Vyjetý motorový olej jako palivo - zkušenosti

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

bahno píše:Nebolo by na tu odstredivku jednoduhsie pouzit prevod remenom do rychla?Alebo pouzit komutatorovy motor,kludne 10-20000 otacok a riadeny triakovym regulatorom za 2 stovky?Olej do odstredivky rteba aj zohrievat,alebo sa tam moze liat aj studeny?
Mozna by to nebylo spatne, remenovy prevod jsem taky videl, ale je to slozitost navic, musis udelat domecek pro loziska, hridel, remenice a musis met vykonnejsi motor, protoze cast energie pujde prevodem do kopru + prevod do rychla... A nevim no, sice usetris par kacek, ale jak jsou v motoru uhliky, je na prd. Klasicke jsou bezudrzbove, tiche.
Nevyhody, ze co komutatorovy motor, tak slaba hridel, jeste jsem nevidel komutatorovy s hrideli treba o pr. 13 mm. Tak na ten Siemens (MEZ) nasadis rotor primo na hridel.
Asi se to lip odstredi, ale nektere motoraky jsou ridke, nektere huste, naco si zvysovat naklady. Radeji hodit polovicni prutok a odstredi se i tak.

Kdyz remenice, tak bych videl jednoduchou variantu, spocitat otacky na cca 6000-6500 na rotoru, jebnout tam Siemens 0,25kW, napevno bez regulace, vyssi otacky neskodi ani vyfritu, u ktereho by stacilo klidne polovina.
Naposledy upravil(a) radluk dne 29 pro 2012, 22:29, celkem upraveno 2 x.
TesákPce
Přispěvovatel
Příspěvky: 80
Registrován: 28 pro 2012, 18:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubicko

Příspěvek od TesákPce »

Neznm dlouho, ale taky myslim. Kazdopadne zkusenosti nejke ma urcite a trocha praxe je mraky teorie. Jen s vyjetakem mel pokracovat :-)
Na tom videu to mel hezky ridky. Asi taky mix s benalem nebo redidlo jak ja :-)
Uživatelský avatar
Petr H.
Přispěvovatel
Příspěvky: 523
Registrován: 26 dub 2007, 18:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Petr H. »

Stačilo vytrvat a ejhle, existuje způsob, jak vyčistit motorový olej téměř bez nákladů. Návdavkem tam ještě píšou, jaký je vhodný poměr pro míchání s naftou a jaké má motorový olej palivářské vlastnosti.

Třeba vám myloš poradí jak na to.... ;) .
nemám žádnou kárku na naftu...
ezop
Přispěvovatel
Příspěvky: 825
Registrován: 05 zář 2012, 20:00
Odpovědi: 0

Příspěvek od ezop »

našel jsem ještě lepši čištění oleje je to zajmave. http://kleentek.cz/page.php?reference_name=princip_elc
TesákPce
Přispěvovatel
Příspěvky: 80
Registrován: 28 pro 2012, 18:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubicko

Příspěvek od TesákPce »

Asi tak nezdrave to zase nebude, ten na buldozeru mel vyfuk kousek od hlavy a trochu mu to kourilo :-) asi to byl opravdu motorak.
Uživatelský avatar
Petr H.
Přispěvovatel
Příspěvky: 523
Registrován: 26 dub 2007, 18:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Petr H. »

Píše, že takto přefiltrovaný olej musí mít jantarovou barvu.. určitě to v létě na chajdě vyzkouším.
ezop píše:našel jsem ještě lepši čištění oleje je to zajmave. http://kleentek.cz/page.php?reference_name=princip_elc
zajímavé jednoduchý nedodělaný prototyp se mi válí už nějaký rok v garáži. Kdysi tu někdo elektrostatickou čističku vyrobil, v rámci tématu zkoušel i vyjetý olej, ale šlo mu to do zkratu. Tak jsem to odložil do regálu.
Naposledy upravil(a) Petr H. dne 29 pro 2012, 22:47, celkem upraveno 1 x.
nemám žádnou kárku na naftu...
TesákPce
Přispěvovatel
Příspěvky: 80
Registrován: 28 pro 2012, 18:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubicko

Příspěvek od TesákPce »

Te elektrice verim, ale levneto asi nebude. A Ezop, snad staci cednik na nudle nebo ne?
Kde nasel PetrH ten ideal? V tom Us patentu?
Uživatelský avatar
Petr H.
Přispěvovatel
Příspěvky: 523
Registrován: 26 dub 2007, 18:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Petr H. »

:D no bohužel internetovým teoretizováním. Neuvěřitelně jednoduché. ;) Gůglujte.
nemám žádnou kárku na naftu...
ezop
Přispěvovatel
Příspěvky: 825
Registrován: 05 zář 2012, 20:00
Odpovědi: 0

Příspěvek od ezop »

tak ja si svuj prototyp(cednik na nudle)nemužu vynachvalit :) jinak mě to čištěni oleje taky zajma bylo by to lepši tam cpat čistunkej olejiček.
bahno
Přispěvovatel
Příspěvky: 69
Registrován: 21 zář 2012, 06:38
Odpovědi: 0
Bydliště: LM

Příspěvek od bahno »

Radluk,mas pravdu.Komutatorovy motor sa na dlhodobe pouzitie nehodi ale remenovy prevod bude asi najlepsi.Dalsia hriadel bude len plus,aspon si neodfajcis loziska na motore.Aj ked motor vezme viac stavy zo siete,nikdy asi nezozere elektrinu za cenu fr.menica.Dalsia vec je,ze kazdy motor nemusi ustat to nacipovanie menicom :D
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

Bahno
Prave proto musi byt ten dvou polovy, ty by mely bezproblemu tech 6000 vydrzet.


Ezop
To jsem zkousel a vysledek na hovno, mozna to nemelo dobre napeti, kdysi tu byl jeden typek, co o tom tady psal, vyzkousel jsem dle navodu a letelo to do kovosrotu. Hrube castice to poustelo ven, mozna by se muselo doladit VN, ale ne, to radeji mechanicke cisteni, nez tohle. Zasere se ti plocha kolektoru a muzes hodinu skladat harmoniky jako ve skolce...
1olej1
Sběrač informací
Příspěvky: 45
Registrován: 25 říj 2012, 11:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od 1olej1 »

batoo píše:Ja tedy pro alternativni paliva NEMUZU 2.5 tds od BMW doporucit.

Tenhle motor na to dle me neni staveny, odjezdeno cca 40 000km a same problemy.
konkretne ake problemi?
pri jazde na olej nemozes cakat ze sa jazda bude rovnat jazde na naftu je tam urcity rozdiel!!!

moje bawo dostavalo poriadne palky co sa tyka jazdy a zralo mi to vsetky mozne oleje,ako to raz nastartovalo tak to islo!

si myslim ze diskusne forum je nato aby sa tu diskutovalo a aby tu clovek pocul viac nez jeden nazor takze ako tu niekto pise o milosovej suverenite a co ja viem com tak si myslim ze na fore nieje na mieste
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34026
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="batoo"]Ja tedy pro alternativni paliva NEMUZU 2.5 tds od BMW doporucit.


ten motor pokud má nalítáno se přesně sere od rána do večera při jízdě na naftu,

čerpadlo, řídící vstřik, starter, alternátor, kladka, maf,čidla, imo, řetěz, a žere i trávu u silnice,

ideální řešení a měné bolestným, je hned po koupi vystavit doklad o ekologické likvidaci
a dát to do šrotu
;)
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

no jo, jizdy na olejicek jsou davno v prdeli, to vi kazdy, vyfrit sehnat nejde a kdyz ano, tak za 15,- a vice nefiltrovany, protoze na tom kazdy chce zaryzovat ;) A kdyz sezenete za 12,- / 50 litru mesicne tak za pul roku vas nekdo preplati a typek zacne lhat, ze uz zadny nema, proste klasika ;)
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 34026
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="radluk"]

mě zkrachovalo už všechno, jeden bar krachl, rekreační středisko si jezdí sám, motorest přišel jak to měnit za naftu, a taky mě přeplatili, objíždět a somrovat nemám čas, :(
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“