Demontáž a oprava turba vrchem

Noví uživatelé prostudovat jako první! Vytvořený souhrn témat na často probírané dotazy.
Téma mohou zakládat jen moderátoři - pokud máte nápad, kontaktujte Reeshu, nebo Dukese

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Janosik93
Přispěvovatel
Příspěvky: 684
Registrován: 10 úno 2009, 06:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Spišská Nová Ves, Slovensko

Příspěvek od Janosik93 »

sprav to čistenie a potom loguj jedine tak to vieš zistiť
Uživatelský avatar
Kamil-TDI
Přispěvovatel
Příspěvky: 304
Registrován: 17 pro 2011, 11:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od Kamil-TDI »

Prubnu to!
Škoda Octavia Scout 2,0tdi 110kw CRMB manuál :-)
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5116
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

ASV? Zanesený turbo.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Uživatelský avatar
Kamil-TDI
Přispěvovatel
Příspěvky: 304
Registrován: 17 pro 2011, 11:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od Kamil-TDI »

martinsidlo píše:ASV? Zanesený turbo.
Jo ASV,to je to ježdění na spotřebu! :roll: Pak kup zachovalý auto po někom,kdo jezdí kadla-kadla! (LOL)
Škoda Octavia Scout 2,0tdi 110kw CRMB manuál :-)
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5116
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

I když s tím jezdíš se zanese.Trochu město a je vymalováno.Podložení pomůže.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Uživatelský avatar
Kamil-TDI
Přispěvovatel
Příspěvky: 304
Registrován: 17 pro 2011, 11:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od Kamil-TDI »

martinsidlo píše:I když s tím jezdíš se zanese.Trochu město a je vymalováno.Podložení pomůže.
Je to tak! Chtěl bych tam ty podložky dát,prý to docela dobře řeší problém zatuhlých lopatek!
Nejvíc mě sere ta práce kolem,doufám,že tím vrchem to jde vytáhnout bez větších problémů! :roll: Ještě jsem ho venku na O1 neměl. :|
Škoda Octavia Scout 2,0tdi 110kw CRMB manuál :-)
puci
Aktivista
Příspěvky: 1194
Registrován: 26 říj 2008, 19:18
Odpovědi: 0
Bydliště: poprad

Příspěvek od puci »

na O1 rotačke to ide luxusne von vrchom.
bývalka OI, ALH, ex taxík, 433 000, egr+kat off, PP764, GT1749VA, výfuck 63,5mm, FMIC, soft Profituning, 312x25 mm+232x9 mm, TT puky, bilstein B4, jednohmota+HDS, 167 PS/340NM
aktuálne šrotik po k...tovi Seat Alhambra AUY
Uživatelský avatar
Kamil-TDI
Přispěvovatel
Příspěvky: 304
Registrován: 17 pro 2011, 11:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od Kamil-TDI »

puci píše:na O1 rotačke to ide luxusne von vrchom.
Tak to jsem rád,v týdnu na to naběhnu! :)
Škoda Octavia Scout 2,0tdi 110kw CRMB manuál :-)
Uživatelský avatar
Kamil-TDI
Přispěvovatel
Příspěvky: 304
Registrován: 17 pro 2011, 11:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od Kamil-TDI »

Ještě malá otázečka než začnu tahat turbo ven. Proč mi padá do nouzáku auto jenom na vyšší kvalt a do prudkého kopce? Většinou 4ka kolem 3200ot. :?
Při rozjezdu by to roztrhalo asfalt i na 3ku veš 4500ot. 8)
Je to divný,spadne to do nouzáku jen někdy,jindy to jede jak prase i na tu 4ku! :roll:
Škoda Octavia Scout 2,0tdi 110kw CRMB manuál :-)
Janosik93
Přispěvovatel
Příspěvky: 684
Registrován: 10 úno 2009, 06:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Spišská Nová Ves, Slovensko

Příspěvek od Janosik93 »

lebo máš zanesene turbo :-)
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7585
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

puci píše:na O1 rotačke to ide luxusne von vrchom.
i na PDčku :) Horší je třeba Sharan...

než začneš turbo tahat ven tak sundej baňku a zatahej si rukou za naklápění (u rotačky se tam myslím dostaneš i zezhora - odpojit táhlo ..) , a budeš mít hned jasno, jestli turbo musí ven nebo ne...
pokud by šlo naklápění hladce, tak pak zkus jestli pohneš táhlem v baňce, jestli není vyrezlá zevnitř.. a pak hadičky, N75....
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Kamil-TDI píše:Ještě malá otázečka než začnu tahat turbo ven. Proč mi padá do nouzáku auto jenom na vyšší kvalt a do prudkého kopce? Většinou 4ka kolem 3200ot. :?
Při rozjezdu by to roztrhalo asfalt i na 3ku veš 4500ot. 8)
Je to divný,spadne to do nouzáku jen někdy,jindy to jede jak prase i na tu 4ku! :roll:
Protože čím vyšší kvalt nebo kopec, tím vyšší zatížení motoru a delší doba pro akceleraci na vyšší otáčky. A pokud turbo dává po "delší " dobu vyšší tlak přes povolenou hranici, začne ŘJ chránit motor před poškozením tím, že ho pošle do "nouzáku".
Ten vyšší tlak než požadovaný tam většinou bývá, jak Ti píšou kluci, z důvodu "zatuhlé" regulace /přidřené usměrňující lopatky nebo špatná podtlaková baňka s ovládacím táhlem/.
Nejlépe a nejrychleji se to u motoru ASV pozná tak, že zespodu vyšroubuješ ty dva šrouby /10mm/, které připevňují baňku k držáku a s celou baňkou zataháš nahoru a dolů. Když to dáš do horní polohy, tak by se mělo táhlo opírat o "červíka" dorazu. Při zatažení dolů z této polohy by to mělo jít potáhnout asi o 1 cm. Pokud Ti to takhle chodí volně, není třeba vyndávat turbo a čistit ho. Závada bude jinde.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5116
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Bohužel u těch ASV je to většinou turbo,je těsné. Baňka to začne a už se tomu nevyhneš.Ale po vypodložení s tím můžeš již jezdit "nejdědkovitěji" a bude chodit.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Uživatelský avatar
Kamil-TDI
Přispěvovatel
Příspěvky: 304
Registrován: 17 pro 2011, 11:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od Kamil-TDI »

Díky všem za cené rady! :) Před Octou jsem měl A4 tdi (AFN) a tam to turbo chodilo bez sebemenších problémů. Je mi jasný,že to bylo jiný turbo,ale tohle mě docela sere. :roll:
Jinak má někdo náčrt těch podložek,myslím,že her Huml dává 0,2mm pokud se nepletu???
Zítra zkusím tu regulaci jestli chodí,tak jak jste psali a uvidím. Třeba bude problém jinde,ale N75 to není,ten mám pujčenej druhej a je to stejný.
EGR mám off takže tam taky chyba nebude,myslím,že to všechno směřuje k té regulaci lopatek! 8)
No nebudu předbíhat,většinou je to jinej vý.rd! (wallbash)
Škoda Octavia Scout 2,0tdi 110kw CRMB manuál :-)
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5116
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Zkus SZ Humlovi.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Odpovědět

Zpět na „FAQ - časté dotazy - řešení, postupy“