Správná funkce ventilátorů OII 1,9 tdi 77kW
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Správná funkce ventilátorů OII 1,9 tdi 77kW
zdravím,zajímalo by mě jaká je správná funkce malého a velkého ventilátoru na chladiči,kdy má který spínat apod. na OII 1,9 tdi 77kw ,díky
Vždy se točí oba, řídící jednotka je ve velkém.
Jednoduchý test funkčnosti:
pustit klimatizaci, oba se začnou točit na minimální otáčky.
Pokud se netočí malý - chyba je v něm (možná jen uhlíky),
pokud se netočí oba - vadná řídící jednotka ve vekém (mění se celý větrák),
pokud se točí jen malý, řídící jednotka v pořádku ale odešel motor větráku (uhlíky jdou vyměnit).
Pozor! Řídící jednotka nedetekuje chybu typu větrák se netočí i když to po něm chci ! Pokud se o kondici větráků nezajímate aktivně, jejich nefukčnost se projeví až přehříváním motoru, případně vysokým tlakem v klimatizaci!
VAGem lze v "kontrole akčních členů" řídící jednotky motoru, vynuceně spustit větráky.
Jednoduchý test funkčnosti:
pustit klimatizaci, oba se začnou točit na minimální otáčky.
Pokud se netočí malý - chyba je v něm (možná jen uhlíky),
pokud se netočí oba - vadná řídící jednotka ve vekém (mění se celý větrák),
pokud se točí jen malý, řídící jednotka v pořádku ale odešel motor větráku (uhlíky jdou vyměnit).
Pozor! Řídící jednotka nedetekuje chybu typu větrák se netočí i když to po něm chci ! Pokud se o kondici větráků nezajímate aktivně, jejich nefukčnost se projeví až přehříváním motoru, případně vysokým tlakem v klimatizaci!
VAGem lze v "kontrole akčních členů" řídící jednotky motoru, vynuceně spustit větráky.
(2x) zánovní lidoVý Wůz - volant kulatý, pedály tři, blinkry šestery, pneu kaučuk, šaltrpáka uprostřed.
takže pokud se mi po zapnutí klimatizace točí stále jen velký,spíše na vyší otáčky a malý se mi nepodařilo bežným provozem roztočit,ale teplota motoru se drží přesně na 90 stupních,tak je něco špatně? Zkusím ho napojit na přímo a ještě kontrolu vagem,ať vím co dál,včera se mi totiž po mytí auta začal samovolně spouštět velký ventilátor,ale nyní vypadá,že už je to ok,ale malý se už nespouštěl i před tím,díky
Viděl bych to na poruchu malého, diagnostika chybu nejspíš neukáže (viz můj předchozí příspěvek). Test akčních členů prozradí více. Pokud je malý opravdu nefunkční, nebude se točit.
Důsledek: za určitých (spíš extrémních) podmínek nebude chlazení (klima) s jedním větrákem "stíhat"
Pro ilustraci, minulé léto jsem jel do Itálie (Gargáno) s kompletně nefunkční saharou (oba větráky se netočili), 10 hodin z cesty bylo nad 25°C.
Většina cesty po dálnici, klimatizaci jsem vypínal před sjezdem na parkoviště a pokud se dělala kolona a v jednom tááhlém kopci (teplota šla nahoru), po vypnutí klimy se vrátila na 90°C, jinak teploměr držel. Nápor tedy stačí na chlazení i klimu. Pokud bych se ale plazil v koloně déle než 15 min. nebo extra kopce......
pozn. Z teploměru jsem oči nespustil.
Důsledek: za určitých (spíš extrémních) podmínek nebude chlazení (klima) s jedním větrákem "stíhat"
Pro ilustraci, minulé léto jsem jel do Itálie (Gargáno) s kompletně nefunkční saharou (oba větráky se netočili), 10 hodin z cesty bylo nad 25°C.
Většina cesty po dálnici, klimatizaci jsem vypínal před sjezdem na parkoviště a pokud se dělala kolona a v jednom tááhlém kopci (teplota šla nahoru), po vypnutí klimy se vrátila na 90°C, jinak teploměr držel. Nápor tedy stačí na chlazení i klimu. Pokud bych se ale plazil v koloně déle než 15 min. nebo extra kopce......
pozn. Z teploměru jsem oči nespustil.
(2x) zánovní lidoVý Wůz - volant kulatý, pedály tři, blinkry šestery, pneu kaučuk, šaltrpáka uprostřed.
čau,musí to jít celé ven,šrouby jsou ze strany hladiče,ale dá se to i vrchem,povolí se 4 šrouby co drží saharu,odpojí se konektor a postupným natáčením se to vyndá vrchem ven,ale musí být sundaný kryt motoru,ale doporučuji si pak změřit zda vůbec jde napětí na jednotlivé ventilátory,což u mě šlo,takže bylo jasné,že chyba je pouze v malém ventilátoru a nakonec byl pouze seklý jeden uhlík,takže jsem mu pomohl a ventilátor běží,uhlíky byly ještě pořád velké,ale např.u O I 1,9 TDI 66KW kod motoru AHL sjem měnil ventilátor pouze povolením 3 šroubů,protože byly dostupné ze strany motoru
měl jsem něco podobného,jel jen velký,ale po kontrole akčních členů se žádná hláška nezobrazila ani se při vadném ventilátoru nezobrazí,pouze pokud se rozpojí hlavní konektor ventilátoru tak se zobrazí chyba o přerušení,je potřeba fyzická kontrola ventilátoru,zda se točí nebo netočí a pak zjistit zda jde do něj vůbec napětí,pokud by něšlo,tak bude chyba někde ve vedení nebo špatná řídící jednotka ve velkém ventilátoru.
Vynda jsem celou saharu a malý ventilátor ze sahary. Pokud připojím malý na přímo, tak se neroztočí. Chtěl jsem ještě vyzkoušet velký, ale nepodařilo se. Předpokládám, že silnější dráty ve velkém konektoru jsou stálé napětí a slabší černý a zelený jsou ovládací pro větráky. Pokud zapnu klimu, tak napětí je na slabém modrém, který se v konektoru změní na černý. Jaké je přesně zapojení velkého konektoru a jak rozeberu větrák? Zadní pokličkou na motoru, nebo srazit vrtuly z osičky?
Díky
Díky
zapojení jsem neřešil,jen jsem změřil zda dává velký ventilátor napětí pro malý,ve velkém je totiž řídící jednotka,takže pokud zapneš klimu a změříš napětí na menším konektoru,který vede do malého ventilátoru a tím pádem jsou tam už jen dva dráty,tak musíš napěřit cca 10-13 v,pokud ano ,tak je na 100 chyba v malém,bud uhlíky nebo je po něm a pokud napětí nebude žádné,tak se bude muset vyměnít velký,protože součástí velkého je říd.jednotka,ale pokud ti nejde ani na přímo,tak bud uhlíky,já jsem měl jeden seklý nebo bude po něm.A rozdělat se musí ze zadu,kdy šroubovákem postupně odpáčíš zadní plechový kryt a pak sundáš takovou krytku s přívodními dráty a uvidíš pokud budou uhlíky OK nebo KO,musí být delší a musí je stále pružinka tlačit na rotor..... velký se roztočí po přivedení na oba silné konektory v tom hlavním velkém konektoru