpm.

Ďaľej...........................predom vďaka
Grandák
Přispěvovatel
Příspěvky: 269
Registrován: 28 srp 2008, 19:28
Odpovědi: 0
Bydliště: Habry

Příspěvek od Grandák »

No už jste toho povyměnovali dost, ale jak popisuješ to škubání a že to nejde do otáček tak nejspíš to bude ten EGR. Ty ventily se rádi zasekávaj a potom zůstávaj pootevřené, že není možné ani kolikrát natočit auto.
Jinak by to chtělo diag. a projet to jestli se něco nenačte.
A co jste dávali za váhy vzduchu, kámoš dával nějaké neorigo a to moc nechodilo, až třetí chodila jak měla.
Tyhle náhrady čidel místo origo je vždy problém.
Grande Punto 1,3JTD 90PS
marton
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 11 bře 2012, 10:39
Odpovědi: 0

ďakujem za odpoveď

Příspěvek od marton »

váha určite nieje original - myslim Bosch tam bol predtým

chybu EGR hodilo predvčerom keď som odchádzal zo servisu a auto ťahalo ako nove

tak som sa rozhodol ho tam nenechávať

piatok jazdilo super ale s rozsvietenou kontrolkou servisu

sobotu rovnako - už bez akejkolvek signalizície - akurát večer keď som šiel na krátky výjazd to začalo šklbať - ale bez rozsvietenej akejkolvek kontrolky
---------------------------------------------------------------------

mám ešte takúto otízku - nema sa po takýchto výmenách resetovať /upravovať/ soft riadiacej jednotky ????
marton
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 11 bře 2012, 10:39
Odpovědi: 0

Příspěvek od marton »

Dnes do práce auto absolútne v poriadku - štart - akcelerácia za jazdy, prudké zošliapnutie............auto ťahá..........signalizácia žiadna

ale to tu už bolo
--------------------------------------------------------------
Dohodol som si stretnutie s technikom od Fiata........ak sa niečo zmení, dám info
marton
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 11 bře 2012, 10:39
Odpovědi: 0

Příspěvek od marton »

No - technik fiatu nemohol diagnostikovať motor z13dt v ignise - vraj ho tam nepustil soft....
Avšak po prehliadke motora a skúšobnom zvezení potvrdil že to je vadný EGR. V podstate som bol
už rozhodnutý že ho dám vymeniť. Ešte som prešiel pár článkov na tému občasného šklbania motora
a rozhodol som sa pozrieť na paliv. filter. Na moje počudovanie - nebol "odvodnený" - a z vypúšťacieho
ventilu som vypustil cca 1/4 deci vody. Nasledovala skúšobná jazda - ale trhanie pokračovalo.
Toto som zopakoval ešte 2x - nakoľko som bol presvedčený že šklbanie ustupuje - ale bol to omyl.
V nasratom stave /lebo filter paliva mimenili minule a je jasné že technik sa na odvodnenie vysr.L/
Som sa rozhodol vybrať celý palivový filter von a vyčistiť trubky, filter nádobu. Nádoba bol ale čistá
tak som poprefukoval čo sa dalo a sadol do auta že idem spať /robil som to u otca v garáži.
Na moje prekvapenie auto fungovalo ako nové a tak som ho prehnal po okreske vo všetký možných
kombináciách /prudké zrýchlenia, plynulé, jazda vo vysokých otáčkach, jazda v nízkych......atd/
Vštko ako lusk - ALE rozsvietila sa kontrolka servisu! Napriek tomu auto fungovalo ako nové ešte dnes ráno
/už bez rozsvietenej kontrolky/. Pred obedom mi manželka zavolala že motor "to robí znovu" - šklbe.
"
Mám podozrenie či ten stav "jednodňového zlepšenia" nesúvisí s tým že som odpojil elektr. kabel na palivovom filtri pred
jeho čistením. A stále viac mám pocit že šklbanie nezaviňuje eger. Ak bude auto šklbať - skúsim len rozopnúť ten ovládací
kábel na paliv. filtry - a zapnúť naspäť - ...............som zvedavý
mykee007
Přispěvovatel
Příspěvky: 120
Registrován: 15 pro 2012, 22:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od mykee007 »

Ahoj pani, trosku prispeju k tomuto motoru 1,3 jtd (suzuki Wagon R+, najeto 77tkm) Motor se choval tak ze za studena ho bylo problem nastartovat. Kdyz uz se podarilo tak bezel jen na volnobeh (neslo zvysit otacky). Kdyz se trosku ohral chytal uz lepe ale porad to nebylo ono. Problem se projevoval dal po kratkem ohrati uz slo zvysit otacky na cca 1500-2000ot/m. Tak probehla kontrola vstrikovacu, cisteni DRV, repase vysokotlakoveho cerpadla(v Boschi naznali k.o.), vymena pal. filtru a vysledek porad stejny :( Diag bez chybovych hlasek. Babo rad :) Zkusil se odpojit vyfuk a nepatrne se to zlepsilo. Pak me napadlo juknout na egr i kdyz na diag ukazoval se pekne zavira skutecnost byla jina :(((( rozpulil jsem ho a byl bohuzel nebo bohudik zasekly :) vede do nej 6pinovy stekr, ale zapojeny jsou pouze dva piny tudiz asi nemuze CPU hlidat jeho polohu (opravte me jestli se mylim)
Nechal jsem ho na zkousku rozpuleny a civku zapojenou a zkusil nastartovat. Chytnul krasne a po seslapnuti plynu sel hned do otacek.

Rano vyskousim jak se bude chovat pri studenem startu a dam vedet.

Treba to nekomu pomuze :)))
Odpovědět

Zpět na „Italské vozy“