santa fe - nepravidelný chod motora

Moderátoři: šulda, Moderátoři

miro33
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 19 bře 2012, 14:40
Odpovědi: 0

santa fe - nepravidelný chod motora

Příspěvek od miro33 »

Ahojte, mám jeden problém resp. môj brat. V zime mu jeho Santa fe začalo zle štartovať a malo na voľnobeh nepravidelný chod a biely dym. Po diagnostike zistili problém so vstrekovačom a preto boli zaslane na diagnostiku samotných vstrekovačov. Na diagnostike zistil prepúšťanie vstrekovačov a preto boli opravené. Po oprave vstrekovačov boli namontované ale nepravidelný chod motora pri voľnobehu je stále, ako by motor išiel na 3 valce, celým autom to trasie. Po zvýšení otáčok sa pomaly trasenie stráca alebo je nepozorovateľnejšie. Štartovanie v mínusových teplotách nie je stále dobré. V orig. servise si nevedia rady, diagnostika OK, skúšali aj vymeniť vstrekovače s iného auta a trasie stále, kontrolovali aj silenbloky a že sú v poriadku a teraz by to mal byť údajne zotrvačník. Mne sa to nejako nezdá, že by to malo byť ono. Nemá s tým niekto z Vás skúsenosti čo by to mohlo byť? Prosím poraďte.
Ďakujem.
santa fe 2,2 CRDI, r.v.2006
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

A má motor kompresi ? A co si budeme povídat, různé repase jsou různé kvality. Jestli je to pořád stejný válec, zkusit tam dát vedlejší trysku..
nepropadat panice...
miro33
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 19 bře 2012, 14:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od miro33 »

kompresiu maju vsetky valce a ako som hovoril trysky po repase na druhom aute isli v pohode. Nevieme ci to robi valec, pripadne ktory. Da sa nejako zistit ktory by to mohol byt?
santa fe 2,2 CRDI, r.v.2006
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Zkusit odpojovat jednotlivé trysky, a když se chod nezmění, je to ono. Závady se pak vymažou. A taky jde o to, že válec může mít kompresi , ale nefunguje, protože je ometená vačka , popřípadě prasklé vahadlo..
nepropadat panice...
miro33
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 19 bře 2012, 14:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od miro33 »

keby to bola mechanicka zavada ako hovoris, tak motor by mal nepravidelny chod v celom rozsahu otacok ale pri vyšších otáčkach ide normalne aj taha normalne. A to odpajanie jednotlivych vstrekovacov (predpokladam za chodu motora), nemoze to nejako poškodiť motor,prip. RJ alebo iné? Ale ako som uz pisal vstreky boli prehodene na ine auto a tam isli normalne, takze samotnymi vstrekmi by to nemalo byť. Teraz ma napada , keby ta nepravidelnost chodu motora bola vstrekovaním,ci je nieco v aute, co priamo alebo nepriamu určuje alebo ovplyvnuje kedy ma vstrekovac vstreknut palivo (samozrejme okrem RJ) napr. cidlo kluk.hriadela alebo ine cidlo, snimac...? (wallbash)
santa fe 2,2 CRDI, r.v.2006
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Řekl bych, že těžko, že zrovna ve volnoběhu válec nejde a potom ano a vše je o.k., kdyby ale válec nešel a vstřikovač stříkal palivo, tak bude motor kouřit bíle. Snímač Hů nezajímá, zda jsou otáčky pomalé nebo velké, to by to nechytlo.Je třeba zjistit, který válec to dělá. A EGR jste zaslepili?
nepropadat panice...
miro33
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 19 bře 2012, 14:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od miro33 »

EGR sme nezaslepovali. aky vplyv to bude mat?
santa fe 2,2 CRDI, r.v.2006
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Může být pořád otevřený, určitě bych to zkusil....
nepropadat panice...
miro33
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 19 bře 2012, 14:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od miro33 »

a to by mohlo sposobovat ten nepravidelny chod,to trasenie? nikdy som to nerobil, to ho treba vymontovat alebo len odpojit a zaslepit?
santa fe 2,2 CRDI, r.v.2006
miro33
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 19 bře 2012, 14:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od miro33 »

a nefunkcny EGR by neobjavila diagnostika?
santa fe 2,2 CRDI, r.v.2006
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Má své hranice, ale záleží na typu motoru, jsou tady na to experti. Zaslep vývod od výfuku a vyzkoušej, když to bude stejné, zase to vrátíš.
nepropadat panice...
miro33
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 19 bře 2012, 14:40
Odpovědi: 0

Příspěvek od miro33 »

Zatial dakujem, vyskusame a uvidime. Potom dám vedieť. Este raz dik za cas.
santa fe 2,2 CRDI, r.v.2006
conti
Aktivista
Příspěvky: 1154
Registrován: 20 dub 2007, 22:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Tam na západě za Plzní
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od conti »

Hlavně neodpojuj kabely ke vstřikovačům za chodu motoru. Protože jestli jsou tam piezo, tak si můžeš pěkně vydělat.
Aero200
Přispěvovatel
Příspěvky: 309
Registrován: 26 lis 2006, 17:18
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Aero200 »

conti píše:Hlavně neodpojuj kabely ke vstřikovačům za chodu motoru. Protože jestli jsou tam piezo, tak si můžeš pěkně vydělat.
Nejsou ;)
conti
Aktivista
Příspěvky: 1154
Registrován: 20 dub 2007, 22:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Tam na západě za Plzní
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od conti »

Radek Helmer píše:
conti píše:Hlavně neodpojuj kabely ke vstřikovačům za chodu motoru. Protože jestli jsou tam piezo, tak si můžeš pěkně vydělat.
Nejsou ;)

Tak sorry.
Odpovědět

Zpět na „Hyundai“